Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Älska!

33 svar till detta ämne

#21   Craxxez

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2252 Inlägg:

Postad 15 August 2011 - 21:59 PM

Citat

Älska när man hittar Zdeno Charas 27-årige regen som har spelat större delen av sin karriär i den tjeckiska andraligan. Sen köper man honom till Mörrum för 1,3 miljoner. Rent allmänt verkar man kunna göra fina fynd i de stora central- och östeurpeiska ländernas andraligor.

Screen? ;)

Det är för Dig våra hjärtan slår
Alltid Oavsett i alla år

#22   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 Inlägg:
  • Yrke:Handläggare
  • Favoritlag:Frölunda HC, IFK Göteborg

Postad 15 August 2011 - 22:25 PM

Citat

Citat

Älska när man hittar Zdeno Charas 27-årige regen som har spelat större delen av sin karriär i den tjeckiska andraligan. Sen köper man honom till Mörrum för 1,3 miljoner. Rent allmänt verkar man kunna göra fina fynd i de stora central- och östeurpeiska ländernas andraligor.

Screen? ;)

Filip Oravec, historik. Lite dåligt att min scout i Centraleuropa inte hittade honom tidigare.

#23   Craxxez

Ikon

• Medlem
  • 2252 Inlägg:

Postad 16 August 2011 - 09:44 AM

Citat

Citat

Citat

Screen? ;)

Filip Oravec, historik. Lite dåligt att min scout i Centraleuropa inte hittade honom tidigare.

Lär ju ösa in poäng för dig. ;)

Det är för Dig våra hjärtan slår
Alltid Oavsett i alla år

#24   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3469 Inlägg:

Postad 16 August 2011 - 10:19 AM

Citat

Citat

Citat

Citat

Screen? ;)

Får hoppas det :)
Killen är inte draftad heller, inte ens i 6:e- eller 7:e rundan

#25   gurra47

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 153 Inlägg:

Postad 16 August 2011 - 13:12 PM

Citat

Citat

Citat

Citat

Citat

Screen? ;)

Synd bara att han inte kan stå upp efter sina feeeta tacklingar ( värdelös balans ;) )

#26   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3469 Inlägg:

Postad 16 August 2011 - 14:49 PM

Citat

Citat

Citat

Citat

Citat

Citat

Screen? ;)

Synd bara att han inte kan stå upp efter sina feeeta tacklingar ( värdelös balans ;) )

Well, motståndarna kommer inte heller vara på benen efter så det går på ett ut ;)

#27   gurra47

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 153 Inlägg:

Postad 16 August 2011 - 14:54 PM

Citat

Citat

Citat

Citat

Citat

Citat

Citat

Screen? ;)

Well, motståndarna kommer inte heller vara på benen efter så det går på ett ut ;)

Sant det ;)

#28   Soap

Ikon

• Medlem
  • 2006 Inlägg:

Postad 09 November 2011 - 21:46 PM

Drafta en spelare som scouten tycker är en talangfullare version av Alexander Ovechkin <3

#29   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3469 Inlägg:

Postad 24 March 2012 - 17:01 PM

Fortsättning härifrån ...men älskar när juniorerna sedan ser till att vinna den flyttade matchen.

#30   Lumpjaw

Spelare

• Medlem
  • 3407 Inlägg:

Postad 09 April 2012 - 12:28 PM

Känslan som infinner sig när man sätter sig vid datorn och börjar lira EHM, så kollar man på klockan och inser att det gått nästan tre timmar, och känner att man inte behöver bry sig :)

#31   Peanut

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 429 Inlägg:
  • Yrke:Elektriker
  • Favoritlag:Modo Hockey, Minnesota Wild

Postad 21 November 2013 - 23:14 PM

Satt på skolan och lira häromdagen, mitt Winnipeg Jets gick som tåget i slutspelet och ryktet började sprida sig runt klassrummet. Tillslut var jag framme i match 6 i SC-Finalen, matchen går till övertid, då kommer läraren och ställer sig bakom mig och jag tänker då såklart: "Fan nu måste jag väl stänga av, mitt i spänningen.." Men istället så säger han: "Vi ser det här som en liten paus!" Så med läraren och dom övriga sex personerna som befann sig i klassrummet bakom mig så startar jag övertiden, och halvvägs in i den andra övertidsperioden så avgör Jannik Hansen på en retur och alla utbrister i ett högljutt: "JAAAA!!" Varpå läraren säger: "Nu tror jag vi återgår till arbetet." ;)

#32   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2469 Inlägg:

Postad 27 June 2017 - 05:49 AM

Visserligen så förlorar jag en av mina bästa spelare men det känns ändå väldigt fint. Lirar med Stjernen och hittade Daniel Johnson utan kontrakt sommaren 2018. Den 18-årige forwarden hade gjort en fin säsong i Lyckseles J18-lag (div. 1) under 2016-17 och fick med rätta chansen i Almtunas J20 Elit-lag där det blev 20 mål och 9 assist på 32 matcher. Tufft att gå direkt till norska högstaligan efter det men det blev en billig chansning för oss, och som den gick hem.

15 mål och 10 assist på 28 matcher under debutsäsongen och svenska SHL-lag började rycka i honom. Rögle la ett lågt bud och ville inte vara med om att höja det, DIF visade intresse utan att lägga bud men i början av december 2018 kom Linköping med ett bud på 1 miljon kronor. Ett spel är ett spel naturligtvis, men med ett eget kapital på 2,8 miljoner kronor så var det egentligen ingen tveksamhet om att acceptera budet.

Visst är det kärlek att utveckla talanger till högre divisioner.

#33   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 798 Inlägg:

Postad 29 June 2017 - 19:46 PM

Visa inläggRagnar skrev:

Visserligen så förlorar jag en av mina bästa spelare men det känns ändå väldigt fint. Lirar med Stjernen och hittade Daniel Johnson utan kontrakt sommaren 2018. Den 18-årige forwarden hade gjort en fin säsong i Lyckseles J18-lag (div. 1) under 2016-17 och fick med rätta chansen i Almtunas J20 Elit-lag där det blev 20 mål och 9 assist på 32 matcher. Tufft att gå direkt till norska högstaligan efter det men det blev en billig chansning för oss, och som den gick hem.

15 mål och 10 assist på 28 matcher under debutsäsongen och svenska SHL-lag började rycka i honom. Rögle la ett lågt bud och ville inte vara med om att höja det, DIF visade intresse utan att lägga bud men i början av december 2018 kom Linköping med ett bud på 1 miljon kronor. Ett spel är ett spel naturligtvis, men med ett eget kapital på 2,8 miljoner kronor så var det egentligen ingen tveksamhet om att acceptera budet.

Visst är det kärlek att utveckla talanger till högre divisioner.

Det vore roligt med en uppdatering om hur det går får den spelaren om han kanske når NHL eller KHL :) efter SHL

#34   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2469 Inlägg:

Postad 02 July 2017 - 16:04 PM

Det har gått helt okej för killen, postar lite bilder.

Postad bild
Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar