Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Crazy little thing called love

1792 svar till detta ämne

#1781   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3240 Inlägg:
  • Snapchat:Sampiesto

Postad 11 August 2016 - 07:19 AM

Det gick onödigt bra. Hade hoppats på att känslorna svalnat en del. Var inte alls så, fan.

#1782   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1820 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 28 September 2017 - 23:35 PM

Hej alla gamla kärleksgurus! Trots forumets inaktivitet känner jag att jag måste skriva av mig lite.

Det är såhär, jag går sista året på högstadiet och har på sistone börjat känna något för en tjej på samma skola ( går också sista året). Vi har tidigare gått i samma klass på lågstadiet och mellanstadiet och umgicks inte så mycket då. Det är nu på senare tid jag blivit intresserad. Vi pratar i skolan ibland och jag har märkt att hon frågar mig mycket frågor. När jag slutar, och om jag ska ta bussen samtidigt och vad jag ska välja för linje och gymnasie. När jag också nämnde att jag ville flytta och plugga någon annanstans än där jag bor sa hon direkt. Nej, jag tycker inte du ska det, och reagerade starkt på det. Och har ett flertalet gånger tagit upp samma fråga. Hon frågade även idag om jag har träning idag och har frågat vad jag ska göra när jag kommer hem.

Men det finns ett problem. Hon gjorde för snart 1,5-2 månader slut med sitt ex som hon fortfarande har känslor för vilket gör det mer komplicerat. Samtidigt får jag mer känslor när jag umgås med henne och jag har lärt känna henne så mycket bättre.

Sen är nästa dilemma, det känns som om jag inte vågar ta chansen och ta steget. Jag skulle väl säga att jag är relativt "populär" och även hon. Det känns som ifall jag skulle försöka få henne och visa att jag är intresserad av henne och så småningom berätta det för henne så hade det blivit en väldigt stor grej. Och jag är rädd att hon ska sprida det, för der förtroendet har jag inte för henne just mi. Men Samtisigt har hon börjat berätta lite om sitt privatliv och om vad som hände med hennes ex och hon har öppnat upp sig.

Jag vill såklart heller inte ligga kvar i friendzonen. Det känns som om hon är lite intresserad men ser mig mer som en vän just nu.

Min fråga är hur jag får henne att se mig som nägot mer än en vän.

Detta inlägg har redigerats av Alex Grecco: 28 September 2017 - 23:39 PM

#1783   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Trapani Calcio (FM18) Guiseley AFC(FM19)

Postad 29 September 2017 - 09:53 AM

Visa inläggAlex Grecco skrev:

Ge komplimanger och ställ frågor, lyssna på vad han har att säga. Sedan är det alltid svårt när det finns annan person i bild, även om det kanske är lite nervöst kan du ju alltid försöka se hur läget ligger. Om hon gjort slut med sin tidigare kille tyder ju på att han inte passar henne och hon söker någon annan. Alla är ju olika, men jag tycker alltid att man ska vara tydlig och ärlig vad man känner för någon..Fast du beror ju också på , hur väl du känner henne.

Jag har väl själv också kärleksbekymmer, jag har starka känslor för en gender queer person som fått bra kontakt med på internet. Vi har skrivit långa medelande mellan varandra.Jag vill säga att jag gillar hen och att jag vill träffa hen irl. Men jag vet inte när det är rätt tid, men vill inte verka desperat. Plus att vi endast chattat ca 1 mån och skrivit 6-7 medelande mellan varandra. Jag tänker ständigt på hen och har en så stor vilja att träffa hen irl, eftersom hen känns speciell. Jag är så glad :D att jag hitta någon jag känner att både hen och jag har många gemensamma nämnare..
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

#1784   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1279 Inlägg:

Postad 29 September 2017 - 11:54 AM

Visa inläggAlex Grecco skrev:

Hej alla gamla kärleksgurus! Trots forumets inaktivitet känner jag att jag måste skriva av mig lite.

Det är såhär, jag går sista året på högstadiet och har på sistone börjat känna något för en tjej på samma skola ( går också sista året). Vi har tidigare gått i samma klass på lågstadiet och mellanstadiet och umgicks inte så mycket då. Det är nu på senare tid jag blivit intresserad. Vi pratar i skolan ibland och jag har märkt att hon frågar mig mycket frågor. När jag slutar, och om jag ska ta bussen samtidigt och vad jag ska välja för linje och gymnasie. När jag också nämnde att jag ville flytta och plugga någon annanstans än där jag bor sa hon direkt. Nej, jag tycker inte du ska det, och reagerade starkt på det. Och har ett flertalet gånger tagit upp samma fråga. Hon frågade även idag om jag har träning idag och har frågat vad jag ska göra när jag kommer hem.

Men det finns ett problem. Hon gjorde för snart 1,5-2 månader slut med sitt ex som hon fortfarande har känslor för vilket gör det mer komplicerat. Samtidigt får jag mer känslor när jag umgås med henne och jag har lärt känna henne så mycket bättre.

Sen är nästa dilemma, det känns som om jag inte vågar ta chansen och ta steget. Jag skulle väl säga att jag är relativt "populär" och även hon. Det känns som ifall jag skulle försöka få henne och visa att jag är intresserad av henne och så småningom berätta det för henne så hade det blivit en väldigt stor grej. Och jag är rädd att hon ska sprida det, för der förtroendet har jag inte för henne just mi. Men Samtisigt har hon börjat berätta lite om sitt privatliv och om vad som hände med hennes ex och hon har öppnat upp sig.

Jag vill såklart heller inte ligga kvar i friendzonen. Det känns som om hon är lite intresserad men ser mig mer som en vän just nu.

Sak 1. Var alltid rak och ärlig. Säg till henne rakt upp och ner vad du känner.
Sak 2. Vad har du att förlora om du ej/tar steget? Vad är det värsta som kan hända? I bästa fall kan det ju vara kvinnan i ditt liv.

Sak 3. Enda jag är lite hmm till är som du beskriver det att hon gjort slut relativt nyss. Kan vara så att hon söker bekräftelse hos andra samt att hon helt enkelt inte vill vara ensam. För henne spelar det mindre roll vem det är, bara det är någon hon får närhet av.

Har själv varit i exakt det läget. Säger absolut inte att det är så här, men att det kan vara så.

#1785   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1886 Inlägg:

Postad 29 September 2017 - 14:48 PM

Fråga henne ifall ni ska hänga någon dag. Uppenbarligen är hon sugen på't också, med tanke på vad frågvis hon är. När ni väl umgås så får du ju känna av läget. Du behöver ju inte förklara dina känslor första gången ni umgås med varandra, det är ju liksom inget krav. Vänta med det tills hon frågar istället, ifall du känner att du inte vill uttrycka dina feelings för henne av diverse anledningar.

Gällande friendzonen så vill jag så gärna försöka vara rolig och säga åt dig att du ska grab her by the pussy i ren Trump-anda. Men med största sannolikhet kommer det vara jag själv som finner det roligt, så då råder jag dig istället att försöka känna av läget och ta dig framåt sakta men säkert. Sätt dig nära och vänta på reaktionen. "Råka" nudda hennes hand och vänta på reaktionen. Det där är sånt du märker ganska så omgående hur hon vill ha det, så det tycker jag inte du ska oroa dig för på förhand. Ta det som det kommer. Börja med att fråga ifall ni ska umgås och ta det därefter därifrån, annars kommer du grubbla skallen av dig.

#1786   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • 3240 Inlägg:

Postad 21 November 2018 - 11:31 AM

Behöver lufta. Mitt första inlägg på sidan sedan förra sommaren tror jag och vart gör jag comeback? Jo, i den tråd där jag radat upp mitt livs misstag.

Men nu är det såhär att jag redan under förra hösten fick upp ögonen för en tjej som startade på mitt program på universitetet, fast året efter mig. Då jag var ansvarig för deras nollning så hade jag ganska så mycket kontakt med samtliga och denna tjejen växte som fan i mina ögon. Men hon hade ju självklart pojkvän.

Så jag försökte släppa det, hookade upp med lite andra, hade en liten fling med någon och dylikt. Då hon då hade pojkvän så såg jag det inte som någon jätteproblematik att dejta en av hennes vänner. Men det dog ut efter någon månad.

Men i våras började jag och tjejen jag pratade om i början snacka mycket mer. Vi pratade dagligen, skrev hur mycket som helst. Men jag vågade inte ställa frågan kring hennes pojkvän pga jag är en mesig liten jävla myra ibland.

Men någon månad gick och jag började väl fatta att det var över mellan henne och pojkvännen. Problemet nu var att jag skulle tillbaka till Göteborg över sommaren samt över hösten. Så vi skulle inte hinna ses något förrän i januari. Men vi fortsatte prata, fortsatte skriva. Vi sa bägge att vi tyckte mycket om den andre men att vi inte kunde vara helt låsta vid varandra då hon spenderade hela sommaren+hösten i skåne och jag i Göteborg. Där bägge skulle ha limiterade chanser att åka till den andre och att starta något med distans känns tufft.

Men självklart så är vi nu inne i slutet av november, vi snackar fortfarande dagligen. Men hon har börjat dejta en kille, vi skämtar en del om det och har fortfarande ungefär samma sätt att prata med varandra som tidigare. Han vet också om vem jag är, mest pga att jag och hon skriver hela tiden, och verkar vara lite småsur på mig baserat på vad hon skriver samt hur ofta vi skriver. Rätt åt honom enligt mig.

Men nu kommer ju det svåra, nu är det strax över en månad tills jag flyttar tillbaka ner till skåne. Hur gör man nu? Hur ska man bete sig? Vad ska man säga? Kommer antagligen inte vara superaktiv här inne för att läsa svar. Men behövde verkligen skriva av mig.

Ha det gött boys.

#1787   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5859 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 21 November 2018 - 12:09 PM

Först och främst, välkommen tillbaka Yngve, du är saknad!!

Svår situation, hur känner du för henne nu efter att ni snackat så mycket under så lång tid? Känns det mer vänskapligt eller är du lika intresserad som när hon hade pojkvän?

#1788   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7320 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 21 November 2018 - 17:08 PM

"..vi snackar fortfarande dagligen. Men hon har börjat dejta en kille.."
Låter riktigt friendzonad då hon, trots att ni snackat över en längre tid, börjat dejta en annan. Det är en jävligt jobbig situation men det kanske är nu du ska gambla lite? Vad händer om du förklarar ditt intresse för henne och vill att ni ses och se vart det leder, är du beredd på att "förlora" den dagliga kontakten med henne eller du accepterar att hamna i vänfacket? Jag tror du behöver vara ärlig i den här situationen och vara rak och framåt, annars kommer detta pågå i evigheter..

#1789   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4054 Inlägg:

Postad 21 November 2018 - 18:30 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

"..vi snackar fortfarande dagligen. Men hon har börjat dejta en kille.."
Låter riktigt friendzonad då hon, trots att ni snackat över en längre tid, börjat dejta en annan. Det är en jävligt jobbig situation men det kanske är nu du ska gambla lite? Vad händer om du förklarar ditt intresse för henne och vill att ni ses och se vart det leder, är du beredd på att "förlora" den dagliga kontakten med henne eller du accepterar att hamna i vänfacket? Jag tror du behöver vara ärlig i den här situationen och vara rak och framåt, annars kommer detta pågå i evigheter..
Friendzonad och friendzonad. Alla vill ha kärlek och hon är väl less på att inte ha någon vid sin sida. Men när Yngve nu reser ned igen så är det ju klart hon kastar sin "dejtingkille". Alla vill ha en Yngve i sitt liv. Kör på!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#1790   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7320 Inlägg:

Postad 21 November 2018 - 18:41 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Friendzonad och friendzonad. Alla vill ha kärlek och hon är väl less på att inte ha någon vid sin sida. Men när Yngve nu reser ned igen så är det ju klart hon kastar sin "dejtingkille". Alla vill ha en Yngve i sitt liv. Kör på!
Exakt, för all del. Det är ju det vi håller tummarna för!

#1791   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 Inlägg:

Postad 22 November 2018 - 00:53 AM

Känner du att du vill testa att vara mer än vän med henne, låt henne få veta det. Hon kanske tror att du inte vill mer? Tråkigt svar, men fan, det är så ibland. Är det så att du tror att hon kan vara den rätta för dig, så kör.

#1792   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • 3240 Inlägg:

Postad 22 November 2018 - 18:13 PM

Vilken jävla comeback man gör ändå!

Jo, köper väl absolut friendzone-argumentet. Men känner väl också att fuck it, ligg du av dig lite med den grabben. Pappsen är hemma snart.

Men samtidigt så, fan är hon lycklig med honom? Vem fan är jag då att komma och försöka förstöra det. Vi har ju som sagt inte dejtat så vi vet ju inte hur vi är som "par" heller liksom. Jag kör på någon månad till med den dagliga vänskapliga kontakten, för er som inte vet är Yngve ganska mesig innan alkoholen kickar in!

#1793   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7320 Inlägg:

Postad 22 November 2018 - 19:35 PM

Ja, känner du så så bör det ju vara chill vilket utgångsläge det än blir. Kör som du tänkt så blir det alldeles säkert mumma.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar