Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM09] Infjärdens SK/ .../ .../ .../Ahlafors IF/ Svit Zlin

122 svar till detta ämne

#21   baeng

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 682 Inlägg:

Postad 06 December 2008 - 01:41 AM

Nej fan, motgångar hör till! Kom igen nu, du rycker upp dig ! Heja!
Auf Geht's Dortmund, kämpfen und siegen!

#22   Smidvark

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 212 Inlägg:

Postad 06 December 2008 - 19:57 PM

Jag tycker att det är roligt att läsa LLM-rapporter där folk har det lite tuffare. Det är bara till att komma igen :)!

#23   Paolo Lundini

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 08 December 2008 - 19:58 PM

Tack för uppmuntran. Förr eller senare måste väl framgångarna börja ramla in.

Säsong 7. 2014 Heby AIF
Säsongen gick upp och ner. En stark inledning följt av en rejäl svacka och slutligen en stark avslutning. Serien blev otroligt jämn och inför sista omgången låg vi på 9:e plats men hade samtidigt bara 2 poäng upp till 3:e plats. Det blev till slut en 9:e plats. Blev väl ungefär som förväntat, vi var tippade 7:a. Har en del intressanta yngligar i laget som jag hoppas mycket på. Det känns som vi har stor potential i truppen men inte riktigt får ut den.

Serie: Div. 2 Västra Götaland.
Placering: 9:a (av 12)
Bästa målskytt: Anfallare 27 år 7 mål.
Assistkung: Vänsterback 29 år 5 assists.
Högst betyg: Mittback 18 år 7.05 (19 matcher)

#24   Paolo Lundini

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 10 December 2008 - 22:06 PM

Säsong 8 2015. Heby AIF

Hade otroligt svårt att få tag på spelare inför säsongen. Ingen ville nämligen hit. Spelarna valde hellre att skriva på för div. 3-klubbar. Det blev därför bara ett nyförvärv inför säsongen. Som tur var hade jag ett par intressanta namn i den egna ungdomssektionen som nu fick kliva upp och visa vad de gick för. I och med att ganska många spelare hade valt att skriva på för andra klubbar eller ratats av mig hade jag en rakbladstunn trupp.

I början gick det strålande, vann de första 5 matcherna och låg och tampades i toppen med Högaborg. Tyvärr så kom oundvikligen skadorna och det ledde till ett mer knackigt spel. Fixade in ett nyförvärv i juli som gjorde succé direkt och spelet blev bättre. Tyvärr hade Högaborg varit i otrolig form hela säsongen och det var mer eller mindre kört. Jag slutade på en fin 4:e plats. Vi var tippade 10:a så jag är nöjd med säsongen. Hoppas bara vi kan bygga vidare på det här nu, vi har många unga talanger som behöver ta ytterligare ett steg.

Serie: Div. 2 Västra Götaland.
Placering. 4:a (av 12)
Bästa målskytt: Anfallare 28 år, 12 mål.
Assistkung: Anfallare 28 år, 4 assists.
Högst betyg: Yttermittfältare 17 år, 7.28 (13 matcher)

#25   PelleLLaMa

LLM kung

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1729 Inlägg:

Postad 10 December 2008 - 23:09 PM

Det går framåt :D

( Se nu bara till att din assistkung överdriver nästa år också ;) )
Citat Marcus Heikinen, Scan-Hjulet, Gröna Lund 1992

"Ska man vinna kött skall man satsa på 21"

Citat Marcus Heikinen, Pub Brittanina, Odenplan 1995, till abstinent dörrvakt.

" Smakar tuggummit bra ? "

#26   Paolo Lundini

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 10 December 2008 - 23:28 PM

Citat

Det går framåt :D

( Se nu bara till att din assistkung överdriver nästa år också  ;) )

Sakta men säkert.

Vad menar du med överdriver?

#27   PelleLLaMa

LLM kung

• Medlem
  • 1729 Inlägg:

Postad 10 December 2008 - 23:29 PM

Ironisk, då han bara hade 4 assist

#28   Paolo Lundini

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 10 December 2008 - 23:35 PM

Citat

Ironisk, då han bara hade 4 assist

Hehe, ja mer krävs tydligen inte för att bli assistkung i Heby. :lol:

#29   Paolo Lundini

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 12 December 2008 - 00:57 AM

Säsong 9. 2016. Heby AIF
Gjorde inga nyförvärv inför säsongen utan litade på killarna som gjorde det så bra förra säsongen.
Med ett års mer erfarenhet borde de kunna ta det där sista steget tycker man.

Men detta var gamlingarnas år visade det sig. Mina något äldre killar gjorde en kanonsäsong, speciellt nöjd är jag med min vänsterytter som  gjorde en riktigt stabil säsong och som har valt att stanna i Heby utan att klaga i 9 år nu, trots uppvaktning från betydligt större klubbar. Bara 29 år gammal har han numera också rekordet för antal ligamatcher för klubben, en riktig trotjänare!

Säsongen hade kunnat sluta riktigt lyckligt om det inte vore för att vi hade stora problem med att avgöra matcher och att Jonsered som kom från ettan var obevekliga. De besegrade oss med två knappa 1-0 segrar och vann serien med 10 poängs marginal. Vi kom till slut 3:a på samma poäng som tvåan Mellerud.

Efter nästa säsong har jag spelat ett decennium i tvåan, kanske kan jag få fira det med att gå upp?

Serie Div. 2 Västra Götaland.
Placering 3:a (av 12)
Svenska Cupen: Andra omgången (Förlust mot allsvenska Trollhättan)
Bästa målskytt: Anfallare 29 år, 12 mål.
Assistkung: Mittfältare 22 år, 6 assists.
Högst betyg: Vänsterytter 29 år. 7.25 (22 matcher)

#30 Gäst_barken_*

• Guests

Postad 12 December 2008 - 17:08 PM

synd att du inte lyckas gå upp men snart kommer det nog mycket rolig läsning :D bra skrivet

#31   Paolo Lundini

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 15 December 2008 - 02:42 AM

Säsong 10. 2017 Heby AIF.
Blev tyvärr av med två viktiga pjäser inför säsongen, en mittfältare och min erfarne vänsterback. Hade svårt att hitta lämpliga ersättare till dessa. Säsongen började trevande, med blandade resultat men det stod ganska snabbt klart att inte heller detta skulle bli vår säsong. Spelet funkar inte helt enkelt. Enda glädjeämnet var en riktigt bra insats i svenska cupen där vi tog oss förbi superettanlaget Assyriska i första omgången, tyvärr åkte vi på AIK i andra omgången och där hade vi inget att sätta emot. Till nästa säsong blir det förmodligen en rejäl utrensning i truppen, är väldigt besviken på vissa spelare som verkar trivas alldeles för bra i tvåan, och borde skämmas för den relativt höga lön de ändå plockar ut.  Själv börjar jag tröttna rejält på den här ligan just nu.

Jag hade ju tänkt att min fantastiska karriär snabbt skulle ta mig till de stora arenorna runt om i världen, såhär långt har jag fått se 3 sömniga svenska hålor, leriga planer, oändliga försäsonger och tjongbollar inför de närmast sörjande.

Serie: Division 2 Östra Svealand.
Placering: 6:a (av 12)
Svenska cupen: Andra omgången (förlust mot AIK)
Bästa målskytt: Anfallare 30 år. 9 mål
Assistkung: Högerytter 20 år. 8 assists.
Högst betyg: Högerytter 20 år 7.12 (24 matcher)

#32   Keano

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2377 Inlägg:

Postad 15 December 2008 - 13:57 PM

Citat

Jag hade ju tänkt att min fantastiska karriär snabbt skulle ta mig till de stora arenorna runt om i världen, såhär långt har jag fått se 3 sömniga svenska hålor, leriga planer, oändliga försäsonger och tjongbollar inför de närmast sörjande.

Som för det flesta division 2 tränare i Sverige alltså :)

Tycker att det är väldigt roligt att läsa dina uppdateringar och hoppas att du kommer upp dig i karriären (men inte allt för snabbt ;) ).

#33   Paolo Lundini

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 18 December 2008 - 16:58 PM

Citat

Tycker att det är väldigt roligt att läsa dina uppdateringar och hoppas att du kommer upp dig i karriären (men inte allt för snabbt ;) ).

Tack, det sistnämnda behöver du nog inte oroa dig över :)

Säsong 11 2018. Heby AIF
Säsongen började riktigt bra, vi slog de sämre lagen lätt och spelade hyfsat mot de bättre. Skulle vi då äntligen slippa mittenträsket och få slåss i toppen? Nej, efter 9 omgångar slet min stora målskytt av korsbandet och blev borta i 8 månader. Han lyckades ändå vinna den interna skytteligan trots att han bara spelade 9 matcher, så han var väldigt betydelsefull.

Efter det gick luften ur oss oss spelet började hacka igen, då och då kändes det som om det skulle lossna, men det blev för många knappa förluster och frustrerande sena kvitteringar så vi var aldrig riktigt nära.

Några glädjeämnen finns det, mittfältet ser stabilt ut och målvakten sköter sig helt okej, men försvaret slarvar för mycket och anfallarna (utom min ständige skyttekung, som tyvärr börjar bli till åren nu) lider av konstant prestationsångest.

Serie: Division 2 Östra Svealand.
Placering: 5:a (av 12)
Svenska cupen: Fick inte vara med.
Bästa målskytt: Anfallare 31 år. 8 mål.
Assistkung: Vänsterback 27 år, 5 assists.
Högst betyg: Mittfältare 26 år. 7.25 (22 matcher)

#34   baeng

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 682 Inlägg:

Postad 18 December 2008 - 17:07 PM

Det är det HÄR som är tjusningen med LLM, Paolo. Inte att misslyckas men att _KÄMPA_. Har en kompis här uppe som spelat/spelar i Heby :) och gör det även i spelet, men dessvärre får man ju inte nämna namnen så :). Men lycka till! Gillar rapporten! Go Lundini.

#35   Paolo Lundini

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 18 December 2008 - 18:50 PM

Citat

Det är det HÄR som är tjusningen med LLM, Paolo. Inte att misslyckas men att _KÄMPA_. Har en kompis här uppe som spelat/spelar i Heby :) och gör det även i spelet, men dessvärre får man ju inte nämna namnen så :). Men lycka till! Gillar rapporten! Go Lundini.

Tack så mycket :lol: , du kanske kan skicka ett pm om vad han hette. (om nu inte det också räknas som fusk, kommer ju knappast köpa honom är bara intresserad av vem det var)

#36   Paolo Lundini

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 18 December 2008 - 19:04 PM

Direkt efter säsongen fick jag ett erbjudande jag inte kunde säga nej till. Jag blev nämligen erbjuden att ta över anrika Norrköpingsklubben IF Sylvia. De åkte ur division ett denna säsongen och har enorma skulder men jag tvekade ändå inte en sekund över att tacka ja.

IF Sylvia som lever under parollen "liten och stolt" är Norrköpings näst största klubb och hade sin glansperiod under 90-talet då de gjorde 4 säsonger i superettan, sedan dess har de pendlat mellan tvåan och ettan. De har även en liten supporterklubb som kallar sig white russian.

Postad bild
Mina nya hemtrakter.

#37   baeng

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 682 Inlägg:

Postad 18 December 2008 - 21:16 PM

Jag tror helt klart det var rätt beslut av dig! Lycka till, heja Drottningklubben :).

#38   Paolo Lundini

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 23 December 2008 - 20:35 PM

Säsong 12 2019. IF Sylvia.

Jag underskattade helt klart den här klubbens ekonomiska bekymmer, vi befinner oss verkligen på ruinens brant. Därför hade klubben som krav att lönebudgeten skulle i princip halveras. Detta gjorde att jag i princip inte kunde göra några nyförvärv, samtidigt som jag blev av med en del bra spelare. Jag fick dock tag på en helt suverän anfallare. Jag tyckte nog att truppen trots allt höll tillräckligt hög kvalitet för att gå upp till ettan igen.

Tyvärr blev starten bedrövlig, jag förlorade de tre första matcherna och hade då en målskillnade på 2-9, och det fortsatte riktigt illa, dock lyckades vi plocka en del tursamma segrar och låg någonstans i mitten. Efter ungefär 10 matcher vände det dock och slutet på säsongen blev lysande. Vi radade upp seger efter seger och närmade oss toppen. Tyvärr var det vid det laget redan kört och vi nådde bara en fjärdeplats.

Jag är väldigt nöjd med min nya anfallare som håller en betydligt högre klass än resten av laget. Jag har knytit ett långt kontrakt med honom och förhoppningsvis kan jag börja bygga laget runt honom. Om jag nu får behålla jobbet.

Serie: Division 2 Norra Svealand.
Placering: 4:a (av 12)
Svenska cupen: Andra omgången (ut mot GAIS)
Bästa målskytt: Anfallare 23 år. 20 mål.
Assistkung: Mittfältare: 26 år. 6 assists.
Högst betyg: Anfallare 23 år. 7.34 (20 matcher)

#39   PelleLLaMa

LLM kung

• Medlem
  • 1729 Inlägg:

Postad 23 December 2008 - 21:17 PM

Grattis till nya anfallaren. 20 mål är mycket imponerande !

#40   Paolo Lundini

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 23 December 2008 - 22:52 PM

Citat

Grattis till nya anfallaren. 20 mål är mycket imponerande !

Tack. Det var ett elände att få hit honom, var tvungen att säga upp nästan hela reservlaget för att styrelsen till slut skulle gå med på det. Det går inte så bra för reservlaget men det var det ju värt  ;)

God Jul förresten !

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar