Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Svenska U21-landslaget

243 svar till detta ämne

#21   Zander

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3394 Inlägg:

Postad 18 March 2009 - 15:10 PM

Citat

Nja, känns väl rätt tveksamt? Han sticker efter säsongen till någon holländsk klubb och fortsätter imponera och utvecklas, och cementerar sin plats i A-landslaget. Hans tid som U21:are är över känns det som.
Både ja, och nej. Han är tillsammans med Bjärsmyr och Berg den som är mest given i sommarens EM-slutspel. Och kommer säkerligen ha en mycket viktig roll i laget ifall Sverige skulle avancera till nästa mästerskap. Dock så kommer han inte vara "ordinarie" i U-21 eftersom att han med stor sannolikhet kommer ta en ordinarie plats i A-landslaget.
Capish, stumpan?

"Jag känner mig mer teknisk i vita skor..." Borlänges Maradona, Mikael Eklund

#22   Lerkot

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2404 Inlägg:

Postad 18 March 2009 - 15:21 PM

Tror att både Rasmus Elm och Marcus Berg är med i sommar, men att de sedan går till A-landslaget permanent om inget oväntat händer.
For nothing is good unless you play with it. And all that is good, is nasty!

#23   Zander

Manager

• Medlem
  • 3394 Inlägg:

Postad 18 March 2009 - 15:31 PM

Citat

Tror att både Rasmus Elm och Marcus Berg är med i sommar, men att de sedan går till A-landslaget permanent om inget oväntat händer.
Så kommer det med mycket stor sannolikhet att bli, men jag kan tänka mig att Rasmus kan komma att lira de avgörande matcherna i kommande U-21 kval. Ungefär på samma sätt som Isaksson, Zlatan och Kälström gjorde när dom kvalade.
Capish, stumpan?

#24   Joe the Man

Ikon

• Medlem
  • 2706 Inlägg:

Postad 18 March 2009 - 16:16 PM

U-21 ser förbannat intressant ut. Jag är också lite förvånad över våra Elfsborgskillar. Nordmark har utvecklats riktigt mycket på försäsongen och våra 90:er är båda riktigt bra. Fast de har inte visat upp tillräckligt än.

Inom några år med fortsatt utveckling lär Toivonen, Söder, Bajrami, Özkan (om han får vara hel) och säkert en del till vara givna i A-landslaget.
IF Elfsborg

#25   luder

Manager

• Medlem
  • 3670 Inlägg:

Postad 18 March 2009 - 16:37 PM

..Lustig borde väl inte vara jättelångt borta från A-landslaget han heller. Inte minst med tanke på hur dåligt ställt det är på ytterbackarna.

Sedan vill jag se Molins på högermitten i apocalypse elva, men det kanske bara är för att jag ser det med mina Malmö-ögon.
framgång står på våra ryggar, framtid ligger i vår hand

#26   Joe the Man

Ikon

• Medlem
  • 2706 Inlägg:

Postad 18 March 2009 - 19:35 PM

Citat

..Lustig borde väl inte vara jättelångt borta från A-landslaget han heller. Inte minst med tanke på hur dåligt ställt det är på ytterbackarna.

Sedan vill jag se Molins på högermitten i apocalypse elva, men det kanske bara är för att jag ser det med mina Malmö-ögon.

I mina ögon så är han tredje/fjärde valet på högerbacken. Johansson, Nilsson och en Stoor som får speltid är alla bättre.
IF Elfsborg

#27   Zander

Manager

• Medlem
  • 3394 Inlägg:

Postad 18 March 2009 - 21:33 PM

Lustig är väldigt uppskattad här i Norge, och i söndags när Rosenborg mötte Vålrenga så var Lustig en av dom bästa på plan.
Capish, stumpan?

#28   apocalypse

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1114 Inlägg:

Postad 19 March 2009 - 15:57 PM

http://www.svenskfot...1&x=1&a=1164526
"Hammarbys Simon Helg och Norrköpings Armando Ibrakovic
har tvingats lämna återbud till landskamperna mot Belgien
och ersätts i sin tur av Elfsborgs Daniel Nordmark respektive
Helsingborgs Marcus Nilsson."

Nordmark, yay!
[img]http://img27.imagesh...eerasersig3.png[/img]
the fences that you cannot climb, the sentences that do not rhyme.

#29 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 21 March 2009 - 16:18 PM

IFK Göteborg………7 (plus a-landslagsspelare)
Helsingborgs IF….6 (plus a-landslagsspelare)
AIK……………………….5
IF Elfsborg………….3 (plus a-landslagsspelare)
Djurgårdens IF…..3
Malmö FF…………….3

Nåja, två det är inte fel det heller.

#30   Biskop

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12118 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK

Postad 21 March 2009 - 16:52 PM

Nåja. AIK har också 6 om man räknar in Backman som mer eller mindre tillhör AIK.

horeri och knarkande. förortsbetong.

ATTACK·INTRESSE·KRAVALLER

#31   apocalypse

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1114 Inlägg:

Postad 27 March 2009 - 10:35 AM

Startelvan mot Finland:
Denni Avdic

Ola Toivonen
Christer Youssef

Andreas Landgren

Pierre Bengtsson

Guillermo Molins
Martin Olsson

Mattias Bjärsmyr ©

Per Karlsson

Mikael Lustig
Pär Hansson

Förvisso bara en träningsmatch, men ändå några överraskningar. Gustav Svensson, Rasmus Bengtsson och Gabriel Özkan trodde jag skulle spela. Bajrami är skadad, annars hade han nog varit från start.
[img]http://img27.imagesh...eerasersig3.png[/img]
the fences that you cannot climb, the sentences that do not rhyme.

#32   Tjalan

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7337 Inlägg:

Postad 27 March 2009 - 11:05 AM

Citat

Förvisso bara en träningsmatch, men ändå några överraskningar. Gustav Svensson, Rasmus Bengtsson och Gabriel Özkan trodde jag skulle spela. Bajrami är skadad, annars hade han nog varit från start.
Det är ju å andra sidan en av två träningsmatcher och sista chansen att testa lite spelare. T.ex. Pierre Bengtsson på innermittfältet eftersom att han har varit uttagen som ytterback förut (så som jag förstår det i alla fall). Är nog hyfsat spikat att Özkan och Bajrami spelar när EM startar.
yo baby, you ever had your asshole licked by a fat man in an overcoat?!

#33   luder

Manager

• Medlem
  • 3670 Inlägg:

Postad 27 March 2009 - 11:53 AM

Och enligt fotbollskanalen lirar det unga laget såhär:

Zlatan Azinovic - Emil Salomonsson, Jasmin Sudic, Joel Ekstrand, Sebanstian Eriksson - Sebastian Rajalakso, Jakob Johansson, Marcus Bergholtz, Jimmy Durmaz - Emir Kujovic, Robin Söder.

Avbytare: Oscar Jansson - Niklas Backman, Miiko Albornoz, Marcus Nilsson, Daniel Nordmark, Johan Mårtensson, Linus Hallenius.

Grymt kul att Jimmy får chansen från start trots att han tidigare inte varit uttagen i några junior- eller pojklandslag. För oss som har lite sämre koll, vem är höger och vem är vänster i backlinjen respektive mittfältet?

#34   Tjalan

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7337 Inlägg:

Postad 27 March 2009 - 12:05 PM

Salomonsson (Halmstad) lirar högerback och Sebastian Eriksson (ifk sill) spelar vänsterback... jag har dock för mig att Eriksson först och främst är innermittfältare, eller? Han har spelat där vet jag i alla fall. Dessutom har han en skitful tatuering. Både Rajalakso och Durmaz är väl högerfotade och kan lira både till höger och vänster, men om man ska gå efter hur det är uppskrivet så är det Rajalakso till höger och Durmaz till vänster.

Fan vad illa att Kevin Walker inte ens är ombytt. Fast det kanske bara är bra, så att han inte gör illa sig nu och missar premiären om en vecka. Fast han kanske redan har gjort illa sig? Det hoppas vi inte på.

#35   Lerkot

Ikon

• Medlem
  • 2404 Inlägg:

Postad 27 March 2009 - 12:06 PM

Citat

Och enligt fotbollskanalen lirar det unga laget såhär:

Zlatan Azinovic - Emil Salomonsson, Jasmin Sudic, Joel Ekstrand, Sebanstian Eriksson - Sebastian Rajalakso, Jakob Johansson, Marcus Bergholtz, Jimmy Durmaz - Emir Kujovic, Robin Söder.

Avbytare: Oscar Jansson - Niklas Backman, Miiko Albornoz, Marcus Nilsson, Daniel Nordmark, Johan Mårtensson, Linus Hallenius.

Grymt kul att Jimmy får chansen från start trots att han tidigare inte varit uttagen i några junior- eller pojklandslag. För oss som har lite sämre koll, vem är höger och vem är vänster i backlinjen respektive mittfältet?

Salomonsson högerback, Eriksson vänsterback och då antar jag att det är samma sak på mittfältet i och med att de står uppställda som de gör. Rajalakso till höger och Durmaz till vänster.

Edit: Väx upp Tjalan.

Mm, Eriksson är främst innermittfältare men har spelat en del som vänsterback också. Egentligen är ju Salomonsson också mf i grunden.
For nothing is good unless you play with it. And all that is good, is nasty!

#36   luder

Manager

• Medlem
  • 3670 Inlägg:

Postad 27 March 2009 - 12:32 PM

Jepp misstänkte att det var så, Durmaz har mestadels lirat vänster i MFF men kan nog göra en lika god insats på högersidan. Dock farlig när han skär in centralt från sin vänsterposition.

#37   Biskop

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12118 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK

Postad 27 March 2009 - 12:36 PM

Kul att Pierre får ösa på mitten i U21 också. Hyfsat med konkurrens där iofs.

horeri och knarkande. förortsbetong.

ATTACK·INTRESSE·KRAVALLER

#38   Persler

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1207 Inlägg:

Postad 27 March 2009 - 12:54 PM

Sebban spelade ett par matcher som vänsterback förra året. Detta året har han mest varit på mitten, där han också är bäst tycker jag. Gjorde sin överlägset bästa match mot Basel borta förra året då han verkligen var överallt och vann boll. Han skulle behöva bli lite snabbare med bollen, han kan sega ner spelet ganska mycket och tar för många tillslag.

Vad har han för tatuering? Den har jag missat helt tror jag.

#39   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • 4440 Inlägg:
  • Yrke:Kock
  • Favoritlag:Chelsea FC
  • Tränar:Chimney Corner

Postad 27 March 2009 - 13:23 PM

När är matchen mot Finland?

#40   Tjalan

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7337 Inlägg:

Postad 27 March 2009 - 13:59 PM

Citat

Vad har han för tatuering? Den har jag missat helt tror jag.
Riktig jävla fjortistatuering på armen, en "ihålig" stjärna så att säga.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar