Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Prostitution

43 svar till detta ämne

#21   Juws

Legend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4045 Inlägg:
  • Favoritlag:Hellas Verona
  • Tränar:Hellas Verona

Postad 01 August 2013 - 16:40 PM

Visa inläggdeadwood skrev:

Det jag menar var att varför uppmana unga tjejer att hoppa av skolan och sälja sig (vilket inte lär kräva betyg) istället för att gå kvar i skolan och få ut betyg.

Eller kanske inte uppmana men dom ser liksom att det är bättre att hoppa av.
Mja, jag tror inte att du skulle kunna jobba som prostituerad om du är under 18 så det är inte direkt att de hoppar på jobbet direkt.
Följ oss på Twitter och Facebook ....och kanske även mig skrivande om Hellas Verona på SvFans?

#22   RayParlour

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1454 Inlägg:

Postad 01 August 2013 - 16:55 PM

Visa inläggdeadwood skrev:

Det jag menar var att varför uppmana unga tjejer att hoppa av skolan och sälja sig (vilket inte lär kräva betyg) istället för att gå kvar i skolan och få ut betyg.

Eller kanske inte uppmana men dom ser liksom att det är bättre att hoppa av.
Haha, oroa dig inte. Jag misstänker ändå att de flesta tjejer ser fler nackdelar med horyrket än det juridiskt trassliga det medför.

Detta inlägg har redigerats av RayParlour: 01 August 2013 - 16:58 PM

#23   Joar

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6438 Inlägg:
  • Yrke:Fd. Moderator

Postad 01 August 2013 - 20:41 PM

Har aldrig sett en glad och lycklig prostituerad i Tyskland. Att legalisera det hela resulterar bara i att man legaliserar människors tragik.

Ni som vill legalisera det är kanske sådana som gärna skulle köpa tjänsterna också?

"Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship."

Follow me Du_Bist on Twitter

#24   Juws

Legend

• Medlem
  • 4045 Inlägg:
  • Favoritlag:Hellas Verona
  • Tränar:Hellas Verona

Postad 01 August 2013 - 21:07 PM

Visa inläggJMalmsten skrev:

Har aldrig sett en glad och lycklig prostituerad i Tyskland. Att legalisera det hela resulterar bara i att man legaliserar människors tragik.

Ni som vill legalisera det är kanske sådana som gärna skulle köpa tjänsterna också?

Har själv inget större intresse av det men det känns som du har varit nära eller t.o.m köpt för att kunna bedömma om de är glada och lyckliga? I det menar jag inte att du har fel i det du säger, kan mycket väl vara så men jag har kanske en naiv tro på den lyckliga horan.
Följ oss på Twitter och Facebook ....och kanske även mig skrivande om Hellas Verona på SvFans?

#25   Joar

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6438 Inlägg:

Postad 01 August 2013 - 21:12 PM

Visa inläggJuws skrev:

Har själv inget större intresse av det men det känns som du har varit nära eller t.o.m köpt för att kunna bedömma om de är glada och lyckliga? I det menar jag inte att du har fel i det du säger, kan mycket väl vara så men jag har kanske en naiv tro på den lyckliga horan.

Vafan?

Ta en promenix på Reeperbahn i Hamburg och känns efter hur det är med din naiva tro!

#26   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4751 Inlägg:

Postad 01 August 2013 - 21:22 PM

Nu är jag inget snille när det gäller lagar, men om jag skulle köpa sex av en prostituerad och sedan filma det, kan jag inte hävda att jag spelar in en porrfilm och på så vis undvika att bli åtalad ifall jag åker fast? För att köpa sex är fel, men att betala någon för att spela in en porrfilm (dvs köpa sex) är lagligt.
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#27   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7360 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 01 August 2013 - 21:30 PM

Hm ja Marre, det skulle du nog faktiskt kunna göra. Men då krävs ju att det finns anställningspapper på "skådespelaren" du köper o.s.v.

#28   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 01 August 2013 - 21:32 PM

Visa inläggmarre023 skrev:

Nu är jag inget snille när det gäller lagar, men om jag skulle köpa sex av en prostituerad och sedan filma det, kan jag inte hävda att jag spelar in en porrfilm och på så vis undvika att bli åtalad ifall jag åker fast? För att köpa sex är fel, men att betala någon för att spela in en porrfilm (dvs köpa sex) är lagligt.

Family Guy much?

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#29   Joar

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6438 Inlägg:

Postad 01 August 2013 - 21:33 PM

Eftersom ditt syfte är att kringgå sexköpslagen genom att hitta på att det är fråga om en porrfilm som skall göras blir det ju en bevisfråga och där lär domstolen inte ha några som helst problem att fälla dig.

#30   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 01 August 2013 - 21:37 PM

Well då drar man väl igång en prostitutionsfirma som säljer "porrfilmstjejer" med papper och allt, och problemet med lagen är löst? Eller?

#31   Elston Gunn

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 450 Inlägg:

Postad 02 August 2013 - 01:33 AM

Det låter vattentätt. Jag vill investera 10 000 SEK i din prostitutionsfirma på studs. PM:a ditt kontonnr.
"FUCK WHAT YOU HEARD"

#32   norrbacka

FMSM -13

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2459 Inlägg:
  • Favoritlag:Gooner!

Postad 02 August 2013 - 02:37 AM

Att köpa prostitution är olagligt eftersom den lagen skyddar de individer som är utsatta, dvs tvingade till denna handling pga droger, ekonomisk kolaps, etc. Detta sammankopplas med en bakgrund att ingen egentligen vill bli hora, utan att det är en sista utväg. Att sälja sin kropp i sig är inte olagligt, men att köpa, eftersom man då utnyttjar denna fallgrop.

Man kan kalla det morallag om man så pass vill, och vissa scenarion kan det kännas vettigt att göra så, men ifall man tänker på de värsta scenarios, alla dom utsatta, så ter sig lagen mer självklar.

Givetvis finns det fördelar med att ha en laglig form av prostitution. Man skulle då kunna reglera den och se till att säljarna inte tillhör de utsatta (men då går man också emot grundtanken att ingen borde vilja vara hora). Detta medör även andra problem som hur skattningen till staten skulle se ut, vad händer med en säljare när denne inte längre är attraktiv, regelbunda hälsokontroller, spridningar av könssjukdomar.

Särskilda scenarion skiljer sig inte särskilt långt ifrån prostitution. T ex killen i baren som bjuder drinkar, sedan nattkrubb, taxi, och får sedan fiska i lårviken som belöning. Eller skådisarna i en porrfilm som får betalt för att knulla. Vars drar man skiljegränsen?

Personligen är jag klyven. Prostitution i utsattform med människor utan val är fruktansvärt. Däremot finns det säkert några enstaka fall som gärna säljer sin kropp för pengar utan att fallet är så när båda är överens, när lagen drabbar dessa är det också fel. Jag vet inte hur man ska lösa detta, men att helt legalisera det är ingen lösning, precis som dagens lag inte heller täcker allt.
Everything that doesn kill you.... only makes you stranger

FMSM-mästare 2013

KultKritik.se - Kultur- och underhållningsblogg

#33   Folke

Manager

• Medlem
  • 4014 Inlägg:

Postad 02 August 2013 - 10:58 AM

http://www.imdb.com/title/tt1327628/ , kolla in denna o tänk om.
"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#34   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • 3108 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 02 August 2013 - 11:02 AM

Äh bara åk in till Köpenhamn!

#35 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 03 August 2013 - 10:10 AM

JMalmsten - Jag föreslår att du tar en liten promenad i red light district i Amsterdam, de hororna är annat än olyckliga kan jag lova dig.

#36   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7360 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 12 August 2013 - 08:55 AM

http://www.svtplay.s...on-bakom-slojan

En till dokumentär om ämnet.

Detta inlägg har redigerats av Flour: 12 August 2013 - 08:56 AM

#37   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 12 August 2013 - 10:31 AM

Visa inläggDahlgren skrev:

JMalmsten - Jag föreslår att du tar en liten promenad i red light district i Amsterdam, de hororna är annat än olyckliga kan jag lova dig.

Visst finns det dom som gör det och är lyckliga, men jag är relativt säker på att de flesta gör det för att de inte har något val, för att det är deras sista utväg.

#38   Moridin

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Inlägg:

Postad 12 August 2013 - 14:01 PM

Visa inläggmarre023 skrev:

Visst finns det dom som gör det och är lyckliga, men jag är relativt säker på att de flesta gör det för att de inte har något val, för att det är deras sista utväg.

Hur vet du det?

#39   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 12 August 2013 - 14:20 PM

Visa inläggMoridin skrev:

Hur vet du det?
Hur vet du att det inte är så?

#40   krillekrack

Ungdom

• Medlem
  • 9 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF

Postad 12 August 2013 - 14:32 PM

FM Sweden goes Flashback. Charmigt.

Det här är ditt sjunde inlägg. Det bidrar inte ett smack. Det är med andra ord helt onödigt. Skärpning! // Mod JM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar