Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

CM 98 Sverige

22 svar till detta ämne

#1   freddybeck

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 15 Inlägg:

Postad 29 August 2006 - 14:23 PM

Jaha, då tar man sin egen "oskuld" på det här forumet. Har använt det mycket men registrerade mig inte som användare fören idag :D

Nu till saken.

Det första spel jag köpte för egna pengar var en fristående expansion till CM 2. Den gick under namnet CM 98 Sverige och är enligt mig det bästa spel som någonsin gjorts, om det har med nostalgi att göra vet jag inte riktigt men jag har aldrig slutat spela det. Jag tror det handlar om känslan, att man får en speciell relation till sitt eller sina lag och kanske även till spelarna. Enkelheten i själva spelupplägget har också bidragit till den förhöjda spelkänslan.

Faktum är att det har gått så långt att jag har avsatt en separat dator för spelet då man har bytt upp sig genom åren. Jag kan inte längre spela det på min vanliga stationära dator. Nu undrar jag självklart om det är någon annan som fortfarande spelar alternativ har spelat den här underbara versionen av CM?
Lorem Ipsum

#2 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 29 August 2006 - 15:51 PM

har du länkar du kan lägga upp av det spelet?

#3   Huusmann

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5617 Inlägg:

Postad 29 August 2006 - 15:55 PM

Var även mitt första CM-spel, kommer ihåg det såväl. Att få Heskey och Roberto Baggio till Allsvenskan var ingen större utmaning, men ingen spelare överglänste Kenneth Storvik som var ett fullständigt monster.

#4   Zenithal

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 863 Inlägg:

Postad 06 January 2007 - 14:38 PM

Detta var även det första spelet jag köpte för egna pengar och jag spelade det verkligen hela tiden, lärde mig engelska för att kunna använda funktionerna fullt ut. Men nu har jag tappat bort skivan och jag hittar det verkligen inte i någon affär någonstans, är det möjligen någon som vet om man kan få tag på det?

#5   Severin

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3538 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgården
  • Tränar:Enskede

Postad 08 January 2007 - 13:09 PM

Jag tror jag har kört det här en gång, för länge sedan. Lånade det av min brorsas kompis. Visst kunde man välja svårighetsgrad?

#6   Zenithal

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 863 Inlägg:

Postad 08 January 2007 - 19:16 PM

Citat

Jag tror jag har kört det här en gång, för länge sedan. Lånade det av min brorsas kompis. Visst kunde man välja svårighetsgrad?

Mycket riktigt, 1,2 eller 3

Den allra största fördelen med spelet skulle jag säga är att det inte existerar några väntetider överhuvud taget utan så fort man klickar på done är man på nästa dag, mycket smidigt.

#7 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 08 January 2007 - 19:42 PM

kolla om det finns på netmania.

#8 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 09 January 2007 - 21:22 PM

Ajax upptsällning, eller julgranen eller vadfan den hette. Riktigt klassiker!

#9   freddybeck

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 15 Inlägg:

Postad 02 October 2008 - 16:53 PM

Citat

har du länkar du kan lägga upp av det spelet?

Länge sedan jag skrev i tråden, men visst, borde nog kunna fixa screens. Blev överlyckling för en månad sedan då jag fick det att fungera på Vista genom DosBox. Tror dock spelet får stanna på landstället där jag faktiskt har en maskin som kan köra det utan problem och som är tillräckligt snabb för att ta bort laddningstiderna.

Minns så väl en sparning jag hade där jag passerade år 2036. Efter det gick det inte längre att värva spelare för människostyrda lag så då var det bara att lägga ned. Det var ändå bra länge för en manager att styra AIK (38 år).
Lorem Ipsum

#10   mattep74

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 46 Inlägg:

Postad 25 October 2008 - 14:13 PM

Det var det spelet som hade någon bugg som gjorde att målvakten kunde spela vänsterback och vara målvakt samtidigt och så fick man 4-4-3. Jag lyckades bara vinna allsvenskan med HIF och de gick och vann även CL och Värdscupen

#11   Dirty Frank

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 154 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea FC

Postad 22 December 2008 - 14:38 PM

Bierhoff, Fonseca och Andreas Andersson var ett trevligt anfall i IFK Göteborg.
That Dirty Frank was a baaaaad motherfucker!

#12   JohanGuldfot

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 149 Inlägg:
  • Yrke:Boendassistent

Postad 03 March 2009 - 23:42 PM

samma här första spelet jag spelade! skulle verkligen vilja spela det igen!! men det finns ju inge stans att köpa ?? ;<

#13   swedewolf

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 48 Inlägg:

Postad 24 April 2009 - 17:44 PM

Championship Manager 2, skandinaviska versionen. Den där det går att välja installation för "Sverige 97", "Norge 97" eller "Danmark 97-98. Det är den ni menar va? Sitter med två original-fodral i näven, men hittar fan ingen skiva... Säger bara: Fredrik Bild Sw,DMF,FW H,C Östers IF

#14   Nutte77

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 13 October 2009 - 11:47 AM

Det här spelet är som sagt väldigt enkelt konstruerat vilket bidrar till den sköna spelkänslan. Man är verkligen fäst vid laget och dess framgångar men kanske att man framförallt blev så nostalgiskt med alla legendarer på planen som man kunde ha i laget. Jag övergav min gamla dator för ett tag sen och skulle nu pröva installera CM på den nya, men det gick ju inte så bra. Ska nog göra som någon här inne, plocka fram den gamla burken och ha den bara för att köra CM på. Jag kom inte så långt som till säsong 2036, men väl till 2016 på det sista spelet. Fredrik Bild var ju en gigant på alla positioner, men den som ägde hela spelet var spanjoren Garcia Roger och sen Ronaldo förstås. Den förra var dock betydligt enklare att värva än Ronaldo.

#15   badjo

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 76 Inlägg:

Postad 18 October 2009 - 10:27 AM

Tror det här är ifrån den engelska upplagan av spelet. Men det kanske väcker lite minnen i alla fall.

The one and only no. 10

#16   Severin

Manager

• Medlem
  • 3538 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgården
  • Tränar:Enskede

Postad 18 October 2009 - 13:07 PM

Citat

Tror det här är ifrån den engelska upplagan av spelet. Men det kanske väcker lite minnen i alla fall.

Sjukt underbart ju :D

#17   Hellsten

Manager

• Medlem
  • 4493 Inlägg:
  • Yrke:Musiker
  • Favoritlag:Helsingborgs IF

Postad 18 October 2009 - 13:20 PM

Jag tror att det är installerat min gamla burk (har köpt 2 nya sen jag använde den . . .) som står i källaren, körde aldrig så mycket på det. Hittar dock ingen skiva.

#18   badjo

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 76 Inlägg:

Postad 18 October 2009 - 15:12 PM

http://www.gameswin....meen.php?id=694
The one and only no. 10

#19   Hellsten

Manager

• Medlem
  • 4493 Inlägg:
  • Yrke:Musiker
  • Favoritlag:Helsingborgs IF

Postad 23 October 2009 - 18:28 PM

Citat

YOU DA MAN!

#20   Bakkis

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 19 Inlägg:

Postad 18 March 2012 - 23:23 PM

haha trodde bara det var jag som lirade det spelet fortfarande!!! Blomqvist, Baggio och Owen i Ljungskile säger ja bara!

Köpte även Henry till BK Forward en gång.. han satt ju ändå bara på bänken i blåvitt

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar