Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[CM0304] Doktor Kosmos Update

11 svar till detta ämne

#1 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 03 February 2011 - 13:43 PM

Japp, en databas gjord av mig. Spelet jag uppdaterat är mitt älsklingsspel Championship Manager 2003/04. Är äntligen klar, efter att ha jobbat på den sen i somras någon gång.

Vad har jag gjort då? Jo:
- Skapat flera hundra nya spelare. Framför allt talanger då i form av Messi, Özil, Balotelli osv. Eftersom man kan vara född senast -89 på spelet, så har alla 90er i verkligheten blivit 89or på spelet. Med ifyllda egenskaper tagna från FM, fast lite minus på varje då. CA och PA satta också.
- Redigerat redan befintliga spelare. CA, PA, egenskaper, you name it.
- Ändrat namn på klubbar och serier: Man Utd -> Manchester United. English Premier Division -> English Premier League.
- Ändrat namn på priser tex Spanish First Division Player of the Year -> Spanish La Liga Player of the Year.
- Ändrat namn på (1000+) spelare och tränare: Cristiano Ronaldo -> Ronaldo, Cristiano. Iñaki Sáez. Sáez, Iñaki.
- Ändrat positioner på spelare: Paul Scholes AM/F C -> M C.
- Ändrat till rätt ålder på spelare det stog fel på tex Cesc Fabregas.
- Skapat nya arenor tex Borås Arena, med rätt kapacitet och inflyttningsdatum.
- Redigerat lite bland redan befintliga arenor. Tex Ashburton Grove -> Emirates Stadium. 60000 -> 60355.
- Lagt till rätt tränare i lag utan tränare. Leeds -> Peter Reid. Tottenham -> Glenn Hoddle.
- Fixat lite med MLS, nu syns klubbarna iaf. Men ska jobba mer med den ligan till 2.0.
- Lagt till några få medier: Marca, Goal.com tex.
- Ändrat färger på vissa klubbar och länder så det ser bättre ut än vad det gjorde.
- Ett fåtal klubbar tillagda.
- Med mycket mera som jag inte kommer på.

Svårt att komma ihåg allt jag gjort, men det är iallafall väldigt mycket som gjorts. Updaten är alltså inte up-to-date 2011, utan är en förbättrad version av orginalet.

Aja, hoppas det finns någon som spelar som skulle vilja ha den. Jag råder er att testa i alla fall.

Tack för mig.

Doktor Kosmos Update

Öppna Dator/C/Program/Eidos/CM0304/data/db, och spara filerna som ligger i den mappen någon stans. Kom ihåg att spara dem filerna!
Sen tar du helt enkelt och lägger in mina filer som finns på länken ovan i db-mappen, sen är det bara att köra!

#2   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2955 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 04 February 2011 - 21:24 PM

Hur mycket tid lade du ner per dag?

#3 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 04 February 2011 - 21:54 PM

Citat

Uppdaterade inte exakt varje dag, utan gick i lite perioder. Någon timme då och då när jag hade lust.

#4   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • 2955 Inlägg:

Postad 04 February 2011 - 21:55 PM

Citat

Citat

Uppdaterade inte exakt varje dag, utan gick i lite perioder. Någon timme då och då när jag hade lust.

ALLA ligor e uppdaterade?

#5 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 04 February 2011 - 22:21 PM

Citat

Citat

Citat

Nejnej, inte typ Indonesien och sånt. Men talanger från i princip alla länder finns. Modric i Kroatien, Inler i Schweiz, Sanchez i Chile, Suarez i Uruguay och så vidare. Kommer såklart göra ännu mer till nästa update.

#6   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • 2955 Inlägg:

Postad 04 February 2011 - 22:25 PM

Citat

Citat

Citat

Citat

Nejnej, inte typ Indonesien och sånt. Men talanger från i princip alla länder finns. Modric i Kroatien, Inler i Schweiz, Sanchez i Chile, Suarez i Uruguay och så vidare. Kommer såklart göra ännu mer till nästa update.

Suarz och Carroll i Liverpool?

Vad gör Cm 0304 så unikt?

#7 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 04 February 2011 - 22:33 PM

Citat

Citat

Citat

Citat

Citat

Suarz och Carroll i Liverpool?

Vad gör Cm 0304 så unikt?

Nej, alltså Suarez är i Nacional i Urugay, och Carroll i Newcastles ungdomslag, precis som de var vid 2003. Är du smart värvar du in Suarez tidigt.

Ptja, första spelet jag lirade. Älskar spelkänslan. Skinnet är underbart. Matchmotorn skön som fan. Men spelkänslan är väl det som gör att jag fortfarande lirar och sitter och uppdaterar databasen.

#8   holmbers1

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad 30 April 2011 - 17:09 PM

Kanske ska testa denna. Själv fastna man ju vid 01/02, men inte fel att testa nya.

#9   PaDembo

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 07 June 2011 - 17:09 PM

Citat

Japp, en databas gjord av mig. Spelet jag uppdaterat är mitt älsklingsspel Championship Manager 2003/04. Är äntligen klar, efter att ha jobbat på den sen i somras någon gång.

Vad har jag gjort då? Jo:
- Skapat flera hundra nya spelare. Framför allt talanger då i form av Messi, Özil, Balotelli osv. Eftersom man kan vara född senast -89 på spelet, så har alla 90er i verkligheten blivit 89or på spelet. Med ifyllda egenskaper tagna från FM, fast lite minus på varje då. CA och PA satta också.
- Redigerat redan befintliga spelare. CA, PA, egenskaper, you name it.
- Ändrat namn på klubbar och serier: Man Utd -> Manchester United. English Premier Division -> English Premier League.
- Ändrat namn på priser tex Spanish First Division Player of the Year -> Spanish La Liga Player of the Year.
- Ändrat namn på (1000+) spelare och tränare: Cristiano Ronaldo -> Ronaldo, Cristiano. Iñaki Sáez. Sáez, Iñaki.
- Ändrat positioner på spelare: Paul Scholes AM/F C -> M C.
- Ändrat till rätt ålder på spelare det stog fel på tex Cesc Fabregas.
- Skapat nya arenor tex Borås Arena, med rätt kapacitet och inflyttningsdatum.
- Redigerat lite bland redan befintliga arenor. Tex Ashburton Grove -> Emirates Stadium. 60000 -> 60355.
- Lagt till rätt tränare i lag utan tränare. Leeds -> Peter Reid. Tottenham -> Glenn Hoddle.
- Fixat lite med MLS, nu syns klubbarna iaf. Men ska jobba mer med den ligan till 2.0.
- Lagt till några få medier: Marca, Goal.com tex.
- Ändrat färger på vissa klubbar och länder så det ser bättre ut än vad det gjorde.
- Ett fåtal klubbar tillagda.
- Med mycket mera som jag inte kommer på.

Svårt att komma ihåg allt jag gjort, men det är iallafall väldigt mycket som gjorts. Updaten är alltså inte up-to-date 2011, utan är en förbättrad version av orginalet.

Aja, hoppas det finns någon som spelar som skulle vilja ha den. Jag råder er att testa i alla fall.

Tack för mig.

Doktor Kosmos Update

Öppna Dator/C/Program/Eidos/CM0304/data/db, och spara filerna som ligger i den mappen någon stans. Kom ihåg att spara dem filerna!
Sen tar du helt enkelt och lägger in mina filer som finns på länken ovan i db-mappen, sen är det bara att köra!

Har du plockat bort filen. Sitter och lirar en gammal save men skulle gärna prova din db.

#10 Gäst_Lanesra*_*

• Guests

Postad 07 June 2011 - 23:34 PM

Det kommer en ny update inom ett par veckor. Råder dig att vänta på den, då det är rätt mycket ändringar som gjorts sedan senaste updaten.

#11   PaDembo

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 10 June 2011 - 09:23 AM

Citat

Det kommer en ny update inom ett par veckor. Råder dig att vänta på den, då det är rätt mycket ändringar som gjorts sedan senaste updaten.

Låter lovande. Jag väntar på något gott. Och håller mig i solen till dess. ;)

#12   Ossie

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 12 September 2011 - 17:14 PM

Skulle du kunna kasta upp databasen igen, länken funkar ej. Sjukt sugen på att börja spela.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar