Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Skivorna vi kommer lista som årets bästa 2012

150 svar till detta ämne

#21   Adrian

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 21 January 2011 - 21:24 PM

Jag gillar The Decemberists - "The King Is Dead" riktigt skön folk rock/ indie rock.
Bästa spåren: Dont carry it all, Down by the water, June Hymn, This is why we fight.

Annars så har jag lyssnat på White Lies senaste, som är klart svagare än debuten, vet ej riktigt vad som hände.

#22   doc

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2228 Inlägg:

Postad 21 January 2011 - 22:36 PM

Smith Westerns album är riktigt, riktigt bra. Såg dem när de var förband till MGMT, och albumet är precis så bra som jag minns dem live.

#23 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 22 January 2011 - 01:17 AM

Citat

Citat

2012?

2011 har ju precis börjat...
Plattorna listas under 2012.

Well, har ju alltid vart en sammanställning i december av året. Men okej...

#24 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 22 January 2011 - 18:04 PM

Förhandstips: John Grant, Cold War Kids.

#25   ss.

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1529 Inlägg:

Postad 27 January 2011 - 10:18 AM

Mitt förhandstips; Adele - 21.
Ett riktigt, riktigt bra album, i synnerhet för att vara det där svåra "andra-albumet".

#26 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 27 January 2011 - 13:12 PM

Kan onekligen bli ett spännande år.

Thåström kommer hitta på något och släppa. Sen är det rätt många band av dom där banden som man "lyssnar på men är inte helt såld på" som typ Kings of Leon som ska släppa nytt.

Själv hoppas jag på nytt från Long distance calling och There will be fireworks.

Förra årets släpp kändes som ett transport år. Var inte mycket spännande. Håkans nya var fint. Kent visade att dom faktiskt kan bli sämre.

#27   Sench

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 312 Inlägg:

Postad 27 January 2011 - 16:36 PM

Hoppas starkt på Lykke Lis nya. Av det lilla man hört så låter det lovande ut.

Är väl klart nu att både Fleet Foxes och Radiohead ska släppa nytt under året? Vet inte riktigt vad man ska hoppas på där. Känns bättre att inte överdriva den personliga hypen. Samma sak med The Strokes. Tror knappast att det blir "albumet som skulle kommit mellan ROF och FIOE". Men svårt att inte tycka att det är lite spännande att höra deras nya material.

Dr. Dre - Detox???
They are swelling out then sucking inward, folding in on itself. With a plop that splatters purple and gold sparks in all directions. The colored sparks do not turn to magic Canoli Filling that makes all your cavities and fillings go away when eaten.

#28   DeryckW

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Inlägg:

Postad 27 January 2011 - 18:47 PM

Sum 41 - Screaming Bloody Murder
Look in my eyes tell me I'm alright.
I don't know if I'm still alive
If this is goodbye
Forevers just a lie, big enough to make you wanna to try

#29   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6250 Inlägg:

Postad 27 January 2011 - 22:16 PM

Å andra sidan står det inte riktigt klart i trådtiteln vilket års albumutgivning som ska listas 2012. Vilket som blir årets bästa platta kommer jag nog ha någon ordentlig uppfattning först om fem år eller så. Råkar fortfarande förbi plattor från (t.ex.) 2006 som jag önskar att jag hade vetat om då.

Så att säga.

#30   rymdgubben

Ikon

• Medlem
  • 2926 Inlägg:

Postad 27 January 2011 - 23:02 PM

Citat

Å andra sidan står det inte riktigt klart i trådtiteln vilket års albumutgivning som ska listas 2012. Vilket som blir årets bästa platta kommer jag nog ha någon ordentlig uppfattning först om fem år eller så. Råkar fortfarande förbi plattor från (t.ex.) 2006 som jag önskar att jag hade vetat om då.

Så att säga.
Så är det allt som oftast för mig också. Jag lyssnar inte på plattan när den kommer, eller i alla fall så gillar jag den inte, men något år senare så ser jag albumet som jättebra.

#31   Underdog

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 366 Inlägg:

Postad 28 January 2011 - 07:39 AM

Förstår inte riktigt diskussionen kring trådtiteln. Den har hetat så här flera år i rad nu, med det nästföljande och inte nuvarande året i trådtiteln.

#32   Hankie

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5340 Inlägg:

Postad 29 January 2011 - 12:08 PM

Jag blev lite besviken på Smith Westerns uppföljare. Det coola soundet med lo-fi och Bolan var deras charm. Nu känns det en smula överproducerat och likgiltigt. Det är inte nischat åt något, vilket gör att det faller lite platt. Men det är väl i alla fall en svag trea.

#33   Dies Irae

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1098 Inlägg:

Postad 29 January 2011 - 22:36 PM

Samples från Burzums nya album. Måste säga att det låter mycket lovande. Kommer bli bättre än Belus

#34   Dörden

Ikon

• Medlem
  • 2660 Inlägg:

Postad 29 January 2011 - 22:58 PM

James Blake

#35 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 07 February 2011 - 21:01 PM

Mugabe tipsade mig om att Beach Fossils släppt en ny EP, ska lyssna igenom nu och återkommer någon annan gång helt enkelt.

Edit: Den var fan i mig jävligt bra. Blir ett par fler lyssningar för att verkställa mina tankar och åsikter om den, men det lät grymt vid första lyssningen.

#36   Antox

Ikon

• Medlem
  • 2366 Inlägg:

Postad 11 February 2011 - 23:47 PM

http://www.mynewsdes...tt-album-576400

Hade missat detta. Ser fram emot som fan!
Förutom små barn och blommor är musik det jävligaste jag vet
- August Strindberg

#37   aa1to

Ikon

• Medlem
  • 2660 Inlägg:

Postad 12 February 2011 - 02:56 AM

Citat

Samples från Burzums nya album. Måste säga att det låter mycket lovande. Kommer bli bättre än Belus

Varg kan omöjligtvis toppa War med det hysteriska hostandet som ska föreställa det ondskefulla skrattet. Det går inte.

För er oinsatta: 0:55 i denna,

För övrigt har jag ingen respekt kvar för människan.
Dilltråden - Den enda
Slaktar-Åke: "Nu loggade en av balkongsuparna in på msn. HUR? Jävla iphonetekonoligi."

#38   Dies Irae

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1098 Inlägg:

Postad 12 February 2011 - 03:41 AM

This is huh... wow! Bästa introt också ;)

Vreids nya skiva har fått väldigt väldigt mycket bra kritik. Har dock inte lyssnat igenom den helt själv ännu.
Även Moonsorrows nya skördar som väntat toppbetyg.

#39 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 12 February 2011 - 13:13 PM

Citat

http://www.mynewsdes...tt-album-576400

Hade missat detta. Ser fram emot som fan!

Fan vad fint. Och förresten, fan vad Beach Fossils nya EP är skön.

#40 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 14 February 2011 - 09:03 AM

Citat

James Blake

Det här.

Iron & Wine/Samuel Beam har gjort en ny platta som låter som den förra plattan vilket är bra.
Fleet Foxes fortsätter låta skitbra, och plattan kommer bli en sommar-mys-succé
John Grant/Kleerup ska enligt ryktet låta som Queen of Denmark på elektrosteroider och lite mer ...konstigt.
Kids & Explosions växer för varje spelning fortfarande. Briljans!
Cold War Kids har försökt bli lite väl arenarock för min smak - men spår 1-5 är bland det bästa som bandet spelat in.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar