Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Bidra med era förbättringsförslag

FÖRSLAG
105 svar till detta ämne

#21   Bolsson

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2074 Inlägg:

Postad 12 July 2010 - 00:21 AM

Citat

Men snälla, inte fler omröstningar! Fan vad omständigt, kan inte alla rapporter som tagit sig till final i en måndstävling skickas dit när/om de är avslutade? Då kommer vi få se fler som fortsätter på sina rapporter längre även om de inte vinner.

Nu vet jag inte vad ni tycker men eftersom Saverapporter är grymt överrepresenterade på forumet om man jämför med Berättelser så skall åxå fler rapporter in i ett sådant "arkiv" tycker jag. De som vinner varje månadstävling hamnar ju redan i ett typ av "arkiv" redan iom årets SR-tävling.
Därför tycker jag mitt förlag om att de som tar sig vidare till final (då får folket vara med och avgöra) skall ha chansen att hamna där, så länge de avslutas på ett hyfsat snyggt sätt. Då får man in lite olika typer av rapporter och inte bara sådana som läses av den stora massan som hemlighetensjälv säger.
Alternativet är enligt mig som Bubusch säger att moderatorer avgör, men det blir kke lite väl mycket extra arbete.
Du kan kalla mig för idiot, det har jag inget emot, jag är en idiot! Mer än så kan ingen bli!

#22   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 12 July 2010 - 00:24 AM

Är man moderator så måste man klara av extra arbete - Positiva satsningar för att förbättra något måste göras med extra arbete. Det är svårt att göra någonting bättre utan att få göra extra arbete.

Edit: Eller så ser jag väll allting kanske för seriöst vad gäller arbetet som moderator här... Kanske inte uppskattas så mycket som man tror med förbättringar.

#23 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 12 July 2010 - 00:25 AM

Varför kan man inte göra en liten grupp som består av speciellt utvalda personer som väljer ut vilka rapporter som ska presenteras i "Arkivet".

#24   waggen

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3063 Inlägg:
  • Snapchat:ollewall
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Spurs

Postad 12 July 2010 - 00:31 AM

Jag litar på att ni moderatorer har omdöme nog att kunna välja ut vilka rapporter som skulle passa i ett sådant här arkiv, utan att ni behöver genomföra omröstningar eller dylikt.

#25 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 12 July 2010 - 00:34 AM

Kan inte vi "vanliga" medlemmar helt enkelt komma med förslag till moderatorerna som sedan bestämmer vilka som får vara med? Jag vet några gamla rapporter som jag tycker borde vara med i ett arkiv.

#26 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 12 July 2010 - 00:36 AM

Citat

Kan inte vi "vanliga" medlemmar helt enkelt komma med förslag till moderatorerna som sedan bestämmer vilka som får vara med? Jag vet några gamla rapporter som jag tycker borde vara med i ett arkiv.

Bland annat Denaris resa genom världen. Rockystars Kiruna rapport.

#27 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 12 July 2010 - 00:41 AM

Citat

Citat

Bland annat Denaris resa genom världen. Rockystars Kiruna rapport.

Sugarcults "El Campeon". Hemlighetensjälvs om svenska landslaget.

#28   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1647 Inlägg:

Postad 12 July 2010 - 00:44 AM

Citat

Det jag menade med en nominerings-tråd. Lite som Biblioteket för berättelser fast med andra regler för att komma in då.

#29 Gäst_Man1ac_*

• Guests

Postad 12 July 2010 - 00:56 AM

Det som låter bäst är ju det som är lite likt berättelseforumets sätt att välja in berättelser. Användarna nominerar de rapporter som de tycker förtjänar en plats i "Arkivet" och sedan väljer moderatorerna in de nominerade rapporterna som de tycker hör hemma där.

#30 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 12 July 2010 - 01:25 AM

Problemet blir ju att oftast röstar ju alla på de nyaste rapporterna och inte alls på de gamla som hållit extremt hög klass länge. Och jag själv läser kanske 1/10 av de rapporter som är igång eftersom vissa klarar jag inte av osv. Därför tycker jag en viss grupp ska välja varsin rapport och skriva en kort "sammanfattning" om rapporten och varför den borde vara i arkivet. Sedan tycker jag det ska postas till alla läsare så de får se vilka vi valt ut och även tycka till om vi borde valt någon annan och komma med ett argument om varför vi borde gjort de. Sedan får moderatorerna ersätta de rapporter som de tycker inte borde vara med mot en rapport som eventuellt någon har nominerat utanför gruppen med ett bättre argument än vad den utvalde hade. Sedan får moderatorerna välja ut vilken av de (5,6 eller 7) rapporter som bör låsas in i arkivet.

#31   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 12 July 2010 - 08:58 AM

Citat

Citat

Det jag menade med en nominerings-tråd. Lite som Biblioteket för berättelser fast med andra regler för att komma in då.

Detta är ju det bästa och lättaste alternativen att göra - Men frågan är hur aktiv den kommer att vara. Den som ligger i biblioteket är inte precis aktiv. Jag försökte under min tid som moderator dra igång en omröstning oss Moderatorer emellan om en berättelse skulle in i Biblioteket eller ej, men fick inte svar utav någon. Inga användare kommenterade förslaget av vald rapport heller. Får hoppas att den kan vara aktiv i alla fall, är ju fler rapporter en berättelse på sidan så ska väll gå.

Edit: då vi börjat snacka förslag och annat i denna tråden nu så valde jag att ändra titeln på min från början skapade tråd :p

#32   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 12 July 2010 - 19:13 PM

Tänkte meddela att ett nytt underforum till Saverapport-delen kommer att skapas vid namn Arkivet där avslutade saverapporter som varit något utöver det vanliga kommer att hamna. Lite som Biblioteket för Berättelser och LLM-forumet fast det kommer troligen att vara lite enklare att hamna i Arkivet då saverapporter ska vara mer tillgänliga helt enkelt.

För att din rapport ska kunna hamna i arkivet så måste du ha meddelat att den är avslutad och fått den låst av oss moderatorer. När den väl hamnat i arkivet så kommer den förbli där för läsarnas njutning. Vi kommer att kontakta skaparen av själva rapporten för att få deras godkännande först då dem inte längre kommer att kunna återuppta skrivandet.

För er som är oroliga att man måste vinna Månadens saverapport för att hamna i Arkivet kan jag säga att så inte är fallet utan vi söker även rapporter som inte älskas av alla för att skapa en mångfald av rapporter som utmärker sig på ett eller annat sätt.

För att göra det så enkelt som möjligt så kommer alltså det slutgiltliga beslutet att komma från oss moderatorer men för att ni ändå ska ha något att säga om saken så kommer vi att lägga upp en nomineringstråd där ni kan nominera rapporter ni tycker har vad som krävs för att hamna i Arkivet. Bara tänk på att rapporten måste vara avslutad för att hamna där.

Om ni har frågor så var god och använd den här tråden inledningsvis tills allt är igång.

edit: Kommer att ta bort ett par av inläggen i början av den här tråden så vi kan använda den för att fortsätta komma med förslag för att förbättra Saverapport-forumet. Hoppas att ingen misstycker.

#33 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 12 July 2010 - 19:43 PM

Jag har en fråga. Kommer ni ta bort kommentarerna som skrivits i rapporten eller ha kvar dom? Ser nog mycket cleanare och så ut om ni tar bort kommentarerna när rapporten skickas in i arkivet, fast å andra sidan kan det ju vara kul att läsa kommentarerna med.

#34   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 12 July 2010 - 19:46 PM

Citat

Jag har en fråga. Kommer ni ta bort kommentarerna som skrivits i rapporten eller ha kvar dom? Ser nog mycket cleanare och så ut om ni tar bort kommentarerna när rapporten skickas in i arkivet, fast å andra sidan kan det ju vara kul att läsa kommentarerna med.
Det har inte bestämts än så skulle vara kul att se vad folk tycker om det. Jag själv är för att kommentarerna tas bort för att man enklare ska kunna skåda rapporten i sin helhet.

#35 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 12 July 2010 - 19:51 PM

Citat

Citat

Det har inte bestämts än så skulle vara kul att se vad folk tycker om det. Jag själv är för att kommentarerna tas bort för att man enklare ska kunna skåda rapporten i sin helhet.

Okej. Håller med dig om att det vore bättre att kommentarerna tas bort!

#36 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 12 July 2010 - 19:54 PM

Citat

Citat

Citat

Okej. Håller med dig om att det vore bättre att kommentarerna tas bort!
Tycker också att kommentarerna ska tas bort, helt klart. När kommer Arktiv-forumet "öppnas"?

#37   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 12 July 2010 - 20:01 PM

Citat

När kommer Arktiv-forumet "öppnas"?
Tekniskt sätt så är Arkivet redan öppnat. Bara det att det inte finns några rapporter där än. För det första måste vi besluta om vi kommer att ta bort kommentarerna och så behöver vi era nomineringar i den klistrade tråden som nyss skapades för detta ändamålet. Efter det så kommer besluten om dem kommer in eller ej förhoppningsvis gå rätt så fort.

#38   rockystar

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3049 Inlägg:

Postad 13 July 2010 - 09:26 AM

Låter som en god idé. Tycker dock inte att allt för många rapporter ska hamna i arkivet, då jag tror att det lockar fler till den delen av forumet om det endast är rapporter av mycket hög kvalitet som ligger där. :)

#39   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 14 July 2010 - 00:45 AM

Förhoppningsvis under morgondagen kommer det dyka upp lite mer information om Arkivet och hur vi tänkt bestämma hur rapporterna hamnar där. Samtidigt hoppas jag att vi kommer att kunna skicka något bidrag dit för att börja fylla ut tomrummet.

#40 Gäst_Lakrisal_*

• Guests

Postad 14 July 2010 - 08:36 AM

Ta bort kommentarerna och låt även rapporter som inte avslutats med slutinlägg få en plats. En saverapport är inte detsamma som en berättelse och alla sätter inte upp långsiktiga mål att slutföra utan spelar bara vidare tills man tröttnar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar