Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

En hel tråd för filmtips

2129 svar till detta ämne

#2101   André

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1682 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, Malmö FF

Postad 12 October 2016 - 09:48 AM

Då får väl jag bli den första här att slå ett slag för The Siege of Jadotville som hade premiär på Netflix i fredags. Tycker att hela historien som ligger bakom filmen är fantastisk i sig, det vill säga hur de irländska soldaterna åkte ner och slogs för att "bevara freden" och kom hem som allt annat hjältar. Mycket fokus i filmen ligger dock på striderna, vilket jag i sig kan tycka var lite synd. Striderna är snyggt gjorda och spännande. Man hade dock velat ha lite mer djup till konflikten och lära känna karaktärerna lite mer. 7 irländska militärzebror av 10 får det bli ändå.

#2102   vicke231

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3505 Inlägg:

Postad 09 December 2016 - 00:24 AM

Train to Busan var faktiskt ganska bra, helt klart bättre än dem flesta "Zombie-rullar", som numera tycks sprida sig som.. well.. Zombies.

Jag gillar´t.
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#2103   placerej

Favorit

• Medlem
  • 1728 Inlägg:
  • Favoritlag:Parma, Newcastle, Håve, Sabres

Postad 09 December 2016 - 08:44 AM

Oh, nice. En koreansk regissör jag aldrig stött på förut. Måste testas!

#2104   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5007 Inlägg:

Postad 12 December 2016 - 12:19 PM

Jag såg Hell or High Water igår, en film som jag sett fram emot ett tag och den motsvarade mina högt ställda förväntningar. Chris Pine och Ben Foster spelar ett bankrånande brödrapar i Texas som jagas av Jeff Bridges. Foster är som vanligt fantastisk som den tuffare av bröderna med en moralisk kompass som pekar lite fel men jag gillar även Pine och Bridges i sina roller. Det snyggt, spännande och visar upp en ganska dyster bild av livet i moderna Texas med en lagom dos av samhällskritik. Rekommenderas starkt.

En stark fyra skulle jag säga.

#2105   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3505 Inlägg:

Postad 15 December 2016 - 22:25 PM

Såg Star Wars Rogue precis, då den släpptes idag (Torsdag) här i Spanien (släpptes väll igår i Sverige?).

Vill absolut inte förstöra nöjet för någon, så jag nöjer mig med att kort konstatera att filmen var bättre än vad jag förväntat mig. En "mörkare" film (för att vara Star Wars dårå) vilket både imponerar och förvånar (det är ju ändå Disney vi pratar om).

Väldigt bra film som sagt! Vi lär dock få se en jävla massa liknande "stand-alone" filmer i framtiden, vet inte om jag är så värst positiv till det.

#2106   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2448 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 16 December 2016 - 14:54 PM

Visa inläggvicke231 skrev:

Såg Star Wars Rogue precis, då den släpptes idag (Torsdag) här i Spanien (släpptes väll igår i Sverige?).

Vill absolut inte förstöra nöjet för någon, så jag nöjer mig med att kort konstatera att filmen var bättre än vad jag förväntat mig. En "mörkare" film (för att vara Star Wars dårå) vilket både imponerar och förvånar (det är ju ändå Disney vi pratar om).

Väldigt bra film som sagt! Vi lär dock få se en jävla massa liknande "stand-alone" filmer i framtiden, vet inte om jag är så värst positiv till det.
Håller med om att den var över förväntan. Dialogen sög dock riktigt jävla hårt alltså, vi snackar alltså pinsam nivå här. Men overall en sevärd film.
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#2107   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5441 Inlägg:

Postad 17 January 2017 - 21:40 PM

http://www.imdb.com/title/tt6044910/

En kinesisk film som var bra. Inte "omg must watch bra" men helt klart sevärd. Mycket pangpang och lite cool klippning då och då. Inget kung-fu tranan 25 meter upp i luften eller 3000 för långa dialoger (den är ju på kinesiska) utan all pangpang gör ju att det är lagom med dialog. Ge den en chans!

#2108   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 19 January 2017 - 23:26 PM

Såg One Chance igår. En film som skildrar Paul Potts liv fram till succén i Britians got Talent. Gillade den! Den som spelar just Potts tycker jag gör rollen suveränt. Även flickvännen/frugan hans. En film som överlag är fin och trevlig att se. Fick feeling för Potts efteråt faktiskt och ägnade en timme åt att kika lite tubklipp på honom idag.

#2109   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5298 Inlägg:

Postad 23 January 2017 - 15:24 PM

Såg Deepwater Horizon i helgen. Ingen jättespännande rulle kanske, men slutet var i varje fall otroligt känslosamt. Jag gillade det! 7/10!

#2110   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3505 Inlägg:

Postad 23 January 2017 - 15:51 PM

Visa inläggOnkel Fester skrev:

Såg One Chance igår. En film som skildrar Paul Potts liv fram till succén i Britians got Talent. Gillade den! Den som spelar just Potts tycker jag gör rollen suveränt. Även flickvännen/frugan hans. En film som överlag är fin och trevlig att se. Fick feeling för Potts efteråt faktiskt och ägnade en timme åt att kika lite tubklipp på honom idag.

Såg den igår, tack för tipset.

Tyckte den var helt okej, storyn är ju bra om inget annat. James Corden (som spelade Potts) var faktiskt riktigt bra, han är rätt jävla dryg annars (är ju host i "late late night show"). Instämmer också angående flickvännen/frugan, hon var filmens stjärna i mina ögon, möcke bra!

Den fick en stabil 6/10 på imdb.

#2111   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3505 Inlägg:

Postad 30 July 2017 - 14:09 PM

Dunkirk var ju sannerligen inte så bra som en del verkar tycka. Har ju oförskämt bra betyg på imdb m.fl.

Coolt filmad, bra ljud, men totalt opersonlig med gråa karaktärer och ingen dialog. En besvikelse som jag tilldelar 6/10, hade nog varit 5/10 om inte ljudet varit så jävla bra i den Finska biosalongen.

#2112   Folke

Manager

• Medlem
  • 4014 Inlägg:

Postad 01 August 2017 - 23:37 PM

Skulle karaktärerna på stranden hunnit och ha kafferep och berättat om sina liv eller? :) detta är en film som enkelt visar rädslan och helvetet som alla på stranden kände. Förbannat bra film, sinnessjuk musik. Och realistisk. Du kanske ska se filmer som Saving private Ryan där man ger karaktärerna mer djup istället Vicke:)

Jag ger filmen 4/5. Eller 8.5/10.

Detta inlägg har redigerats av Folke: 01 August 2017 - 23:39 PM

"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#2113   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3505 Inlägg:

Postad 02 August 2017 - 07:07 AM

Visa inläggFolke skrev:

Skulle karaktärerna på stranden hunnit och ha kafferep och berättat om sina liv eller? :) detta är en film som enkelt visar rädslan och helvetet som alla på stranden kände. Förbannat bra film, sinnessjuk musik. Och realistisk. Du kanske ska se filmer som Saving private Ryan där man ger karaktärerna mer djup istället Vicke:)

Jag ger filmen 4/5. Eller 8.5/10.

Hade varit en klar förbättring, ja.
Nä, otroligt gråa och oinspirerande karaktärer med tämligen medioker dialog (den lilla som existerande). Här förstörde dem ett potentiellt mästerverk.

Att se om Saving Private Ryan igen, för typ tionde gången, var ingen dum idé. Synd att man jobbar okristligt mycket kommande tre veckor.

#2114   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3505 Inlägg:

Postad 24 August 2017 - 22:17 PM

FAN vad trött jag är på Hollywood-jävla-skit.

Passengers var helt jävla okej som grundfilm, men som på en jävla beställning så slänger man in den sämsta halvtimmen i filmhistorien i slutet och förstör allt. FYFAN vad dåligt. Alltså det är det sämsta jävla slutet jag någonsin har beskådat.

Jag skiter fullständigt i om jag "spoilar" detta för någon, bara bra om ni slipper se skiten.

#2115   placerej

Favorit

• Medlem
  • 1728 Inlägg:
  • Favoritlag:Parma, Newcastle, Håve, Sabres

Postad 26 August 2017 - 22:14 PM

Synd. Hans två föregående filmer var bra.

#2116   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • 1820 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 12 April 2018 - 22:15 PM

Lite update i denna tråd. Tänkte rekommendera en och dissa en film av Leonardo DiCaprio.

The Revenant, släpptes 2015, filmen är för lång tråkig för min smak, det blir lite långtråkigt när filmen är så pass lång och ingenting direkt händer. Antingen har jag dålig smak eller så var jag bara riktigt trött för skulle hellre lagt två och en halv timme på att se något annat skräp. Leonardo gör det sjukt bra, filmen känns verklig och kvalitén är grym.

En film jag såg nyligen och starkt kan rekommendera är Before the Flood. Oerhört gripande film, wow, jag blev berörd. Alla borde se denna. Handlar om hur vi påverkar jorden, framförallt om hur vi förändrar klimatet. Eller som Trump twittrade "In the East, it could be the COLDEST New Year’s Eve on record. Perhaps we could use a little bit of that good old Global Warming that our Country, but not other countries, was going to pay TRILLIONS OF DOLLARS to protect against. Bundle up!"
Tycker alla som inte sett filmen borde ta och göra det nu till helgen. Efter man sett den vill man göra allt för att rädda världen och de fina djuren, isbjörnar, pingviner osv.

#2117   Dahlgren

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Inlägg:

Postad 15 July 2018 - 19:43 PM

Visa inläggAlex Grecco skrev:

Lite update i denna tråd. Tänkte rekommendera en och dissa en film av Leonardo DiCaprio.

The Revenant, släpptes 2015, filmen är för lång tråkig för min smak, det blir lite långtråkigt när filmen är så pass lång och ingenting direkt händer. Antingen har jag dålig smak eller så var jag bara riktigt trött för skulle hellre lagt två och en halv timme på att se något annat skräp. Leonardo gör det sjukt bra, filmen känns verklig och kvalitén är grym.

Du har dålig smak. Utan tvekan den bästa filmen som kom ut 2015 och jag har inte sett en bättre sen dess.

#2118   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2448 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 15 July 2018 - 19:59 PM

Visa inläggDahlgren skrev:

Du har dålig smak. Utan tvekan den bästa filmen som kom ut 2015 och jag har inte sett en bättre sen dess.

Inte utan tvekan, jag tycker Spotlight och Room var väldigt bra. Revenant höll dock hög klass i ett annars mediokert filmår.

Detta inlägg har redigerats av Argt Challa: 15 July 2018 - 20:00 PM

När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#2119   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2608 Inlägg:

Postad 15 July 2018 - 20:23 PM

Nåja, har kommit en del vasst sedan 2015. Silence, Loveless, A Ghost Story, Good Time, Phantom Thread, I, Daniel Blake, The Salesman, Manchester by the Sea, Wormwood och The Handmaiden är några jag kommer på på rak arm.

Vad gäller just året 2015 så är Embrace of the Serpent, The Lobster, Anomalisa och Sicario några filmer som jag håller högre än Revenant.
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#2120   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2790 Inlägg:

Postad 24 October 2018 - 00:00 AM

Vill se en film i helgen som bara kör över mig, har ni någon sådan på lager?

Har CMore, Viaplay och Netflix.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar