Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Houghtons taktik till CM 01/02

123 svar till detta ämne

#1   Bob Houghton

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 26 December 2008 - 11:49 AM

Jag har spelade CM 01/02 från det att det kom ut fram tills jag skaffade FM 07, jag tyckte inte att något spel mellan dessa levde upp till CM 01/02 storhet. Jag har alltid älskat att skapa olika taktiker och den här taktiken är resultatet av flera års taktikutvecklande. Jag har utgått från flera av de mest framgångsrika taktikerna till spelet, bland annat www2, kiwi och en rysk taktik som jag ej minns namnet på.

Det var i alla fall de bästa taktikerna som hade vaskats fram under cm 01/02 tiden. Mitt eget bidrag, förutom fusionen av taktikerna, var att lägga till DDL. DDL betyder att försvarslinjen är diagonal och inte rak.

Formationen utgår från 4-1-3-1-1, och bygger på att ett centralt försvar där båda DC och DMC alltid stannar bak och försvarar. Anfallet bygger på rörelse och att få in många spelare i boxen när det är dags för avslutning. Titta gärna på wibble-, wobbleskärmen (med och utan boll), så ser du hur taktiken är tänkt att fungera och du kan då fundera ut vad för typ av spelare du behöver på de olika positionerna.

DMC är den viktigaste spelaren, han är navet som laget kretsar kring. I AMC positionen spelar jag alltid med en FC, han är nämligen en tillbakadragen anfallare. SC kommer att ösa in mål.

Jag har haft bra resultat både med storlag och LLM. Mitt roligaste spel någonsin var när jag lyckades ta Barnet från Conference till Champions League, och hela tiden spelade med den här taktiken.

God jul från Houghton!

http://www.megauploa.../se/?d=0H4HYTSN

OBS! NY LÄNK: http://www.mediafire.com/?mujj2j0lyin

Detta inlägg har redigerats av Bob Houghton: 18 February 2012 - 19:16 PM

#2   littlep123

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1339 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC

Postad 26 December 2008 - 13:01 PM

Tack så mycket, Houghton.

#3   Bob Houghton

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 06 January 2009 - 21:52 PM

Jag ser att det har gjorts 19 nedladdningar av taktiken hittills. Hur går det för er? Jag är nyfiken!

#4   owerty

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 334 Inlägg:

Postad 07 January 2009 - 00:47 AM

Du är min GUD! har sökt denna underbara taktik i flera månader nu. Denna taktik har gett mig så sjukt mkt glädje, CLguldet med Blåvitt, upptåget till La Liga med Pajara Playas. Kan vara den bästa taktiken jag kört med, verkligen asgrym enligt mig! Tack för att du la upp den!
LM10

#5   Bob Houghton

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 09 January 2009 - 09:52 AM

Citat

Du är min GUD! har sökt denna underbara taktik i flera månader nu. Denna taktik har gett mig så sjukt mkt glädje, CLguldet med Blåvitt, upptåget till La Liga med Pajara Playas. Kan vara den bästa taktiken jag kört med, verkligen asgrym enligt mig! Tack för att du la upp den!

Tack för de fina orden. Kul att det går bra för dig.

#6   drown

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 07 February 2009 - 10:44 AM

Ska testa den nu med Willem II.
Kör med Tsigalko på topp till att börja med.

18 mål på 11 matcher hittills för Tsigalko. Brozek och Semak håller sig precis bakom och assisterar, funkar finfint!
CM 01-02 för hela slanten

#7   Bob Houghton

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 08 February 2009 - 12:12 PM

Citat

18 mål på 11 matcher hittills för Tsigalko. Brozek och Semak håller sig precis bakom och assisterar, funkar finfint!
Kul att det går bra för dig. Taktiken är framtagen för att fungera även med sämre lag och spelare, så testa gärna utan superspelar så får du en uppfattning om hur den kan lyfta medelmåttor.

#8   drown

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 08 February 2009 - 15:19 PM

Citat

Citat

Kul att det går bra för dig. Taktiken är framtagen för att fungera även med sämre lag och spelare, så testa gärna utan superspelar så får du en uppfattning om hur den kan lyfta medelmåttor.

Jag matchar en hel del ynglingar från b-laget och jag märker redan hur de utvecklas. Spelarna verkar ha otroligt lätt att ta sina platser och göra jobbet bra på ett enkelt sätt med taktiken. Tsigalko är uppe i 40 mål på 26 matcher nu, och då har jag vilat i princip hela startelvan nästan uppemot 50% av matcherna!
CM 01-02 för hela slanten

#9   chrisselito

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 307 Inlägg:

Postad 06 March 2009 - 23:53 PM

Använder den till mitt Millwall. Startade ny save. Vann div1 överlägset första säsongen. Går över förväntningarna i PL nu då jag ligger 6a efter 11 omgångar.
Chelsea FC!

#10   Bob Houghton

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 09 March 2009 - 19:35 PM

Citat

Använder den till mitt Millwall. Startade ny save. Vann div1 överlägset första säsongen. Går över förväntningarna i PL nu då jag ligger 6a efter 11 omgångar.
Kul att det går bra för dig. Lycka till i fortsättningen.

#11   Sebosh

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad 18 March 2009 - 15:09 PM

Den här taktiken är kung, drog upp Yeovil från conference till PL på 4 år utan problem, är nu på mitt sjätte år, har vunnit uefa cupen (som att det är knepigt) och ligger med i toppen av PL, arenan är utökad till 30 000 platser samt några hundra millar på banken, det ända jag saknar är en gammal räv som tar mig ända vägen till CL final :).

#12   DavidD

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 61 Inlägg:

Postad 18 March 2009 - 19:51 PM

Ska prova po den direkt po fredag naer jag kommer hem..

*UPDATE WILL ARRIVE*

#13   Bob Houghton

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 22 March 2009 - 10:47 AM

Taktiken har nu laddats ner 87 gånger och det är kul att höra hur det går för er.

Fortsätt berätta om era framgångar!

Lycka till!

/Houghton

#14   DavidD

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 61 Inlägg:

Postad 22 March 2009 - 13:15 PM

Har spelat med den under 2 dagars tid nu :) Och kan ju ärligt säga att det går sjukt bra..

Har visserligen ett ganska bra lag från början och köpt Tó Madeira på topp som snittar 60+ mål per säsong..

Taktiken är sjukt skön.. Dock jävligt viktigt att ha BV och BH samt DMC... om det skiter sig på dem positionerna så är det ju bye bye beautiful känns det som..

Annars är taktiken bland det bästa jag spelat med.. Har nog förlorat ca max 2 matcher i ligan under en säsong, och nu är jag inne på min 3:e..

laget:

MV: Hugo Pinheiro (Dionisis Chiotis)

BV: Ashley Cole
BH: Mike Duff
BC: Sol Campbell
BC: Kevin Hofland

DMC: Patrick Vieira

MC: Ronaldinho
MC: Mark Kerr
MC: Pablo Aimar

OMC: Thierry Henry (Fernando Torres)

AC: Tó Madeira

Som sagt.. Laget är ju bra redan från början så lite tråkigt i och med att man inte gjort någon bedrift..
Fast har haft en lång paus så börjar lite lätt.. :)

#15 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 22 March 2009 - 16:15 PM

Testade några matcher med Napoli med okända spelare då jag var cirka 15 år in i spelet. Gick inte så bra, blev 2-3 vinster, 2-3 oavgjorda och 4-5 förluster. Så gick tillbaka till den gamla jag använde. Säsongen gick inte så bra ändå, missade uppflyttning med flera poäng. Så det kan ha berott på att spelarna underpresterade.

#16   Bob Houghton

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 24 March 2009 - 20:12 PM

Citat

Testade några matcher med Napoli med okända spelare då jag var cirka 15 år in i spelet. Gick inte så bra, blev 2-3 vinster, 2-3 oavgjorda och 4-5 förluster. Så gick tillbaka till den gamla jag använde. Säsongen gick inte så bra ändå, missade uppflyttning med flera poäng. Så det kan ha berott på att spelarna underpresterade.
Ja, du har rätt i att det troligtvis var spelarna som inte höll måttet, men tänk även på att du måste använda en taktik under en tid innan laget har anpassat sig till den.

Om du vill se hur taktiken fungerar så rekommenderar jag dig att starta en save med ett lite sämre lag i en bra liga. Då bör du kunna få en uppfattning om den.

Mvh,

Houghton

#17   Hoffman

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:

Postad 12 May 2009 - 20:35 PM

Vart lägger man in den ?

#18   rymdgubben

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2926 Inlägg:

Postad 12 May 2009 - 21:09 PM

Citat

Vart lägger man in den ?
Tactics.

#19 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 29 May 2009 - 17:04 PM

Tröttnade på FM 08, så kör Cm igen, blir att testa din taktik med AIK. 1 match, 1 seger så länge. Uppdaterar om några dagar.'

Edit: Aldrig fattat vilken ruta man ska välja när man går in i taktik, sedan Med boll och Utan boll. Vilken ruta ska jag välja?

#20   Bob Houghton

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 22 June 2009 - 22:30 PM

Citat

Edit: Aldrig fattat vilken ruta man ska välja när man går in i taktik, sedan Med boll och Utan boll. Vilken ruta ska jag välja?
Vad menar du med att välja ruta? Du kan använda taktiken utan att justera något, det har jag redan gjort. Det tog mig många år att få fram den här taktiken och nu är den så bra den kan bli, du behöver inte justera något i med eller utan boll rutorna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar