Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Bidra med era förbättringsförslag

FÖRSLAG
105 svar till detta ämne

#41   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1647 Inlägg:

Postad 14 July 2010 - 22:24 PM

Vi har gjort klart med fyra extradomare för att avgöra vilka rapporter som hamnar i Arkivet för att på så sätt få fler åsikter och lättare att välja dem som verkligen är värda att vara där. Förhoppningsvis kommer detta även att skapa en mångfald då vi nu är sju individer som skapar egna rapporter på olika sätt och alla har sin egen stil.

#42 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 14 July 2010 - 22:25 PM

Citat

Vi har gjort klart med fyra extradomare för att avgöra vilka rapporter som hamnar i Arkivet för att på så sätt få fler åsikter och lättare att välja dem som verkligen är värda att vara där. Förhoppningsvis kommer detta även att skapa en mångfald då vi nu är sju individer som skapar egna rapporter på olika sätt och alla har sin egen stil.
Vilka är de fyra extradomarna om man får fråga?

#43   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 15 July 2010 - 16:20 PM

Är för borttagandet av kommentarer.
Är för att rapporter utan "måäsättnings-avslutning" ska få hamna där - Men alla rapporter bör avslutas med ett väl formulerat avslutningsinlägg, och inte bara "datorn krascha..boom, save borta"  - Samt då rapportyerad till mods som avslutad.

edit: Och så antar jag att hela tävling-saverapport som underforum nu flyttas från Biblioteket ---> Arkivet.

#44   Lohbin

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 20 September 2010 - 19:13 PM

Jag har ett förslag. Jag själv har inte så mycket möjligheter att spela med andra. Men jag vet att det är kul.
Vore det inte riktigt häftigt att få läsa en saverapport om ett multiplayer spel?
Finns det inte några där ute som är lite intresserad av att starta en sådan SR?

#45   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 20 September 2010 - 19:19 PM

Citat

Jag har ett förslag. Jag själv har inte så mycket möjligheter att spela med andra. Men jag vet att det är kul.
Vore det inte riktigt häftigt att få läsa en saverapport om ett multiplayer spel?

Har funnit ett par sådana. Fast jag tror att det kan bli problem och brist på tid, då kanske person 1 har träning när person 2 kan spela och vice versa.

Men jag håller med dig, otroligt roligt att lira, gärna med någon man känner irl också!

#46   Lohbin

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 20 September 2010 - 19:43 PM

Citat

Citat

Har funnit ett par sådana. Fast jag tror att det kan bli problem och brist på tid, då kanske person 1 har träning när person 2 kan spela och vice versa.

Men jag håller med dig, otroligt roligt att lira, gärna med någon man känner irl också!

Jo visst finns det brist på tid. Men vi har nog ett par riktigt aktiva fm spelare här ute på forumet och att kunna spela iaf en timma varannan dag borde ju inte bli något problem för dessa spelare :) Visst rapporten blir slöare än andra men det blir ju ändå mera att läsa plus att man får flera lags perspektiv och att det blir en roligare kamp om topp platserna :)

#47   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 30 September 2010 - 21:08 PM

Denna fråga går till våra fina moderatorer:

- Kommer det komma någon mer saverapportstävling?
Tror dock inte att det skulle vara så bra att han en till FM10 men nästa upplaga, som ju kommer om ett par månader, skulle var rätt så kul. Jag tänkte att vi kunde ha en tävling i början av nästa år?

Eller ni har inte alls tänkt på det?

#48   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 30 September 2010 - 21:13 PM

Den diskussionen har dykt upp förut men vi känner att FM11 är lite för nära och det är rätt så tydligt att saverapport-delen inte är lika aktiv som den var för några månader sedan. Förvisso kan detta bero på den gångna sommaren och att skolorna har börjat dra igång men jag personligen känner att folk inte är fullt lika motiverade för FM10 som skulle krävas för en vettig tävling.

Som svar på din fråga så ja, ni kan vänta er en till tävling men när det sker är långt ifrån bestämt än. Hur somhelst så blir det inte för FM10.

#49   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 30 September 2010 - 21:33 PM

Okej, tack så mycket för informationen!

#50   micke122

Rapportmod

• Moderator
  • 4608 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Falkenbergs FF

Postad 07 November 2010 - 11:17 AM

Vill gärna ha en saverapport-tävling nu när FM11 kommit ut. Ryska ligan hade vart kul.

Sedan hade det varit bra om man kunde samla alla saverapporter till något annat spel än det senaste i ett underforum. T.ex. om någon startar en SR om FM 07, så hamnar den i underforumet.
FMS-mästare i fotbollskunskap 2015.

#51   11Adii21

Favorit

• Medlem
  • 1814 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Juventus

Postad 07 November 2010 - 11:26 AM

jag håller med micke122 på den punkten om att göra ett underforum för rapporter om äldre utgåvor av spelet.

#52   DW7

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2709 Inlägg:

Postad 07 November 2010 - 12:04 PM

Citat

jag håller med micke122 på den punkten om att göra ett underforum för rapporter om äldre utgåvor av spelet.
Jag också, mycket bättre om rapporterna från de olika spelen är samlade och sorterade och inte blandade.
Tidigare zerex7.

#53   grandebiri.

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 383 Inlägg:

Postad 07 November 2010 - 12:07 PM

Citat

Citat

Jag också, mycket bättre om rapporterna från de olika spelen är samlade och sorterade och inte blandade.
Jag är också för detta förslaget.

#54   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 07 November 2010 - 12:16 PM

Citat

Citat

Citat

Håller med på vissa plan, men en sak dyker upp i huvudet direkt då. Aktiviteten på dessa 'underforum' kommer bli minimalt. Ibland tycker jag det är charmigt när det kommer upp någon sr från 2007 eller 2008.

Vilka skulle årgångar skulle inkludera i detta 'underforum'? Ska CM ha ett underforum? Ska Fm10 ha ett eget?

#55   micke122

Rapportmod

• Moderator
  • 4608 Inlägg:

Postad 07 November 2010 - 12:26 PM

Citat

Citat

Citat

Citat

Håller med på vissa plan, men en sak dyker upp i huvudet direkt då. Aktiviteten på dessa 'underforum' kommer bli minimalt. Ibland tycker jag det är charmigt när det kommer upp någon sr från 2007 eller 2008.

Vilka skulle årgångar skulle inkludera i detta 'underforum'? Ska CM ha ett underforum? Ska Fm10 ha ett eget?

Kanske ett för CM och ett för FM 05-10? :p
FMS-mästare i fotbollskunskap 2015.

#56   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 07 November 2010 - 12:39 PM

Några underforum lär inte komma, det finns inga behov för det då det egentligen inte spelar någon roll för vilken årgång man skriver en rapport.

Ang. tävlingen så har det varit på tal förut men om jag får bestämma lär det dröja ett litet tag till i alla fall då spelet är så pass nytt. Kanske inför julen?

#57   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 07 November 2010 - 12:40 PM

Citat

Ang. tävlingen så har det varit på tal förut men om jag får bestämma lär det dröja ett litet tag till i alla fall då spelet är så pass nytt. Kanske inför julen?

Passar nog bra, med tanke på att majoriteten av FMS-medlemmarna fortfarande går i skolan.

#58   fredde990

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 396 Inlägg:

Postad 11 November 2010 - 18:08 PM

Halla,

vet inte om detta ar ratt plats att fraga men men. Jag pluggar och spelar fotboll i usa och har inte de sista satans tre boktstaverna, tankte om man skriva en rapport anda, eller kommer det bli att for mycket irritation pa avsaknaden av bokstaverna?

Man kan antagligen kopiera bokstaverna har inne och alltid ha dem redo pa ctrl+v men later som ratt mycket jobb.

Annars far jag skriva ner och lagga upp rapporten nar jag kommer hem.

#59   micke122

Rapportmod

• Moderator
  • 4608 Inlägg:

Postad 27 January 2011 - 14:32 PM

Tar upp detta om underforum igen.

Det har nu kommit upp en hel del EHM-rapporter, så jag har kommit på ett förslag.

Forumdel: FM11-rapporter

Underforum 1: EHM-rapporter
    Underforum 2: CM & [footnote]tidigare FM-spel alltså[/footnote]FM-rapporter

#60   Wixz

Favorit

• Medlem
  • 1550 Inlägg:

Postad 27 January 2011 - 15:11 PM

micke122: Av vilken anledning borde detta finnas, knappast jobbigt att strunta i EHM-rapporterna om man inte är intresserad. Jag är till exempel inte intresserad av alla rapporter som finns utan läser bara en handfull utav dem. Resten struntar jag i.

Eller finns det någon annan anledning?
"35 år utan titel. Ner i tredjedivisionen. Nicky Summerbee och Kinkladze. Jamie Pollock och självmålet. Lose and booze. Joy Division och Oasis och Stone Roses. The Kippax and the pouring rain"

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar