Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FM2014 Update - 14.1.4

Som många kanske märkt så ligger en liten update ute på Steam.

Det är ingen ny databas utan bara en "liten fix". Allt kommer fungera som vanligt när du laddar upp spelet utom en sak - svenska reservlags ligan, där äldre spelare får vara med om du startar en ny save.

STABILITY & PERFORMANCE
- Fixed rare crash/freeze during processing
- Fixed rare crash when using edited data
- Fixed rare crash in backroom advice
- Fixed rare freeze when processing

COMPETITIONS
- Prevented teams from entering both Champion & EURO Cups
- Allowed overage players to feature in Swedish Reserve league* (You will need to start a new save for this fix to be in your game)

CONFIDENCE
- Fixed user being sacked for not dropping a player they already sold

PROGRESSION
- Adjusted Free Kick attribute progression

TRANSFERS & CONTRACTS
- Lower league players now more willing to negotiate contract renewals

EDITOR
- Prevented Client IGE use in network game
- Fixed free agents being unable to transfer in IGE
- User can now activate Italian Serie D

MATCH ENGINE v1433
- Some important improvements to the engagement of the ball player with reduced slide tackle count
- Fixed under hit near post corners that caused too many easy chances
- Fixed the worst examples of wild off target shots and passes
- Reduced long shots
- Fixed bug causing some deflections/blocks to be potentially missed
- Reduced directional change on regular player collision avoidance
- Fixed metrification bug causing full back to run to centre of pitch when overlapping
- Fixed bug where keeper storms out too fast when narrowing angle and risks overshooting target point
- Increased fouls at lower levels
- Pushed d-lines ups a bit when ball not in attacking third
- Fixed some headers being directed higher than intended
- Fixed keepers not reaching some obvious balls above their head
- Fixed some instances of players not closing down ball player including at short corner
- Fixed some instances of players not making no-brainer tackle attempt
- Tweaked default cross aim point slightly
- Some further tweaks to kick/header inaccuracy
- Improved player blocking of shots and crosses
- Fixed some minor bugs in ball deflection code
- Some general improvements to engagement of ball player
- Reduced instances of tackles leading to corners
- Some more tackles made in danger situations
- Improved detection of Clear Cut Chances when player behind defence
- Slightly more opportunistic shots taken especially when chasing a goal
- Small tweaks to some shot velocities
- Minor tweak to pass AI reducing any risky short ones under no pressure
- Full backs come a bit deeper to offer keeper pass in 4 man defences when long kicks not instructed
- Reduced instances of keeper handballs outside area
- Fixed red cards being displayed for these handballs outside area
- Stopped players running through nets
- Fix for some issues with high d-lines not positioning correctly
- Fix for some issues with clearing header direction
- Reduced instances of clearance kicks in unrealistic areas
- Fix for keepers not saving some shots dipping and hitting woodwork
- Fix for players not leaving obvious ball for keeper
- Made keepers make use of their area better after catching ball
- Reduced some long shots in deeper central areas
- Fixed some examples of Clear Cut and Half Chances being missed
- Tuned player match ratings


fati3316
nov 30 2013 00:22
Blir trött på dessa inkompetenta idioter!! kallar de det här för en patch? skrämande!!!

juventus-----------vs---------------palermo

bollinehav

71%----------------------------------29%

skott på mål
14-------------------------------------2
skott utanför
10-------------------------------------1
klara målcahnser
3---------------------------------------2

Och ändå förlora jag matchen!

SLUT RESULTAT 1-2!
  • Länk

nilsen2k3
dec 01 2013 16:55
fati3316 sådant händer ju i verkligheten också så vad är problemet? Såvida det inte händer extremt ofta så är det ju som det ska vara.
  • Länk

fati3316
dec 01 2013 17:43
självklart händer det i värkliga livet med.. men att man ska behöva skjuta 15-20 skott på mål för att göra 1-2 mål gång på gång och att änns spelare skjuter utanför vid bra lägen och fria mot målvakten..

här är vad jag tror: sport interactive har inte haft nogon jävla team för att fixa sista patchen allt är skit snack, jag ser ingen bättre skillnad. desutom är det bara till det värre.
  • Länk

tiffe
dec 01 2013 21:04
håller med om att det har blivit värre sen den senaste patchen, Själv har jag spelat sedan CM ´96 , och så här långt är FM 14 det värsta jag varit med om
  • Länk

johanssonfelix
dec 01 2013 21:40
själv tycker jag att denna uppdateringen är bra
  • Länk

painkiller
dec 01 2013 22:46
varför slutar ni inte spela helt om det nu är så värdelöst?
  • Länk

tiffe
dec 02 2013 03:46
nejdå, det ska säkert bli bra ngn gång , jag tycker bara att många uppenbara "fel" ska åtgärdas innan releasdagen :)
  • Länk

fati3316
dec 02 2013 16:09
Painkiller: det är en annan fråga det, men som alla andra tycker så ska man få någonting för pengarna, vad sägs om ett nogorlunda spel och inte huvudvärk.

Och player ratings ska vi inte snacka om, helt åt helvete sen senaste patchen.
  • Länk

alver
dec 03 2013 04:06
Tycker allt med FM14 är fantastiskt! Dock tycker jag att matchmotorn ibland är ganska konstig... Det var dock värre för mig i förra patchen då typ lag som Bayern Munchen osv som har solklart bästa trupperna alltid slutade typ 6-4! Sedan under en säsong låg United, Tottenham, Liverpool och Arsenal just ovanför nedflyttningsstrecket och Southampton ledde typ ligan med Wigan och något annat lag... Var helt spårat och jag kunde inte ens ställa upp några reserver utan att torska så var tvungen att köra med en ganksa fast elva... Dock i och med denna patch har det äntligen börjat få lite perspektiv men fortfarande kan man undra vissa matcher hur man inte kunde vinna mot vissa lag! Men jag har t.ex. extremt svårt för sämre klubbar medans jag har det betydligt lättare mot lag som Barcelona, RM, Bayern av någon anledning...
  • Länk

alver
dec 03 2013 04:06
Tycker allt med FM14 är fantastiskt! Dock tycker jag att matchmotorn ibland är ganska konstig... Det var dock värre för mig i förra patchen då typ lag som Bayern Munchen osv som har solklart bästa trupperna alltid slutade typ 6-4! Sedan under en säsong låg United, Tottenham, Liverpool och Arsenal just ovanför nedflyttningsstrecket och Southampton ledde typ ligan med Wigan och något annat lag... Var helt spårat och jag kunde inte ens ställa upp några reserver utan att torska så var tvungen att köra med en ganksa fast elva... Dock i och med denna patch har det äntligen börjat få lite perspektiv men fortfarande kan man undra vissa matcher hur man inte kunde vinna mot vissa lag! Men jag har t.ex. extremt svårt för sämre klubbar medans jag har det betydligt lättare mot lag som Barcelona, RM, Bayern av någon anledning...
  • Länk

Kingkong
dec 05 2013 01:34
Tycker FM14 å denna senaste patch är det bästa på länge! lag å spelare kommer ju i svackor där de inte får in bollen ibland, trots bra lägen (precis som IRL)..

har tex Avdic i Elfsborg - efter 5-7 matcher var han ännu mållös (gjorde 19 på 25 första säsongen) under sin 2a säsong i klubben... information på honom; "Bristen på mål försämrar spelarens självförtroende".. valde honom som 1a straffskytt å efter att ha baljat på straff han han kommit igång å är nu uppe i toppen på skytteligan!

fati3316 - motståndarna har 2 klara målchanser å sätter sina(?), du har 3 klara å bränner 2 utav dem å sedan kan det ju vara skott från mittplanen å det vore ju inte så konstigt att de inte sitter ofta.. hade inte heller varit roligt om alla klara chanser sitter, för det är massvis med bra lägen som missas IRL..

att folk har lättare emot bättre lag än sämre - sämre lag backar hem å stänger till ytorna.. inte alltid man kan luckra upp försvaret å skapa lägen av värde... kanske blir massvis med inlägg eller skott utifrån? bättre lag spelar offensivare å därmed finns fler ytor att utnyttja och skapa bättre lägen.. inte alls någon svår ekvation enligt mig!
  • Länk

Zefi
dec 05 2013 18:47
Men man får fortfarande crash dumps.................
  • Länk