Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM10] WE DID IT 69, 74 AND 92 - now we´re back [PAUSAD]

53 svar till detta ämne

#1   Felan

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1545 Inlägg:

Postad 05 January 2010 - 16:42 PM

Postad bild

PART 1

Slafsigt, blött och äckligt. Det var de första orden den indiske mannen sa när han klev av planet som just hade landat på Heatrow, London. Ingen fick en riktig skymt av vem mannen var och ingen visste vad han skulle göra i England. Det dröjde inte länge innan en stor piketbil körde fram och plockade upp mannen vars plan inte ens lämnat landningsbanan. Pådraget var stort, någonting skulle hända i landet de kommande dagarna. Frågan var bara, vad kommer hända?

Några mil från Heatrow stannade piketbilen upp. Det stod en limousine och väntade på denne indiske man, som enkelt och smidigt förflyttade sig över från den ena bilen till den andra. Sedan var färden igång igen. Men efter ett tag stannade limousinen upp, men bara för några sekunder. Limousinen svängde av vid en avfart. På skylten stod det "Welcome to UK's Favourite City". Limousinen hade nått sitt mål - Leeds.

#2   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 05 January 2010 - 16:43 PM

Värt att notera är att det redan är 25 updates klara. Ni behöver heller inte tjata efter updates, dom kommer när dom kommer. Jag skriver denna för att jag ska försöka komma in i biblioteket, inte en lätt uppgift men det är värt ett försök.

Dessutom ska dzsudzsák ha ett stort tack för bannern!
Messi måste vara en bugg i verkligheten. Hans höga målsnitt är tråkigt.

#3 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 05 January 2010 - 16:53 PM

Ja hoppas att dom kommer denna gång och inte försvinner! ;)

#4   Icecoke

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1495 Inlägg:

Postad 05 January 2010 - 17:40 PM

Riktigt roligt att man vet att denna inte kommer avslutas direkt, då dina berättelser/saverapporter brukar vara något extra.

Är dock inget fan av Leeds, men alltid roligt med rapporter om gamla storlag! Lycka till.

För övrigt så kan jag inte titta mig mätt på bannern. Det är väl Dszudsak som har gjort den ? Tvekar inte när jag säger att han är bäst på photoshop på forumet.

EDIT: Glömde av att du skrev att dszudsak hade gjort den i det förrförra inlägget ;(.

#5   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 05 January 2010 - 17:50 PM

Postad bild

PART 2

Efter ett par svängar lite här och var, nog mest för att locka bort de olika reportrar som åkte efter så svängde limousinen av mot Elland Road - Leeds Uniteds hemarena. Först ur limousinen var två små barn och en mamma. Några sekunder senare klev den indiske mystiske mannen ur. Det tog inte någon lång stund innan en av de tjugo reportrar som samlats utanför Elland Road insåg att det var världens sjunde rikaste person, Mukesh Ambani.

Två veckor tidigare hade Leeds United på sin hemsida publicerat en bild på Elland Road med texten "Something big will happen soon". Nu förstod de flesta vad som skulle hända. Och efter en timme hade den första artikeln publicerats på Skysports.com - "Världens sjunde rikaste köper upp Leeds". Efter två timmar bekräftades nyheterna på Skysports.com av Leeds Uniteds ordförande Ken Bates. I artikeln stod följande text, skriven av Ken Bates själv.

Postad bild
Vi har länge haft ekonomiska problem och sedan 2004 har bara problemen växt och växt. Vi tappade först vår plats i den högsta divisionen för att två år senare åka ur den andra divisionen och idag är vi fast i tredje divisionen. Leeds är en klubb med tre ligatitlar i Premier League och vi ska se till att det blir flera. Vi kan idag stolt meddela att Mukesh Ambani kommer att bli ny ordförande för klubben och jag lämnar min post i styrelsen.

Postad bild

Sedan var det dags för den nya ägaren att träda fram...

#6   André

Favorit

• Medlem
  • 1682 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, Malmö FF

Postad 05 January 2010 - 17:51 PM

Bra att veta att den inte kommer läggas ner snabbt. Hoppas också du kan lyckas att ta dig in i biblioteket, var väl ett tag sen någon gjorde det senast... eller? Bannern är fantastiskt snygg också ;)

Lycka till!

#7   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 05 January 2010 - 18:04 PM

Citat

text text text

Hehe. Jag ska göra allt jag kan för att ta mig in där. Nej precis, det var ju ett tag sedan.

Citat

massa text

Tack så mycket Icecoke! Du kommer bli ett fan av Leeds efter denna, jag lovar.

Citat

Ja hoppas att dom kommer denna gång och inte försvinner! ;)

Det gör dem inte. Har dom liggandes så fint i mitt word-dokument.

#8 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 05 January 2010 - 18:14 PM

Berättelsen är väldigt intressant, och kommer förmodligen att följa denna berättelse.
Det är även tillräckligt med inehåll, den är kort men ändå givande - Hoppas att du fortsätter på samma bana.

En fråga, har du modiferat så att Leeds har fått en "Sugar Dady"?

#9   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 05 January 2010 - 20:23 PM

Citat

Berättelsen är väldigt intressant, och kommer förmodligen att följa denna berättelse.
Det är även tillräckligt med inehåll, den är kort men ändå givande - Hoppas att du fortsätter på samma bana.

En fråga, har du modiferat så att Leeds har fått en "Sugar Dady"?

Tack så mycket! :)

Precis!

#10   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 06 January 2010 - 13:06 PM

Postad bild

PART 3

Postad bild
Jag är idag stolt att få besöka Leeds. Det är andra gången i mitt liv jag besöker denna stad och man blir lika varmt välkomnad som sist. Idag har vi kallat hit reportrar, supportrar och spelare som ledare för att offentliggöra Leeds framtid i den engelska fotbollen. Man kan säga att framtiden ser väldigt ljus ut för klubben. Under november 2004 sålde klubben sin arena Elland Road och efter det har det bara gått utför. Som första nyhet kan jag idag berätta att klubben har köpt tillbaka sin arena och förhoppningsvis kan det ge klubben glöden tillbaka. Klubben har en fin historia med segrar från Ligacupen, FA-cupen och Premier League. Nu ska vi göra allt för att återigen få uppleva dessa minnen. Under kommande veckor kommer olika nyheter att släppas. Tillsvidare har jag bara en sak att säga, vi är tillbaka!

Postad bild

Fotograferna började knäppa med kamerorna så det blixtrade i hela presslokalen. Först Notts County med Sven-Göran Eriksson i spetsen och nu är det alltså dags för England att återigen få ett lag som försöker vara med och slåss i den absoluta toppen i framtiden. Efter att Ambani avslöjat att hans första kap blev att köpa tillbaka Elland Road till klubben så hörde man små jubel från supportrar som samlats utanför arenan. Men det dök upp många frågor den kvällen, vad skulle mer hända? Det verkade på Ambani som köpet av Elland Road bara var början.

#11   gustav_ksk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 397 Inlägg:

Postad 06 January 2010 - 14:51 PM

Grümt fiint skrivet ;)

#12   Crustan*

Tränare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9425 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 06 January 2010 - 15:13 PM

Riktigt intressant det här. Känns bra att du verkligen satsar den här gången också och dessutom har ett välfyllt lager.

Måste också ge otroligt mycket credd till dzsudzsák för bannern. Helt stört snygg.

#13   Persson93

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 742 Inlägg:

Postad 06 January 2010 - 16:23 PM

Ser mycket bra, kommer följas.

#14 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 06 January 2010 - 16:29 PM

Funderar på göra samma sak med en annan klubb! Skit intressant och ja kan gärna ta snacket med dej på msn om alla förberedelser. PM:a om du vill dela med dig.

#15   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 07 January 2010 - 11:21 AM

Citat

text
Hehe kan inte riktigt förstå vilka förberedelser du vill ha hjälp med? Det är väl bara ge en klubb sugar daddy och sedan lira? :)

Citat

text
Tack, jo jag har suttit ett tag med denna! :)

Persson93 och gustav_ksk - tack! :)

#16   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 07 January 2010 - 11:32 AM

Postad bild

PART 4

Det hade nu gått ett par dagar sedan Leeds bytt ordförande. Engelsk fotboll var hetare än någonsin. Det gamla storlaget Leeds var på väg tillbaka till finrummet. Många hade uppskattat denna nysatsning av Leeds medan andra sågade det. Den trogne backen Rio Ferdinand var glad och nöjd över detta besked och erkände att det fanns hjärta kvar för klubben. En annan som inte alls var nöjd över detta var den gamle publikfavoriten Alan Smith som tyckte att det var ett stort skämt och sa att Leeds aldrig kommer kunna bli den klubb den var. Bara några dagar senare var 20 000 supportrar runt om i världen riktigt förbannade över sin gamla kelgris uttalande. De hade nämligen skapat en grupp på internetsidan facebook som de döpt till "Vi som tycker att Alan Smith är en svikare".

Media är alltid på topp när det gäller nyförvärv och rykten. Det första ryktet startade redan på kvällen efter Ambanis uttalande om att man köpt tillbaka Elland Road. Ryktet som det talades om var att Englands förbundskapten Fabio Capello skulle bli ny tränare för laget. Något som dementerades direkt av både ledningen på Elland Road och Capello själv.
En dag senare hade det börjat hända saker på Elland Road. Alla spelare hade samlats vid arenan. Och på bara några minuter var det fullt av reportrar på plats. Men ingenting hände och alla begav sig hemåt. Det media inte visste om var att spelarna fått reda på något som de flesta inte hade trott, en ny manager hade utsetts.

Postad bild

#17   dzsudzsák

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 313 Inlägg:
  • Tränar:Tokyo Verdy

Postad 07 January 2010 - 15:28 PM

Bra skrivet! Jag personligen gillar dessa flera, kortare uppdateringar, blir inte lika segt att följa med i berättelsen då. Du vet att du har mig som läsare.

#18   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 07 January 2010 - 17:09 PM

Citat

Bra skrivet! Jag personligen gillar dessa flera, kortare uppdateringar, blir inte lika segt att följa med i berättelsen då. Du vet att du har mig som läsare.

Tack så mycket! :)

#19   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 07 January 2010 - 17:17 PM

Postad bild

PART 5

[img=right]http://img684.images...2162/lippi2.png[/img]Två dagar senare var det officiellt. En italienare hade skrivit på ett kontrakt för Leeds, ett kontrakt som sträckte sig över fem år. Med meriter ifrån Juventus och Inter så presenterade Ambani stolt att den nuvarande förbundskaptenen för Italien, Marcelo Lippi, var klar för Leeds. De flesta hade trott att att någon engelsman skulle få chansen men det blev alltså en till världstränare i de mindre divisionerna i England. Först var det Svennis som skrev på för Notts County och nu Lippi för Leeds.

På bara några dagar hade den indiske affärsmannen Ambani blivit en hjälte för de flesta Leedssupportrar. Och det var bara början på något som ser ut att bli ett framtida världslag. I samband med att Ambani presenterade Lippi så bekräftade han att klubben gjort säsongens första två värvningar.

Det var verkligen inga värvningar som helst. Fabricio Coloccini från nyligen nergraderade Newcastle skrev på ett kontrakt som sträcker sig till sommaren 2013. Ambani var verkligen nöjd över att kunna presentera denna back med meriter från tidigare nämnda Newcastle, AC Milan och Deportivo. Det fanns ett välkänt ansikte till i samma rum som Coloccini. Har man tittat på Premier League så har man på Liverpools bänk kunnat se detta ansikte. Reservmålvakten Diego Cavalieri skrev på ett kontrakt ända fram till 2014 och blir verkligen en nyckelspelare i Ambani och Lippis lagbygge. Efter presskonferensen så lovade Ambani att det inom kort skulle presenteras flera spelare.

#20   Rasse96

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 988 Inlägg:

Postad 07 January 2010 - 18:08 PM

Fantastiskt ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar