Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Bidra med era förbättringsförslag

FÖRSLAG
117 svar till detta ämne

#101   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1645 Inlägg:

Postad 11 July 2015 - 14:47 PM

Den halvdöda forumdelen Arkivet kommer att få mer liv under de kommande månaderna. Med tanke på att det är över 140 sidor rapporter att gå igenom kan detta ta lite tid, PM:a gärna om det är någon rapport ni anser vara värd ett Hall of Fame eller att bli placerad i rapportforumets himmelrike.

Rapporter äldre än 1 år kommer att arkiveras eller tas bort.

#102   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1645 Inlägg:

Postad 28 January 2016 - 01:42 AM

Visa inläggBergkamp skrev:

Den halvdöda forumdelen Arkivet kommer att få mer liv under de kommande månaderna. Med tanke på att det är över 140 sidor rapporter att gå igenom kan detta ta lite tid, PM:a gärna om det är någon rapport ni anser vara värd ett Hall of Fame eller att bli placerad i rapportforumets himmelrike.

Rapporter äldre än 1 år kommer att arkiveras eller tas bort.

Kom som sagt gärna med förslag via PM på rapporter som förtjänar att vila på ett vackrare ställe. Jag har för övrigt raderat över 40 sidor med rapporter, det går sakta framåt.

#103   micke122

Rapportmod

• Moderator
  • 4620 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Falkenbergs FF

Postad 18 January 2017 - 23:18 PM

Nu har jag alltså tagit över som ansvarig mod för rapportdelen. Först och främst vill jag tacka Bergkamp för hans gedigna och solida arbete här under lång tid, något som uppskattas oerhört mycket. Det är ett trist men samtidigt fullt förståeligt besked att han nu lämnar som moderator. Jag ska göra mitt bästa för att driva vidare arbetet här. Omröstningen för Månadens Rapport för december och därefter årets rapport 2016 kommer att läggas upp inom snar framtid.

Som ny tar jag gärna emot förslag, tankar, åsikter, idéer och dylikt kring vad som går att förbättra inom avdelningen. Skriv här i tråden eller PM:a mig.
FMS-mästare i fotbollskunskap 2015.

#104   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7233 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 18 January 2017 - 23:26 PM

Jag skulle vilja att vi tillsammans börjar snegla på en saverapport-tävling, likt de föregående vi har haft genom åren. För min del behövs inget pris utan äran passar utmärkt. Men då är det till att minst 6-8 deltagare är med och tävlar och är relativt aktiva. En rolig grej som bör livas upp igen helt enkelt.

Vill även att den rapport som blir månadens får, förutom sin rapport klistrad, en nyhet om sin rapport på förstasidan. Varför inte utveckla det hela och göra en mindre intervju med segraren? Förutsatt att intresset finns. På så sätt får vi två flugor i en smäll med en sukt efter att vinna och bli klistrad men även få bli omskriven på huvudsidan på FMS. Man hade kunnat avsluta med någon slags kuriosa eller en fråga om vad användaren i fråga skulle vilja göra med FMS osv. Allt för att öka aktiviteten på forumet.

Lite tips och tricks, vet att det finns en del men man kanske kan utöka/förnya det på något vis? Aktivera den här delen än mer och så mycket det går. Kanske lite för mycket men jag tror det hade uppskattats.

Och sist men inte minst, lycka till micke122. Du kommer säkerligen att axla Bergkamps roll på ett mycket bra sätt och hoppas att du bidrar med aktivitet :)

#105   micke122

Rapportmod

• Moderator
  • 4620 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Falkenbergs FF

Postad 19 January 2017 - 21:09 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Svar

Tack för utförligt svar, det uppskattas och gör mycket nytta.

SR-tävling är något som jag är väldigt positiv inställd till, särskilt med tanke på att det var ett bra tag sedan den senaste ägde rum (feb 2015). En intressekoll på det kan ju inte skada åtminstone, men som sagt så behövs det ett gäng aktiva för att det ska vara lönt att hålla igång. Detta är en idé som jag gärna diskuterar vidare framöver.

Trevligt förslag angående intervju med segraren, det kommer jag definitivt ge ett försök i och med utnämningen av årets rapport 2016. Känns som ett lämpligt sätt att öka uppmärksamheten kring rapportdelen.

Och tack så mycket för lyckönskningen. Jag är övertygad om att det går att göra något riktigt bra av rapportforumet :)

Sist men inte minst, vill jag slå ett slag för Lappes rapportguide som innehåller en hel del matnyttig information.
FMS-mästare i fotbollskunskap 2015.

#106   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7233 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 10 April 2019 - 14:47 PM

För att hitta tillbaka lite till rötterna så kommer vi att klistra månadens rapport och mest spännande idén så att de får den cred de förtjänar. När nästa månads vinnare utses skiftar vi de klistrade trådarna. Även omröstnings-tråden kommer att klistras :)

#107   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5394 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 01:54 AM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Nu var det som så att jag ville få ut månadens rapport i god tid och då gick jag och skummade igenom rapporterna snabbt över de som haft inlägg under juli månad. Jag tror alla här inne som röstar är tillräckligt proffsiga för att rösta på den rapport de anser hålla högst kvalitet och är mest innovativ som dessutom är aktiv. Jag ber om ursäkt ifall några föll igenom mellan stolarna, men så är det.

Vill inte kladda i själva omröstningstråden så flyttar hit.

Replik: Så du litar på att användarna är proffsiga men du glömde vara det? :( Var någon månad sen någon icke-aktiv rapport (inte avslutad men ej postad i under aktuell månad) kom med. Inte du som skötte det då men så svårt är det inte att ha koll om man ger den extra tid som behövs. Så lite mer tid och ompyssling önskas framöver. Tycker ändå användarna som skriver och börjat liva upp forumet igen förtjänar det.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 04 August 2019 - 01:55 AM

#108   Elfsborg

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 581 Inlägg:
  • Favoritlag:Tottenham Hotspurs

Postad 04 August 2019 - 04:16 AM

Visa inläggtrashbag skrev:

Replik: Så du litar på att användarna är proffsiga men du glömde vara det? :( Var någon månad sen någon icke-aktiv rapport (inte avslutad men ej postad i under aktuell månad) kom med. Inte du som skötte det då men så svårt är det inte att ha koll om man ger den extra tid som behövs. Så lite mer tid och ompyssling önskas framöver. Tycker ändå användarna som skriver och börjat liva upp forumet igen förtjänar det.
Högst beklagligt att människor verkar vara mänskliga. Vill du ge de som livar upp forumet den ompyssling de förtjänar så finns säkert möjligheten till att arrangera kommande månadens rapport-tråd! :)

#109   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5769 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 04 August 2019 - 10:14 AM

Replik: Så du litar på att användarna är proffsiga men du glömde vara det? Postad bild Var någon månad sen någon icke-aktiv rapport (inte avslutad men ej postad i under aktuell månad) kom med. Inte du som skötte det då men så svårt är det inte att ha koll om man ger den extra tid som behövs. Så lite mer tid och ompyssling önskas framöver. Tycker ändå användarna som skriver och börjat liva upp forumet igen förtjänar det.

Det var troligen mitt fel, ber om ursäkt för detta och ska bättra mig i framtiden. Ser fram emot att se dina röster i framtida omröstningar och kul att du hittat tillbaka till forumet och tycker att det har fått liv igen. :)

#110   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5394 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 12:06 PM

Elfsborg: Alla kan vara mänskliga absolut. Min mening var att "väcka er" mods så ni är mer alerta framöver. Jag är mer än villig att hjälpa till! Jag kommer absolut tillbaka till FMSweden om inläggshanteraren backas, sökfunktionen börjar fungera igen (dessa pajades i en uppdatering för fler år sen) och om alla inblandade pengar försvinner.

Yaya: Ja det spelar ingen roll exakt vem det är. Som sagt, mitt inlägg var för att hålla er alerta framöver då det missats mer än en gång nu :)

#111   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5769 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 14:11 PM

Elfsborg: Alla kan vara mänskliga absolut. Min mening var att "väcka er" mods så ni är mer alerta framöver. Jag är mer än villig att hjälpa till! Jag kommer absolut tillbaka till FMSweden om inläggshanteraren backas, sökfunktionen börjar fungera igen (dessa pajades i en uppdatering för fler år sen) och om alla inblandade pengar försvinner.

Yaya: Ja det spelar ingen roll exakt vem det är. Som sagt, mitt inlägg var för att hålla er alerta framöver då det missats mer än en gång nu Postad bild

Tycker dock det är lite hårt uttryckt att du måste väcka oss/mig. Du har ingen aning om vilken tid som läggs ner på FMSweden på sidan av heltidsarbete och om det handlar om slarv för det är mycket att göra eller att vi inte bryr oss och lägger den kärleken som krävs. Du tar för givet att vi är allmänt kassa och det gör mig lite besviken (kan mycket väl ha fel). Ibland gör man misstag för det är mycket att göra på sidan av sitt heltidsjobb och det ber jag som sagt om ursäkt för. Men känslan är att du letar möjligheter att trycka till med hård kritik där sättet du skriver inte signalerar att du gärna vill hjälpa till med din kritik för att få det bättre utan mer visa vilket dåligt jobb vi gör (du har all rätt att tycka det). Jag kan ha fel och övertolka men det är iaf tråkigt i min mening. Både du och jag vet att det går att skriva på olika sätt. Vill du diskutera detta mer gör jag det mer än gärna på PM.

Men jag tar till mig detta och kommer tänka på det i framtiden för det är såklart bra och viktig feedback. Tack för det och hoppas att den väcker mig då. Postad bild Jag tar för givet att du inte menar något illa iaf. Postad bild

Edit: har skickat ett PM så vi kan ta en fortsatt diskussion där!

#112   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5769 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 14:47 PM

I övrigt är jag väldigt nyfiken på mer feedback från alla andra användare på forumet.

* Vad tycker ni fungerar bra och mindre bra?

* Vad skulle ni vilja se mer av?

Helt okej att skriva här i tråden eller skriva till mig på PM! :)

#113   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5394 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 15:04 PM

Yaya: Ja jag svarade på PM och för att förtydliga så är det i princip tvärtom. Vill verkligen inte trycka till någon individuellt för en miss och gillar dig och kaki väldigt mycket.

Bambuh: Håller med och inte. Det är som sagt inte svart eller vitt.

Mindre bra: Inläggshanteraren är fortfarande trasig. Vet att det varit flera försök att försöka fixa forumets plattform men det lär fortfarande tryckas på. Man kan bla inte klistra in text direkt utan att den blir svart (mot marinblå bakgrund om man kör det temat).

Vill se mer av: Påhittade utmaningar ihopkopplade med rapporter Så t.ex. flera blir sugna att rapportera om samma lag och "tävla" mot varandra.

#114   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5769 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 15:11 PM

Yaya: Ja jag svarade på PM och för att förtydliga så är det i princip tvärtom. Vill verkligen inte trycka till någon individuellt för en miss och gillar dig och kaki väldigt mycket.

Bambuh: Håller med och inte. Det är som sagt inte svart eller vitt.

Mindre bra: Inläggshanteraren är fortfarande trasig. Vet att det varit flera försök att försöka fixa forumets plattform men det lär fortfarande tryckas på. Man kan bla inte klistra in text direkt utan att den blir svart (mot marinblå bakgrund om man kör det temat).

Vill se mer av: Påhittade utmaningar ihopkopplade med rapporter Så t.ex. flera blir sugna att rapportera om samma lag och "tävla" mot varandra.

Stort tack! :) Ska kika på detta!

#115   Wennstrom

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 04 August 2019 - 15:37 PM

Tycker också att en rapporttävling hade varit kul om intresset finns :)

Detta inlägg har redigerats av Wennstrom: 04 August 2019 - 15:39 PM

#116   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5258 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 18:59 PM

Ibland när man skriver i editorn så försvinner allt som skrivits och går inte att få tillbaka. Har blivit att jag måste skriva inläggen i ett dokument på datorn, men lite svårare med kodning då! :) Vet inte om det bara är jag, men det har hänt mig tillräckligt många gånger att jag inte vågar skriva långa inlägg/saverapporter direkt här längre.

#117   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4054 Inlägg:

Postad 04 August 2019 - 19:55 PM

Visa inläggfriggan skrev:

Ibland när man skriver i editorn så försvinner allt som skrivits och går inte att få tillbaka. Har blivit att jag måste skriva inläggen i ett dokument på datorn, men lite svårare med kodning då! :) Vet inte om det bara är jag, men det har hänt mig tillräckligt många gånger att jag inte vågar skriva långa inlägg/saverapporter direkt här längre.
Tips: varje gång du ska redigera i editorn. Klicka editorknappen > uppdatera sidan och sen klicka redigera igen!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#118   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 419 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Juve Stabia

Postad 04 August 2019 - 20:05 PM

- Sökfunktionen.

- Återuppliva Grafik fliken igen.
(Gjorde en egen tråd om detta för några månader sedan, men fick mest höra (inte av mods) att FMSweden inte skulle hålla på med sånt för vi är för små/sidan för liten. Vilket är ett roligt argument, då skulle man lika gärna kunna lägga ner sidan helt)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar