Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Bidra med era förbättringsförslag

FÖRSLAG
105 svar till detta ämne

#1   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 20 June 2010 - 18:13 PM

Hej!

Nu editerar jag första inlägget och konstaterar att det som från början var ett uppdrag skriver till ni andra moderatorer är slutfört och klart. Därmed används nu den här tråden till Förslag och Information, som medlemmar och högre folk från FMS högre makter kan använda sig av.

#2 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 11 July 2010 - 13:12 PM

Kan man inte skapa en liten underflik till saverapporter där man lägger in alla avslutade? Alltså inte in i biblan men ändå i en liten underflik så man liksom inte sjunker till 15e sidan för man avslutat den. Utan ändå så folk kan läsa den och man liksom sticker ut lite ur mängden för att man faktiskt lyckats avsluta den?

#3 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 11 July 2010 - 13:23 PM

Citat

Kan man inte skapa en liten underflik till saverapporter där man lägger in alla avslutade? Alltså inte in i biblan men ändå i en liten underflik så man liksom inte sjunker till 15e sidan för man avslutat den. Utan ändå så folk kan läsa den och man liksom sticker ut lite ur mängden för att man faktiskt lyckats avsluta den?

Alla rapporter som inte skrivs längre är väl på något sätt avslutade?

#4   Bolsson

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2074 Inlägg:

Postad 11 July 2010 - 13:27 PM

Citat

Faktiskt en riktigt bra ide för att komma från dej Dahlgren, det skulle uppmuntra fler till att faktikst avsluta sina saverapporter, så som du gjorde och inte bara "överge" dem. Fler kke tom fullföljer sina storslagna planer de presenterar när de startar en ny rapport. Problemet är väll bara vad som skall rubriceras som "avslutad" och vem som skall ta det belsuten och flytta över till en "mellanhimmel".
Du kan kalla mig för idiot, det har jag inget emot, jag är en idiot! Mer än så kan ingen bli!

#5 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 11 July 2010 - 13:35 PM

Citat

Citat

Faktiskt en riktigt bra ide för att komma från dej Dahlgren, det skulle uppmuntra fler till att faktikst avsluta sina saverapporter, så som du gjorde och inte bara "överge" dem. Fler kke tom fullföljer sina storslagna planer de presenterar när de startar en ny rapport. Problemet är väll bara vad som skall rubriceras som "avslutad" och vem som skall ta det belsuten och flytta över till en "mellanhimmel".

Haha what?

#6   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 11 July 2010 - 13:56 PM

Detta var ju något som vi diskuterat länge, ett bibliotek för saverapporter, där just avslutade hamnar. Nu menar jag inte rapporter som folk helt plötsligt slutar skriva i, utan de som rapporterats vara avslutade med ett avslutningsinlägg. Men när jag tog upp detta fick jag inte medhåll då i alla fall, kan ju vara så att det är annorlunda nu när andra moderatorer regerar och ni medlemmar än en gång har sagt att detta vore något.

#7   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1647 Inlägg:

Postad 11 July 2010 - 16:11 PM

LLM-forumet har ju ett eget biblotek nu så jag ser inte vad som stoppar saverapporterna att ha något eget också. Problemet är väl att man måste nog begränsa detta till en viss grad så man inte kan "avsluta" saven på ett enkelt sätt efter en kort period där man skrivit för att hamna i bibloteket. Jag vet inte vilka friheter man har som moderator för att ändra något sådant ens, är det inte något som makter högre upp måste ta?

#8 Gäst_Man1ac_*

• Guests

Postad 11 July 2010 - 16:20 PM

Tycker att ett bibliotek likt de andra ska inrättas bara och så väljs de bästa rapporterna ut och tas in där.

#9   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 11 July 2010 - 17:39 PM

En sak vore ju ifall alla rapporter som avslutas, och som någon gång vunnit månadens saverapport väljs in där - De är ju de bästa enligt läsarna på detta forum. Sen om det finns väldigt bra rapporter som inte vunnit, så kan ju dessa gå till särskilda biblioteksröstningar då och då.

#10 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 11 July 2010 - 23:41 PM

Citat

LLM-forumet har ju ett eget biblotek nu så jag ser inte vad som stoppar saverapporterna att ha något eget också. Problemet är väl att man måste nog begränsa detta till en viss grad så man inte kan "avsluta" saven på ett enkelt sätt efter en kort period där man skrivit för att hamna i bibloteket. Jag vet inte vilka friheter man har som moderator för att ändra något sådant ens, är det inte något som makter högre upp måste ta?

Tycker du har rätt att ni härinne behöver ett sorts bibliotek. Isåfall jag som måste sätta upp en sådan avdelning. Frågan är dock hur ni ska utse vilka som ska hamna där.

Antingen om ni röstar kanske? Ni väljer ut varannan månad dom 5-6 rapporter som ni tycker är bäst och dom 3 som får mest röster hamnar i biblioteket? Eller så kanske dom som blir månadens rapport skickas när dom är klara till biblioteket?

Kom på ett bra namn på vad det sak heta, rapport hall of fame fast bättre och lägg fram hur ni ska utse vilka som hamnar där så sätter jag upp ett sådant underforum.

#11   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 11 July 2010 - 23:54 PM

Alltså, det lättaste är kanske att folk får nominera avslutade rapporter och moderatorerna väljer sedan vilka som ska hamna i biblioteket. Det bör dock vara rätt så stränga regler på detta men kanske inte lika hårda som för berättelserna. En saverapport är trots allt tänkt att det ska vara mindre seriöst och mer tillgängligt än vad en berättelse är. Tycker inte att bara månadens saverapport ska ha chansen att nå till biblioteket då det finns många som ändå faller på mållinjen eller representerar en typ av rapporter som inte lika många människor uppskattar men förtjänar ändå att hyllas.

#12   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 11 July 2010 - 23:57 PM

Ja, jag gillar då mitt förslag. Att alla rapporter som någon gång vunnit Månadens rapport hamnar där - När de väl har avslutats. Sen så kommer det säkert komma fram avslutade rapporter då och då som inte vunnit månadens rapport någon gång - Och när det har samlats på sig 5-6 (i tffs exempel) så skapas dessa omröstningar jag pratade om.

Men som sagt, det är ju helt upp till Ibkdaleninnebandy och Zekeiel och övriga moderatorer för Saverapport och Berättelse forumet att bestämma hur det ska se ut.

#13   Hochen

Ikon

• Medlem
  • 2326 Inlägg:

Postad 11 July 2010 - 23:57 PM

Citat

Tycker du har rätt att ni härinne behöver ett sorts bibliotek. Isåfall jag som måste sätta upp en sådan avdelning. Frågan är dock hur ni ska utse vilka som ska hamna där.

Antingen om ni röstar kanske? Ni väljer ut varannan månad dom 5-6 rapporter som ni tycker är bäst och dom 3 som får mest röster hamnar i biblioteket? Eller så kanske dom som blir månadens rapport skickas när dom är klara till biblioteket?

Kom på ett bra namn på vad det sak heta, rapport hall of fame fast bättre och lägg fram hur ni ska utse vilka som hamnar där så sätter jag upp ett sådant underforum.

Jag tycker att man var tredje månad får rösta på dom tre rapporterna som vunnit månadens saverapport (eller om det är samma vinnare en eller flera månader så blir det den som kvalificerat sig för Årets Saverapport) och så får man fram en som kommer till bibblan var tredje månad. Det är väll lagom eller vad säger ni andra?

Jag har ingen ide om vad den ska heta dock så det överlåter jag helt och hållet till någon idé rik person.
VILA I FRID IVAN TURINA.

#14   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 12 July 2010 - 00:00 AM

Då saverapporter inte direkt är berättelser så känner i alla fall jag att allt med Bibliotek kan tas bort ur namn alternativen.

Detta är rapporter och om vi tänker oss att vi skriver det på papper så är det just rapporter på några sidor. Med andra ord skulle något namn med Arkiv kunna vara mer passande. Kanske det enkla Arkivet?

#15   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 12 July 2010 - 00:05 AM

Arkivet känns som en vinnare i mina ögon.

Det här med att rösta känns dock bara fånigt. Varför har vi då Månadens saverapport? Som jag nämnde så finns det rapporter som utmärker sig på andra sätt men är så pass speciell att den inte uppskattas av lika många människor som en mer vanlig rapport gör. Det kan ha med lagval att göra eller att man inte väljer att lägga särskilt stor vikt på designen utan väljer att rapportera på ett intressant men kräver lite engagemang från läsaren.

#16   Bolsson

Ikon

• Medlem
  • 2074 Inlägg:

Postad 12 July 2010 - 00:06 AM

Men snälla, inte fler omröstningar! Fan vad omständigt, kan inte alla rapporter som tagit sig till final i en måndstävling skickas dit när/om de är avslutade? Då kommer vi få se fler som fortsätter på sina rapporter längre även om de inte vinner.
Du kan kalla mig för idiot, det har jag inget emot, jag är en idiot! Mer än så kan ingen bli!

#17   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 12 July 2010 - 00:06 AM

Många så kallade "Projekt" Saverapporter uppmärksammas ju inte alltför ofta i Saverapports tävlingarna. Om dessa projekt fullföljs och avslutas så känns ju de som en given kandidat till det nya Arkivet, bland annat.

#18 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 12 July 2010 - 00:12 AM

Varför inte göra så här: De som vinner månadens rapport eller eventuellt årets rapport och är avslutad hamnar i arkivet? Eller att varje månadens rapport som vinner och avslutas sparas i arkivet. Så får man göra ett subforum för varje år som till exempel:

ARKIVET
    RAPPORTER 2010
[FM10] FM FM FM FMFMFMF

#19   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 12 July 2010 - 00:14 AM

Jag håller med F-lazee, det är det bästa förslaget tycker jag. Då det var förslaget jag kom med först också. Det här med omröstning för de rapporter som kanske inte vinner månadens rapport är nog också fel som Bolsson säger - Det räcker ju ifall ni moderatorer tycker en rapport är mycket speciell och värd en plats för att den ska ta en plats. Men just det här som jag kom med att månads vinnarna hamnar där om de avslutas handlar ju mest om att där är det ju redan folket som bestämmer, därav får de också represetanter i arkivet.

#20   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 12 July 2010 - 00:20 AM

Ja, att Månadens saverapport hamnar i ett arkiv känns i de flesta fallen som en självklarhet men kanske inte alltid. Det finns säkert någon vinnare som satsar stenhårt under en månad men sedan blir det inte så mycket mer. Då kanske det räcker att man vunnit Månadens raverapport?

Om det här nu blir verklighet så skulle jag också vilja lyfta fram gamla rapporter från tidigare spel. Saverapport-forumet har ändå 33 sidor vid det här laget och det finns många gamla rapporter som säkert nya läsare skulle uppskatta.

Ska försöka få tag i Zekeiel och ibkdaleninnebandy imorgon för att prata lite med dem om det här. Med det sagt så vill jag gärna se fler förslag än dem som redan dykt upp och diskussioner kring desssa.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar