Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM2010] FF Lillehammer / Crystal Palace / Udinese

147 svar till detta ämne

#41   klurig

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1021 Inlägg:

Postad 18 January 2010 - 22:00 PM

Grattis till titeln! Nu satsar du väl på dubbeln nästa säsong? ;)
"21-1 i målchanser? Var det så? 21-1? Som om JO Waldner skulle möta Laila Freiwalds i pingis."
-Marcus Leifby
---

#42   Keano

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2377 Inlägg:

Postad 19 January 2010 - 19:02 PM

ÄNTLIGEN! ... sagt i sann Fylking anda. Grattis till guldet och lycka till i Champions League nästa säsong!

#43   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1636 Inlägg:

Postad 19 January 2010 - 21:50 PM

Tack alla tre :) självklart satsar jag på dubbeln nästa år, men hurvida mina nya ynglingar klarar av pressen vet jag ju inte än ;) men jag tror definitivt vi är en kandidat till titeln nästa år också. Champions league ska bli intressant!
LLM

#44   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 24 January 2010 - 15:08 PM

Postad bildPostad bild   Postad bild   Postad bildPostad bild
Postad bild

Detta var säsongen då vi skulle försvara Tippeligan efter förra årets bragd, trots tunga spelarförluster skulle vi göra allt för att vara med och fightas. Några spelare kom in, alla unga och lovande, men det räckte tyvärr inte. I slutändan saknades det rutin, när spelet började svacka fanns det ingenting som tydde på en vändning och det var då vi började tappa mark.

Sedan kom "storebror" in i handlingen, han hade inte fått spela förens 30 juni då han representerade två klubbar förra året. Storebror är en kvick anfallare på 18 år och visade direkt att han har kvalitéer utöver det vanliga. 10 mål på 12 matcher var ett snitt som imponerade. Men efter dessa matcher fick även han lite problem, då hade vi inlett gruppspelet i Champions League och fick rådäng varje match vilket självklart påverkade självförtroendet.

Trots att det känns väldigt tung att säga så har jag insett att jag inte kommer orka fortsätta i Lillehamer längre, jag har vunnit ligan och nu Norska Cupen och därför har jag inte någon riktig drivkraft. Visst kan jag satsa på att bli bättre ute i europa men steget är allt för stort, i så fall måste jag stanna minst fem år till och det känner jag inte för.

Jag överger inte på något sätt ett sjunkande skepp, jag tror laget har en bra chans att vinna Tippeligan nästa säsong, det är bara jag som sjunker och det måste åtgärdas! Så nästa säsong kommer jag träna någon annan klubb, vilken det blir vet jag inte än.
  Postad bild TIPPELIGAN: 4/16, 15 vunna, 10 oavgjorda, 5 förluster, 41 gjorda mål & 26 insläppta, 55 poäng inkasserade
   Postad bild CHAPMIONS LEAGUE: ut i gruppspelet: 1 oavgjord, 5 förluster, -22 målskillnad, 1 poäng inkasserad
    Postad bild NORSKA CUPEN: mästare efter vinst mot Bodö/Glimt i finalen (3-0)
     Postad bild BÄSTA MÅLSKYTT: Storebror med 15 mål
      Postad bild FLEST ASSIST: Stoner, Kapten Krok och Marco med 9 assist
LLM

#45   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 24 January 2010 - 17:41 PM

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild   Postad bild   Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild
Postad bild

Min tid i Lillehammer var lång, framgångsrik och händelserik, det råder inga tvivel om att jag gjort ett stort avtramp i Lillehammers historia som klubb då jag varit manager för laget i 17 av deras "futtiga" 27 år som klubb. Här föjler lite fakta och statistik.

Postad bild STATISTIK
    Tid i klubben: 6158 dagar (17 säsonger)
    Vunna utmärkelser: 5
    Tjänade pengar: 16 mj
    Värde köpta/sålda spelare: 107 mj kr / 155 mj kr (+48 000 000 kr)
    572 spelade matcher, 254 vunna, 138 oavgjorda, 180 förluster, 900 poäng inkasserade
    826 gjorda mål (1.4 i snitt), 662 insläppta mål (1.2 i snitt), +164 i målskillnad
      Postad bild KLUBBUTVECKLING
    Ungefärligt värde: 3 mj kr 2009 vs 127 mj kr 2025 (dock skuld på 11 mj kr)
    Serie: Division 2 vs Tippeligan
    Status: halvprofessionell vs professionell
    Arena (Stampesletta Kunstgress): 4200 åskådare vs 5700 åskådare
    Träningsanläggning: ganska enkel vs tillräcklig
    Ungdomsanläggning: minimal vs hyfsad anläggning
      Postad bild MINNESVÄRDA ÖGONBLICK
    [*:90ff45cc8e] bästa minnet är enkelt, det var när jag för första gången gick upp till Tippeligan genom uppflyttningskval, vi vann semifinalen och efter att ha slagit Trömsö i första finalmatchen med 1-0, kunde hålla 0-0 i returen.
    [*:90ff45cc8e] nästa minne är plockat två säsong senare, alltså 2019, när vi som uppflyttningskandidat slog ut Strömsgodset från Norska Cupen och fick spela kvartsfinal för första gången i klubbens historia
    [*:90ff45cc8e] när vi 2024 vann Tippeligan, vi var tippade att komma i topp men rappade Rosenborg på fingrarna med några omgångar kvar och bröt deras svit på 6 raka titlar!
    [*:90ff45cc8e] fjärde bästa minnet kommer så långt bak som 2013, då vi gick upp till division 1. Det var en otrolig lättnad efter att ha harvat 5 säsonger i division 2. Året innan hade vi slutat trea och jag kände verkligen att jag hade chansen att gå upp, och tog den!
    [*:90ff45cc8e] och det femte bästa minnet är när vi slog ut Basel i sista omgånen av Champions League kvalet inför gruppspelet. Vi spelade bara 0-0 och jag åkte ner aningen pessimistisk, men mina gubbar inledde fint och hade ledningen med 2-0 innan vi började tröttna, Basel gjorde både 2-1 och 2-2 ganska snabbt men vi gick vidare på bortamåls-regeln!

LLM

#46   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2481 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Guiseley AFC(FM19)

Postad 24 January 2010 - 19:01 PM

Trist att du lämnar Lillehammer, men samtidigt förståligt. Hursomhelst lycka till i nästa klubb. Det blir intressant och se var du hamnar.
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

#47   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 24 January 2010 - 21:40 PM

Postad bild
Postad bild

Efter att ha varit arbetslös i över 7 månader började jag bli desperat. Jag hade längs tidens gång nekat diverse jobb då jag hade (och har fortfarande) ganska klart för mig vilka lag som är intressanta och aktuella för min del. Trist nog fick jag ingen möjlighet att ta över dessa lag, så när Nordirlands förbundskapten beslöt sig för att kasta in handduken skickade jag dit en ansökan. Förbundet var uppenbarligen imponerade över mina bedrifter med Lillehammer, kanske främst över bravaderna ute i Europa och gav mig förtroendet att leda landslaget.

Så tillsvidare kommer jag vara förbundskapten, jag ser det som en stor utmaning och som en språngbräda för att skapa mig ett namn på öarna, då det är dit jag vill!

Jag börjar med två träningsmatcher, Israel den 12 augusti och sedan Grekland 5 september, precis innan EM-kvalet börjar. Båda matcherna spelas på Windsor Park i Belfast.

Postad bild EM-KVAL, GRUPP G
    Består av: Georgien, Luxemburg, Nordirland, Tjeckien, Tyskland
    Inleds: 9 september
    Nordirlands första matcher: Tjeckien (h), Georgien (b), Luxemburg (h)

edit: kommer köra två rapporter under kvalet, en för matcherna under 2026 och en för matcherna under 2027. alltså tre matcher i kvalet på första och fem i den andra rapporten, plus lite träningsmatcher. tar jag mig till EM kommer en separat rapport därifrån!
LLM

#48   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 25 January 2010 - 12:55 PM

Postad bildPostad bild  Postad bild  Postad bildPostad bild
Postad bild

Under 2026 hann vi spela sex matcher, två av dom var förberedande träningsmatcher tre var i EM-kvalet, och sedan fick vi en träningsmatch mot Singapore i november. I de två första matcherna försökte jag skapa mig en bild av truppen som min assistent till stor del tog ut. Jag försökte kolla mig runt i den nationella listan och min assistent fick jobba riktigt hårt med att få fram matchrapporter om alla till synes intressanta spelare, kanske bör jag anställa en scout.

Postad bild NORDIRLAND - ISRAEL 1-0, TRÄNINGSMATCH
En ganska bra genomförd match om man ser till omständigheterna, jag visste knappt vilka spelare jag hade med och försökte bara få ihop en startuppställning. Jag fick dock en ganska bra bild av vilka spelare som kan spela en nyckelroll, jag har bland annat en innermittfältare i Milan som styr och ställer, och en riktigt bra anfallare i Wolfsburg. Sedan är det ganska blekt på många positioner.
      12 augusti, windsor park, belfast

Postad bild NORDIRLAND - GREKLAND 2-2, TRÄNINGSMATCH
Vi tog ledningen omgående och lyckades sedan hålla ifrån enda tills slutet av matchen då Grekland får till en ganska snöplig kvittering, då tänder matchen rejält och vi lyckas återigen ta ledningen efter att "kurt" pangat in sitt andra mål för dagen, men det räckte inte fullt ut då Grekland i matchens absolut sista anfall kontrar in 2-2. Nu har jag fått en bättre bild av spelarna och lyckats få ihop vad jag anser är bästa möjliga lag inför inledningen av EM-kvalet. Jag har plockat med en del spelare från nuvarande och förra generationens U21-landslag i hopp om att dessa skall växa med uppgiften. Jag har hittat en målgörare i "kurt", det var han som gjorde matchens båda mål och även det mot Israel och det känns väldigt bra att redan fått fart på målskyttet.
      5 september, windsor park, belfast

Postad bild NORDIRLAND - TJECKIEN 0-2, EM-KVAL (GRUPP G)
Det blev en mycket tuffare match än jag trodde och vi blev nog ganska överraskade när Tjeckien både tidigt och enkelt satte sitt första mål. Vi spelade upp oss efter det och i andra halvlek gjorde vår målvakt ett par kalasräddningar, vilket tände laget en aning. Tyvärr räckte det inte till, Tjeckiens försvar var allt för starkt och dom kunde istället utöka sin ledning med 10 minuter kvar att spela.
      9 september, windsor park, belfast

Postad bild GEORGIEN - NORDIRLAND 1-1, EM-KVAL (GRUPP G)
Vi blev överraskade över Georgiens anstormning redan från start, och redan i den sjunde minuten tog dom ledningen med 1-0, och det var deras tredje målchans. Efter det spelade vi upp oss tycker jag och fick till en slumpartad kvittering tidigt i andra halvlek där ett skott tar i stolpen, studsar på målvakten och in. Vi försöker forcera in ett ledningsmål men det går inte, men vi är ändå ganska nöjda med ett oavgjort resultat.
      10 oktober, mikhail meskhi, tbilisi

Postad bild NORDIRLAND - LUXEMBURG 5-1, EM-KVAL (GRUPP G)
Detta var vår stora chans att fixa till målskillnaden, vinst var ett måste och vi satte fart direkt och när domaren blåste av första halvlek ledde vi med 3-1, vilket utökades till 5-1 innan matchen var över. Det var inget snack, vi var överlägsna lilleputtlandet.
      14 oktober, windsor park, belfast

Postad bild SINGAPORE - NORDIRLAND 2-0, TRÄNINGSMATCH
Ett reservbetonat Nordirland åkte ner till Singapore, det var några tränare som inte ville skicka sina spelare och en del hade drabbats av skador. Men jag trodde ändå det skulle bli en ganska enkel match, men icke. Singapore var mycket vassare än vi och skjuter man 15 skott måste man få fler än 2 på mål om man skall vinna matcherna, detta är min sämsta match hittills, utan tvekan.
      18 november, national stadium, kallang

Postad bild VÄRDLSRANKING: 64E (DECEMBER)

Postad bild GRUPP G, EM-KVAL
lag         matcher    vunna   oavgjorda   förluster   målskillnad   poäng

Tjeckien       2         1         1           0           +2          4

Nordirland     3         1         1           1           +2          4

Tyskland       2         1         1           0           +2          4

Georgien       3         0         2           1           -2          2

Luxemburg      2         0         1           1           -4          1

LLM

#49   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 26 January 2010 - 01:08 AM

Postad bildPostad bild Postad bild Postad bildPostad bild
Postad bild

en liten halvårsrapport

Under våren spelade jag ingen EM-kval match alls, utan deltog istället i en fyrnationsturnering mellan Wales, Skottland, Irland och då Nordirland. Historien säger att Nordirland är det enda lag som aldrig vunnit turneringen som spelas udda vårar, alltså vartannat år. Förra gången turneringen spelades kom Nordirland däremot tvåa. För att inte göra rapporterna allt för långa valde jag istället att dela upp 2027 i två poster, en för våren och fyrnationsturneringen, och den andra för sommarn och hösten då vi spelade klart EM-kvalet.

Postad bild IRLAND - NORDIRLAND 4-2, FYRNATIONSTURNERING
Det känns kanske motsägelsefullt när jag säger att detta är en av de bästa matcherna vi gjort, men trots resultatet är det så. Jag tycker vi spelar mycket bra, och statistiken säger att vi hade fler chanser och mer bollinnehav, det är bara skärpan i avsluten som inte räcker till. Irland gör 2-0 i första halvlek, jag är förstås besviken men känner ändå att det är möjligt att vända. När Irlands anfallare gör hattrick i början av andra känns det tyngre, men då glänser vi helt plötsligt till och slår in två snabba mål och det är match igen! Tyvärr räcker det inte till, och när vi flyttar upp positionerna får Irland ett överläge i ett anfall mot slutet och sätter 4-2.
9 februari, the racecourse ground, wrexham

Postad bild ANDORRA - NORDIRLAND 0-4, TRÄNINGSMATCH
Inte så mycket att säga, vi utklassade motståndet på alla plan, hade kunnat sluta i större vinst, men jag fegade lite mot slutet.
31 mars, estadi coumnal d'aixovall, andorra la vella

Postad bild NORDIRLAND - SKOTTLAND 0-1, FYRNATIONSTURNERING
Vi började bra, höll länge jämna steg med Skottland, som på pappret är ett mycket bättre landslag än oss, men i slutet av första halvlek gör Skottland ett vackert mål på halvvolley, och då känns det som om mina spelare ger upp. Vi lyckas hålla igen, men det känns aldrig riktigt farligt när vi anfaller, vilket så klart är trist.
26 maj, the liberty stadium, swansea

Postad bild WALES - NORDIRLAND 1-1, FYRNATIONSTURNERING
Wales, det skulle väl bli enkelt? Nja, inte om det sitter 69499 walsare på läktaren och försöker få sitt lag att anfalla. Första halvlek var inte speciellt välspelad, många skott utanför målramen från båda läger och dålig passningsprocent, men Wales lyckas ändå peta in 1-0. Andra halvlek blev bättre, och jag får tidigt in en kvittering, och satsar sedan på ett ledningsmål då jag kände att jag hade dom i brygga, men tyvärr räckte det inte hela vägen. Även om jag är nöjd över poängen känns det tråkigt att gå ur turneringen med bara en pinne.
28 maj, the millenium stadium, cardiff

Postad bild FYRNATIONSTURNERINGEN
lag     matcher  vunna  oavgjorda  förluster  målskillnad  poäng

Irland     3     2     1      0      +3     7

Skottland   3     1     2      0      +1     5

Wales     3     0     2      1      -1     2

Nordirland   3     0     1      2      -3     1

LLM

#50   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 26 January 2010 - 15:03 PM

Postad bild
Postad bild

Min sejour i Nordirland blev inte speciellt lång, ett år räckte gott. Jag funderade först på att jobba med båda lagen, men insåg snabbt att det inte skulle funka riktigt då jag måste lägga ner mycket tid på Crystal Palace i nuläget, och Nordirland skulle behöva lida av detta. Det kändes inte rättvist mot dom. När jag tog jobbet såg jag det som en bra möjlighet att skaffa mig ett rykte i England, och på den vägen kanske få fler jobbmöjligheter. Det funkade ganska bra, men jag var ganska kräsen i valet av ny klubb, jag tackade bland annat nej till både Newcastle och Sheffield Wednesday som båda huserar i Coca-cola Championship, för att i slutändan hamna i Crystal Palace, som spelar i League 1.

Korkat säger ni.

Intressant säger jag. Crystal Palace har en mycket bra ungdomsverksamhet, och två spelare i Englands nuvarande landslag är fostrade i just denna akademi, och a-truppen har för tillfället 5 spelare som kommit från ungdomsleden, och fler står på kö. Efter en kort titt i ungdomslaget hittade jag två spelare som mycket väl kan få ta klivet upp direkt. A-laget har de senaste 10 åren haft väldiga problem att prestera enligt fansens önskan, och så sent som för 3 år sedan var man nere i League 2 och vände. Senast laget spelade i Championship var säsongen 2017/2018.

Klubben behöver en nystart och en långsiktig satsning mot toppen, det tror jag att jag kan hjälpa till med! Förra säsongen kom laget på 13e plats i League 1 och för 2 säsonger sedan kom man åtta.

Målen första säsongen är att komma på top 10-placering, släppa fram minst en ungdom och fylla ledarstaben igen, då många lämnade med förre tränaren.
LLM

#51   Keano

Ikon

• Medlem
  • 2377 Inlägg:

Postad 26 January 2010 - 15:13 PM

Intressant lagval. Hoppas du lyckas väl i ditt Engelska äventyr!

#52   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 04 February 2010 - 14:23 PM

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild   Postad bild   Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild
Postad bild

Säsongen började mycket osäkert, jag kunde inte få struktur i spelet och vi varvade lysande prestationer med riktiga bakslag. Men efter någon månad började jag få grepp om laget och vi spelade mycket säkrare. Tyvärr hade vi då lyckats spela ut oss ur både ligacupen och johnstone´s paint trophy och det var bara FA cupen kvar.

Vi visade ganska snabbt att vi tänkt vara med och fightas om en kvalplats och låg på 7e plats i ca 20 omgångar, med något enstaka hopp upp eller ner. Sedan i januari och februari kom en svacka som tog oss ner på tionde plats i ligan, men jag lyckades vända det i mars, och vi började klättra igen och när mars var färdigspelad låg i på 5e plats, bakom toppblocket på 4 lag som var ganska långt före alla andra. En bidragande faktor till vår triumf i mars var min andre anfallare (även kallad jägar´n), som gjorde mål på allt! Han började med ett hattrick i slutet av februari och fortsatte med två mål i första matchen i mars och sedan rullade det bara på.

Min första anfallare gjorde det bättre under hösten, han var en av fyra spelare som fick spela kopiöst mycket under säsongen vilket också märktes lite när laget började gå sämre, att han inte orkade göra allt på egen hand. Så det var välkommet att någon annan kunde plocka lite poäng åt oss. De andra tre var min målvakt, mittback och innermitt. Däremot var både innermitten och mittbacken skadade en del, därför kom dom inte upp i samma antal matcher.

Men det blev för svårt för oss, truppen var lite för tunn och hela april var fylld med skador på spelare som egentligen hade behövts ute på plan, vi tappade många viktiga poäng och när vi spelat färdigt omgång 45 insåg vi att uppflyttningskvalet tyvärr inte var en möjlighet. Surt sa räven, men nästa säsong kommer vi igen! Jag är inte så säker på att vi var redo att spela i en högre division, och jag är ganska tveksam till om vi ens hade klarat av uppflyttningskvalet. Nästa år som sagt, då skall jag se till att vi är en stark uppflyttningskandidat.
  Postad bild LEAGUE 1: 9/24, 19 vunna, 9 oavgjorda, 18 förluster, 65 gjorda mål & 68 insläppta, 66 poäng inkasserade
   Postad bild LIGACUPEN: ut i andra omgången mot Notts Couty (Premier League)
    Postad bild JOHNSTONE´S PAINT TROPHY: ut i första omgången mot MK Dons
     Postad bild FA CUPEN: ut i fjärde omgången mot Arsenal (Premier League)
      Postad bild BÄSTA MÅLSKYTT: jägar´n med 25 mål
       Postad bild FLEST ASSIST: håret och kapten med 12 assist
LLM

#53   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 13 February 2010 - 17:17 PM

Postad bild

En riktigt lyckad säsong är över, jag är otroligt nöjd och imponerad på samma gång, för det började inte speciellt lovande. Inledningsvis var det väldigt svajigt, vi vann alla hemmamatcher och förlorade alla bortamatcher. Sedan drog alla cuper igång på riktigt och det dåliga bortaspelet bestod tyvärr.

Men sedan hände något ungefär vid mitten av säsongen och vi började även vinna en del bortamatcher (vi vann fortfarande princip alla hemmamatcher) och klättrade rejält i tabellen. Inför säsongen var vi tippade att komma tia och det var ett tag där i början jag trodde att det faktiskt kunde bli så illa. Men som sagt så repade vi oss något enormt på slutet och tog ett stadigt grepp om platserna för uppflyttningskvalet. Vad jag däremot inte kunde föreställa mig var att de andra topplagen skulle tappa så pass mycket poäng som de faktiskt gjorde mot slutet vilket resulterade i att vi kom 2a! Vi slapp därmed kvala och det känns som en oerhörd befrielse.

Nyförvärvet som jag tänkt kalla italion stallion var en bidragande faktor som genom sitt kreativa spel från innermittfältet stod för många matchavgörande passningar och mål (14 mål, 15 assist totalt). Det var precis den spelartypen jag saknade förra säsongen och det var en fantastisk lösning.

Med en omgång kvar lyckades vi säkra avancemanget på bortaplan, men självklart ville vi avsluta snyggt inför hemmafansen och vann även den sista matchen.

Cupspelet var inte så mycket att snacka om, vi gjorde bra ifrån oss i både ligacupen och Johnstone´s paint trophy men lyckades inte överraska någon. Det var inget snacka om att vi satte ligan i första hand, och det lönade ju sig! Kan avslutningsvis bekräfta att vi gick obesegrade ur säsongen på hemmaplan, vi vann 18 av 23 matcher och spelade oavgjort 5 gånger. Det var vi uppenbarligen bäst med.
  Postad bild LEAGUE 1: Postad bild 2/24, 25 vunna, 13 oavgjorda, 8 förluster, 88 gjorda mål & 51 insläppta, 88 poäng inkasserade
   Postad bild LIGACUPEN: ut i tredje omgången mot Fulham (Premier League)
    Postad bild JOHNSTONE´S PAINT TROPHY: ut i norra semifinalen mot Southend
     Postad bild FA CUPEN: ut i första omgången mot Bristol Rovers
      Postad bild BÄSTA MÅLSKYTT: jägar´n med 24 mål
       Postad bild FLEST ASSIST: italion stallion med 15 assist
LLM

#54   RBL

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 644 Inlägg:

Postad 13 February 2010 - 17:36 PM

Grattis :D Riktigt bra skriven rapport också
"Det blir kul!"

#55   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2481 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Guiseley AFC(FM19)

Postad 13 February 2010 - 21:34 PM

Härligt att du gick upp. Fint skrivet!
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

#56   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 23 February 2010 - 16:26 PM

Postad bild

Min första säsong i Championship gick ungefär som väntat. Vi hade några bra perioder där vi lyckades rycka ifrån bottenstriden. Säsongen kan sammanfattas med en hyfsad start, sedan i slutet av hösten hade vi en riktigt bra period där vi bland annat plockade många poäng på topplagen. Början av året var dessvärre ganska skadedrabbad och resulterade i att vi sjönk en bra bit i tabellen. Efter det repade vi oss och högg fast oss i blocket precis över nedflyttning (plats 17-21) och låg där och jojoade säsongen ut.

Det är uppenbart att vissa lagdelar behöver förstärkas. Anfallsspelet var rätt dåligt säsongen igenom vilket kan förklaras med såväl skador som för feg mentalitet. Vi hade säkert kunna plocka några fler poäng på hemmaplan mot de lite sämre lagen om jag vågat chansa lite, men det kändes som om vi bara ville spela av denna säsongen. Känna på det lite.

Nästa säsong skall jag försöka få in en eller två spelare av rang. Helst en vänsterback och en högermittfältare. Förra säsongens sensation "italion stallion" (innermittfält/släpande anfallare för er som missade förra rapporten) gör så gott han kan även denna säsong, även om hans offensiva kvalitéer inte får lika mycket utrymme som förra säsongen gör han 12 mål och 11 assist. En annan spelare som verkligen tagit många kliv i utvecklingen är en annan innermittfältare som jag nästan räknade ut under min första säsong i klubben, jag tyckte det fanns för många av den spelartypen och att han var bland de sämre, trots det har han fått spela en del fram tills denna då han tog en ordinarie plats och även fått spela 2 matcher för englands u21-landslag. Han anses som en av mina bästa spelare och går att använda i många olika typer av matcher. Typisk "box-to-box"-spelare.
  Postad bild CHAMPIONSHIP: 20/24, 10 vunna, 15 oavgjorda, 21 förluster, 45 gjorda mål & 66 insläppta, 45 poäng inkasserade
   Postad bild LIGACUPEN: ut i tredje omgången mot Chelsea (Premier League)
    Postad bild FA CUPEN: ut i tredje omgången mot Sunderland
     Postad bild BÄSTA MÅLSKYTT: bob med 14 mål
      Postad bild FLEST ASSIST: italion stallion med 11 assist
LLM

#57   PelleLLaMa

LLM kung

• Medlem
  • 1729 Inlägg:

Postad 23 February 2010 - 23:27 PM

Att klara sig kvar ÄR bra

Lycka till inför nästa säsong :D
Citat Marcus Heikinen, Scan-Hjulet, Gröna Lund 1992

"Ska man vinna kött skall man satsa på 21"

Citat Marcus Heikinen, Pub Brittanina, Odenplan 1995, till abstinent dörrvakt.

" Smakar tuggummit bra ? "

#58   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 24 February 2010 - 17:31 PM

Citat

Att klara sig kvar ÄR bra

Lycka till inför nästa säsong  :D
Absolut, men girig som jag är vill man ju ha mer hela tiden :D speciellt efter min positiva period innan årsskiftet. Men visst är jag nöjd! Dock vet jag inte hur mycket jag skall hoppas på inför nästa säsong, jag har inte speciellt mycket pengar att köpa in spelare av rang utan får förlita mig på dom jag har och bredda lite på positionerna som är svagast..
LLM

#59   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • 1636 Inlägg:

Postad 15 April 2010 - 20:31 PM

Denna save kommer definitivt att komma tillbaka, men just nu spelar jag en oerhört spännande med Nottingham Forest. Så ni kan låsa denna tråd så länge. Jag kommer kontakta någon av moderatorerna när jag börjat spela på denna igen, och då kan låsa upp den.

Jag kände att jag behövde lite nytt, att spela på år 2030 med bara regens har sin charm men det är även trevligt att beblanda sig med spelare man faktiskt har en personlig uppfattning om  :)

Vet inte om det är speciellt relevant, men jag är nu på säsong 2014/2015 med Nottingham. Jag gick upp direkt (vann CCC på målskillnad) och har 6a som bästa placering (12/13). Jag har spelat final i FA-cupen (förlust mot Arsenal) och kvartsfinal i Europa League (respass efter 0-1 mot Genoa). Förra säsongen gick inte speciellt bra vilket ändå var lite väntat, jag håller på att skola in många unga förmågor och har 4 startspelare under 20 år! Varav 2 är från de egna leden.

Ganska kul save med andra ord  :)  Vilket denna LLM-rapport fått lida av.
LLM

#60   Keano

Ikon

• Medlem
  • 2377 Inlägg:

Postad 16 April 2010 - 01:11 AM

Då tar jag och låser denna tråd så länge.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar