Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FMSM - En vecka kvar till deadline

Det har nu gått ett år sen det begav sig senast. Då kröntes Champions19 till FMSM-mästare efter en 1-0 seger i en tillknäppt final mot asovic. Nu är det dags igen och du har chansen att visa vem som är den bäste FM-spelaren på FMSweden. Anmälan för årets turnering är öppen och kommer så vara fram till den 13 april kl. 23.59.

För er som är helt nya när det gäller FMSM så är det en tävling där man ställs mot andra i onlinespelläget i Football Manager. Snabbt förklarat möter man varje omgång en annan deltagare i ett dubbelmöte med en specialgjord save som säkerställer att det blir så rättvist som möjligt. Tar man sig genom samtliga utslagningsomgångar väntar ett gruppspel till vilket man får drafta spelare till sitt lag som man sedan spelar med resten av turneringen. Principen är exakt samma i gruppspelet, men istället för att gå vidare direkt efter ett dubbelmöte räknas alla poäng samman och två av fyra lag går vidare till kvartsfinalspel. Till slut når vi fram till en rafflande final där en svensk mästare i FM koras.

Vi rekommenderar att ni går in på FMSM-delen i forumet och tar del av den informationen som finns i de respektive trådarna för att få en bättre bild av turneringen och kunna ta del av den info vi kommer med framöver. För er som inte varit med tidigare eller behöver fräscha upp minnet kan det framförallt vara värt att läsa vårt välkomstmeddelande i forumdelen samt ta del av reglerna för årets turnering (de skiljer sig lite från förra året, så alla bör skumma igenom dem).

Samtliga trådar är viktiga att följa för att inte missa någon information som påverkar ert deltagande i tävlingen. Tråden vid namn Liftarens guide till FMSM tar lite snabbt upp vad de olika trådarna innehåller. All den information som kan behövas finns att ta del av på forumet, men skulle det vara något ni undrar över ändå finns en tråd i allmänna frågor eller kan ni i extrema fall skicka ett PM till Bonecrusher, hasse77 eller pusselbit.

Nu nog med information och vidare till det lite roligare, nämligen priserna! Topp tre i årets turnering blir belönade med priser från CDON och FMSweden.se.

1:a pris - En av nedanstående konsoler + FM 2014
  • Playstation 3 - 500GB Slim + free game (inte Special editions)
  • Xbox 360 - 250GB Black + free game (inte Special editions)
  • Nintendo Wii U Basic + free game (inte Special editions)
2:a pris - Presentkort på CDON.com 500 kr + FM 2014
3:e pris - Presentkort på CDON.com 250 kr + FM 2014


Anmälan till tävlingen görs via mail till fmsm@fmsweden.se. I ämnesfältet och meddelandefältet skriver ni Anmälan till FMSM följt av ert användarnamn här på sidan. Ni har fram till den 13 april 23.59 på er och det som krävs är att ni är medlemmar på sidan och innehar ett legalt exemplar av FM 2013 (det krävs för att kunna spela online via steam).

Anmäl er bara en gång! Det kommer inte något meddelande tillbaka när ni anmält er utan ni för vara tålmodiga och vänta tills vi uppdaterar deltagarlistan. Har ni anmält er och namnet inte står med efter rimlig tid, så skriv i den tråden istället för att anmäla er igen. Dubbla anmälningar kan leda till problem för oss framöver och det slipper vi gärna!

Notera att när ni väl anmält er är det upp till respektive deltagare att se till att ta del av all information som kommer på FMSM-delen i forumet. Det kommer inte att ske några påminnelser till er personligen. Missar ni att spela era matcher innan deadlines kommer ni att bli automatiskt utslagna ur turneringen. Det är alltså av yttersta vikt att hålla koll på de olika trådarna i när ni väl anmält er.


isaco.00
Apr 07 2013 20:19 PM
Jag skrev inte något i ämnesfältet gör detta någonting? :S
  • Länk

isaco.00
Apr 07 2013 20:20 PM
Hittade mig i deltagarlistan nu...
  • Länk

bassenagel
Apr 07 2013 23:15 PM
Kul. Har haft min dator trasig hela tiden så har inte spelat än men på tisdag börjas årets karriär. Ses i sm.
  • Länk

Amunt
Apr 08 2013 11:18 AM
Behöver man ha microfon eller kan man kommunicera med den andra genom text?
  • Länk


Apr 08 2013 11:45 AM
Amunt
Nej, men behöver inte en mikrofon. Det går lika bra att kommunicera genom en chatt (el. liknande)
  • Länk

Amunt
Apr 08 2013 15:27 PM
Menar ni att man ska skicka in anmälan från sitt fms-konto eller från sin e-mail?
  • Länk

Champions19
Apr 08 2013 15:42 PM
Anmälan till tävlingen görs via mail till fmsm@fmsweden.se. I ämnesfältet och meddelandefältet skriver ni Anmälan till FMSM följt av ert användarnamn här på sidan.
  • Länk

Amunt
Apr 08 2013 16:36 PM
Tack du behöver inte repetera det som står där uppe. Förvirrades av att det heter ämnesfält och meddelandefält här på FMS när man skickar PM men i min mail nåt annat. Men men nu är jag anmäld =)
  • Länk

Champions19
Apr 08 2013 17:00 PM
Du undrade ju om man anmälde sig via PM på FMS eller via mail och tyckte det stod så klart och tydligt i artikeln så kunde lika gott citera det! Men härligt att du är anmäld och lycka till i turneringen!
  • Länk


Apr 08 2013 18:29 PM
Amunt

Hej, som du fått veta så var det via mejl vi hade tänkt oss ni skulle skicka in era anmälan till. Rörande orden du förvirrades av, så har dessa fält olika namn hos dem olika mejltjänster och mejlprogram. Det kan vara så att fler förvirrats av detta, men jag hoppas att de som dig vågar ställa frågor när de är osäkra. :)
  • Länk

Camus
Apr 08 2013 21:09 PM
Eftersom jag inte har följt detta innan så blir jag lite nyfiken.
* Hur funkar reglerna kring draften? Någon speciell summa/restriktion man har att använda sig utav?

* Under hela tävlingens gång. Är det tillåtet att spela träningsmatcher innan de riktiga matcher startar?
  • Länk


Apr 08 2013 23:23 PM
Camus

Hej, du kan läsa lite mer info om draften här i Bonecrusher svar rörande draften:http://www.fmsweden....post__p__837635


Rörande träningsmatcher i nätverksspel mot din motståndare i utslagningsomgångarna, så får ni inte spela några träningsmatcher alls inför, mellan eller efter era två möten. I utslagningsomgångarna är det heller inte möjligt att anordna några träningsmatcher inför eller mellan mötena, då vi redan anordnat era möten åt er i savefilen som ni ska spela med.

I gruppspel och slutspel så kommer ni att få anordna era två möten själva. I slutspelet så kan det bli en tredje anordnad match (i efterhand efter båda mötena när det blivit oavgjort och lika många antal gjorda bortamål) mellan er, med förlängning och straffar vid fortsatt oavgjort resultat. Men inte någon gång under hela tävlingens gång ska ni (du och din tilldelade motståndare efter lottningen) spela träningsmatcher inför, mellan eller efter de ursprungliga 2 (och i vissa fall 3) matcherna.
  • Länk

fresel
Apr 12 2013 17:35 PM
jag anmälde igår men står ej med på deltagarlistan
  • Länk


Apr 12 2013 17:40 PM
fresel

Vi har fått in din anmälan, vi har dessvärre hittills ännu inte haft tid att uppdatera deltagarlistan. Vi kommer att försöka uppdatera den så fort vi får tid över, förhoppningsvis redan ikväll. :)
  • Länk

Dragan77
Apr 13 2013 18:01 PM
tjena jag undrar om dragan77 och oskarbjorck är anmälda?
  • Länk


Apr 13 2013 18:09 PM
Hej Dragan77, vi har fått in era bådas anmälan till att delta i årets upplaga av FMSM. Vi har dessvärre inte haft tid ännu att uppdatera deltagarlistan, men vi kommer att göra det så fort vi får ledig tid över senare idag. :)

Vänliga hälsningar
  • Länk

Dragan77
Apr 13 2013 18:21 PM
Hej Hasse77 tack så mycket!
  • Länk

ramööö
Apr 13 2013 19:00 PM
hejsan, när får man reda på vilket lag man får?
  • Länk


Apr 13 2013 19:23 PM
Hej ramööö, det är så att i utslagningsomgångarna så finns det endast två lag att välja mellan, du väljer ett av dessa varje gång du ska möta en av dina motståndare tilldelad via lottning. Lagen är identiska; spelartrupp, ledarstab, anläggning, arena etc. etc.
Det enda som skiljer åt är namnen på lag, spelare, arena och sedan lagfärgerna som är olika.

I gruppspel och slutspel så kommer man innan man spelar utslagningsomgång 3, se till att ha skickat in en draftlista (Läs mer här: Länk & Länk) och därefter spela klart matchen. Går man vidare till gruppspel så kommer man att få spela med den trupp man får efter draften, du kommer att spela med den truppen så länge som du är kvar i turneringen.
  • Länk

tjuus
Apr 15 2013 12:23 PM
Jag kan inte se deltagarlistan..


ETT FEL UPPSTOD

Ledsen, ett fel uppkom. Om du är osäker på hur du använder denna funktion, eller inte vet varför du fick detta felmeddelande, försök titta i hjälpfilerna efter mer information.


[#103137] Du har inte tillstånd att visa detta ämne.
  • Länk