Hoppa till innehÄll

Kom ihÄg mig
AnvÀndarnamn

Lösenord

Houghtons taktik till CM 01/02

123 svar till detta Àmne

#21 GĂ€st_Anonymous_*

• Guests

Postad 03 July 2009 - 12:57 PM

Hur funkar det med andra Ă„rs  taktiker?
TÀnkte ta upp cm 01/02 igen och kommer ihÄg att taktiker funkar alltid strÄlande första Äret och under andra Äret lÀr sig motstÄndarna taktiken och tar en varje gÄng?

#22 GĂ€st_Anonymous_*

• Guests

Postad 05 July 2009 - 11:02 AM

Lite update pĂ„ hur det har gĂ„tt, tog över Ösk, och sĂ„lde nĂ€stan allt, köpte nĂ€stan allt, vann trippeln i Allsvenskan, cupen och Uefa(kunde knappt förstĂ„ att jag slog betis i final!)

Ekonomin Àr god och alla svenska talanger Äterfinns i ösk, dÀr sÀljer jag ut dom vidare till fina pengar,

Köpte Andreas Alm frÄn Aik som jag hade i striker position, han vann skytteligan i allsvenskan och uefa!
KÀnns som oavsett hur det Àn gÄr, sÄ gör han mÄl,

Men sÄ kom andra Äret, inte förlorat en match i allsvenskan, och vunnit cupen, Àn sÄ lÀnge, ligger dock pÄ andra plats i ligan pga alla oavgjorda, beror nog pÄ alla nya spelare som Àr med i truppen!

Sen hittade jag ingen bra DMC innan jag köpte Linderoth, men nÀr han Àr skadad och innan jag hade rÄd med honom körde jag en OMC eller helst en MC, pga det du sa om att dom var navet kring allt och Kimpa kÀllström har perfekt passningspel för att styra upp det dÀr.  men vad tycker och menar du Hough? Ska man spela en renodlad DMC å la Gattuso eller en bÀttre playmaker kanske? :)

Vill du/ni ha screenshoots! sÀg bara till :)

#23   Sebolaison

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 27 InlĂ€gg:
  • Yrke:IT-konsult
  • Favoritlag:Fiorentina, Örebro

Postad 09 July 2009 - 12:16 PM

Lirar förvisso med 00/01, men det har gÄtt riktigt bra ÀndÄ! Var inne pÄ Är 2018 nÀr jag tog över ett nedflyttningshotat Avellino i C1B. Klarade inte att ta tillrÀckligt med poÀng pÄ de 3 matcjer som Äterstod och fick respass till C2B. Första sÀsongen dÀr gick halvknackigt och jag slutade pÄ en 8e plats.

Sedan bestÀmde jag mig för att hitta en ny taktik, och det gick rÀtt snabbt. Hade fÄtt sÀlja av mina "stjÀrnor" - sÄ truppen var inget att ha alls. Dock lyckades jag locka till mig en hygglig DMC pÄ free transfer. Det Äret vann jag C2B utan större problem. Det tog nÄgra omgÄngar innan taktiken fick verkan, men sen rullade det pÄ.

Året i C1B blev mycket behagligt och de enda som kunde utmana var Reggina, som dock fick ge sig till slut. Inför denna sĂ€song hade jag vĂ€rvat 4-5 hyggliga spelare och mĂ„lkungen slutade pĂ„ 44 ligamĂ„l.

Nu Ă€r det dax för Serie B. ÅterstĂ„r att se hur det gĂ„r. Har Ă„terigen tappat mĂ„nga bĂ€ttre spelare, men Ă€ven lyckats fĂ„ in nya. Tack för taktiken! DDL Ă€r grymt! :D

#24 GĂ€st_Man1ac_*

• Guests

Postad 12 July 2009 - 13:02 PM

Provar den hÀr taktiken med Manchester United för tillfÀllet. Vunnit 7 av 7 matcher i Premier League och 3 av 3 i Champions League :) Men jag gör vÀldigt lite mÄl tycker jag =O

#25 GĂ€st_Man1ac_*

• Guests

Postad 12 July 2009 - 21:22 PM

MÄste tacka nÄ enormt för den hÀr taktiken, plöjde genom Premier League som en ÄngvÀlt med Manchester United första sÀsongen :D PÄ 38 ligamatcher vann jag 36 och spelade oavgjort 2, gick till final i FA-cupen, Ligacupen och Champions League men förlorade samtliga mot Liverpool >__< NÄ ja, tar alla titlarna den hÀr sÀsongen istÀllet :)

#26   Noba

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 33 InlĂ€gg:

Postad 13 July 2009 - 07:52 AM

Tog över VÀsby IK i division 2.
Startkapital - 5,000,000, vilket gör att lönerna jag kan erbjuda Àr runt 12,000 per mÄnad.. vilket sÀger sig sjÀlvt att det Àr svÄrt att göra nÄgra vÀrvningar alls. Fixade dock Mattias Rosvall (AC) pÄ free transfer.

Första sĂ€songen gick lysande och serien vanns med 4 poĂ€ngs marginal. 17-4-1. Förlusten kom efter 2 utvisningar i samma match. Kvalet vanns tĂ€mligen enkelt. Rosvall gjorde 21 mĂ„l första sĂ€songen. Victor Pacha (BV) och Marcus Bengtsson (MHVC) var tillsammans med Rosvall lagets bĂ€sta under sĂ€songen. Har varit pĂ„ jakt efter ny mĂ„lvakt sen spelets början men inte ens lyckats lĂ„na in en bra.  

Blev pga klausul tvungen att sÀlja Marcus Bengtsson till HÀcken för 3 mille, av vilka de mesta gick till skulder. Kunde dock köpa Simon Dogan (BH) frÄn Sylvia för 800,000.

SuperettansÀsongen har precis börjat och 11 matcher spelade 9-1-1 och serieledning med 22-6 mÄlskillnad.

#27   Lindblom

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 74 InlĂ€gg:

Postad 13 July 2009 - 20:51 PM

Placerade mig 5:a med Hull första sÀsongen, bakom Man utd, Chelsea, Liverpool och Arsenal. Ska Àven tillÀgga att jag "bara" vÀrvade 2 spelare frÄn CCC, och med Hulls spelartrupp sÄ Àr en femteplats mycket mer Àn godkÀnt.

Till andra sÀsongen har jag införskaffat Julio Baptista (OM) och Sören Larsen som (A) sÄ det hÀr kan vÀl inte gÄ dÄligt ;)

GULDTAKTIK.

En frÄga bara, satt du Ä fibbla med taktiken skitlÀnge innan den blev perfekt eller?

#28   badjo

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 76 InlĂ€gg:

Postad 19 July 2009 - 14:49 PM

Vad gör man om man inte lyckas med din taktik Hougton? Till exempel om man i en match ligger under med 2-0? Man vet ju inte direkt vilka förÀndringar man skall göra. Inte för att jag förlorar speciellt mÄnga matcher med Tó Madeira, dÄ han gör mÄl pÄ allt.

Vill ocksÄ stÀlla en frÄga rakt ut i cybern.

RÀknas Tó Madeira verkligen som en "fuskspelare"? DÄ han inte Àr bÀttre Àn nÄgon annan spelare i spelet.
The one and only no. 10

#29   Noba

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 33 InlĂ€gg:

Postad 19 July 2009 - 15:10 PM

..och vad gör man om man fÄr en tidig utvisning?

#30 GĂ€st_Anonymous_*

• Guests

Postad 19 July 2009 - 18:00 PM

Citat

RÀknas Tó Madeira verkligen som en "fuskspelare"? DÄ han inte Àr bÀttre Àn nÄgon annan spelare i spelet.
...eftersom Tó Madeira Àr pÄhittad av en portugisisk scout, ja det Àr en fuskspelare. Men fan vad kul man hade med honom back in the days.

#31   johan435

Ungdom

• Medlem
  • 2 InlĂ€gg:

Postad 20 July 2009 - 10:01 AM

Hej
Jag har försökt fÄ in houghton taktiken men misslyckats, kan nÄgon beskriva utförligt hur man gör.
Jag har laddat ner den och lagt in den i cm-mappen.

#32   badjo

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 76 InlĂ€gg:

Postad 21 July 2009 - 18:23 PM

Citat

Citat

...eftersom Tó Madeira Àr pÄhittad av en portugisisk scout, ja det Àr en fuskspelare. Men fan vad kul man hade med honom back in the days.

Jag har lÀst att det var scouten sjÀlv som var Tó Madeira, som la in sig sjÀlv i spelet.

#33   badjo

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 76 InlĂ€gg:

Postad 21 July 2009 - 18:42 PM

Citat

Hej
Jag har försökt fÄ in houghton taktiken men misslyckats, kan nÄgon beskriva utförligt hur man gör.
Jag har laddat ner den och lagt in den i cm-mappen.

Steg1:
Postad bild
Klicka pÄ taktik i spelartruppsbilden

Steg2:
Postad bild
Klicka sedan pÄ taktik->ladda

Steg3:
Postad bild
Och om du har lagt in Hougtons taktik i rÀtt mapp, sÄ skall den finnas tillgÀnglig nÀr du tryckt pÄ ladda.

#34   Noba

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 33 InlĂ€gg:

Postad 21 July 2009 - 20:02 PM

jag var tvungen att skapa mappen "Tactics" i cm-mappen först..

#35   badjo

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 76 InlĂ€gg:

Postad 21 July 2009 - 20:39 PM

Citat

Men det gick bra att ladda in Houghtons taktik nu eller?

#36   johan435

Ungdom

• Medlem
  • 2 InlĂ€gg:

Postad 21 July 2009 - 22:51 PM

Jag har lagt in den i mappen "data" dÀr det finns mÄnga andra formationer men i taktikrutan i spelet Àr det tomt.

#37   Noba

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 33 InlĂ€gg:

Postad 22 July 2009 - 12:52 PM

Citat

Jag har lagt in den i mappen "data" dÀr det finns mÄnga andra formationer men i taktikrutan i spelet Àr det tomt.

den ska inte ligga dÀr...skapa en mapp i "Championship Manager 01/02"-mappen som heter "Tactics" och lÀgg den dÀr..

#38   Noba

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 33 InlĂ€gg:

Postad 22 July 2009 - 12:53 PM

Citat

Citat

Men det gick bra att ladda in Houghtons taktik nu eller?

oh ja..har aldrig haft problem..
kan det vara sÄ att om man inte sparat nÄn taktik sÄ har inte "Tactics" mappen skapats? eller?

#39   badjo

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 76 InlĂ€gg:

Postad 22 July 2009 - 16:56 PM

Kommer ihÄg att jag heller inte har haft tactics-mappen nÄgon gÄng, men kommer inte ihÄg om jag skapade den eller vad jag gjorde. Men den borde ju finnas frÄn början, eftersom det ligger förinstÀllda taktiker i spelet som t ex 4-4-2.
The one and only no. 10

#40   juggen123

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 48 InlĂ€gg:

Postad 25 July 2009 - 01:45 AM

Riktigt skön taktik. Jag spelar med AIK. Vunnit AS 3 Ă„r i rad nu. Vunnit SC 1 ggr(tar inte SC sĂ„ seriöst, mest talanger som spelar dĂ€r), kom till andra gruppspelet med i CL. Åkte tyvĂ€rr ut dĂ€r, hade avgörandet i mina egna hĂ€nder men tyvĂ€rr var Lazio för starka med spelare som Zidane,Davids, Cannavaro, medans jag spelade med Izhizaki(kommer inte pĂ„ stavningen), Kibebe, Frank Pettersson(blir grym). En nackdel Ă€r att man pressar motstĂ„ndet som fan fast man fĂ„r inte utdelining, har Tsigalko och Madeira(Madeira Ă€r backup till OMC och AC platserna). Men jag Ă€r riktigt nöjd med denna taktiten. HĂ€rligt jobbat!  :)

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar