Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

SweGame AB RealHockey

22 svar till detta ämne

#21   John_ek_strom_

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 23 June 2011 - 22:31 PM

Nu har jag ju inget spel framför mig så jag kan inte prova det.
Men om gubbarna skulle vara av starkare material, likt små stiga 3d-gubbar och om det rent hypotetiskt skulle gå att röra dem isåfall med starkare magneter, borde man inte kunnat ta bort magneterna från spakarna (antar att det var magnetism i även dem då de fastnade i varandra) och därmed minimera de större bördorna i ett annars så briljant spel?

Sen tänkte jag om ifall det inte hade gått att utnyttja den negativt laddade energin i magneterna så att topparna hos spelare 1  hade en sida av magneten mot planen medan backarna hos spelare 2 hade den andra magnetens sida vänd mot planen för att förhindra att de fastnade i varann?

Hade man varit väldigt händig med mkt tålamod, bytt ut den mjuka mattplanen mot en hård, hal yta som skulle föreställa isen, (så att de starka magneterna kan röra sig lätt över planen)
samt haft hårda, styva plattor mellan varje "spakspår" (istället för de mjuka som får planen att bukta när spakarna styr över varann och att de blir sega då)  och faktiskt skita i att ha möjligheten att fälla ihop spelet och på så vis få färre våningar mellan spakarna och att undvika sänka prestationen i magneten och spakens dragningskraft så skulle man haft ett revolutionerande hockeyspel tror jag.
Lekt med tanken sen jag var barn men aldrig provat den i praktiken.

#22   tonka234

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 25 December 2015 - 16:11 PM

Tar upp denna tråden igen och undrar om någon fortfarande e intresserad av dessa spel kommit över några st helt nya ouppackade maila ifall intresse finns.mvh Tony

#23   Gollnar

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 31 March 2019 - 19:25 PM

hej!
Jag är på jakt efter puckar till real hockey. Alt. Komplett spel med puckar.
Mvh/Robert

Detta inlägg har redigerats av Gollnar: 31 March 2019 - 19:27 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar