Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

En hel tråd för filmtips

2122 svar till detta ämne

#61   Hirvi

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3133 Inlägg:

Postad 21 October 2009 - 22:37 PM

Citat

Citat

Åh fan det var del 6. Den har jag inte sett, men den låter ASBALL.

Det är faktiskt den bästa i serien, och den har två oförglömliga ögonblick, dels när Jason får syn på en reklam-affisch för New York Rangers och det är bild på en hockeymask (SOM DEN HAN HAR PÅ SIG!) och han tittar på den och ser fundersam ut, det andra är när han blir slagen av en afroamerikan hur många gånger som helst utan att göra något tillbaka, sedan får han nog och slår ett slag så hans huvud lossnar från kroppen!

E: Om det är Jason Takes Manhattan som är Nummer 6 HIRVI!?
Avgå för FAAAN. Det är nummer 8 där han besegrar (...) Manhattan, den är näst bäst. Men Nummer 6 är bästast. Allt från introscenen där en BLIXT genom ett stycke grind väcker honom till liv, via alkoliserade kyrkogårdsvaktisar som blir rapade och vilsna paintball-nördar. Filmen har allt, knullande fula tonåringar i en husbil som börjar brinna, en överbeskyddande pappa som omedvetet stjälper allt och alla, en moralisk väktare som är missförstådd av allt och alla, syndiga tonåringar som blir ägda.
Det enda filmen seriöst saknar är Chuck Norris som tillsammans med Jean-Claude Van damme spöar Jason tillbaka till helvetet en sista-sista gång. (Han åker ju till helvetet en näst-sista gång i Jason goes to hell) som är film 10 eller 11. Tror det är 11 men är inte helt säker.

Ska ni se någon så ser ni Del 6 och sen del 9. 7 är så kass att man skäms, 5an innehåller inte ens Jason (...)

Edit: Hade fan fel. Jag skyller på att jag inte kan kontroll-googla eftersom enbart Fms fungerar med mitt internet. Jason goes to hell är alltså nr.9 då.

Nr.13 blir nästa film som kommer, om den kommer.

#62   Reptile

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1326 Inlägg:

Postad 21 October 2009 - 22:38 PM

Citat

E: Om det är Jason Takes Manhattan som är Nummer 6 HIRVI!?

Åttan är Manhattan-filmen.

Sexan är den med en störtlöjlig romans och när de återupplivar Jason med en blixt och en stålpinne i början.

Jag skulle nog rangordna

1. Ettan
2. Tvåan
3. Trean (3D-mojset är riktigt underhållande. Att ständigt kasta masta glasflaskor o sånt mot kameran ser rätt kul ut)
4. Vs Freddy
5. Femman
6. Fyran
7. Remaken
8. Sexan
9. X
10. Åttan
11. Sjuan
"I'm a sensitive writer, actor, and director. Talking business disgusts me. If you want to talk business, call my disgusting personal manager" - Sylvester Stallone

#63   Helvete

Manager

• Medlem
  • 4302 Inlägg:

Postad 21 October 2009 - 22:42 PM

Vilken av dem är det när han hittas död i början, kommer till ett bårhus, någon blir tokig och får hans själ i sig och sen vandrar den vidare? Den är så ruggigt dålig att jag blir förbannad. Det var så länge sedan jag såg dem, men jag tycker i så fall att Åttan är bäst och Femman (om det är den som jag beskrivit ovan) är absolut sämst.

#64 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 21 October 2009 - 22:44 PM

Citat

Vilken av dem är det när han hittas död i början, kommer till ett bårhus, någon blir tokig och får hans själ i sig och sen vandrar den vidare? Den är så ruggigt dålig att jag blir förbannad. Det var så länge sedan jag såg dem, men jag tycker i så fall att Åttan är bäst och Femman (om det är den som jag beskrivit ovan) är absolut sämst.

Del 9 tror jag, ja den är pinsamt dålig om det är den jag tänker på, då är han knappt med utan hans själ vandrar mellan olika kroppar och han ska få sin själ i en Vorhees.

#65   Hirvi

Manager

• Medlem
  • 3133 Inlägg:

Postad 21 October 2009 - 22:46 PM

Citat

Jason Goes to hell. Den är askass hela vägen till slutet, då man blir helt lyrisk av att faktiskt få se honom igen, och det blir en såndär "heja skurken"-sekvens. Det är även där "Freddy-vs-jason"-grejen "kommer fram". Eftersom det ska vara Freddy som drar ner honom.

#66 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 22 October 2009 - 09:25 AM

Jag säger bara Up!

#67   HenryH

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1599 Inlägg:

Postad 22 October 2009 - 14:49 PM

Att inte ranka Jason X sist är väl banne mig en skandal.. Den är så kass så att jag spyr bara jag tänker på den.

#68   Reptile

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1326 Inlägg:

Postad 22 October 2009 - 15:06 PM

Citat

Att inte ranka Jason X sist är väl banne mig en skandal.. Den är så kass så att jag spyr bara jag tänker på den.

Ett rätt solklart bottenbetyg, men bara den löjliga idén att sätta Jason i rymden är väl värt lite cred.
"I'm a sensitive writer, actor, and director. Talking business disgusts me. If you want to talk business, call my disgusting personal manager" - Sylvester Stallone

#69   Smuts

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5201 Inlägg:

Postad 22 October 2009 - 15:50 PM

Jason X är förbannat dålig, ja.

Jag älskar dock också åttan, definitivt en av mina favoriter i serien. Scenerna som Helvete beskriver är legendariska. Annars minns jag inte vilken film som är vilken, de är så jävla många. Men jag älskar Jason. Han är gullig.
#23 - Mats Rubarth

aa1to om Bobo Balde: "skulle man grilla de där låren skulle man kunna mata halva afrika"

#70 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 27 October 2009 - 12:55 PM

Freddy vs Jason är bäst:)

Jag gillar omröstningar, finns det något intresse för en bäst-film-omröstning? Och är det någon mer än jag som kan tänka sig hjälpa till? Och hur ska man lägga upp det, tråkigt om äldre filmer som Gudfadern är med så jag tänkte kanske 2000-talets bästa film eller nått, kom med förslag!

#71   U23

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1436 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 27 October 2009 - 14:31 PM

De två senaste filmerna jag såg var:

Crossing Over
http://www.imdb.com/title/tt0924129/

Drag Me to Hell
http://www.imdb.com/title/tt1127180/

Två helt sevärdiga filmer.
"Let's hug it out, bitch!" -Ari Gold

#72 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 29 October 2009 - 19:22 PM

Inte Will Ferrell bästa film på långa vägar men funkar att kolla igenom.

Land of the Lost:
http://www.imdb.com/title/tt0457400/

#73   Tjalan

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7337 Inlägg:

Postad 29 October 2009 - 19:43 PM

Land of the Lost är så jävla skön alltså, en film som skiter fullständigt i allt och bara kör. Sko-diskussionen, modellbyggandet i djungeln, (fuck you) och bok-scenerna är bäst.
yo baby, you ever had your asshole licked by a fat man in an overcoat?!

#74 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 29 October 2009 - 19:47 PM

Citat

Land of the Lost är så jävla skön alltså, en film som skiter fullständigt i allt och bara kör. Sko-diskussionen, modellbyggandet i djungeln, (fuck you) och bok-scenerna är bäst.

Har du sett den nye med Jeremy Piven , han är någon bilförsäljare, där är jävligt många grymma skådisar med , och han är rätt lik sin roll från Entourage. Den funkar att se i alla fall.

#75   Reptile

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1326 Inlägg:

Postad 30 October 2009 - 16:07 PM

Citat

Jag gillar omröstningar, finns det något intresse för en bäst-film-omröstning? Och är det någon mer än jag som kan tänka sig hjälpa till? Och hur ska man lägga upp det, tråkigt om äldre filmer som Gudfadern är med så jag tänkte kanske 2000-talets bästa film eller nått, kom med förslag!

Nog för att jag tycker det är tråkigt att inte ha med "äldre" filmer, men att utse 2000-talets bästa (mest populära) film är väl något som troligen passar bättre till ett icke filmrelaterat forum.

#76   Biskop

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12118 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK

Postad 30 October 2009 - 16:38 PM

Citat

Kunde vara roligt. Fast ser inte det tråkiga i att ta med äldre filmen. Moooooorgul körde ju en sån tävling/omröstning för några år sen som funkade rätt bra.

horeri och knarkande. förortsbetong.

ATTACK·INTRESSE·KRAVALLER

#77 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 30 October 2009 - 17:02 PM

Citat

Citat

Kunde vara roligt. Fast ser inte det tråkiga i att ta med äldre filmen. Moooooorgul körde ju en sån tävling/omröstning för några år sen som funkade rätt bra.

Jo det var nog den bästa omröstningen evah här. Den funka bra, lite orättvist kanske med att man kunde sätta minus , men samtidigt blev det mer tävling så varför inte samma sort som den gången. Jag är sugen på att hålla men tror inte jag orkar själv, så kanske kan få en till som hjälper till?

#78   Deisden

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 556 Inlägg:

Postad 30 October 2009 - 17:57 PM

Någon som sett Yes Man? Värd att se?

#79   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6250 Inlägg:

Postad 30 October 2009 - 18:00 PM

Yes Man är överraskande bra för att vara en Jim Carrey-komedi, med hyfsat roliga skämt (och framförallt en bra slutkläm). Eftersom den inte är direkt dålig, kunde den kallas sevärd.

#80 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 30 October 2009 - 18:08 PM

Citat

Yes Man är överraskande bra för att vara en Jim Carrey-komedi, med hyfsat roliga skämt (och framförallt en bra slutkläm). Eftersom den inte är direkt dålig, kunde den kallas sevärd.

Terence Stamp äger i den. Och Zooey Deschanel är som vanligt bedårande att titta och lyssna på, hon sjunger jäkligt bra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar