Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM10] WE DID IT 69, 74 AND 92 - now we´re back [PAUSAD]

53 svar till detta ämne

#21   jakob123

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 409 Inlägg:

Postad 07 January 2010 - 18:10 PM

Ser mycket bra ut och det skadar inte att det handlar om ett roligt lag! :)

#22   Felan

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1545 Inlägg:

Postad 07 January 2010 - 20:26 PM

Postad bild

PART 6

Exakt sex veckor senare var det dags för seriepremiär för Leeds. Steget mot Premier League var allt närmare än vad det var för sex veckor sedan. Det har varit fullt upp för Lippi och co. Att hitta ett lag som kan vara med och slåss i framtiden är inte lätt. Men tillslut hade italienaren hittat det han ville ha. Dock så var det lite svårt att plocka dit alla spelare på en och samma gång. Man ville ju inte göra av med så mycket pengar direkt. Man hade ju trots allt redan plockat dit Coloccini från Newcastle och Cavalieri från Liverpool. Men Lippi var inte nöjd med de två nyförvärven, han ville ha så mycket mera. Och strax innan premiären hade Lippi hunnit med att värva totalt hela elva nya spelare till klubben. Det mest intressanta var att han plockade dit endast spelare som var max tjugotvå år förutom de tidagare nämnda nyförvärven Cavalieri och Coloccini. Vilket är riktigt intressant, men kanske är det rätt drag av Lippi att värva inför framtiden eftersom klubben satsar på framtiden.

Postad bild

Två veckor efter att man värvat Cavalieri och Coloccini så gjorde Leeds och Lippi klart med två jättetalanger från Premier League. Giovani Dos Santos från Tottenham spås bli en världsstjärna precis som det andra nyförvärvet Abou Diaby från Arsenal. Men var det slut med nyförvärv nu? Icke! Mittbacken Billy Jones plockades upp av Lippi från Championshipklubben Preston. En övergång som varken rivalerna Preston eller Leeds anhängare gillade. Sedan värvade man ännu en rutinerad spelare. Julien Faubert hade blivit transferlistad av West Ham och visst såg Lippi någonting i honom. Sedan var det slutköpt, trodde de flesta. Tills denna startelva annonserades några timmar innan match.
        MÅLVAKTEN                    FÖRSVARET                   MITTFÄLTARNA                ANFALLAREN
      Diego Cavalieri                     Billy Jones                        Abou Diaby                    Danny Welbeck
                                            Fabricio Coloccini               Tom Huddlestone
                                              Julien Faubert                    Jack Wilshere
                                                                                         John Fleck
                                                                                   Giovani dos Santos
                                                                                        Dan Gosling

#23   Stabilt

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3198 Inlägg:

Postad 07 January 2010 - 23:13 PM

Är det du som är tränare? Isf måste du ha skaffat de bättre rykte, eller hur? Mycket bra rapport! KUTGW!
Så jag ökar i volym, för allt finns i musiken
Det är den som integrerar fantasin med verkligheten

#24   hankk

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 151 Inlägg:

Postad 09 January 2010 - 00:49 AM

satan i gatan vilket lag du kommer ha om 2-3 år:D ser mycket bra ut btw!
allez OM

#25   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 09 January 2010 - 13:02 PM

Tack.

Jag är tränare, Lippi är raderad ur databasen. Har knappt höjt ryktet. Får bara lånelistade spelare och transferlistade. Hade dock tur som fick Dos Santos..

Jag är borta tills på tisdag, så tillsvidare bjuder jag på det här...
Messi måste vara en bugg i verkligheten. Hans höga målsnitt är tråkigt.

#26   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 09 January 2010 - 13:03 PM

Postad bild

PART 7

Supportrarna som hade hoppats på några hemvändare stod lite fundersamt och kliade sig i huvudet istället. Vad var det här för värvningar tänkte de flesta? Jack Wilshere? John Fleck? Men det fanns scouter runt om i världen som vattnades i munnen av dessa värvningar. De flesta pekades nämligen ut som blivande världsstjärnor. Men det var inte många supportrar som förstod det, men det dröjde inte länge tills dem förstod varför Lippi värvade dessa spelare. Dom skulle presentera sig för supportrarna just denna kväll.

Regn, sjutton grader och åska stod på schemat denna augustikväll. Något som publiken på Elland Road inte brydde sig om speciellt mycket. Det var en fotbollsfest, en fest som Leedspubliken aldrig visat på flera år. Fyrtiotusentvåhundrafyrtiotvå personer hade hittat till Elland Road just denna kväll. Några minuter innan spelarna skulle göra entré så filmades den nye ägaren Ambani på storbildsskärmen. Vinkandes fick han ta emot jubel, något som han verkligen såg ut att njuta av. Det kanske största mottagandet genom tiderna fick Marcello Lippi. Supportrarna stod och skrek hans namn, dem hade till och med gjort en bild av honom med A4-papper som sedan hela supporterläktaren höll upp. Det var en riktigt maffig inledning på Elland Road denna kväll.

På pappret denna kväll stod nykomlingarna Exeter City. Ett lag som utan några förväntningar kom denna kväll till ett kokande Elland Road. En match som skulle visa sig bli tung för Exeter. Redan efter fem minuter fick hemmalagets anhängare anledning till att jubla. Danny Welbeck sköt en boll på en täckande Scott Golbourne, en boll som visade sig ställa målvakten Paul Jones helt och hållet och hemmalaget hade tagit ledningen. Efter första halvlek stod det 4-0 till Leeds. Då hade Welbeck äntligen fått gjort ett riktigt mål, inte fått hjälp av ett självmål. Dessutom presenterade sig John Fleck, sjuttonåringen från Skottland för publiken genom att få sätta dit 3-0 målet. Welbeck fick ännu en gång visa varför folk skulle tro på honom denna säsong när han satte slutresultatet 4-0, Leeds var tillbaka.

#27   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 15 January 2010 - 13:56 PM

Postad bild

INTERVJU

"VI KOMMER ATT KLARA DETTA GALANT" - Marcello Lippi
Det har gått två månader sedan Marcello Lippi för första gången blev kontaktad av Leeds. Redan innan man hade gjort klart med den nye ägaren så hörde klubben sig för om Lippi var intresserad. Lippi berättar i denna intervju att först när han fick veta budget och vilka han skulle få jobba med då bestämde han sig. Han berättar också om hur svårt det var att lämna Italien för sitt första riktiga jobb i England. Men idag har han bara ett mål, Leeds ska bli bäst i världen.

Vi satte oss ner för att prata ett par minuter med Leeds nya kelgris till tränare. Våran första fråga var, vad har du för mål med Leeds?
- Jag har bara ett mål och det är att bli bäst. Har man inte den inställningen så kan man lika gärna lägga ner. Jag hade inte tagit på mig detta jobb om jag inte ville bli bäst, precis som med de andra jobb jag tagit åt mig. Man kanske inte lyckas alla gånger. Men man måste ha rätt inställning annars funkar det inte.

Vår nästa fråga var varför han först värvade rutin för att sedan helt bryta mönstret och bara värva yngre spelare.
- Det gällde att snabbt göra klart med spelare som kan ta förluster och hjälpa de yngre. Coloccini är en fantastisk ledare och därav är han kapten denna säsong. Cavalieri kanske inte stått så mycket i Liverpool de senaste säsongerna, men han har god erfarenhet och vet precis vad som gäller. Faubert är en nyckelspelare på kanten som hjälper de yngre. Varför vi sedan bara väljer att värva yngre är för att vi ska ju satsa på framtiden.

Men kan det inte vara svårt för de yngre att gå steg för steg? Det är tufft där uppe?
- Absolut är det tufft men jag tror inte alls att det kommer bli några problem. Vi måste upp denna säsong. Sen får man ju avgöra hur det går för var och en. Ger man allt så klarar man av det. Sen säger inte jag att vi måste gå upp nästa säsong. Det är ju ett beslut vi måste ta inom gruppen. Men vi kan inte fokusera på det just nu. Vi måste försöka ta oss upp ur denna division först.

Vilken spelare tycker du man ska hålla ett extra öga på denna säsong?
- Man ska nog hålla koll på allihopa. Det är en riktigt talangfull trupp vi lyckas fånga åt oss, men jag tror mest på att Diaby från Arsenal kommer utvecklas starkast denna säsong.

Var det svårt att lämna Italien?
- Jag har ju inte direkt lämnat Italien på det viset. Jag är ju fortfarande förbundskapten under två år till. Sedan är det såklart jobbigt att inte vara hemma. Men detta är en utmaning och även om jag är upp till åren så måste man utvecklas.

Vad tror du nu om Leeds framtid?
Jag tror vi kommer klara oss galant. Vi har en stark trupp inför framtiden. Vårat mål är att vara ute i Europa inom sex år, och det är jag säker på att vi kommer lyckas med. Vi har så bra förutsättningar för det så vi kan inte misslyckas kan man tycka. Men det handlar om att hålla ihop gruppen och vara ett lag. Men jag tror absolut att vi är Englands bästa inom sex år.

#28 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 15 January 2010 - 15:58 PM

jag har bara 3 ord bäst på forumet

#29   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3198 Inlägg:

Postad 15 January 2010 - 17:21 PM

Är du tränare för landslaget? KUTGW!

#30   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 16 January 2010 - 12:48 PM

Citat

Är du tränare för landslaget? KUTGW!

Icke!

Citat

jag har bara 3 ord bäst på forumet

Tack så mycket!

#31   Dufva

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 241 Inlägg:

Postad 16 January 2010 - 13:20 PM

Denna är ruskigt bra (:
[img]http://i40.tinypic.com/29xtc76.jpg[/img]
Igår,Idag,Imorgon - Alltid Skånes Stolthet

#32   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 21 January 2010 - 15:14 PM

Postad bild

PART 8

Det kommer dagar i fotbollsvärlden då folk ställer sig frågan, varför? Nyligen gjorde ju Leeds klart med en utav de största sensationerna i engelsk fotboll genom tiderna när man lyckades locka till sig managern Marcello Lippi. Men idag presenterar klubben en ganska tråkig nyhet för alla Leeds fans. Lippi har omkommit i en bilolycka. Under morgonen så omkom troligtvis Marcello Lippi i en olycka strax utanför Leeds när han på morgonen lämnade sitt hus för att bege sig mot klubbens träningsanläggning. Det är fortfarande okänt om det var just Lippi som satt i bilen då man inte identifierat kroppen ännu. Såhär säger polischefen Darryl Jones;
-Det är fortfarande oklart om det verkligen är Lippi som suttit i bilen. Men det är med största sannolikhet tyvärr han som omkommit. Allting pekar mot det eftersom hans bil är inblandad i olyckan.

Senare under dagen samlades ett antal fans utanför Elland Road och sörjde bortgången av Marcello Lippi. Det var inte bara utanför Elland Road folk sörjde bortgången av en utav de största managers genom tiderna. En hel värld ställde sig frågan, hur kan detta komma sig? Var det verkligen såhär det skulle sluta för Leeds?

#33   Rasse96

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 988 Inlägg:

Postad 21 January 2010 - 17:54 PM

Ursäkta, men vad händer nu?

#34   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3198 Inlägg:

Postad 21 January 2010 - 19:10 PM

Hoppas inte på nerläggning nu!

En liten rolig sak,det är att du har skrivt att det är en ganska tråkig nyhet. Känns lite som att de tänker: "Tråkigt men vi får en ny tränare snart". :D

#35 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 21 January 2010 - 19:17 PM

Eftersom han har skrivit klart drygt 20 updates och bara lagt upp åtta så blir det förmodligen en fortsättning.

Detta är en riktigt bra rapport och riktigt intressant.

#36   Craxxez

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2252 Inlägg:

Postad 21 January 2010 - 22:33 PM

Det står ju rätt klart och tydligt att det kanske inte var Lippi som var inblandad... Min uppfattning iaf, grym berättelse Bale!

Det är för Dig våra hjärtan slår
Alltid Oavsett i alla år

#37   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 22 January 2010 - 18:12 PM

Chilla. Det kommer mera...

#38   Jaer001

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1473 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 22 January 2010 - 22:36 PM

Mycket rolig och intressant rapport! :)

#39 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 22 January 2010 - 22:43 PM

Citat

Mycket rolig och intressant rapport! :)
Lite kul att 50% av dom som diggar denna berättelse tror att det är en saverapport.

#40   Rasse96

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 988 Inlägg:

Postad 28 January 2010 - 19:56 PM

Citat

Chilla. Det kommer mera...

Du kan inte sluta nu...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar