Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

En hel tråd för filmtips

2122 svar till detta ämne

#81   Hellsten

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4493 Inlägg:
  • Yrke:Musiker
  • Favoritlag:Helsingborgs IF

Postad 30 October 2009 - 18:44 PM

Är Inglourious (stavning?) Basterds något att se? Kompisar har sagt att den är bra, men känns bättre att fråga FMSwedens kulturavdelning . . .

#82   Hirvi

Manager

• Medlem
  • 3133 Inlägg:

Postad 30 October 2009 - 20:30 PM

Citat

Är Inglourious (stavning?) Basterds något att se? Kompisar har sagt att den är bra, men känns bättre att fråga FMSwedens kulturavdelning . . .
Den är bra. Väldigt rolig och perfekt längd.

#83   Tjalan

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7337 Inlägg:

Postad 30 October 2009 - 21:52 PM

Inglourious Basterds är ett jävla mästerverk.
yo baby, you ever had your asshole licked by a fat man in an overcoat?!

#84   CentralTendency

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 939 Inlägg:

Postad 30 October 2009 - 22:30 PM

Sin Nombre var iaf riktigt, jävla bra. Väl värd all kritikrosning den fått, se den!

#85   Hellsten

Manager

• Medlem
  • 4493 Inlägg:
  • Yrke:Musiker
  • Favoritlag:Helsingborgs IF

Postad 31 October 2009 - 22:46 PM

Är Psycho III något att se? Visas på trean sen ikväll.

#86   Roland

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1307 Inlägg:

Postad 31 October 2009 - 22:51 PM

Fanboys! 5/5

#87   Tjalan

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7337 Inlägg:

Postad 01 November 2009 - 03:58 AM

fanboys hade varit typ 2/5 om det inte hade varit för alla star wars-referenser. det höjer filmen till en 4/5. gillar man star wars bör man gilla fanboys.
yo baby, you ever had your asshole licked by a fat man in an overcoat?!

#88 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 05 November 2009 - 19:48 PM

De nya Johan Falk filmerna är väl helt ok, den första som kommit nu i året den GSI heter den väl, den är klart bäst, sen går det neråt, de är väl inte någon höjdare de andra men är helt klart mer spännande än tex. Beck-filmerna. Gillar han som spelar Frank Wagner. Och sen är väl Jakob Eklund eller vad han heter rätt så dryg ibland, pratar så jävla långsamt.

#89   Biskop

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12118 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK

Postad 05 November 2009 - 20:01 PM

Joel Kinnaman som spelar Frank är riktigt duktig ja. Det är även han som spelar stekaren i Snabba Cash som kommer nästa år. En lite ljuspunkt i vad som annars verkar bli en rätt kass film.

horeri och knarkande. förortsbetong.

ATTACK·INTRESSE·KRAVALLER

#90 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 05 November 2009 - 20:23 PM

Citat

Joel Kinnaman som spelar Frank är riktigt duktig ja. Det är även han som spelar stekaren i Snabba Cash som kommer nästa år. En lite ljuspunkt i vad som annars verkar bli en rätt kass film.

Jag tycker han påminner starkt om Alexander Skarsgård , inte bara till utseendet utan till sättet de agerar med. Håller du inte med biskopajävel?

#91   Mooorgul

Manager

• Medlem
  • 3162 Inlägg:

Postad 05 November 2009 - 20:34 PM

Såg faktiskt GSI en bakisförmiddag för ett tag sen, och blev också lite positivt överraskad. Klart bättre än Beck, Wallander osv utan att för den skull få kallas för bra. Men jag gillade också Kinnaman. En liten ljuspunkt i det svenska skådismörkret.

#92   midnight rambler

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 06 November 2009 - 13:57 PM

Såg An Education, baserad på journalisten Lynn Barbers biografi, omskriven för filmduken av Nick Hornby. Tycker absolut den är sevärd - rolig, snyggt filmad osv.

Såg även The Imaginarium of Doctor Parnassus. Om man gillar Terry Gilliam blir man inte besviken, det var Fear and Loathing gånger tio i drömlandskap - som att placera riktiga skådisar i någon av hans Monty Pythonsketcher, i välanimerad variant. På skådespelarfronten var det väl tyvärr rätt tråkigt, Heath Ledgers roll var inte direkt spännande och Depp, Law och Farrell var väl inte med mycket mer än fem-tio minuter var. Kul att se Tom Waits som djävulen med cigarett och plommonstop dock.

Jag älskar Michael Sheen och Damned United var bra.
words are flowing out like endless rain
into a paper cup
they slither while they pass

#93   rymdgubben

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2926 Inlägg:

Postad 06 November 2009 - 13:59 PM

Citat

Nu vill jag ha mer tips på bra icke-amerikanska filmer.
1900 (orginaltitel Novocento) gillade jag väldigt mycket. Följer två vänners liv under Italiens 1900-tal. Den ene fascist, den andre kommunist. Ganska lång dock, film i två delar.

#94   Persler

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1207 Inlägg:

Postad 08 November 2009 - 23:20 PM

Någon som sett Paranormal Activity? Ett par polare har sett den och säger att den ska vara sjukt äckligt. Funderar på att se den, men eftersom jag är en stor mes när det kommer till skräckisar så vettekatten om jag verkligen ska kolla på den ensam.

#95 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 09 November 2009 - 01:41 AM

Jag har de senaste dagarna sett 5 filmer.

Den första filmen jag såg var Hitch (2005). Komedi som handlar om kärleksproblem där Alex Hitchens vägleder människor till sin stora kärlek osv. Inte så mycket att säga, tror att många av er redan sett denna. Ganska rolig till och från, den får 2 av 5 enligt mig.

Den andra filmen jag såg var A Clockwork Orange (1971). Filmen handlar om ungdomar och ungdomsgäng som använder sig av ultravåld och rånar människor. Den första/andra scenen när de rånar uteliggaren i tunneln är ju en riktig klassiker i filmvärlden. Trots den stora skaran av våld så ser jag filmen synnerligen komisk och rolig, mer än action. Finns en hel del roliga scener i filmen som man bara vill lägga sig ner på golvet och brista ut i skratt, men även dialekten och orden som de använder är roliga tillochfrån. Scenen när de rånar den rika tanten och "konst-kuken" är ju bara för rolig. Som sagt, mer komedi än våld enligt mig, och detta är en av de bättre filmer jag sett i mitt liv. Får absolut en 5/5 av mig. Om ni inte sett denna, se den!

Den tredje filmen jag såg var Fast and Furious (2009). Hade stora förväntningar på den, men visste redan innan att jag skulle bli besviken. Den tredje filmen (Tokyo drift) förstörde trilogin för min del, och det är en del av att den fjärde skulle få nedslag. Men iallafall, det handlar om att Dom (Vin Diesel) och O'Connor (Paul Walker) skall få tag i en snubbe som heter Braga. Det blir lite bilracing hit och dit för att nå till målet och det finns ett par riktigt schyssta scener. Annars tycker jag som sagt inte att den lever upp till förväntningarna, men den är helt klart sevärd. Sen att Jordana Brewster är en av världens hetaste gör väl inte filmen sämre, men man kunde förväntat sig lite mer ändå. 3/5 av mig.

Den fjärde filmen jag såg var The Tournament (2009). Mycket blod och bomber som är bra gjord enligt mig. Handlar om en "lönnmördartävling" som sker var 7:e år,  där de 30 av världens bästa lönnmördare tävlar i att eliminera de andra motståndarna. Till sin hjälp har de något slags gps-system för att se var motståndarna är osv. Av en slump så råkar en extern person bli en del av spelet vilket förändrar en hel del av filmens utgång. Som sagt, mycket blod och bomber, action och lite annat smått och gott. Går lite i vågor, vissa scener är bra och effektfulla medan ett par är riktig tråkiga. Det gör att denna film till slut får 3.5/5 i betyg.

Den femte filmen jag såg var Wedding Crashers (200*). Komedi med Owen Wilson som handlar om att crasha bröllop, ljuga om sig själv och fixa brudar. Owen och hans vän går på ett bröllop där en familjemedlem i en högt uppsatt familj gifter sig, och Owen blir kär i en av släktingarna. Efter detta får man Owens försök att vinna denna tjej, och "de riktiga känslorna" tar över - vilket skapar stora problem för hans riktiga och fejkade identitet. Som sagt, en rolig komedi som kunde varit bättre, men helt klart sevärd denna också. 3/5 i betyg.

Någon som har en film som man MÅSTE se? Gillar filmer som The Shawshank Redemption (nyckeln till frihet), Men of Honor, Pearl Harbour, Top Gun osv.

#96   Nordberg

Tränare

• Medlem
  • 3863 Inlägg:

Postad 09 November 2009 - 07:53 AM

Jag tycker att Der Untergang var mycket välgjord och värd att se.

#97   Smuts

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5201 Inlägg:

Postad 09 November 2009 - 11:02 AM

Nog för att A Clockwork Orange är en av filmhistoriens bästa filmer, men behöver den verkligen nämnas i en sån här tråd? Heh.
#23 - Mats Rubarth

aa1to om Bobo Balde: "skulle man grilla de där låren skulle man kunna mata halva afrika"

#98 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 09 November 2009 - 13:26 PM

Wedding Crashers och Der Untergang

#99   RJ

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1137 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 09 November 2009 - 14:46 PM

Citat

Någon som har en film som man MÅSTE se? Gillar filmer som The Shawshank Redemption (nyckeln till frihet), Men of Honor, Pearl Harbour, Top Gun osv.

Brotherhood of War är ett måste för er som inte sett den. En genialisk koreansk film om två bröder under koreakriget. En väldigt känslosam film men med mycket krigsscener.

#100   cosa

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Inlägg:

Postad 09 November 2009 - 16:46 PM

Citat

Jag har de senaste dagarna sett 5 filmer.

Den fjärde filmen jag såg var The Tournament (2009). Mycket blod och bomber som är bra gjord enligt mig. Handlar om en "lönnmördartävling" som sker var 7:e år,  där de 30 av världens bästa lönnmördare tävlar i att eliminera de andra motståndarna. Till sin hjälp har de något slags gps-system för att se var motståndarna är osv. Av en slump så råkar en extern person bli en del av spelet vilket förändrar en hel del av filmens utgång. Som sagt, mycket blod och bomber, action och lite annat smått och gott. Går lite i vågor, vissa scener är bra och effektfulla medan ett par är riktig tråkiga. Det gör att denna film till slut får 3.5/5 i betyg.

Denna såg även jag i dagarna och jag måste säga att det är ett av de sämsta filmerna jag sett i år. Skrattretande värdelöst stundtals. Jag ger den 5/5 i bedrövlighetsbetyg.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar