Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Frågor & Svar (Teknik)

570 svar till detta ämne

#1   Victor

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 11 February 2009 - 10:04 AM

Är det okej om vi har en sån här tråd, för frågor som inte förtjänar en egen tråd?

Anyway, jag börjar. När man ska skaffa grafikkort, vad är det man ska kolla på då? Vilka specifikationer osv...

E: En fråga till. Är det värt att köpa ny dator nu eller ska man vänta tills W7 kommer ut?

E2: Ja, det är helt okej, vi kan till och med klistra den. /aa1to

#2   aa1to

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2660 Inlägg:

Postad 11 February 2009 - 11:29 AM

Citat

När man ska skaffa grafikkort, vad är det man ska kolla på då? Vilka specifikationer osv...

Det är svårt att säga något generellt. Du måste först och främst veta vad du vill att grafikkortet skall klara av, vilken budget du har och om det fungerar ihop med ditt moderkort och din strömförsörjningsenhet. Det är även onödigt att köpa ett monstergrafikkort (GeForce 295-vad-de-nu-heter t.ex.) om man inte har ett high-end-system i övrigt. Man kan oftast följa priserna ganska bra, grafikkorten för konsumentdatorer kostar mellan (cirka) 500-5000 kr, där kort över 1500 kr brukar klara av de flesta moderna titlar med godkänt resultat.

Citat

E: En fråga till. Är det värt att köpa ny dator nu eller ska man vänta tills W7 kommer ut?

Då Windows 7 kommer fungera betydligt bättre än Windows Vista, kan man förenklat säga att W7 har lägre systemkrav än WV. W7 bygger dessutom på samma drivrutinsbas, så kompabiliteten lär inte bli något problem. Det som däremot kan göra det värt att vänta är om du vill ha en Windows 7-licens med din dator, annars hamnar man ju på att skaffa den separat.
Dilltråden - Den enda
Slaktar-Åke: "Nu loggade en av balkongsuparna in på msn. HUR? Jävla iphonetekonoligi."

#3   Simon

Ikon

• Medlem
  • 2814 Inlägg:

Postad 11 February 2009 - 13:50 PM

Du kan alltid slänga in en beta-version av W7 alternativt använda en gammal xp-nyckel som du säkert har hemma någonstans tills dess att W7 kommer ut.

#4   Victor

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 11 February 2009 - 15:35 PM

Men hur mycket kommer W7 att kosta tror ni?
"Kommer ner till målet och tittar upp och får se en mäktig skara Gaisare, plötsligt kände jag mig som en krigsherre med hela min mäktiga arme bakom mig. Idag kunde inget gå fel."

Dime Jankulovski

#5   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15254 Inlägg:
  • Yrke:Rosteri

Postad 11 February 2009 - 15:52 PM

Citat

Men hur mycket kommer W7 att kosta tror ni?

Säkert mellan 1000-5000 beroende på om det är Home Basic eller Ultimate.

.dret

#6   Simon

Ikon

• Medlem
  • 2814 Inlägg:

Postad 11 February 2009 - 16:15 PM

Windows 7 kommer antagligen inte kosta mer än vad Vista gör. OEM versionerna är billigare än retail, en OEM version på Vista Ultimate kostar 1600, nånstans där kanske?

#7   The Worker

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 600 Inlägg:

Postad 17 February 2009 - 16:39 PM

Jag söker ett program som man kan öppna mailen i msn med, som Live Mail Beta, det hittar jag ingenstans att ladda hem dock, någon som har en fungerande länk?
Windows Mail funkar inte med hotmail adresser.
Förslag?
J T Captain, Leader, Legend

#8   aa1to

Ikon

• Medlem
  • 2660 Inlägg:

Postad 17 February 2009 - 16:43 PM

Windows Live Mail kanske?
Dilltråden - Den enda
Slaktar-Åke: "Nu loggade en av balkongsuparna in på msn. HUR? Jävla iphonetekonoligi."

#9   The Worker

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 600 Inlägg:

Postad 17 February 2009 - 16:49 PM

Citat

det är den som inte funkar med hotmailadresser

#10   aa1to

Ikon

• Medlem
  • 2660 Inlägg:

Postad 17 February 2009 - 18:07 PM

Då har jag ingen aning tyvärr... använder inget av det du nämner :) Nåja, det var värt ett försök.
Dilltråden - Den enda

#11   Crustan*

Tränare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9425 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 17 February 2009 - 19:13 PM

Citat

Citat

Vad menar du med "funkar inte med hotmailadresser"? Det är väl i huvudsak gjort för hotmailadresser. Funkar utmärkt för mig iaf.

#12   The Worker

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 600 Inlägg:

Postad 17 February 2009 - 19:29 PM

Citat

Citat

Citat

Vad menar du med "funkar inte med hotmailadresser"? Det är väl i huvudsak gjort för hotmailadresser. Funkar utmärkt för mig iaf.
den som aa1to länkade till?

#13   Kangaroo

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1848 Inlägg:

Postad 17 February 2009 - 20:23 PM

Live-mail = Hotmail, fast med annat namn. MSN = Microsoft Network. Hotmail ägs av Micromjuk och likaså Windows Live, som det heter nu. Så det borde fungera. Får du något felmeddelande?

#14   The Worker

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 600 Inlägg:

Postad 17 February 2009 - 21:07 PM

"Windows Mail no longer supports the HTTP servers used by Hotmail and other web-based e-mail providers" kommer upp
Edit: Det funkar nu

#15   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • 1877 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 09 March 2009 - 13:55 PM

Postad bild

Vilken borde jag välja? Blir det bättre med fyrkärnigt än dubbel även om det är högre klockfrekvens på dubbeln?

#16   aa1to

Ikon

• Medlem
  • 2660 Inlägg:

Postad 09 March 2009 - 14:46 PM

2 x 3.0 = 6.0
4 x 2.6 = 10.4

Nu kan man inte riktigt räkna så, men ja... Det  beror precis på dina mjukvarors förmåga att hantera multicore-cpu.
Dilltråden - Den enda

#17   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • 1877 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 09 March 2009 - 14:55 PM

ok
To infinity... and beyond!

#18   Mooorgul

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3162 Inlägg:

Postad 09 March 2009 - 16:07 PM

Teoretiskt sett är det åtminstone så. I nästan alla situationer skulle man iallafall få ut mer av Quaden.

#19   LskErik

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1448 Inlägg:

Postad 12 March 2009 - 21:08 PM

Någon som vet en amerikansk version av t.e.x Pricerunner? Är mycket sugen på att köpa en Logitech G13 Någon som har hört något om den?

#20   Djuicer

Favorit

• Medlem
  • 1801 Inlägg:

Postad 12 March 2009 - 22:44 PM

Citat

Vilken borde jag välja? Blir det bättre med fyrkärnigt än dubbel även om det är högre klockfrekvens på dubbeln?

Även om det kanske är lite sent..jag skulle personligen valt att titta lite närmare på en Phenom II istället, exempelvis denna. Även om det kostar lite extra så skulle jag vilja påstå att det är värt det, då Phenom II presterar relativt mycket bättre.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar