Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Gamla LLM frågor och svar

2054 svar till detta ämne

#21   ZuqR

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 01:02 AM

Trevligt att fler lirar LLM. :)

Jag ser fram emot vår egen sektion när sidan har flyttats.

#22   Lundmark

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1596 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 11:00 AM

Men om man har en farmarklubb får man då gå in i det laget och värva/låna spelare därifrån?

#23   ZuqR

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 11:32 AM

Citat

Men om man har en farmarklubb får man då gå in i det laget och värva/låna spelare därifrån?
Detta är en gråzon som där inte har kommit upp några regler på ännu. Men tills reglerna är klara så har jag åtminstonde uppmanats att hålla mig borta från det.

#24   Lundmark

Favorit

• Medlem
  • 1596 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 11:36 AM

Citat

Citat

Detta är en gråzon som där inte har kommit upp några regler på ännu. Men tills reglerna är klara så har jag åtminstonde uppmanats att hålla mig borta från det.

Synf. Då har ju inte det knappt någon funktion att ha en huvudklubb. För det är inte ofta som skickar ut spelare.

#25   Keano

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2377 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 12:57 PM

Citat

Inte om du spelar i England. Eftersom det är tydligen emot FA's regler att ha samarbetsklubbar i olika divisioner, i alla fall officiella samarbeten.

#26 Gäst_Gorra Gallina_*

• Guests

Postad 31 October 2006 - 13:03 PM

Än så länge har jag inte vunnit en enda match xD
Är inte så bra på LLM men det blir jag väl förhoppningsvis ;)

#27   Lundmark

Favorit

• Medlem
  • 1596 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 13:03 PM

Jahaja. Där ser man. Inget jag visste om. Då kan man ju lika gärna skippa att ha samarbetsklubbar när man lirar i England.

#28   ZuqR

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 13:09 PM

Om man tar sig upp till allsvenskan, blir det då tillåtet att skicka iväg en scout efter en spelare som pressen skriver om?

Jag började fundera på detta tidigare idag när jag läste sporten.

Skriver tidningen "Malmös stjärna vill lämna", ger det mig rätten att skicka iväg en scout? Enligt reglerna så får man inte göra det och därför har jag aldrig gjort det, men om man tänker logiskt. Om tidningarna skriver om en stjärna, finns där inte en chans att tidningarna skickar ut en scout för att titta på honom?

#29   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6250 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 13:25 PM

Citat

Jahaja. Där ser man. Inget jag visste om. Då kan man ju lika gärna skippa att ha engelska samarbetsklubbar när man lirar i England.
Lägg märke till det redigerade. Utländska samarbetsklubbar är utmärkta när man väl tagit sig såpass högt upp i seriesystemet att man kan värva icke-EU-talanger, och fixa arbetstillstånd genom att outsourca spelarna till andra EU-länder tills de får EU-pass (Belgien och Holland är väl typexempel i sammanhanget).
So it goes

#30   sargen

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 31 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 13:31 PM

Jag har aldrig lirat LLM men funderar på att starta en save. Jag har dock några saker som jag behöver få klarhet i.

1: Jag får alltså aldrig titta på en spelares profil? Eller får jag det så fort en scout har upptäckt honom?

2: Får jag titta på ligans skytte/assist/betygsliga?

3: Om jag ser att ett lag går bra i ligan, kan jag då skicka en scout för att studera laget i fråga för att på så sätt få titta på intressanta spelare?

4: Finns det några begränsningar av vad man får göra inom sin egen trupp?

5: Meddelar en scout om en spelare han studerat är transferlistad/listad för lån? Eller får jag gå in på min 'shortlist' och kolla?

Kommer säkerligen fler frågor men dem få vi ta då.

Tack
Rolf Zetterlund:
-Träningslägret i Spanien var i Portugal någonstans.

#31   Keano

Ikon

• Medlem
  • 2377 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 13:33 PM

Citat

Enligt reglerna så får man inte göra det och därför har jag aldrig gjort det

Den regeln har jag aldrig sett. Det finns ingen regel/riktlinje som säger att du inte får scouta en spelare som nämns i pressen. Det är upp till dig (som så mycket annat i LLM), att scouta honom om du anser att det är realistiskt att scouta honom. Tycker du att man får scouta en spelare som omnämns i pressen, så scouta honom. Vad du inte får göra, är att bara lägga ett bud direkt på en spelare som nämns någonstans. Utan dina scouter måste alltid kolla på en spelare innan du gör någonting.

Sedan skall man inte sitta och kolla igenom skytteligor och välja ut spelare att scouta om man spelare i t.ex division 2. Men spelar du i allsvenskan och en spelare i t.ex IFK Göteborg omnämns, så kan du ta och scouta honom.

#32   Keano

Ikon

• Medlem
  • 2377 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 13:40 PM

Citat

Jag har aldrig lirat LLM men funderar på att starta en save. Jag har dock några saker som jag behöver få klarhet i.

1: Jag får alltså aldrig titta på en spelares profil? Eller får jag det så fort en scout har upptäckt honom?
Klart du får titta. Men du får inte gå in på en spelare och välja att köpa eller scouta honom. Men titta får du såklart göra. Se men inte röra :)

Citat

Det får du göra. Dock anser en del att en betygsliga är orealistiskt i lägre divisioner. T.ex division 2 i Sverige eller i Brasilianska division 3.

Citat

3: Om jag ser att ett lag går bra i ligan, kan jag då skicka en scout för att studera laget i fråga för att på så sätt få titta på intressanta spelare?
Nja, du får scouta spelare som du har spelat emot i ligan. Men då får inte välja ut ett lag och bara ta och scouta alla spelare som har ett högt betyg. Enklast är att inte scouta individuella lag överhuvudtaget. Utan låt scouterna leta spelare.

Citat

4: Finns det några begränsningar av vad man får göra inom sin egen trupp?
Nej det finns inga begränsningar på vad du för göra med ditt enga lag. Vill du ha målvakten som anfallare så är det helt tillåtet.

Citat

5: Meddelar en scout om en spelare han studerat är transferlistad/listad för lån? Eller får jag gå in på min 'shortlist' och kolla?
Det är fritt fram att kolla på din shortlist. Så länge spelarna som ligger där är scoutade :)

#33   swans

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 220 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 14:15 PM

Citat

för att ta den frågan vidare.. får jag.. om ja t.ex spelar i Legue One i england.. eller kanske Serie B scaota en spelare därifrån? .. om ja ser att damn den här killen har skitbra passnings % ... får ja då skicka en scaout på han för att se va han går för ? .. genom "serie listan"

#34   Keano

Ikon

• Medlem
  • 2377 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 14:23 PM

Citat

Citat

för att ta den frågan vidare.. får jag.. om ja t.ex spelar i Legue One i england.. eller kanske Serie B scaota en spelare därifrån? .. om ja ser att damn den här killen har skitbra passnings % ... får ja då skicka en scaout på han för att se va han går för ? .. genom "serie listan"

Nej.

#35   swans

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 220 Inlägg:

Postad 31 October 2006 - 14:25 PM

ok tack :D

#36 Gäst_Gorra Gallina_*

• Guests

Postad 31 October 2006 - 14:34 PM

Vann min första match! xD
1 - 0 mot Karslund :D

#37   Lundmark

Favorit

• Medlem
  • 1596 Inlägg:

Postad 01 November 2006 - 13:39 PM

Har kommit en bit in på säsongen med Hickley i Conference Norra. Går bra. Ligger med i toppen men nyföevärv blir det inte tal om då min scout blev värvad och den bästa som ansökte om jobb hade 3 i bedöma spelarförmåga och 2 i bedöma spelarpotential. Så han hittar inte många=/

#38   swans

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 220 Inlägg:

Postad 02 November 2006 - 16:16 PM

Tja .. ja var manager för ett conference lag men fick kicken.. nu fick ja jobbet som manager i ett annat i samma serie.. min fråga är om Önskelistan som ja fick av scauterna från förra laget.. kan ja andvända mig av den.. eller ska den raderas när man får kicken ?

#39   Keano

Ikon

• Medlem
  • 2377 Inlägg:

Postad 02 November 2006 - 16:23 PM

Citat

Tja .. ja var manager för ett conference lag men fick kicken.. nu fick ja jobbet som manager i ett annat i samma serie.. min fråga är om Önskelistan som ja fick av scauterna från förra laget.. kan ja andvända mig av den.. eller ska den raderas när man får kicken ?

Den kan du ha kvar. Se det som att du skriver upp alla scoutade spelare i en pärm, eller på datorn. Så när du hamnar i ett nytt lag, kan du bara titta i pärmen/datorn/pappers lappen och se ifall du har någon spelare där som duger i ditt nya lag.

Du får dessutom köpa spelare ifrån ditt gamla lag utan att scouta dessa spelare. Notera dock att detta gäller såklart bara spelare som var i laget samtidigt som du. Så om ditt gamla lag har köpt in en spelare efter att du lämnat laget, så får du inte köpa honom rakt upp och ner.

#40   Carl

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3302 Inlägg:

Postad 02 November 2006 - 18:57 PM

Nu på 07 när man kan välja erfarenhet måste man då välja "korpen-spelare" som erfarenhet om man kör LLM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar