Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM 09] Djurgårdens IF - Sjung för gamla Djurgår´n

97 svar till detta ämne

#21 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 19 July 2009 - 00:20 AM

Tycker det du gör med "Matchfokus" är väldigt fint. Men jag skulle vilja se att du skrev alla resultat från alla matcher. Det är det enda jag kan klaga på annars är denna väldigt bra!

#22   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:
  • Yrke:Försäljare
  • Favoritlag:Djurgårdens IF
  • Tränar:Southampton FC

Postad 19 July 2009 - 00:30 AM

Gjort det i mina två andra saverapporter, men orkar inte det i denna. Blir så jävla mkt pil men ska få med resultaten i nån fil till nästa.

#23 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 19 July 2009 - 00:33 AM

Okidoki, då har jag inget att påpeka. Kör på och vinn den där jävla allsvenskan nu.

#24   Larzcen

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Inlägg:

Postad 19 July 2009 - 07:01 AM

Jag har bara en minimal sak att påpeka. och det är att den "blå" texten inte syns så bra för oss som använder det mörka temat :P
Förstår att det har med djurgården att göra, men om man ska va petig så ;D

Ikväll slår vi boråsarna!

#25   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 19 July 2009 - 22:11 PM

Postad bild

» Allsvenskan 3/3 Den sista tredjedelen av säsongen skulle bli blandade känslor, ena stunden strålar det om killarna och de spelar ut hela sitt register och ena stunden så hänger vi med huvudet och moralen bara sjunker. Vi vinner mot Trelleborg med 1-0 men sen så händer det något, stryk mot ÖIS och sen två raka poängtapp och plötsligt är vi efter de andra lagen och då har vi ändå möt ett par "sämre" lag innan derbyt mot AIK står för dörren. Vi spelar sen utmärkt  och kryssar mot ÖSK innan säsongen avslutas med fyra raka segrar. Vi slutar tillslut på en mycket imponerande tredje plats. Bäste spelare för säsongen blir lagkaptenen Daniel Sjölund som varit helt lysande, och inte konstigt att större klubbar jagar den finske landslagsmannen. Nu ser vi fram emot nästa säong då vi får spela i Uefa Cupen. Härligt!

Matchfokus:
Postad bild DIF - AIK Postad bild  

Vi möter våran tvillingbror AIK för sista gången iår, första mötet kommer vi ju ihåg att vi tog ledningen innan AIK kvitterade. Men nu var det ombytta roller och vi äger hela matchen och ger inte gnaget några som helst möjligheter att spela sig in i matchen.  

Vi saknar våran ordinarie högerback Patrik Haginge men annars är laget friska och hela. Vi börjar med att ta ledningen tidigt i första halvleken genom Micke Dahlberg och vi går in i paus med en ordentlig tro på oss. Och vårat fina spel fortsätter i andra och det ger med sig när Johan Oremo så kontrar in 2-0, han smyger sig förbi AIKs tröga backlinje och rundar Daniel Örlund innan han lägger in bollen i mål. Kul att vi slår AIK under min första säsonge, det var ju ett stort mål och det var en riktigt kul första säsong.  

DIF  2 - 0  AIK | Micke Dahlberg´ Johan Oremo | Matchens lirare: Daniel Sjölund
Övriga matcher
Postad bild

» Svenska Cupen Nu börjar det verkligen hända grejer i cupen. Vi fick en drömlottning mot Sundsvall som vi vågade ställa upp med ett antal reserver vi vinner med klara 3-0 efter mål av Dajja och två av Trimi. I semin väntade Helsiingborg som vi besegrar i en nerkittlande förlängning där Dajja avgjör han som innan förlängningen fixat 1-0 innan självaste Henke Larsson kvitterar. I den stundande finalen väntar Halmstad BK som vi haft fruktansvärt svårt mot i våra två möten för säsongen. Men i denna finalen spelar vi bra och vinner med 2-1 efter mål av Rajalakso och trotjänaren Mattias Jonsson som alltså fick avgöra säsongens viktigaste match. Vi är alltså helt nöjda med att ha vunnit Svenska Cupen som vi på förhand inte hade några förhoppningar på. Vi längtar redan till nästa säsong.

» DIFMÅLEN
    Topp - 4 I Allsvenskan
    - Slutade 3:a
    Vinna minst ett möte var mot AIK & Bajen - Vinner ett möte var mot dem
    Försöka likna DIFs taktik irl - Taktiken lyckas helt ut och vi spelar med ett utalat 4-4-3
» Kommentar Matchen mot AIK var en match vi visste skulle vara svår men vi reder ut den. Säsongen får sammanfattas som över förväntan. Nu får killarna en skön semester innan den hårda försäsongen drar igång igen, för nästa säsongen ska vi vara riktigt taggade från start.

Postad bild

» BRA: Vinsten av Svenska Cupen                      » DÅLIGT: Mattias Jonsson lägger av

#26   pajto

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 141 Inlägg:

Postad 19 July 2009 - 22:28 PM

stavfel i rubriken, annars bra.

sen är det ju imponerande att du klarar av att spela med en 443 taktik. det har aldrig jag lyckats med... :p
King Ikpe Ekong ...

#27 Gäst_Lakrisal_*

• Guests

Postad 19 July 2009 - 22:34 PM

Alltid kul med DIF.

Men alla bilder ser väldigt konstiga ut imo, typ utsträckta...

#28   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 19 July 2009 - 22:34 PM

Pajto: Tackar, va är det för fel? gammla stavas kanske inte så? :oops:
Lakrisal: Gjorda i paint, kan inte göra mycket bättre då jag inte har någon som helst kunskap av bilder och liknande.

#29   Joelinho10

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Inlägg:

Postad 19 July 2009 - 22:42 PM

Citat

Pajto: Tackar, va är det för fel? gammla stavas kanske inte så?  :oops:
Lakrisal: Gjorda i paint, kan inte göra mycket bättre då jag inte har någon som helst kunskap av bilder och liknande.

Stavas Gamla och sedan står matchen mot AIK att det blev 1 - 1. :D

#30   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 20 July 2009 - 22:52 PM

Postad bild

SILLY SEASON
» Efter en imponerande tredje plats under min första säsong så kännde jag inte att jag behövde så mycket nytt blod i truppen, men efter ett tag så började jag scouta efter svenska toppspelare i skandinavien och jag hittade ett antal. För det första så kände jag att en kantspelare av allsvensktoppklass behövdes och jag hittade en riktigt duktig kille i grannlaget. Fansen blev inte glada på mig när presskonferansen dagen efter bekräftade att Gabriel Özkan var klar för DIF övergången kostade oss fem miljoner och Özkan bytter därför från AIK till största rivalen DIF. Sedan skulle två killar till anlända men det först i sommar och det var två gamla djurgårdshjältar som känner till stan och laget väldigt bra. Den första var Johan Arneng som hämtades som bosman från norska Aalesund. Den tredje var en personlig favorit som haft många fina år i djurgårdströjan och det var Andreas "Adde" Johansson som även han hämtas på en såkallad bosmanövergång, och det från den danska ligatvåan Aab. Nu kände jag att truppen var spikad, men så kom ett monsterbud på lagkaptenen Daniel Sjölund från Benfica som han givetvis accepterade, han sticker som tur var inte förens i sommar därav värvningen av Johansson. Annars så försvann det små ströspelare, de mest kända var Martin Andersson, Stefan Batan, Christoffer Karlsson & Toni Kuivasto

Postad bild
» Martin Andersson - Sparta Prag, 650.000 kr
» Daniel Sjölund - Benfica, 50 milj kr
» Stefan Batan - Elfsborg, Bosman
[img=right]http://img16.imagesh...9310/cccowq.gif[/img]
Postad bild
» Dajja lämmnar för spel i toppklubben Benfica

Postad bild
» Gabriel Özkan - AIK, 5 milj kr
» Johan Arneng - Aalesund, Bosman
» Andreas Johansson - Ålborg, Bosman

Postad bild
» Kung Adde är tillbaka i blåränderna

DIFMÅLEN:
• Top 2 i Allsvenskan
• Ta minst 9 poäng mot AIK & Hammarby
• Inte släppa in mer än 30 mål
• Minst semifinal i Svenska Cupen

Postad bild

#31 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 20 July 2009 - 23:08 PM

Intressant md Özkan i DIF.. Kul att se att du tar vara på guldåren och tar tillbaka Arneng och Johansson, more glory days on the run? ;)

Mkt bra annars också, KIU.

#32   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 20 July 2009 - 23:21 PM

Haha det får vi se, men som det sur ut just nu så är det inte slut på gamla hjältar. Förhoppningsvis kommer det fler ;)

#33   Gud

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Inlägg:

Postad 21 July 2009 - 11:09 AM

Själv tycker jag att det är förjävligt med Özkan i DIF om jag ska vara ärlig.

#34   IBK

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2600 Inlägg:
  • Tränar:Marklyft

Postad 21 July 2009 - 13:41 PM

Citat

Själv tycker jag att det är förjävligt med Özkan i DIF om jag ska vara ärlig.

Håller helt med, men men rapporten e bra fortsätt såhär, fast inga fler köp från AIK eller HIF bara ;)

#35   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 21 July 2009 - 13:59 PM

Postad bild

Blåränderna 2010 | 4-3-3 |

Postad bild

Postad bild #1 - Dembo Tourray - 29 år
    Postad bild # 30 - Oskar Wahlström - 32 år
» Samma målvakter som förra säsongen, Dembo har mitt fulla förtroende. Oskar får endast spela om Dembo är skadad eller avstängd.

Postad bild

Postad bild #3 - Yosif Auba - 19 år
    Postad bild #4 - Patrik Haginge - 24 år
    Postad bild # 5 Petter Gustavsson - 25 år
    Postad bild #8 - Jan Tauer - 26 år
    Postad bild #14 - Kebba Ceesay - 22 år
    Postad bild #16 - Markus Johannesson - 35 år
    Postad bild #24 - Peter Magnusson - 25 år
» Samma backsida som förra säsongen, förutom att Toni lämmnat. Jag kände ändå att jag inte behövde ersätta finnen då jag redan har Kebba, Peter och Mackan som konkurrerar om starplatsen.
Postad bild

Postad bild #6 - Johan Arneng - 29 år
    Postad bild #7 - Prince Ikpe Ekong - 31 år
    Postad bild #10 - Andreas Johansson - 31 år
    Postad bild #11 - Daniel Sjölund - 26 år
    Postad bild #12 - Gabriel Özkan - 23 år
    Postad bild #21 - Nordin Gerzic - 26 år
    Postad bild #25 - Sebastian Rajalakso - 21 år
    Postad bild #26 - Trimi Makolli - 17 år
    Postad bild #33 - Christer Youssef - 22 år
» Mittfältet har fått ett riktigt lyft efter värvningarna av Özkan, Johansson & Arneng. De sitstnämda kommer först i sommar dock. Kaptenen Sjölund lämmnar i sommar vilket självklart är ett stort avbräck. Tyvärr slutade även Mattias Jonsson då en skada hindrade han från att fortsätta satsa på fotbollen.
Postad bild

Postad bild #9 - Johan Oremo - 23 år
    Postad bild #17 - Boyd Mwila - 25 år
    Postad bild #18 - Mikael Dahlberg - 24 år
» Precis som förra året, men nu kommer Boyd få kämpa om en plats i mitten i anfallet istället. Han har tuff konkurrans & just nu vet jag faktist inte vem som ska starta. På pappret blir det endå Dahlberg som det ser ut nu iallafall,

#36   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 21 July 2009 - 14:00 PM

Haha ville bara ha Özkan pgr av att förstöra lite för gnaget då doms pelat riktigt bra. Han var riktgt grym för dom så. Men det blir inga fler köp från de klubbarna :p

#37   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1609 Inlägg:

Postad 21 July 2009 - 14:10 PM

Ramarna på bilderna blir förskräckliga. Skippa dem så ser det bättre ut eftersom du använder paint, antar jag.

#38   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 21 July 2009 - 14:21 PM

Gör det i nästa truppgenomgång.

#39   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 21 July 2009 - 21:35 PM

Postad bild

» Allsvenskan 1/3 Jaha då var det åter dags för en ny säsong för oss. Killarna var mycket taggade inför denna nya säsongen, vi kände att vi verkligen kund vara med och kriga om guldet redan iår. Men säsongen började vell inte precis som jag hade tänkt mig, vi börjar med tre raka kryss innan första segern tas på Stadion mot Gefle. Spelet vänder och vi börjar ta poäng så det smäller om det, endast en förlust på tio matcher får ses som mer än godkänt. Vi hinner möta både Hammarby & AIK. Såhär i inledningen känns det som att våra största hot heter Hammarby, Göteborg och Malmö. Nyförvärvet Gabriel Özkan som hämtades från AIK har inte gjort bort sig, tyvärr har han varit lite skadebenägen vilket vi visste om att han var innan han kom till klubben. Vi är med i Uefa Cupen iår med så då hoppas jag att Gabriel kan hålla sig frisk och kunna delta i viktiga matcher framöver, lite ironiskt var det att han skadade sig precis innan matchen mot AIK. Jag ska säga att vi vann över Malmö FF i svenskasupercupen på försäongen med 2-1.

Matchfokus:
Postad bild AIK - DIF Postad bild

Vi har haft hyffsat lätt för våran konkurrent AIK om man ska se på tidigare resultat. Vi hamnade även en placering för de under min första säsong. Årets första möte på Råsunda skulle inte bjuda på några hetare närkamper eller fult spel utan en väldigt snäll match. Jag konstaterar under matchens gång att vi har ett lag gjort av glas då inte mindre än tre spelare går sönder och det inte vilka som helst nämligen Nordin, Haginge och Dahlberg. Och då var det ändå en snäll match som sagt, tur att den inte blev fulare för då vet vi inte var konsekvenserna skulle blivit.

Vi spelar en väldigt anfallsglad fotboll mot ett väldigt defensivt AIK. Motståndarna har egentligen bara två farliga spelare framåt som jag ser det och det är Martin Mutumba och Amadou Jawo. Vi inleder målskyttet genom Micke Dahlberg som senare fick utgå och ersättas av Johan Oremo och just Oremo skulle sedan avgjöra matchen, dessförinnan hade AIKs anfallare Saliue Jagne kvitterat men vi vinner som sagt med 1-2 och det var skönt att sätta gnaget på plats i årets första möte laget emellan.  

AIK 1 - 2  DIF | Micke Dahlberg´ Johan Oremo | Matchens lirare: Kebba Ceesay
Övriga matcher
Postad bild

» Svenska Cupen Vi lottades mot ett lätt gäng i cupen men det är ett lite småkänt gäng för mig och det är Höllviken. Dom har några fina talanger, men jag kände ändå att det inte ska vara några problem att besegra detta unga Höllviken. Och det blev det inte heller vi vann i en mycket tråkig match med klara 3-0 efter mål av Oremo,Boyd och Trimi. Och denna unga Trimi Makolli övetygar mer och mer för varje match han får spela på sin innermittposition.

» DIFMÅLEN
    Topp - 2 I Allsvenskan
    - Ligger 3:a
    Ta minst 9 poäng mot Hammarby & AIK - Tagit 6 poäng hittils
    Inte släppa in mer än 30 mål - Släppt in 9 mål efter 12 matcher
    Minst semifinal i Svenska Cupen - Vidare från 2:a omgången efter vinst mot Höllviken
» Kommentar Hittils har det börjat bra, frågan är bara om vi når semifinal i cupen. Vi har tagit maximala poäng mot gnaget och bajen så det målet ser ju onekligen ut som vi ska kunna klara av.

Postad bild

» BRA: Spelet mot AIK & Hammarby                      » DÅLIGT: Alla förbannade skador

#40   Djurgårdan

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 22 July 2009 - 00:16 AM

Postad bild

» Allsvenskan 2/3 Nya matcher stog för dörren och vi mötte två stora konkurrenter och det var MFF och IFK. Vi förlorar två matcher under denna perioden och jag tycker vi spelar upp och ner. Vi är eom en berg och dalbana. Gabriel Özkan hinner skada sig inte mer än två gånger och nu börjar jag bli orolig för hur Özkans karriär ska se ot om ca fem år. Daniel Sjölund ska ju snart lämmna DIF för spel i den portugisiska storklubben Benfica och han har verkligen bevisat att han platsar där. Han leder vårat lag som den kapten han är och jag är mycket glad att ha varit delaktig i hans succé. Derimot finns det två spelare som går mig på nerverna och det är Peter Magnusson och Patrik Haginge som ständigt gnäller på att få byta klubb och det till en större klubb i Europa. Slutar dom inte nu får jag tvingas sälja dom och det vill jag verkligen inte då dom är så viktiga för mitt försvarspel.  

Matchfokus:
Postad bild IFK Göteborg - DIF Postad bild

Göteborg var tippat att ta hem förra årets allsvenska och man misslyckades. Nu ser laget onekligen starkt ut man har fått igång Tobias Hysén och Robin Söder som är två kvalitetsspelare. Matchen blir inte som vi vill utan Göteborg skapar i princip ingenting men ändå vinner dom med 3-2 och IFK ska verkligen vara nöjda med att dom fick med sig tre poäng.

I vårat lag gör Prince en jättematch han är inte bara målskytt utan en väldigt viktig del i både vårat anfall och försvarsspel. På läktarna satt två scouter från FC Köpenhamn och Rosenborg, nordens största klubbar de spanade in två unga spelare på planen, Robin Söder i IFK och Sebastian Rajalakso i vårat lag, än har inget bud kommit in på Sebbe hoppas det förbli så.

IFK 1 - 2  DIF | Micke Dahlberg´ Johan Oremo | Matchens lirare: Prince Ikpe Ekong
Övriga matcher
Postad bild

» Svenska Cupen Vi vann i den andra omgången mot Höllviken och i tredje rundan skulle det bli derbymöte där Hammarby väntade, en händelserik match som det ändå inte blir några mål i och matchen går till straffar där HIFs Castro-Tello missar och Johan Oremo kan avgjöra och det gör efter en säkert slagen straff. I den fjärde rundan väntade IFK Norrköping, vi var säkra på seger och satte in några reserver men det skulle vissa  sig att det var ett felval av mig. Norrköping lamslår oss och vinner med 2-1 efter förlängning och det är den gamle Felix Magro som avgjör, släkten är värst som man säger. tyvärr...

» Uefa Cupen Efter den finna placeringen i Allsvenskan förra årets så blev vi kvalificerade för kval i Uefa Cupen och jag satt och hoppades på att vi skulle slippa tuffa motståndare som Olympiakos, Werder Bremen & Fenerbache. Vi fick möta Nordens näst största lag Rosenborg med mängder av erfarenhet av spel i de europeiska cuperna. Första matchen var på Lerkedal och det skulle bli en händelserik match där vi lyckas att göra en bra match och få med oss ett bortamål, vi förlorar men är ändå nöjda med slutresultatet 2-1. Den andra matchen på Stadion skulle vara en match med fart och många närkamper. Vi är pressade att göra minst ett mål för att gå vidare genom regeln flest bortamål. Men vi gör mer än så och vinner med klara 3-1 efter mål av Boyd, Micke och Haginge. Och vi är vidare där tyska storlaget Borussia Dortmund väntar.

» DIFMÅLEN
    Topp - 2 I Allsvenskan
    - Ligger 1:a
    Ta minst 9 poäng mot Hammarby & AIK - Tagit 6 poäng hittils
    Inte släppa in mer än 30 mål - Släppt in 14 mål efter 21 matcher
    Minst semifinal i Svenska Cupen - Utslagen av IFK Norrköping i 4:e omgången
» Kommentar Redan nu vet jag att alla målen inte kommer att vara godkända iochmed förlusten mot Norrköping i cupen. Det var en liten missräkning, men det är bara att ta nya tag. Annars ser det bra ut.

Postad bild

» BRA: Vi leder ligan                      » DÅLIGT: Utslagen ur Svenska Cupen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar