Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Studier

3307 svar till detta ämne

#1   Jaggen

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Inlägg:

Postad 25 February 2009 - 18:06 PM

Fan vad jag inte orkar söka. Finns säkert redan en tråd om skolan, men njäe jag kör en ny.

Hursom. Prov imorn, angående kultur. Vet redan nu att det kommer en fråga hur kulturens påverkan på samhället kommer att vara i framtiden. Har lite idéer, men är någon villig att fylla på med mer?
Gäller främst musik, konst & film/teater egentligen, men fastna inte kring de ämnena.

#2   anth

Retired Mod

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2454 Inlägg:

Postad 25 February 2009 - 18:51 PM

Jag tänkte på en tråd om detta ämnet innan idag. Just för att jag hatar Matte B. Och just för att jag fick IG på provet. Ekvationssystem är skit.

#3   Hirvi

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3133 Inlägg:

Postad 25 February 2009 - 19:07 PM

Citat

Jag tänkte på en tråd om detta ämnet innan idag. Just för att jag hatar Matte B. Och just för att jag fick IG på provet. Ekvationssystem är skit.
Jag fick G på första provet, ig på två andra. Sen G på nationella och klarade kursen. Missade en hel del lektioner dock så jag hamnade efter.

#4   Persler

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1207 Inlägg:

Postad 25 February 2009 - 20:28 PM

Hehe Matte B. Jag fick G på alla prov utom 1, men bara för min höga frånvaro fick jag göra Nationella 2 ggr (trots att jag alltså klarat det första gången) för att få G. Första gången hade jag dessutom nästan VG. Ahh det var tider det.

#5   Lalat

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1507 Inlägg:

Postad 25 February 2009 - 21:10 PM

Det är rätt sjukt det där, matte och fysik är typ samma saker men det skiljer något så oerhört mycket på ämnena ändå. MaA MVG, MaB MVG, MaC MVG, MaD VG, MaE MVG (WTF?), MaF ?. FyA G, FyB G. Med matte är att man inte måste förstå något som man måste göra i fysik, man vet att "aha, det står, då gör vi så och sedan är uppgiften löst". Sedan att det inte alltid är logiskt är något man ska skita i. I fysiken är allting om att veta vad olika saker har för förkortning och sedan tänka logiskt. Blärk.

#6   Maaartin

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 341 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United
  • Tränar:Syrianska FC

Postad 25 February 2009 - 21:25 PM

jag går bara i nian, jag har bowlat och badat med klassen hela dan :))

#7   Hirvi

Manager

• Medlem
  • 3133 Inlägg:

Postad 25 February 2009 - 21:28 PM

Citat

jag går bara i nian, jag har bowlat och badat med klassen hela dan :))
Vann du bowlingen?

#8   Dino

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1531 Inlägg:

Postad 25 February 2009 - 22:04 PM

Nu blev jag sådär konstigt andlös och hyperventilerande på samma gång. Vad fan liksom?

#9 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 25 February 2009 - 22:18 PM

Matte B, saknar den kursen samtidigt som jag tyckt den varit jobbigare än Matte C som jag har just nu. Vissa saker kommer man inte sakna när man slutar i vår, matten är en.

#10   Crustan*

Tränare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9425 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 26 February 2009 - 15:23 PM

Gaah... tar livet av mig snart. I ett jävla halvår har projektarbetet legat som en stor jävla tyngd på axlarna. Knappt ett skit har man fått gjort, utom att ha skrivit ut en jävla massa papper och dokument. Nu ska skiten lämnas in nästa fredag, och jag har tänkt börja skriva på det under hela sportlovet. Nu sitter jag med allt material, men vet fan inte hur jag ska skriva. Har en massa instruktioner på hur det ska läggas upp, men det hjälper fan inte. Är det någon som har en färdig rapport på 100 poängs-arbetet för trean, så att man kan få se hur ett färdigt arbete ser ut?

#11 Gäst_Vikash_*

• Guests

Postad 26 February 2009 - 15:26 PM

Ska det lämnas in nu för er? Det hoppas jag inte mitt ska, jävlar i mig.
Jag fick IG-varning på det i måndags. I dag hittade jag lite snabbt på en projektplan. DETTA KAN GÅ VÄGEN!

#12   Crustan*

Tränare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9425 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 26 February 2009 - 15:30 PM

Citat

Ska det lämnas in nu för er? Det hoppas jag inte mitt ska, jävlar i mig.
Jag fick IG-varning på det i måndags. I dag hittade jag lite snabbt på en projektplan. DETTA KAN GÅ VÄGEN!
Japp, det ska det. Har väl nog också IG-varning egentligen. Har knappt skrivit loggbok alls. Lämnade in en sopig projektplan i höstas. Tur att vår handledare älskar vår idé, som jag förövrigt hatar. Handledaren kan nog vara den sämsta någonsin f.ö.

#13 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 26 February 2009 - 15:39 PM

Våran skola ska också ha in projektarbetena under nästa vecka vilket är tidigt om man jämför med andra vänners skolor.

Som tur är valde jag småföretagande B och fick på så sätt göra ett företag som projektarbete - två flugor i en smäll.

#14   Persler

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1207 Inlägg:

Postad 26 February 2009 - 15:43 PM

Hehe projektarbete. Vilka tider. Jag och en polare skrev om IFK Göteborg. 90% av arbetet var i stort sett plankat rakt av från jubileumsboken. Vi skrev lite om alla 100 år som IFK funnits i. Vi hittade dessutom på två intervjuer med Erlingmark och Mild som hon blev mycket imponerade av. Vi bad att få ledigt en dag för att åka upp och utföra dessa i samband med match, så det verkade mer trovärdigt.

#15   dixon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 736 Inlägg:

Postad 26 February 2009 - 16:16 PM

På min skola har vi till vecka 20 på oss med PA-arbete. Jag tackar gud att skiten inte ska in nu, eftersom jag inte ens har börjat än.

#16   Sir

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 661 Inlägg:

Postad 26 February 2009 - 19:31 PM

Projektarbetet va skön. Byggde en robbot, dock blev den inte klar men fick VG.

#17   Joe the Man

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2706 Inlägg:

Postad 27 February 2009 - 16:04 PM

Hur svårt är Matte B? Har det kommit ett krav på att skolor ska erbjuda alla Matte C för fick idag reda på att vi får välja Matte B till tvåan dvs mina klasskamrater läser det parallelt med Matte A och sen kan man välja C i trean.
IF Elfsborg

#18   Severin

Manager

• Medlem
  • 3538 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgården
  • Tränar:Enskede

Postad 27 February 2009 - 19:02 PM

Jag lade inte ner många timmar på mitt och min kamrats projektarbete. Började med det kanske två veckor innan inlämning. Loggboken var ju ganska fejkad om man säger så :O. Läraren sade att han inte hade varit med om en sämre klass vad gäller projektarbete (fast alla fick godkänt).

#19   Koka-Kola Veins

Manager

• Medlem
  • 3587 Inlägg:

Postad 28 February 2009 - 00:41 AM

Citat

Hur svårt är Matte B? Har det kommit ett krav på att skolor ska erbjuda alla Matte C för fick idag reda på att vi får välja Matte B till tvåan dvs mina klasskamrater läser det parallelt med Matte A och sen kan man välja C i trean.
Matte B är HELT CP, jag fattar absolut ingenting och då har jag inte haft direkt svårt för matte innan. Undvik!

#20   Chocolate

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 138 Inlägg:

Postad 28 February 2009 - 00:55 AM

Går i nian, fattar inte ett shit om vad ni snackar om. Gör alla ett projektarbete eller? Berätta lite:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar