Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

SweGame AB RealHockey

22 svar till detta ämne

#1   aa1to

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2660 Inlägg:

Postad 20 March 2010 - 13:33 PM

Tjena. Är det bara jag som hade ett RealHockey-spel i yngre dagar? Jag och en kompis tog iaf fram det igår, det användes flitigt förr och har nu legat i förvaring i ca 10 år så det var självklart lite slitet. En timme senare var det iaf i spelbart skick (strykning av "isen", reparation av spelare och målvakter, total genomgång av spelet under isen osv), men ändå skulle det vara trevligt att få tag på något av följande:

1) nytt spel helt och hållet
2) ny is
3) nytt klistermaterial till målburar och målvaktshandskar
4) nya spelare

Problemet är att jag inte hittar någon information om hur jag ska få tag på detta. Vet ni något om SweGame AB eller RealHockey? Jag har hittat följande information...

http://www.infodirekt.se/item/454649

http://www.boardgame...-game-of-hockey
"I was lucky enough to find it on ebay and no one bid on it after I did!"
Dilltråden - Den enda
Slaktar-Åke: "Nu loggade en av balkongsuparna in på msn. HUR? Jävla iphonetekonoligi."

#2   Dies Irae

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1098 Inlägg:

Postad 20 March 2010 - 13:52 PM

Jag hade RealSoccer. Men om jag minns rätt så var det ganska värdelöst.

#3   aa1to

Ikon

• Medlem
  • 2660 Inlägg:

Postad 20 March 2010 - 14:08 PM

Citat

Det kan jag tänka mig. Jag tycker inte någon lyckades tillverka ett bra elller speciellt roligt bordsfotbollsspel, även om jag aldrig haft chansen att testa just RealSoccer.
Dilltråden - Den enda
Slaktar-Åke: "Nu loggade en av balkongsuparna in på msn. HUR? Jävla iphonetekonoligi."

#4 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 20 March 2010 - 14:10 PM

Du kan väl testa det där numret du hittade, om det är samma företag som gjort spelet så kan dom säkert hjälpa dig. Med lite tur har dom kanske lite reservdelar liggandes nånstans som du kan få/köpa för en lite peng.

#5   Helvete

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4302 Inlägg:

Postad 20 March 2010 - 14:11 PM

Jag hade stora förväntningar på det där, men det visade sig ju vara rätt kasst. Vanligt bordshockey, den där utan magneter segrar alltid.

Mina förväntingar var 10 av 10.
De motsvarade mina förväntningar till 2 av 10.

Jag fick det i julklapp när jag var... typ 10 år. Och blev så jävla glad, för att sedan bli besviken för det var så dåligt.

#6   aa1to

Ikon

• Medlem
  • 2660 Inlägg:

Postad 20 March 2010 - 15:15 PM

Citat

Du kan väl testa det där numret du hittade, om det är samma företag som gjort spelet så kan dom säkert hjälpa dig. Med lite tur har dom kanske lite reservdelar liggandes nånstans som du kan få/köpa för en lite peng.

Jo, den gode SirGrunge testade ringa alla nummer jag hittade(creds), men det är knappast optimalt att försöka på en lördag. Jag ska försöka igen i veckan.

Citat

Jag hade stora förväntningar på det där, men det visade sig ju vara rätt kasst. Vanligt bordshockey, den där utan magneter segrar alltid.

Mina förväntingar var 10 av 10.
De motsvarade mina förväntningar till 2 av 10.

Jag fick det i julklapp när jag var... typ 10 år. Och blev så jävla glad, för att sedan bli besviken för det var så dåligt.

Det är betydligt roligare idag kan jag säga. Jag hypeade det också på förhand, men sen hade jag svårt att hitta kompisar att spela det med osv. De flesta föredrog SNES eller Stiga :) Idag har jag inga problem att hitta motståndare dock, så det vore trevligt att få tag på lite fräschare komponenter.
Dilltråden - Den enda

#7   victorytilly

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1176 Inlägg:

Postad 20 March 2010 - 23:42 PM

Citat

Citat

Det kan jag tänka mig. Jag tycker inte någon lyckades tillverka ett bra elller speciellt roligt bordsfotbollsspel, även om jag aldrig haft chansen att testa just RealSoccer.
Då har du aldrig spelat Subbuteo.
Jag har en klubb i mitt hjärta, en kärlek som ingen förstår.
En kärlek som får mig att drömma, drömmar om gyllene år.

#8   aa1to

Ikon

• Medlem
  • 2660 Inlägg:

Postad 21 March 2010 - 14:01 PM

Jo, det har jag faktiskt. Det är det tråkigaste av alla.
Dilltråden - Den enda

#9   Johhog

Ikon

• Medlem
  • 2336 Inlägg:

Postad 21 March 2010 - 20:54 PM

Citat

Har du fått tokspel? Subbuteo är det _bästa_, mest fantastiska spel som någonsin har tillverkats. Jeez, jag håller fortfarande på med att köpa nya lag till det, har i nuläget 50-60 lag. Däremot kan jag hålla med om att RealSoccer är galet tråkigt, jag som hade så stora förväntnigar på det :(
Jag borde verkligen uppdatera min signatur.

#10   victorytilly

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1176 Inlägg:

Postad 21 March 2010 - 22:14 PM

Citat

Skojar du? Oändliga valmöjligheter över hur du vill spela. Du kan ju i princip göra vad du vill, och möjliga taktiker är fler än sandkornen på Copacabana. Fantastiskt var ordet!

#11   aa1to

Ikon

• Medlem
  • 2660 Inlägg:

Postad 21 March 2010 - 22:16 PM

Nej.

Hur som helst, den här tråden handlar inte om fotbollsspel. Om någon har något tips, en bekant som kanske har ett exemplar liggandes någonstans eller så, tveka inte att höra av er!
Dilltråden - Den enda

#12   ughugh

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 01 June 2011 - 21:10 PM

Citat

Tjena. Är det bara jag som hade ett RealHockey-spel i yngre dagar? Jag och en kompis tog iaf fram det igår, det anväHndes flitigt förr och har nu legat i förvaring i ca 10 år så det var självklart lite slitet. En timme senare var det iaf i spelbart skick (strykning av "isen", reparation av spelare och målvakter, total genomgång av spelet under isen osv), men ändå skulle det vara trevligt att få tag på något av följande:

1) nytt spel helt och hållet
2) ny is
3) nytt klistermaterial till målburar och målvaktshandskar
4) nya spelare

Problemet är att jag inte hittar någon information om hur jag ska få tag på detta. Vet ni något om SweGame AB eller RealHockey? Jag har hittat följande information...

http://www.infodirekt.se/item/454649

http://www.boardgame...-game-of-hockey
"I was lucky enough to find it on ebay and no one bid on it after I did!"

Intresserade av spelen RealHockey/RealSoccer ring Erik på tel 08-6410360 hälsa från UGH

#13   Johhog

Ikon

• Medlem
  • 2336 Inlägg:

Postad 01 June 2011 - 21:24 PM

Hälsa från Ugh? Jag kan se det komiska i det hela...
Fast det är klart, skulle kanske testa RealHockey någon gång. Lika kul som Stiga?
Jag borde verkligen uppdatera min signatur.

#14   ljung94

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 152 Inlägg:

Postad 01 June 2011 - 21:44 PM

kommer ihåg att jag haft ett sådant, sjukt kul minns jag att de va (a) minns också att jag köpte två nya lag, colorado och toronto, men vart ifrån minns jag f*n inte :( lycka till med din jakt!
Kommentatorn under LA Galaxy - DC United: It was called because Barrett was trying to run right through Kitchen

#15   ljung94

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 152 Inlägg:

Postad 01 June 2011 - 21:44 PM

kommer ihåg att jag haft ett sådant, sjukt kul minns jag att de va (a) minns också att jag köpte två nya lag, colorado och toronto, men vart ifrån minns jag f*n inte :( lycka till med din jakt!
Kommentatorn under LA Galaxy - DC United: It was called because Barrett was trying to run right through Kitchen

#16   victorytilly

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1176 Inlägg:

Postad 01 June 2011 - 23:18 PM

Skulle bara vilja påpeka att Subbuteo fortfarande är världens bästa spel, alla kategorier.

#17   Pixie

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 01 June 2011 - 23:50 PM

Håll dig till topic eller var tyst.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

#18   bordshockeyexperten

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 08 June 2011 - 22:52 PM

Hej såg diskussionen här o vill bara uppslysa om att Zeugo (Subbuteo) åter finns i svensk handel för den intresserade

Inläggen innehåller reklam vilket bryter mot Fms regler. Eftersom reklamen är i signaturen kommer inlägget finnas kvar tills administratörer återgärdat problemet! / Mod JM

#19   John_ek_strom_

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 23 June 2011 - 18:46 PM

Jag ägde real soccer samt real hockey, det sistnämnda försöker jag ivrigt leta fram hos föräldrarna. Jag vill ge det ett nytt försök en ny chans. Det här med de svaga magneterna som får gubbarna att flyga kors och tvärs, borde man inte kunna köpa extra starka som typ de på teknikmagasinet eller dylikt? Frågan är då bara om gubbarna överhuvudtaget kan röra sig eller om magneten pressar för hårt mot mattan och spaken? Det har så mkt potential och skulle kunna bli skitbra, men varför har inte swegame vidareutvecklat idéen? Om någon råkar ha ett liggande, ni har inte lust att sälja det?

#20   aa1to

Ikon

• Medlem
  • 2660 Inlägg:

Postad 23 June 2011 - 21:43 PM

Citat

Jag ägde real soccer samt real hockey, det sistnämnda försöker jag ivrigt leta fram hos föräldrarna. Jag vill ge det ett nytt försök en ny chans. Det här med de svaga magneterna som får gubbarna att flyga kors och tvärs, borde man inte kunna köpa extra starka som typ de på teknikmagasinet eller dylikt? Frågan är då bara om gubbarna överhuvudtaget kan röra sig eller om magneten pressar för hårt mot mattan och spaken? Det har så mkt potential och skulle kunna bli skitbra, men varför har inte swegame vidareutvecklat idéen? Om någon råkar ha ett liggande, ni har inte lust att sälja det?

Problemet med magnetismen är väl att spelarna måste vara tillverkade i ett så lätt material som möjligt för att de skall gå att kontrollera samt att om magneterna var starkare skulle spelarna gå sönder ännu lättare än de gjorde i originaldesignen.

Jag efterfrågade ett exemplar i hyfsat skick i originalinlägget för över ett år sedan utan resultat, så om du hittar någon som har ett exemplar utöver det du köper får du väldigt gärna kontakta mig här. Jag letar fortfarande, om än inte lika aktivt då flugan dog ut lite i gänget.

Edit: att spelarna lossnade från magneterna gjorde det även intressant ur det perspektivet att man kunde ge utvisning om det orsakades av motståndaren.
Dilltråden - Den enda

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar