Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Skivorna vi kommer lista som årets bästa 2012

150 svar till detta ämne

#141 Gäst_Plan B_*

• Guests

Postad 02 September 2011 - 01:55 AM

M83 - Hurry up, We're dreaming

Utan tvekan bästa plattan jag hört iår. Kanske bästa plattan på flera år...Gör det inte sämre att det är en dubbel-platta. Dubbelt godis för öronen.

#142   Shane

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 424 Inlägg:

Postad 04 September 2011 - 14:54 PM

Tänkte bara säga att Strange Mercy av St. Vincent är SJUKT bra art/indiepop. Ett av årets bästa album, som för övrigt annars är PJ Harveys, Fleet Foxes och Bon Ivers. Men vi vet ju redan nu att årets bästa kommer bli Bad As Me av Tom Waits, som kommer 25 oktober.

#143   heimdalsgate

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:
  • Yrke:Jag plugger på Hyper Island.

Postad 16 September 2011 - 21:02 PM

Känner bara lycka när jag lyssnar på första spåret på Clap Your Hands Say Yeahs nya album. Kan bero på att jag är 5 öl-full. Det kan också bero på att det kommer vara ett jättejättebra album.

Annars tror jag på Jonathan Johansson och Per Egland som släpper nytt snart. LYSSNA PÅ PER EGLAND FÖRRESTEN! Han måste bli stor. Han är fan bästa svenska musikern på svenska just nu. Han och Jonathan Johansson.

#144   Felan

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1545 Inlägg:

Postad 16 September 2011 - 21:44 PM

Tjoho!

Nog för att Guetta kan vara otroligt kommersiell. Men fifan vad han lyckats med CD2 på "Nothing But The Beat" helt galet! För övrigt så strålar de om hitar på CD1 som inte är misslyckad. Men klubbvärlden har precis fått smaka på framtidens house (CD2). Han är fadern i klubbmusik, kommer alltid vara.

Min röst faller på: Nothing But The Beat med mr Baguette.
Messi måste vara en bugg i verkligheten. Hans höga målsnitt är tråkigt.

#145   xScaryKidx

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 602 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 17 September 2011 - 08:36 AM

Ännu en kandidat har nyss släppts: VNV Nation's Automatic! Underbar rakt igenom, bortsett från möjligen introt som kan vara lite jobbigt, men det är egentligen inget relevant till plattan ändå.

#146   Lägre

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 89 Inlägg:

Postad 12 October 2011 - 22:48 PM

Av någon anledning finns Noel's High Flying Birds skiva på Spotify nu en vecka innan skivsläppet. Jag är iofs inte den som klagar för det, jävligt bra faktiskt. http://open.spotify....A5xmE9Yky7PIBDL

Bästa spåret är If I Had a gun, men det hade man ju redan hört. Av de låtar som inte släppts tycker jag Broken Arrow är den bästa, tätt följd av The Wrong Beach och Everybody's On The Run.

Skivan är föga förvånande bättre än Beady Eye's, men det är jävligt tydligt att även Noel saknar sin bror. Liam har karisman Noel saknar. Tillsammans är de jävligt fantastiska. Dessutom, skulle man slå ihop Beady Eye och the High Flying Birds (och låta Liam sjunga ett par av Noels låtar) skulle resultatet nog bli det bästa Oasis leverat sedan 1995. Typ: The Roller, The Beat Goes On, Millionare, For Anyone, Four Letter Word och In The Bubble With A Bullet från Beady Eye och Everybody’s On The Run, If I Had A Gun, The Death Of You And Me, Broken Arrow, What A Life, The Wrong Beach och Stop The Clocks från Noels sida.

Aja, Noels skiva håller iaf hög klass. 4/5, typ. Eller iaf 3.5/5. Håll dessutom utkik för eventuella Sthlms spelningar, Noel har hintat om sådana, vilket är schysstschysstschysst.

#147   Oasis

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 773 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 19 October 2011 - 11:13 AM

Tycker albumet låter riktigt bra, If i had a gun, Stop The Clocks, AKA What a life! är några favoriter så här i början.

Skulle vara mumma om han kom till Stockholm.

#148   xScaryKidx

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 602 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 12 December 2011 - 18:30 PM

Årets bästa album, enligt mig, går att finna i listan nedanför. Ja, det är hel del metal, men det är samtidigt den bästa musiken.

1. Deathdestruction - Deathdestruction
2. Amaranthe - Amaranthe
3. Powerwolf - Blood of the Saints
4. Black Stone Cherry - Between the Devil and the Deep Blue Sea
5. Dead by April - Incomparable
6. The Haunted - Unseen
7. Vallenfyre - A Fragile King
8. Exit Ten - Give Me Infinity
9. Venom - Fallen Angels
10. Apostasy - Nuclear Messiah
11. Diamond Plate - Generation Why?
12. Dream Theater - A Dramatic Turn of Events
13. New Found Glory - Radiosurgery
14. Megadeth - Th1rt3en
15. The Mighty Mighty Bosstones - The Magic of Youth
16. Sopor Aeternus & The Ensemble Of Shadows - Have You Seen This Ghost?
17. The Black Dahlia Murder - Ritual
18. VNV Nation - Automatic
19. Nightshade - Lost in Motion
20. Five Finger Death Punch - American Capitalist
21. Trivium - In Waves
22. Bob Hund - Det Överexponerade Gömstället
23. 3 - The Ghost You Gave to Me
24. Pain - You Only Live Twice
25. Cherished - Horizon Falls

#149 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 12 December 2011 - 19:58 PM

Nån som kan tipsa om nåt bra som liknar The Strokes, Disco Ensemble och Mumford & Sons en del eller iaf inom samma genre?
Kanske inte alla tillsammans men några som är lika dom grupperna jag rabblade upp :-)

#150 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 12 December 2011 - 23:58 PM

Johanbajenfans, ta dig en titt på dessa sidor så kanske du finner något liknande.

http://www.lastfm.se...c=The%20Strokes
http://www.lastfm.se...2BSons/+similar
http://www.lastfm.se...semble/+similar

Jag har även en Playlist som du kan kolla igenom för ytterligare inspiration. Enda nackdelen är väl att det finns allt för mycket att sortera bland, men hoppas du finner något.

#151 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 13 December 2011 - 02:56 AM

Tack som fan weiner :-)
Blir en del lyssnande av musik framöver då!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar