Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Skivorna vi kommer lista som årets bästa 2012

150 svar till detta ämne

#1   Underdog

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 366 Inlägg:

Postad 17 January 2011 - 19:24 PM

Har inte sett att någon annan startat denna tråd, så därför startar jag den. Trådens syfte behöver nog ingen närmre förklaring.
Enda skivan från i år som jag lyssnat på är White Lies nya platta Ritual . Än så länge verkar det helt okej men känns inte lika stark som debuten.

#2   Tjalan

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7337 Inlägg:

Postad 17 January 2011 - 20:04 PM

Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne. Har önskat mig den här skivan since the Diamonds Remix.

Första singeln var helt ok (Hard As a Motherfucker), operastuket var tungt och verserna var bra men resten av beatet var lite för syntpopshit.

11:e mars, komsi komsi.
yo baby, you ever had your asshole licked by a fat man in an overcoat?!

#3 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 17 January 2011 - 20:19 PM

Citat

Har inte sett att någon annan startat denna tråd, så därför startar jag den. Trådens syfte behöver nog ingen närmre förklaring.
Enda skivan från i år som jag lyssnat på är White Lies nya platta Ritual . Än så länge verkar det helt okej men känns inte lika stark som debuten.

Har bara hört singeln Bigger than us, och den är helt enormt bra. Videon är sjukt fin dessutom. Får ta och lyssna igenom den nästa gång jag har tid.

Tim Ten Yen släpper nytt album, jävligt trevligt då det var ett tag sedan deras första platta kom ut.
jj släpper väl nytt om jag inte minns fel? Eller det kanske var den där Mixtape-grejen som kom nu under vintern. KKV???
I'm from Barcelona släpper nytt, om man är lagd åt det hållet.
Noah and the Whale släpper nytt, eller man har iallafall släppt en singel.
Glasvegas släpper nytt.
Lykke Li släpper nytt.

Musikåret 2010 var enormt bra. Vad har vi att vänta oss i år?

#4   Wernbloom

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 Inlägg:

Postad 17 January 2011 - 20:30 PM

Hoppas på att Radiohead släpper nytt, och att de kommer till Sverige.

#5   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6199 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 17 January 2011 - 21:34 PM

The Wombats släpper nytt, Red Hot Chili Peppers också, tror The White Stripes och ska.

#6   Ahlqvist

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 620 Inlägg:

Postad 17 January 2011 - 21:36 PM

sum 41 släpper nytt, Paramore spelar in nya demos, blir ett bra år
Moder Teresa var en slampa

#7   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6199 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 17 January 2011 - 21:56 PM

The Strokes släpper ju också. Sen Beady Eye också, Oasis minus Noel. Coldplay släpper också nytt, och Foo Fighters.

#8   Felan

Favorit

• Medlem
  • 1545 Inlägg:

Postad 17 January 2011 - 22:55 PM

Denna tråd kan låsas. Världen ska ändå gå under då ;)
Messi måste vara en bugg i verkligheten. Hans höga målsnitt är tråkigt.

#9   ss.

Favorit

• Medlem
  • 1529 Inlägg:

Postad 17 January 2011 - 23:00 PM

Citat

Denna tråd kan låsas. Världen ska ändå gå under då ;)

Dock inte fören i december. Gott om tid att utse 2012-års bästa skivor med andra ord.

#10   Underdog

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 366 Inlägg:

Postad 17 January 2011 - 23:42 PM

Yes, The Strokes släpper nytt i år, helt omöjligt att dom kan skjuta upp den plattan ännu mer. Singel utlovad redan nästa månad. Spännande hur det kommer låta, enligt basist Nikolai Fraiture låter det som det album som borde släppts mellan Room on Fire och First Impressions of Earth.
Ser också fram emot Kasabian, Fleet Foxes och Beady Eye. Beady Eye har överraskat mig, då jag tog för givet att Noel hade all talang i Oasis men tycker att singeln Bring the Light är riktigt catchy.

#11   Shane

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 424 Inlägg:

Postad 17 January 2011 - 23:52 PM

Av det som släppts hittills så har jag lyssnat på två, The Decemberists (som var en klar besvikelse) och Destroyer. Gah, det sistnämnda alltså. ÅRETS BÄSTA SÅ LÅNGT!!!!11

wasting your days
chasing some girls
alright
chasing cocaine
through the backrooms of the world
all night

Och PJ Harveys nya som kommer 14e lär bli fantastisk. Beady Eye, The Strokes, Lykke Li, Glasvegas, Kanye West & Jay-Z som några nämnt ser jag också fram emot. Samt en massa som inte är så att säga utannonserade ännu, Fleet Foxes t ex. Uhm, nu ska vi se. Sen har vi Cut Copy, John Olav Nilsen & Gjengen, Kaizers Orchestra, Emil Jensen, Elbow, The View, Miss Li, The Vaccines, Peter Bjorn and John och Anton Kristiansson också. Ser bra ut.
Angående Bring the Light så är den riktigt dålig imo, men de andra singlarna ser lovande ut. Kanske kan det bli nåt det där.

Höll nästan på att glömma. The Pains of Being Pure at Hearts nya platta Belong toppar självklart förväntningslistan.

#12   Zenithal

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 863 Inlägg:

Postad 18 January 2011 - 00:57 AM

Brukar bli band som man aldrig hört talas om när året började som hamnar högt upp på de här listorna men som det ser ut just nu ser jag mest fram emot:

The Strokes, Arctic Monkeys, Foo Fighters, Coldplay, Mogwai, Death Cab for Cutie, Ting Tings, Howling Bells och Glasvegas.

Sen är det lite skräckblandad nyfikenhet om hur RHCP kommer låta utan Frusciante.

#13   rymdgubben

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2926 Inlägg:

Postad 18 January 2011 - 06:44 AM

Har någon en sån där fin, jättestor länk där allt som väntas släppas under året finns med?

Annars blir Radiohead intressant.

Det ryktas om att TOOL ska släppa ett nytt album under 2011 och är det fallet så är ju det såklart årets bästa album.

#14   faretarne

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Inlägg:

Postad 18 January 2011 - 09:20 AM

"Hardcore will never die, but you will" av Mogwai är ett riktigt bra album som nog kommer ligga uppe i toppen när man summerar musikåret 2012.

edit.. 2011 såklart.. skyller på sömnbristen

#15 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 18 January 2011 - 10:49 AM

2012?

2011 har ju precis börjat...

#16   Zenithal

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 863 Inlägg:

Postad 18 January 2011 - 10:50 AM

Citat

Har någon en sån där fin, jättestor länk där allt som väntas släppas under året finns med?

Annars blir Radiohead intressant.

Det ryktas om att TOOL ska släppa ett nytt album under 2011 och är det fallet så är ju det såklart årets bästa album.

Missar en hel del men man får en ungefärlig överblick iaf: http://features.meta...lease-calendar/

#17   tim

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 319 Inlägg:

Postad 18 January 2011 - 13:24 PM

Vikash, har du hört Alexis Weaks nya?
IF I COULD JUST LEAVE MY BODY FOR A NIGHT

#18 Gäst_Vikash_*

• Guests

Postad 18 January 2011 - 13:26 PM

Ja, tänkte skriva om den men sen sket jag i det.
Jag gillar det mesta med den. Han är fin, Alexis.

#19   Pixie

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Inlägg:

Postad 18 January 2011 - 20:34 PM

Citat

2012?

2011 har ju precis börjat...
Plattorna listas under 2012.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

#20   Dies Irae

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1098 Inlägg:

Postad 19 January 2011 - 13:30 PM

Det kommer att bli Moonsorrows nya platta Varjoina Kuljemme Kuolleiden Maassa. Kivenkantaja meets Verisäkeet säger de själva.

Andra höjdpunkter lär bli Burzum - Fallen, Vomitorys nya (Carnage Euphoria var deras bästa på länge) och den efterlängtade Autopsy-fullängdaren.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar