Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Sverigedemokraterna - ett skämt som är svårt att skratta åt

352 svar till detta ämne

#41   Hirvi

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3133 Inlägg:

Postad 24 March 2009 - 18:11 PM

Citat

Dom som röstar på SD borde seriöst skjutas, idioter
Kul att du är sådär härligt konstruktiv i din kritik, men visst. Folk som lyssnar på Iron maiden borde skjutas.

Jag kan seriöst överväga att rösta på Piratpartiet, enbart för att andra partier ger med sig på allt som handlar om personlig integritet att göra. Jag förstår också folk som röstar på SD av skälen jag förklarade innan, alltså inga jag vill skjuta.

Personer som däremot är rent av rasistiska har jag ingenting till övers för.

#42   rymdgubben

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2926 Inlägg:

Postad 24 March 2009 - 18:16 PM

Citat

Vad är mellantinget mellan individualism och kollektivism då? :)
Verklighet?

Citat

Oh, det håller jag helt med om Älgen (även om det minst lika mycket är en kommunal fråga), problemet är att SD ställer och driver fel frågor om invandring. Det är inte flyktingars härkomst och antal som är problemet, utan hur de bemöts av ett virrvarr av myndigheter och regler.
Håller med där, §§ och Hirvi.

Jag tycker det är sorgligt att många svenskar, trots att de är missnöjda med invandrare, inte kan se igenom SD och se vilket skitparti det är.

#43   Huusmann

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5617 Inlägg:

Postad 24 March 2009 - 18:20 PM

Citat

Citat

Dom som röstar på SD borde seriöst skjutas, idioter
Kul att du är sådär härligt konstruktiv i din kritik, men visst. Folk som lyssnar på Iron maiden borde skjutas.

Jag kan seriöst överväga att rösta på Piratpartiet, enbart för att andra partier ger med sig på allt som handlar om personlig integritet att göra. Jag förstår också folk som röstar på SD av skälen jag förklarade innan, alltså inga jag vill skjuta

Jag har väldigt svårt för rasister som den tredje generationens invandrare jag är ;]] Fast jag är vit och heter Marcus, väldigt praktiskt

#44   ss.

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1529 Inlägg:

Postad 24 March 2009 - 18:44 PM

Problemet med folk som röstar på SD för att få andra partier att uppmärksamma invandrarfrågan är ju att de sällan inser konsekvenserna i sitt agerande. SD i riksdagen kommer även att få andra konsekvenser än att de etablerade partierna uppmärksammar invandrarfrågan. Men visst, så länge man inte själv blir berörd av deras främlingsfientliga politik så är det väl inga problem, för en invandrare hit och dit betyder ingenting ändå.

#45   Stephenson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 795 Inlägg:

Postad 24 March 2009 - 19:01 PM

Citat

Misstänker att Stephensons poäng var att om man ger sig i lag med monster riskerar man att bli ett monster själv.

Ungefar sa. Johan G missade i alla fall helt detta, vilket ar lite skrammande. Men Johan, tank sahar om du nu vill lagga din demokratiska rost pa detta parti :

Det ar svart att sluta fortrycka nar man val borjat, det borjar med att skylla pa judar.....ooops, jag menar forstas invandrare och fortsatter med gamla, sjuka, handikappade, alla som ar latta mal och som representerar en grupp som man kan skylla saker pa..........hur kommer du att stalla dig till partiet den dag dom borjar ge sig pa nagon du faktiskt bryr dig om ?

Vad hander nar ratten till ditt liv och din egendom inte passar in i deras "svenska varderingar " langre ?

Vad hander nar dom tycker att alla som heter Johan inte passar in i deras "svenska varderingar" ?

Vem skall da skydda dig fran dig sjalv ?

Invandring ar inte problemet. Trangsynta manniskor ar problemet.
Businessman.

#46 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 24 March 2009 - 19:08 PM

Min far röstade på moderaterna innan men har de senaste valen röstat på SD. Det är nog nått i den generationen , han är född på 50-talet , som har något emot invandrare särskilt mycket. Kan det ha något med när invandringen tog fart på när det nu var , 60-70 talet som har gjort så att SD får så mycket stöd, för jag tror det är många 50+-gubbar som röstar på dem.

#47 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 24 March 2009 - 19:11 PM

Citat

Min far röstade på moderaterna innan men har de senaste valen röstat på SD. Det är nog nått i den generationen , han är född på 50-talet , som har något emot invandrare särskilt mycket. Kan det ha något med när invandringen tog fart på när det nu var , 60-70 talet som har gjort så att SD får så mycket stöd, för jag tror det är många 50+-gubbar som röstar på dem.

Samma sak gäller min morfar, de ser bara den dåliga sidan av invandrare, de saker som visas upp i media. Dessutom så kanske de får en bild av den stora mörka killen som våldtar Sverige?

#48   Johan G

Manager

• Medlem
  • 3973 Inlägg:

Postad 24 March 2009 - 19:34 PM

Citat

Ungefar sa. Johan G missade i alla fall helt detta, vilket ar lite skrammande. Men Johan, tank sahar om du nu vill lagga din demokratiska rost pa detta parti :

Det ar svart att sluta fortrycka nar man val borjat, det borjar med att skylla pa judar.....ooops, jag menar forstas invandrare och fortsatter med gamla, sjuka, handikappade, alla som ar latta mal och som representerar en grupp som man kan skylla saker pa..........hur kommer du att stalla dig till partiet den dag dom borjar ge sig pa nagon du faktiskt bryr dig om ?

Vad hander nar ratten till ditt liv och din egendom inte passar in i deras "svenska varderingar " langre ?

Vad hander nar dom tycker att alla som heter Johan inte passar in i deras "svenska varderingar" ?

Vem skall da skydda dig fran dig sjalv ?

Invandring ar inte problemet. Trangsynta svenskar ar problemet.

Good point. Hur ställer sig alla liberaler som röstade på alla såkallade liberaler (icke-liberaler) som röstade igenom FRA och IPRED1 och vill göra Sverige till ett kontrollsamhälle? Hur ställer sig en Centerpartist som blivit brutalt lurad av Centerns integritetsmanifest, miljöpolitik och "nedladdning för privat bruk ska vara tillåtet"? Hur ställer sig en Folkpartist som röstat på ett "liberalt" parti att de nu vill ha ett kontrollsamhälle? Hur ställer sig old school-moderaterna som röstade på ett klassiskt högerparti till att det man röstat på har gått och blivit smygvänster för att makten förblindar?

Det jag anser vara mina rättigheter passar fortfarande inte in i deras svenska värderingar. De värderar nationalstaten, något jag ställer mig helt likgiltig till. Den dagen alla som heter Johan gasas ihjäl så har jag slutat rösta på dem för länge sedan, men det fina med demokrati är ju att många andra kanske tycker att alla som heter Johan borde gasas ihjäl. Jobbigt läge för mig då, att någon annan med laga medel kan förtrycka mig...

Jag vet inte om jag tolkar dig rätt, men säger du att om ett parti som jag med min röst hjälpt att skaffa sig fotfäste så är jag även ansvarig för att partiet byter agenda men ändå behåller sin väljarbas? Det är ju bevisat att folk röstar på något av slentrian, folk gillar ju fortfarande sossarna Mona till trots (inte för att det var bra tidigare heller), men är det då mitt fel att det ser ut så? Det jag måste göra är att övertyga alla andra om att SD är fel, och att man inte ska rösta på dem för de är onda och i slutändan kommer jorden bara befolkas av arier, för min enskilda röst har ju ingen som helst betydelse för om SD kommer in i riksdagen eller ej. Vad bra att vi har ett demokratiskt system där 50%+1 person fullständiga idioter kan bestämma över dem 49% som har något att tänka med, synd bara att det spelar mindre roll då idioterna är i majoritet.

Ska man ha demokrati så får man ju räkna med att det kommer se ut såhär, riksdagsmännen representerar folket och är folket idioter så är det bara att acceptera.

#49   barbara the butcher

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 168 Inlägg:

Postad 24 March 2009 - 19:51 PM

Jag måste få citera en känd svensk komiker: "Om sverigedemokraterna tycker att det är en bra idé att gå till val med att inte vilja ha fler val så får dom väl göra det."

Om SD kommer till makten, hur länge tror ni det tar innan man måste kunna visa upp sjuttielva svenska förfäder för att få rösta och ta del av sociala medel.

Och jag vågar inte ens drömma om vad SD kan tänkas göra med Ipred och FRA-lagen.

#50   Joe the Man

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2706 Inlägg:

Postad 24 March 2009 - 21:39 PM

SD vill väl ha diktatur likt Nazi-Tyskland.
IF Elfsborg

#51 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 24 March 2009 - 23:46 PM

Citat

SD vill väl ha diktatur likt Nazi-Tyskland.

Nej dom vill ha demokrati.

#52   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6250 Inlägg:

Postad 25 March 2009 - 18:26 PM

Jag tror inte att sverigedemokraterna riktigt vet vad de vill.

Citat

Vad bra att vi har ett demokratiskt system där 50%+1 person fullständiga idioter kan bestämma över dem 49% som har något att tänka med, synd bara att det spelar mindre roll då idioterna är i majoritet.
Om man inte kan övertala 2% av idioterna är man nog inte särskilt smart själv. ;(
So it goes

#53   Johan G

Manager

• Medlem
  • 3973 Inlägg:

Postad 25 March 2009 - 19:57 PM

Citat

Jag tror inte att sverigedemokraterna riktigt vet vad de vill.

Citat

Vad bra att vi har ett demokratiskt system där 50%+1 person fullständiga idioter kan bestämma över dem 49% som har något att tänka med, synd bara att det spelar mindre roll då idioterna är i majoritet.
Om man inte kan övertala 2% av idioterna är man nog inte särskilt smart själv. ;(

Vänsterblocket har ju fått över 50% vid ett flertal tillfällen så man skall inte ha någon övertro...

#54   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6250 Inlägg:

Postad 25 March 2009 - 21:11 PM

...eller se bara senaste riksdagsvalet, när högerjuntan fick över 50%!

Oj vad det var kul. ;(
So it goes

#55   Laasse

Favorit

• Medlem
  • 1730 Inlägg:

Postad 25 March 2009 - 23:58 PM

Citat

...eller se bara senaste riksdagsvalet, när högerjuntan fick över 50%!

Oj vad det var kul. ;(

Reinfeldt-regimen är sannerligen något alldeles särdeles extra!
Quis custodiet ipsos custodes?

#56   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6250 Inlägg:

Postad 28 March 2009 - 14:47 PM

Apropå topic, mestadels, så har P1:s dokumentärredaktion ett bra par program om nationaldemokraterna i Södertälje. Man blir lite imponerad (eller snarare skrämd) av hur svartvitt folk kan se världen. ;(

<3 P1
So it goes

#57   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6250 Inlägg:

Postad 29 March 2009 - 16:03 PM

När man talar om trollen så hade P1:s Kaliber ett program om just Sverigedemokraterna -- http://www.sr.se/cgi...Artikel=2728776 -- och det där med rumsrent.
So it goes

#58   Johan G

Manager

• Medlem
  • 3973 Inlägg:

Postad 29 March 2009 - 17:59 PM

Citat

När man talar om trollen så hade P1:s Kaliber ett program om just Sverigedemokraterna -- http://www.sr.se/cgi...Artikel=2728776 -- och det där med rumsrent.

Hade varit roligt att se vad granskningen av övriga partier visade. Man har ju hört en hel del förstahandsinformation som skvallrar om att även de finaste fasader inte är så politiskt korrekta som man vill göra sken. Dock är jag väl medveten om att det bara är SD som man har gjort såhär med, men det hade ändå varit lite intressant om journalistiken kunde försöka vara ganska objektiv.

#59   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6250 Inlägg:

Postad 30 March 2009 - 11:21 AM

Givetvis finns det främlingsfientlighet även i andra partier, men detta gör inte granskningen/särbehandlingen av SD mindre objektiv eller mindre relevant.
So it goes

#60   ss.

Favorit

• Medlem
  • 1529 Inlägg:

Postad 30 March 2009 - 14:52 PM

Citat

Givetvis finns det främlingsfientlighet även i andra partier, men detta gör inte granskningen/särbehandlingen av SD mindre objektiv eller mindre relevant.

Den blir snarare än mer relevant med tanke på Sverigedemokraternas förflutna som ett öppet främlingsfientligt parti.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar