Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Svenska U21-landslaget

243 svar till detta ämne

#241   zero1337

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5495 Inlägg:

Postad 15 October 2014 - 10:58 AM

Vilket gäng. Vilken generation. Vilka spelare. Vilken underbar dag igår. Allt känns bara fantastiskt just nu, detta U21-lag förtjänar verkligen detta. Kommande sommar kommer bli den intressantaste på länge, ser verkligen fram emot U21-EM.

And btw, FUCK YOU KURZAWA!!

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

#242   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 15 October 2014 - 11:43 AM

Visa inläggChampions19 skrev:

För att man vet aldrig vad folk egentligen menar när de skriver inlägg på internet, du skulle lika gärna kunna vara fullt seriös och vara fullständigt förbittrad även om det kanske inte är så logiskt då du annars är en ganska vettig person. Det är inte alltid så lätt att tolka allt rätt bakom en skräm. Därför behöver det inte vara något dåligt att man skriver längre och utförliga inlägg som man så ofta får skit för så att man verkligen för fram sin åsikt med mindre tveksamheter o tolkningsutrymme.. Det finns ju de som har ännu mer orealistiska och ovanliga åsikter än att de tycker Thelin inte är en bra fotbollsspelare.

Nä påpekade ju det också i min profetia att Ranegie har haft det klart mycket bättre ur flera aspekter än de flesta Norrköpingsspelare, även om jag själv tror mycket mer på Thelin än vad jag någonsin gjort om Ranegie. Vilket även du verkar göra och erkänna, vilket är bra!

Även om du inte är seriöst så tycker jag inte att någon har angripit dig personligen nu som du ganska tydligt gjorde mot mig med att försöka förlöjliga mig, utan det var väl snarare bara att folk såg en möjlighet att "trycka till" självsäkre Pontarii lite på skoj. Så min åsikt kvarstår att jargongen här inte alltid är den bästa för ett växande diskussionsklimat även om du även försöker förlöjliga den åsikten också istället för att möta den men det är upp till de som har hand om sidan att avgöra hur de vill ha det.

Det hade jag köpt om det inte vore så att jag upprepade gånger förklarat varför jag skrev att han skulle floppa, förklarat att jag önskar honom all lycka och förklarat att jag tycker han är en genomgående väldigt duktig spelare och fin kille privat. Att min vän Lars var kvick som attan och var framme med en pik mot mig efter Thelins mål är okej, jag kände det på mig att det skulle komma från någon då jag verkar dras med epitetet "killen som dissade Thelin", då skrev jag med glimten i ögonen, vilket jag antog var självklart för alla som har ett hum om bakgrunden till uttalandet, att han var en medioker spelare och den nya Ranegie.

Ranegie är en jätteduktig fotbollsspelare som tjänat pengar, spelat i landslaget och Serie A samt blivit nedslagen av ett tjejgäng, det är mer än vad många Norrköpingsspelare mäktar med, även om du verkar framställa Norrköping som ett skämt vilket inte är särskilt snyggt.

Till sist måste jag ändå säga att du överreagerar väldigt mycket. Jag har aldrig försökt förlöjliga dig, jag sa en sak med glimten i ögat om att du har ett starkt behov av att markera revir och försvara det du håller kärt så fort någon säger emot, United, MFF, Moyes, Thelin, you name it. Att du tolkar det som att jag skulle förlöjliga dig får stå på dig, det är inte och var aldrig min intention. Med det sagt har jag aldrig påstått att det är negativt, tvärtom så gillar jag när FMS blir en diskussionsplattform där det finns olika värdefulla åsikter om allt från fotboll till politik till Paradise Hotel, men det har blivit en vandrande lustighet på forumet att just du maler på med milslånga texter om dina åsikter. Återigen, det är inte negativt, men det har en viss humoristisk klang.

Ja, jag är självsäker och tror på det jag skriver och tycker, vill folk trycka till mig när det blir "fel"(lätt med facit i hand) så fine, det rör mig inte i ryggen utan jag bjuder gärna på det. Likaså kan jag tycka att det är okej att trycka till dig, och alla andra utåtriktade och frispråkiga, också utan att det ska ropas på förlöjligande och påhopp, det är ett forum där folk oftast skriver med en portion humor och glimt i ögat, man behöver inte ta allt som skriver på så jättestort allvar hela tiden.

Till sist(igen) vill jag bara säga att jargongen är bra, i mitt tycke. Forumet är inte enbart till för diskussion och seriositet, man måste kunna skämta, ha kul och driva lite också. Vill du diskutera mer, skicka ett PM vetja, så slipper vi förpesta U21-tråden mer.

Heja Thelin!

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#243   Stabilt

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3198 Inlägg:

Postad 15 October 2014 - 17:08 PM

Jag vill ha Thelin till landslaget. Han har bevisat att han ska dit. Titta bara på insatserna i CL och igår.
Så jag ökar i volym, för allt finns i musiken
Det är den som integrerar fantasin med verkligheten

#244   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 16 October 2014 - 01:13 AM

http://www.aftonblad...icle19702210.ab

Hade han sett mina kommentarer hade han varit i landslaget nu, det där var ju knappt en sågning.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar