Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM 09] Djurgårdens IF - Sjung för gamla Djurgår´n

97 svar till detta ämne

#1   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:
  • Yrke:Försäljare
  • Favoritlag:Djurgårdens IF
  • Tränar:Southampton FC

Postad 16 July 2009 - 22:15 PM

Postad bild

(Tack LG för bannern)

Postad bild DJURGÅRDENS IFPostad bild

» Eftersom jag börjat få lite motivationbrist startade jag en save med mitt kära DIF, och det är tänkt att göra dom så bra som möjligt. Jag har valt att starta 2009 i Mars och jag har valt Sverige, England, Italien, Tyskland, Danmark, Norge, Holland & Frankrike som spelbara ligor. Jag har fixat dom allra senaste övergångarna som jag kommit på dessutom har jag höjt endel attribut på olika spelare då främst spelare som var med i U21 EM, jag har höjt dem som jag tyckte verkligen skulle höjas det är bla Elm, Bajrami, Özil och Gustav Svensson mfl. DIF spelar på hemmaarenan Stockholms Stadion och deras största rivaler är Hammarby & framförallt AIK. Jag kommer la inte satsa jättemycket på grafiken vilket känns bra då jag tappat lite intresse att skriva i mina tidigare rappoter. Därför kommer jag inte skriva om träningsmatcherna till en början iallafall. Visa stavfel och övriga småfel kommer finnas då jag inte har word eller något rättstavningsprogram. Bilderna kommer inte vara lika stora och inte så spec snygga då jag inte har PS hoppas ni har överseende över det. Här nedan visas de mål jag satt upp för min tid i Stockholms Stolthet. Så nu kör vi hoppas ni hänger med!

Postad bild

Långsiktigamål
• Så svenskt som möjligt
• försöka värva in så många spelare från stockholmsområdet som möjligt
• Vinna Allsvenskan
• Gå långt i CL
• Försöka få hem gammla Djurgårdshjältar
• Ta över Sverigeslandslag

Nästa update: Silly Season

#2   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 16 July 2009 - 23:14 PM

Postad bild

SILLY SEASON
» När jag tog över ansvaret för Djurgården så ansåg jag att jag hade en trupp som hade de rätta kvalitéerna för att lyckas klara de uppsatta målen jag har. Men jag kände endå att en spetsspelare behövdes och då framföralllt som central innermitt, det blev Nordin Gerzic från Örebro som många ansed som en bråkstake men som är en bländande spelare, han jagades även utav IFK Göteborg men vi vann dragkampen. Truppen är inte speciellt bred och därför valde jag att inte sälja några, men däreimot så lånades två ynglingar ut det blev den personlige favoriten Philip Hellquiss samt kroaten Milic som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med. Med dessa transfers så ansåg jag att truppen var klar och nu väntade de inledande matcherna i Allsvenskan. Jag ska även berätta att jag vann alla träningsmatcher utan en på försäsong och det var mot det enda tuffa motståndet Tromsö där vi tyvärr förlorade med 2-3. Bäst på försäsongen blev Boyd Mwila med 7 fullträffar.

Postad bild
» Philip Hellqvist - Vasalund, lån
» Hrvoje Milic - Vasalund, lån

Postad bild
» Hellquist lånas ut till sammarbetsklubben Vasalund

Postad bild
» Nordin Gerzic - Örebro SK, 4,25 milj kr

Postad bild
» Gerzic blir Djurgårdens enda nyförvärv hittils

SÄSONGSMÅL:
Topp 4 Allsvenskan
Vinna minst två derbyn mot AIK & Hammarby
Försöka likna DIFs taktik irl

Postad bild

#3   wzuup

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 260 Inlägg:

Postad 16 July 2009 - 23:16 PM

Gärna Screens på de du höjt från det svenska laget tack:)

#4   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 16 July 2009 - 23:20 PM

Har spelat lite längre än starten så därför är screens inte möjliga än, ni får något att vänta på alltså ;) Ja återkommer.

#5   Biskop

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12118 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK

Postad 17 July 2009 - 00:24 AM

Citat

SÄSONGSMÅL:
Försöka likna DIFs taktik irl
Virrigt och galet? ^^

horeri och knarkande. förortsbetong.

ATTACK·INTRESSE·KRAVALLER

#6   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 17 July 2009 - 00:27 AM

Haha, inte i spelet ;)

#7   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 17 July 2009 - 00:45 AM

Postad bild

Blåränderna 2009 | 4-3-3 |

Postad bild

Postad bild #1 - Dembo Tourray - 28 år
    Postad bild # 30 - Oskar Wahlström - 32 år
» Två rutinerade målvakter i Dembo & Oskar, Dembo är självklar etta och Oskar får inte förvänta sig mycket speltid men jag hoppas han gjör det bra när han får chansen.

Postad bild

Postad bild #3 - Yosif Auba - 19 år
    Postad bild #4 - Patrik Haginge - 24 år
    Postad bild # 5 Petter Gustavsson - 25 år
    Postad bild #6 - Toni Kuivasto - 30 år
    Postad bild #8 - Jan Tauer - 26 år
    Postad bild #14 - Kebba Ceesay - 22 år
    Postad bild #16 - Markus Johannesson - 35 år
    Postad bild #24 - Peter Magnusson - 25 år
» Oerhört stabilt försvar där jag har fyra riktigt bra mittbackar där konkurransen är stenhård, så hård så att den ordinarie lagkaptenen Johannesson får sitta på bänken. En personlig favorit i Kebba Ceesay.

Postad bild

Postad bild #7 - Prince Ikpe Ekong - 31 år
    Postad bild #10 - Christer Youssef - 22 år
    Postad bild #11 - Daniel Sjölund - 26 år
    Postad bild #12 - Mattias Jonsson - 35 år
    Postad bild #21 - Nordin Gerzic - 26 år
    Postad bild #25 - Sebastian Rajalakso - 21 år
    Postad bild #26 - Trimi Makolli - 17 år
    Postad bild #33 - Christoffer Karlsson - 21 år
» Tunnt mittfält eftersom jag kör med tre forwards, värvningen av Gerzic ger mig ytterligare ett innermitt alternativ. Kaptenen och nycklen till det offensiva spelet är Daniel Sjölund & "Dajja" blir hur viktig som helst för att laget ska spela bra. Unge Makolli finns med i truppen och kommer få chansen när tillfälle ges.

Postad bild

Postad bild #9 - Johan Oremo - 23 år
    Postad bild #17 - Boyd Mwila - 25 år
    Postad bild #18 - Mikael Dahlberg - 24 år
» Stenhård konkurrans om vem som ska spela centralt i ett tremannanfall. Boyd kan spela till höger på en kant också och kommer främst att användas där och därför så är kampen stenhård mellan Oremo och Dahlberg jag tror jag startar med Micke ändå mest för att då kan jag använda han som target.

Tourray
Tauer  Magnusson   Ceesay  Haginge
                     Ekong          
        Sjölund            Gerzic
Rajalakso    Dahlberg  Mwila

#8   Dannyboy

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 59 Inlägg:

Postad 17 July 2009 - 08:17 AM

Ser bra ut! Kommer att följas :D

#9   VictorW

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1318 Inlägg:

Postad 17 July 2009 - 09:36 AM

Inte för att man gillar Djurgården men bra skrivet så kommer följas :D

#10   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 17 July 2009 - 22:54 PM

Postad bild

» Allsvenskan 1/3 Den inledande första säongen skulle bjuda på några riktiga härliga drabningar där jag sattes på prov direkt mot rivalen Hammarby det blev jämn drabbning men som tillslut slutade med att jag vann med uddamålet. Och det var lite av den matchen som var  startskottet för att vi verkligen kan det vi är bäst på och det är ju att spela fotboll. Annars så skulle det börja med sex raka segrar och vi var i tätten, men så kom den förväntade förlusten mot det tippade bottenlaget Trelleborg. Vi ryckte upp oss omgående efter den matchen och spelade lika mot Örgryte innan vi besegrade Gais. Också den tionde matchen blev även där ett derbymöte och det mot AIK.

Matchfokus:
    Postad bild AIK - DIF Postad bild

Det var då dags för årets första möte med AIK och det skulle spelas på Sveriges nationalarena Råsunda och publiken sjulle bjudas på en mycket händelserik match där AIK har det mesta av spelet den första halvtimmen men sedan rycker vi upp oss. Precis i inledninge av halveken så visas AIKs nyförvärv för säsongen argentinaren Juan Kkrupoviesa ut av domaren Michel Lerjeus efter en ful nedsparkning.

Efter paus så har båda lagen ett par enstaka chanser men inget reducerar i någon farlig målchans. Men så i den 62a matchminuten så hittar Sebastian Rajalakso en lucka mellan Daniel Örlunds ben och 0-1. Men Martin Mutumba tystar mig helt i den 71a minuten efter en fin pass av Obolo, och matchen slutar 1-1.

AIK  1 - 1  DIF | Sebastian Rajalakso | Matchens lirare: Mikael Dahlberg    

Postad bild

» Svenska Cupen Skulle inledas att vi gick in i den 2a omgången & och där väntade div 2 laget Motala AIF. På pappret ska det bli en enkel match men vi ställer ju upp med reserverna så man ska ju inte vänta sig för mycket. Vi vinner ändå med 2-1 men vi övertygar inte, bäst i blåränderna var den lille bolltrollaren Trimi Makolli. I tredje rundan lottades vi mot allsvenska konkurrenten Örebro SK som vi även här besegrar och det skulle bli som i förra matchen med uddamålet, denna gången inslaget av Christer Youssef som sprang runt på vänsterkante och rundade försvaret och bombade in bollen i taket. I nästa omgång väntar en riktig värdemätare i topplaget IFK Göteborg. Ska vi kunna övervinna dom också? det är frågan...

» DIFMÅLEN
    Topp - 4 I Allsvenskan
    - Ligger tvåa i en knallhård toppstrid.
    Minst två värvningar - Endast värvat Nordin Gerzic från ÖSK
    • Vinna minst ett möte var mot AIK & Bajen - Vann mot Bajen och spelade lika mot AIK.
    Försöka likna DIFs taktik irl - Kör ett tremannamittfält med offensiva yttrar.
» Kommentar Det känndes som alldeles för enkla mål, even om fjärdeplatsen inte alls är i någon säker hand då det är fyra lag på 21 poäng. Nordin Gerzic ha varit lysande från sin offensiva mittfältsposition, och samspelet med Dajja har varit helt lysande. Måste också nämna Kebba Ceesay och Patrik Haginge som varit riktigt bra i backlinjen, de håller ihop ett rätt så osäkert försvar.

Postad bild

» BRA: Tabellplaceringen                               » DÅLIGT: Peter Magnussons jävla gnäll                             

#11   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 18 July 2009 - 22:23 PM

Postad bild

» Allsvenskan 2/3 Vi är nu framme i mitten av säsongen och det är här det riktiga testet kommer om vi pallar trycket att ligga i toppen och kriga för skölden på bröstet, våra fans och våran framtid och inte för namnet på ryggen. Jag tycker vi slarvar i visa matcher så som mot Helsingborg och Hammarby där vi äger spelet men ändå tappar poäng. De lag som imponerar mest denna perioden är utan tvekan MFF, IFK och HIF. Speciellt Göteborg är fruktansvärt svårslagna och vi får lite fruktan när vi möter dom. Annars fick vi bjudas på två derbyn först mot Bajen och sedan mot BP som vi besegrar med klara 3-1. Och vi hänger alltså med i toppen även efter tjugo omgångar av den stenhårda Allsvenskan.

Matchfokus:
Postad bild DIF - Hammarby Postad bild  

De blev då dags för säsongens andra och sista derby mot Hammarby, vi möttes i premiären där vi lyckades vinna med 3-2. Men nu var det andra roller Hammarby va mycket mer taggade än oss till en början och fick därför retmätigt 1-0 precis innan paus signerat av den snabbe Freddy Söderberg. Vi rycker upp oss mer och mer och tillslut kommer kvetteringen, och precis som mot AIK så är det Sebastian Rajalakso som står för målet. Rajalakso har bevisat att han blir en viktig spelare för DIF i många år.

Hoppa in i denna matchen fick Trimi Makolli göra och han skötte sig väldigt bra, annars så var Micke (Dahlberg) Kuivasto och Dembo bäst i dagens blårandiga lirare. Vi vinner därför inbördesstatestiken mot Harmmarby, vilket är väldigt roligt för killarna som nu alltså har plusstatestik inför nästa säsong.

DIF  1 - 1  HIF | Sebastian Rajalakso | Matchens lirare: Sebastian Rajalakso    

Postad bild

» Svenska Cupen Efter att ha slagit ut Motala och ÖSK fick vi ställas mot IFK Göteborg som vi verkligen scoutat noga för att kunna besegra vi visste att de hade några farliga spelare i Tobias Hysén, Robin Söder och Stefan Selakovic men vi hoppades kunna hantera dom. Och vilken match killarna gör, vi vinner med klara 4-0 efter mål av Oremo, Ekong, Mwila och Rajalakso. Och denna matchen ägs av oss helt och hållet IFK hänger inte alls med. Matchens lirare är endå Boyd som kom förbi Adam Johansson hela tiden på kanten. I nästa omgång väntar GIF Sundsvall.

» DIFMÅLEN
    Topp - 4 I Allsvenskan
    - Ligger 3:a
    • Vinna minst ett möte var mot AIK & Bajen - Samma som innan, har AIK kvar.
    Försöka likna DIFs taktik irl - Precis samma som innan. Med lite offensivar ytterbackar dock
» Kommentar Vi har spelat lika mot AIK och har dem kvar i sista tredjedelen av säsongen. Hammarby har vi spelat klart mot och fick plusstatestik mot dom. En vinst och kryss senast.

Postad bild

» BRA: Köpet av Nordin Gerzic                      » DÅLIGT: Bajen före oss i tabellen

#12   JonasP

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 18 July 2009 - 22:35 PM

Oh, Kebba Ceesay. Han ska du använda mkt, han är ju dalmas, som jag. ;)

#13   AngelOfGames

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 Inlägg:

Postad 18 July 2009 - 22:57 PM

Väldigt fint upplägg och så skriver du bra. Men du får gärna kolla igenom lite nogrannare innan du skickar iväg. Tror inte Aik vill ha Djurgårdens logo eller att Djurgården vill ha Hammarbys logo ;).

Ska bli intressant med Djurgården i alla fall.

#14   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 18 July 2009 - 23:16 PM

Ää kan la vara kul att byta någon gång ;) ne men borde självklart kollat det där. Trodde faktist jag fixat det innan jag skickade men ack så fel man kan ha.

#15   AngelOfGames

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 Inlägg:

Postad 18 July 2009 - 23:26 PM

Hihi, står också AIK - DIF istället för DIF - HIF i resultatet för derbyt :D

#16   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 18 July 2009 - 23:39 PM

Bläääää, tror jag måste sova.

#17 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 18 July 2009 - 23:49 PM

Jag är ingen petig person, men, Toni är väl finsk ändå? ;)

#18   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 18 July 2009 - 23:51 PM

Han bytte nyss.. ne men självklart usch va slarfel såhär i efterhand :tveka:

#19 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 19 July 2009 - 00:09 AM

Vafan, småfel här och där gör alla. Kör på! Jag ser fram emot nästa update med Stockholms stolthet! :lol:

#20   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 19 July 2009 - 00:16 AM

Lär förmodligen komma upp en imon. Ser det bra ut såhär länge? eller ska jag ändra/lägga till något?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar