Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

En hel tråd för filmtips

2122 svar till detta ämne

#21   Steffeg

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1270 Inlägg:

Postad 15 October 2009 - 14:49 PM

Citat

Citat

Nu vill jag ha mer tips på bra icke-amerikanska filmer.

Helgon i neon
Cykeltjuven
Till sista andetaget
Borgarklassens diskreta charm

Rätt allmäna tips :) Mer specifikt behövs för att det ska kännas klockrent!

Originaltiteln är lättare att hitta på IMDB :/

Jag gillar komedier men jag har även fastnat för filmer som t.ex. Good Bye Lenin. Alla borde se den.

#22   Reptile

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1326 Inlägg:

Postad 15 October 2009 - 14:54 PM

Citat

Citat

Citat

Nu vill jag ha mer tips på bra icke-amerikanska filmer.

Helgon i neon
Cykeltjuven
Till sista andetaget
Borgarklassens diskreta charm

Rätt allmäna tips :) Mer specifikt behövs för att det ska kännas klockrent!

Originaltiteln är lättare att hitta på IMDB :/

Duoluo tianshi
Ladri di biciclette
A bout de souffle
Le charme discret de la bourgeoisie
8½ (Otto e mezzo)
"I'm a sensitive writer, actor, and director. Talking business disgusts me. If you want to talk business, call my disgusting personal manager" - Sylvester Stallone

#23   EJensen

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 846 Inlägg:

Postad 15 October 2009 - 17:47 PM

Bästa icke amerikanska filmen är ju Smala sussie!

Måste se bröllopsfotografen, säg till om nån sett den, hur den var ;)
Kommer polisen med sin lilla larviga schäfer så kommer jag med min typ 3ggr så större schäfer. Thats it ;p, då polisen aldrig vågar prata , utan bara agera.Så varför inte ta det till doms nivå?

#24   Harrison

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 15 October 2009 - 19:21 PM

Martyrs, Inside, Frontiers, Switchblade Romance.

Ett par franska skräckfilmer. Alla gillar sånt, eller hur?
This is business, no faces just lines and statistics.

#25   Joar

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6437 Inlägg:
  • Yrke:Fd. Moderator

Postad 15 October 2009 - 21:56 PM

Steffeg: Bli medlem på filmtipset.se (tror jag det heter). Man betygsätter filmer man sett som sedan matchas mot andra med samma smak och sen får du tips på filmer de har hunnit se och gillat men inte du. Då hittar du de med samma smak och slipper alla dessa amerikanska pajasrullar. Jag har hittat så mycket film jag aldrig annars skulle se tack vare den sidan.

"Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship."

Follow me Du_Bist on Twitter

#26   tim

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 319 Inlägg:

Postad 15 October 2009 - 22:15 PM

När utländska filmer kommer på tal bör Järn 3:an nämnas.
IF I COULD JUST LEAVE MY BODY FOR A NIGHT

#27   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6250 Inlägg:

Postad 15 October 2009 - 22:23 PM

Criticker.com finns ju alltid annars om man inte nöjer sig med filmtipsets femgradiga skala eller vill jämföra sig med en större användarbas (tror jag åtminstone det är?).

#28   Reptile

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1326 Inlägg:

Postad 15 October 2009 - 22:58 PM

Citat

Criticker.com finns ju alltid annars om man inte nöjer sig med filmtipsets femgradiga skala eller vill jämföra sig med en större användarbas (tror jag åtminstone det är?).

Gött. De tillåter experimentfilm på den sidan. Inte för att jag vill ha fler betygssteg däremot, det brukar bara göra det krångligare!
"I'm a sensitive writer, actor, and director. Talking business disgusts me. If you want to talk business, call my disgusting personal manager" - Sylvester Stallone

#29   Helvete

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4302 Inlägg:

Postad 15 October 2009 - 23:58 PM

VicVega: Jag förstår att det sticker i ögonen på dig om du tycker det är den bästa slasher-filmen evah. Man skulle kunna säga att jag hädar men jag brukar annars föredra orginalet, men det är samma sak med Day of the Dead-remaken (Det kan vara Dawn of the Dead, den som utspelar sig på ett köpcentrum, inte den där med American Pie 1-tjejen som spelar militär för den är rätt så jävla dålig) är bättre än orginalet.

#30   Hirvi

Manager

• Medlem
  • 3133 Inlägg:

Postad 16 October 2009 - 01:13 AM

Citat

VicVega: Jag förstår att det sticker i ögonen på dig om du tycker det är den bästa slasher-filmen evah. Man skulle kunna säga att jag hädar men jag brukar annars föredra orginalet, men det är samma sak med Day of the Dead-remaken (Det kan vara Dawn of the Dead, den som utspelar sig på ett köpcentrum, inte den där med American Pie 1-tjejen som spelar militär för den är rätt så jävla dålig) är bättre än orginalet.
Men du har ju bara missat att Halloween orginalet är läskig till skillnad från Zombies.

#31   Helvete

Manager

• Medlem
  • 4302 Inlägg:

Postad 16 October 2009 - 02:33 AM

Citat

Citat

Men du har ju bara missat att Halloween orginalet är läskig till skillnad från Zombies.

Om man är 12 år kanske den är läskig. Och jag tyckte nog det när jag var liten, men nu, inte så mycket.

#32 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 19 October 2009 - 21:31 PM

En trevlig film är The Tournament. Helt klart sevärd.

#33 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 19 October 2009 - 22:05 PM

Blood and bone, en kampfilm med black people, den hade rätt fina fight-scener , och Bob Saap och Kimbo Slice var med lita.

#34   Salcinn

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 19 October 2009 - 22:50 PM

Citat

Bästa icke amerikanska filmen är ju Smala sussie!

Måste se bröllopsfotografen, säg till om nån sett den, hur den var ;)

Håller med dig.. Smala Sussie är nog i alla fall den bästa svenska filmen! ;).. såg bröllopsfotografen i frdags, om du gillade smala sussie måste du se denna också. BF var inte lika mycket av en renodlad komedi som smala sussie är men mycket bra ändå. Helt klart sevärd!

#35 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 20 October 2009 - 11:55 AM

Citat

En trevlig film är The Tournament. Helt klart sevärd.

Satan vad dålig den var, ingen spänning alls och så löjligt förutsägbar.

#36   Hankie

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5340 Inlägg:

Postad 20 October 2009 - 13:34 PM

Såg Watchmen och Inglourious Basterds i helgen och jag är riktigt nöjd med båda. Kanske lite väl långa och en smula opolerade, men det är å andra sidan lite charmigt. Sexscenen (där Dan pippar med Åkerman) i Watchmen är helt fantastiskt parodisk.

#37 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 20 October 2009 - 13:36 PM

Citat

Såg Watchmen och Inglourious Basterds i helgen och jag är riktigt nöjd med båda. Kanske lite väl långa och en smula opolerade, men det är å andra sidan lite charmigt. Sexscenen (där Dan pippar med Åkerman) i Watchmen är helt fantastiskt parodisk.

Håller med dig Hankie din jävla halsduksfjolla

#38   luder

Manager

• Medlem
  • 3670 Inlägg:

Postad 20 October 2009 - 15:04 PM

Jag såg Once Upon a Time in America idag och igår. Den var tung som fan, kanske i längsta laget. Skulle nog ge den 4/5.
framgång står på våra ryggar, framtid ligger i vår hand

#39   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4987 Inlägg:

Postad 20 October 2009 - 16:18 PM

Citat

Nice att klämma in årets två bästa filmer på samma helg!

#40   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6250 Inlägg:

Postad 20 October 2009 - 16:28 PM

Watchmen var på tok för seg och dåligt agerad för att fungera som film, även om den lyckades med mycket av ytan/art direction. Som så många andra filmatiseringar vågade den inte tolka förlagan tillräckligt konsekvent eller vinklat för att vara särskilt intressant utöver det visuella.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar