Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM11-SR] Utvecklingens Mästare- Nu: Ast. Tripolis 2032/2033

410 svar till detta ämne

#1   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7360 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 13 February 2011 - 00:00 AM

Postad bild

Dags för en ny saverapport från mig. Jag känner inte riktigt suget att fortsätta på min "Allsvenskans Vandring" och därför har jag valt att köra igång en av mina många andra idéer. Förhoppningsvis kommer detta bli något jag gillar och då kommer det komma flera delar utav denna rapport. Allting handlar om att jag kallar mig för Utvecklingens Mästare och jag är den som utvecklar många lag att bli det lag de alltid drömt om att vara. Mina långsiktiga mål jag alltid kommer sträva efter i varje klubb är alltså att utveckla laget - Hur ska detta gå till då? Jo, planen är att jag inte ska lämna en klubb förrän jag vunnit ligan minst en gång, samt kvalificerat mig för ett Europa Gruppspel. Dock så får jag såklart lämna en klubb om jag får sparken. Dessa mål ska sedan upprepas med ett lag från mina laddade länder. Proceduren med att välja länder i Europa gjordes på det sättet att jag valde två stycken i varje kolumn, förutom i sista, där jag endast valde ett på grund av att där finns ett mindre lag. Skulle jag klara denna utmaning och tycker det är roligt så kommer jag satsa på flera delar av den här rapporten, med nio nya länder.

Databas: 11.2.1 (Stor) + LFCMarshall's Update V2
    Laddade Länder: Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild
    Långsiktigt Mål: Utveckla ett "sämre" lag till ligavinst & Europa Gruppspel i varje land.

Om ni inte redan märkt det så kommer min första utmaning att ske i Ryssland, hos laget Amkar Perm. Ett intressant lag som jag fastnat för efter att ha sett hur pass engagerade fans de har. Klubben bildades så sent som 1993 och kallas i folkmun för The Red-Blacks. Amkars värsta rivaler i högsta ligan är utan tvekan Rubin Kazan. Nu är det upp till mig att försöka utveckla denna unga klubb så att de kan ta sin första ligatitel. Jag planerar att för första gången försöka mig på någon ny typ av design när det gäller Säsongsuppdateringar. Har tidigare inte gillar säsongsuppdateringar, men den här gången vill jag pröva på hur det känns - Jag vet själv att jag tycker det är bland det snyggaste man kan ha när det gäller saverapporter så som "Mästare i X antal länder".

Citat

AMKAR - RYSSLAND
Postad bild
Övrigt: Ryskt Cupguld
Postad bild
Övrigt: 7:e Omg. Ryska Cupen, 2/6 Euro Cupen Grupp H

VITÓRIA GUIMARÃES - PORTUGAL

Postad bild
Övrigt: 6:e Omg. Taca de Portugal, Gruppspel Bwin Cup.
Postad bild
Övrigt: 4:e Omg. Taca de Portugal, 4:e Omg. Euro Cupen Kval, 10/16 Ligan

SPARTA ROTTERDAM - HOLLAND

Postad bild
Övrigt: 4:e Omg. Holländska Cupen. Notera det är Andra Ligan.

Postad bild
Övrigt: 2:a Omg. Holländska Cupen. Notera det är Andra Ligan.

Postad bild
Övrigt: Kvartsfinal. Holländska Cupen. Notera nykomlingar i Högsta Ligan..

Postad bild
Övrigt: 4:e Omg. Holländska Cupen.

Postad bild
Övrigt: Första Europa platsen! Utslagna ur Holländska Cupen, 3:e Omg.

Postad bild
Övrigt: 1:a I Europa Cup gruppspel, ut i första utslagsrundan. Silvermedalj i Holländska Cupen.

Postad bild
Övrigt: 4:a I Europa Cup gruppspel, Kvartsfinal i Holländska Cupen.

Postad bild
Övrigt: 1:a Utslagsrundan i Euro Cupen, GULD i Holländska Cupen.

Postad bild
Övrigt: Kvartsfinal i Euro Cupen, ut i 3:e omgången i Holländska Cupen. -LIGAMÄSTARE!

IFK GÖTEBORG - SVERIGE

Postad bild
Övrigt: 4:e omg. Svenska Cupen. Tog över IFK med 18 omgångar kvar, och dåvarande 13:e plats.

Postad bild
Övrigt: Semifinal Svenska Cupen. 3:a i Grupp K, Euro Cupen.  

Postad bild
Övrigt: 4:e omg. Svenska Cupen. 9/16 Allsvenskan.   

IF ELFSBORG - SVERIGE

Postad bild
Övrigt: 4:e omg. Svenska Cupen. Tog över IFE med 6 omgångar kvar, dåvarande en 8:e plats.   

Postad bild
Övrigt: SM-GULD! & SC-GULD = DUBBELN!  

Postad bild
Övrigt: 3:a CL Gruppspel. Svenska Cupen 3:e omg.  

SC BRAGA - PORTUGAL

Postad bild
Övrigt: Bwin Cup Guld. Semifinal Taca De Portugal. 1:a utslagsrundan Euro Cupen. Tog över Braga med 19 omg. kvar och dåvarande 10:e plats.

Postad bild
Övrigt: Bwin Cup Silver. Sextondelsfinal Taca De Portugal. Sextondelsfinal Euro Cupen.

Postad bild
Övrigt: Utslaget i Gruppspelet i Bwin Cup. Kvartsfinal i Taca De Portugal. Kval Slutspel i Champions League. Trea i Euro Cupen gruppspel.

Postad bild
Övrigt: Silver i Bwincup. Silver i Taca de Portugal. Sextondelsfinal i Euro Cupen. LIGASEGER!

AGS ASTERAS TRIPOLIS - GREKLAND

Postad bild
Övrigt: Åttondelsfinal i Grekiska Cupen.

#2   Hochen

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2326 Inlägg:

Postad 13 February 2011 - 03:06 AM

Detta ska bli kul då jag vet att du inte lägger ner i första taget! =)

Lycka till bubba! =)
VILA I FRID IVAN TURINA.

#3   DW7

Ikon

• Medlem
  • 2709 Inlägg:

Postad 13 February 2011 - 10:10 AM

Kommer absolut följas! Har själv varit sugen att lira med Amkar några gånger, dock har det aldrig blivit av. Kör hårt! :)
Tidigare zerex7.

#4   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5298 Inlägg:

Postad 13 February 2011 - 12:26 PM

fint!

#5   Pusselbit

Ikon

• Medlem
  • 2934 Inlägg:
  • Favoritlag:Fulham FC

Postad 13 February 2011 - 13:41 PM

Kul idé, kommer följas :)
/Foam Fingers

#6 Gäst_RickardH_*

• Guests

Postad 13 February 2011 - 15:55 PM

Den save kommer jag förlja :D

#7   melodizer

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3166 Inlägg:
  • Yrke:Projektering / Design
  • Favoritlag:AIK, Newcastle

Postad 14 February 2011 - 07:10 AM

Helt klart intressant!

Ska följas
Läs gärna min saverapport ..
Bucaspor - Turkisk talangutveckling

#8   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7360 Inlägg:

Postad 16 February 2011 - 22:58 PM

Postad bild

VINTERTRANSFERS - IN Postad bild VINTERTRANSFERS - UT
SPELARTRUPP 2011

Vid den första anblicken av truppen så såg jag direkt att det fanns riktigt bra spelare på vissa positioner. Här fanns spetskompetens för startelvan, dessvärre så var de våra utländska spelare som var det, vilket skulle betyda att de något sämre Ryssarna skulle få starta för att klara regeln om max sex utländska spelare i startelvan. Trots att det redan fanns en hel del utländska spelare valde ja att värva in ytterliggare spetskompetens, i form utav Brasilianarna Bressan och Madureira, två både lovande men också nu riktigt bra spelare. Jag valde också att värva den Makedonska försvararen Lazevski från Partizan, alla dessa spelare skulle nu komma att bli nyckelspelare i startelvan i mitt 4-4-2, tillsammans med de redan bra anfallarna Jean Carlos och Ristic. För övrigt värvades två unga talanger, medan jag utåt gjorde mig av med överflöd och Burmistrov.

TABELL 16/30 Postad bild MATCHER 16/30
INTERN STATISTIK

De första sexton omgångarna gick över förväntan, om vi bortser från starten. Visst, man kan alltid räkna med en knackig start för alla lag efter en ny manager tillträtt, men det kändes verkligen katastrof, som att den skulle hänga i sig större delen av säsongen. På grund av försäljningen av Burmistrov som trots allt blev ganska idiotisk, var jag tvungen att använda den sämre Volkov i anfallet en längre period för att klara av reglerna för startelvan. Efter ett tag visade det sig dock att Madureira och Bressan inte presterade så bra på sina kanter, då fick ryska spelarna Grishin och Topchu chansen, vilket gav mig möjligen att uppnå anfallets fulla potential. Dessutom var Bressan kanon centralt, tillsammans med Novakovic och efter storseger mot Alania fortsatte vinsterna att rulla på och överraskande var vi med och slogs om Europaplatserna. Vi vann också, som planerat, sjätte omgången i Ryska Cupen mot Nizhniy Novgorod med 4-1, efter mål av Bressan, Ristic, Grishin och Madureira.

HÖSTTRANSFERS - UT
    TABELL 30/30 Postad bild MATCHER 30/30
INTERN STATISTIK Postad bild SPELARSTATISTIK

Vi inledde de sista matcherna för säsongen med en bra position och en bra form, dessutom gjorde vi under hösten oss av med den Bosniske anfallaren Junuzovic, som var helt och hållet överflöd. Vi började med att vinna Ryska Cupens sjätte omgång mot Saturn med 1-0, varsitt rött kort blev det, med tio minuters marginal. De tio minuterna lyckades vi försvara oss och även när det övergick till tio mot tio, vår japan Maki gjorde det vinnande målet. Därefter var det fullt fokus på ligan och även om vi mot Anzhi föll bedrövligt så lyckades vi vinna mot topplagen, så som Zenit och CSKA Moskva. Detta gjorde att vi inför de sista matcherna till och med var med om guldstriden, även om det krävdes att Zenit och CSKA skulle förora. Istället spelar vi två 0-0 matcher och förlorar också mot Spartak Nalchik. Detta gav oss en tredje plats, vilket innebär att vi redan nästa säsong kan klara av målet med Europa Gruppspel. Att Amkar hade några stjärnspelare och ett starkt lag att överraska med, det visste jag, men det är ändå en stor överraskning med en tredje plats. Kort och gott kan man nog tacka de lyckade nyförvärven som bidrog till ett lyckat anfallsspel.  

[img=right]http://oi56.tinypic.com/n48pcg.jpg[/img]

Postad bild

#9   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7360 Inlägg:

Postad 26 February 2011 - 22:23 PM

Postad bild

VINTERTRANSFERS - IN Postad bild VINTERTRANSFERS - UT
SPELARTRUPP 2012

Efter fjolårets prestation så kände jag att min trupp helt klart skulle hålla en bra klass även den här säsongen. Men det fanns vissa ändringar som behövdes göras, bland annat kände jag mig inte helt nöjd med japanen Maki och sålde därför han, för att lättare kunna lyfta fram de unga anfallarna i Kadyrov, Romanenko och Mykhalyov. Jag valde också att stärka laget med flera Ryssar, i form utav försvararna Rasim Tagirbekov och Rizvan Utsiev, två starka spelare som helt klart skulle komma att tillföra en hel del.

TABELL 14/30 Postad bild MATCHER 14/30
INTERN STATISTIK

Vi började säsongen riktigt starkt, medan de största konkurrenterna hade stora problem nere i botten. Jag rullade på med segrar mot medelmåttiga lag och på de första sex matcherna hade vi endast släppt in tre mål. Därefter bröts vår svit mot CSKA Moskva, då vi spelade 2-2, illa för Moskva som fortsatte ha problem med Zenit i botten. Med tiden så lyckades dock nämnda lag klättra uppåt igen, medan jag lyckades hålla min serieledning hela vägen fram till Augusti och dess transferfönster. Detta lyckades vi till stor del med för att unga Mykhalyov tagit sin chans och öst in bollar i målet, dessutom ett riktigt stabilt försvarsspel. Under den här perioden tog vi oss också igenom Kvartsfinal och Semifinal av Ryska cupen, där Rubin och Anzhi ganska lätt besegrades. Väl i finalen stod vi mot Zenit och efter att Zenit tagit ledningen lyckades vi i sextionde minuten kvittera, för att sedan låta unga Romanenko ta ledningen i förlängningen, vilket gav oss ett Ryskt cup guld. Kort därefter inleddes 2012's Ryska cupen, där vi vann sjätte omgången mot Volgar.    

HÖSTTRANSFERS - IN Postad bild HÖSTTRANSFERS - UT
         TABELL 30/30 Postad bild MATCHER 30/30
     INTERN STATISTIK Postad bild SPELARSTATISTIK
EURO CUPEN 6/6 Postad bild MATCHER 6/6

När jag såg att vi lottades mot Aberdeen i kvalomgången som skulle ta oss in i Europa gruppspelet insåg jag att vi troligtvis skulle få spela gruppspel under hösten, jag var rätt ute då vi totalt besegrade Aberdeen med 5-2. Därför valde jag att stärka laget ytterliggare, för att ha en chans att lyckas både i Europa och vinna ligan. Därför välkomnade jag Aleksandar Miljkovic, Eugene Cheberyachko och Roman Kontsedalov till klubben. All tre kändes för mig som tillräckligt bra spelare för att lyckas i ligan, medan mina bästa tröttade ut sig i Europamatcherna. Det visade sig dock bli något oroligare än vad jag hoppats på.

Till en början fortsatte vi att vinna i ligan, men det dröjde inte länge förrän det stora nederlaget kom mot Saturn och därefter kom segrarna väldigt oregelbundet. Tappade poäng mot CSKA och Spartak Moskva och släppte på allvar in dem i guldstriden och hade det inte varit för de småpoäng jag faktiskt lyckades ta hade jag aldrig vunnit ligan den här säsongen. Tack vare dem var jag inför sista omgången med i guldstriden, då det krävdes en vinst för oss mot värsta rivalerna Ural, medan Spartak Moskva var tvungna att tappa poäng mot Spartak Nalchik. Medan jag såg på när vi dominerade ut Ural satt jag samtidigt klistrat framför målservicen, nervös för att en Moskva mål skulle poppa upp. Istället visades Ibson ut i åttionde minuten och de sista tjugo minuterna lyckades Nalchik hålla 0-0, vilket alltså gav oss ligaguldet 2012. Mycket kan vi tacka vår målvakt Shumailov för som lyckades hålla formen uppe när Narubin totalt kapitulerade. Mycket kan vi också tacka vårt urtåg ur Ryska Cupen i sjunde omgången mot Division 1 klubben Nizhniy Novgorod. Vår målsättning att vinna ligan var alltså avklarad, likaså att kvalificera oss för ett Europa gruppspel - Men i Europa ville jag fortsätta göra goda intryck. Vilket började uselt då jag gav Narubin chansen, vilket visade sig bli hans sista chans innan Shumailov också tog över i Europamatcherna. Därefter presterade vi bra i alla matcher och dubbelmötet med Twente som gav oss två vinster var såklart nyckelmatcherna för att motivationen att vinna de två sista skulle finnas där. Jag lämnar nu över ett Euro Cupen slutspel till managern som tar över Amkar efter mig och förhoppningsvis kan han fortsätta ta Amkar till framgångar, nu efter att jag utvecklat dem till en Rysk toppklubb att räkna med.

[img=right]http://oi52.tinypic.com/nx7251.jpg[/img]

Postad bild

#10   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1536 Inlägg:

Postad 27 February 2011 - 16:37 PM

Grym rapport! :D, gillar speciellt såna här rapporter :P

#11   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7360 Inlägg:

Postad 27 February 2011 - 18:52 PM

Tack :) Första gången jag kör på helsäsongsuppdateringar och jag gillar det so far.. Men, sjukt jobbigt det blir så pass länge mellan uppdateringarna :/ Så funderar på att dela upp det som det är nu, fast varje del släpps i en uppdatering för sig. Vi får se... :p

#12   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7360 Inlägg:

Postad 27 February 2011 - 20:07 PM

Postad bild

Om Amkar var en relativt ny och oerfaren klubb så är det annat med min nya klubb som jag ska försöka utveckla. Vitória Guimarães är en klubb som skapades år 1922 och det är alltså inte alltför många år kvar tills klubben fyller hundra år. Förhoppningsvis har jag hunnit utveckla klubben utefter mina målsättningar innan dess, så det finns något rejält att fira på dess 100-årsdag. För enkelhetens skull, Vitória Sport Club, är en klubb som också kallas för Vimaranenses och har en stor rival att slåss emot, i form utav SC Braga. Nu är det 25 år sedan som klubben vann något och min tanke är att kliva in och ändra på det, dags att visa att jag är utvecklingens mästare och få upp Vimaranenses bland Portugals toppklubbar.

Största framgångarna har klubben nu på 2000-talet, då man utvecklats till en klubb som klarar av att hålla sig kvar i högsta divisionen. 2006/2007 kom man tvåa i andra ligan vilket resulterade i att man 2007/2008 fick spela i högst ligan, den säsongen får anses som den bästa då klubben tog en tredje plats som nykomlingar. Därefter har målsättningarna satts högt, minimum topp fem och helst inblandade hos 'Big Three' varje säsong. Dessvärre har klubben inte lyckats så bra, framförallt inte de två managers som senast skött klubben. 2010/2011 tog man en 9:e plats och 2011/2012 en 7:e plats, efter att man lyckats rädda upp säsongen i slutet, varpå man den senaste säsongen föll så långt ner som 12:e plats. Det som lockade mig när de kontaktade mig var framförallt att klubben utvecklat en Toppmodern träningsanläggning tillsammans med en fantastisk ungdomsanläggning och etablerad rekrytering. Kort sagt, bra förutsättningar för att växa till en Portugisisk toppklubb och på allvar bli en av 'Big Three'.  

Postad bild Postad bild

#13   Bolaget

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 912 Inlägg:
  • Yrke:Lärarstudent

Postad 28 February 2011 - 11:42 AM

Bra!
Twitter: @AnderssonFabian

#14   Pastore

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 746 Inlägg:

Postad 28 February 2011 - 11:50 AM

Riktigt snygg design! Jag gillar den betydligt mer än dina tidigare, då jag tyckt att de varit lite för plottriga...

Lycka till på din resa! :)
IN MEMORY OF JAVIER PASTORE, ONCE A FUORICLASSE IN PALERMO

#15   micke122

Lagkapten

• Medlem
  • 4625 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Falkenbergs FF

Postad 28 February 2011 - 12:26 PM

Var har hänt med Romario?
FMS-mästare i fotbollskunskap 2015.

#16   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7360 Inlägg:

Postad 28 February 2011 - 14:05 PM

Han är inte aktiv (för jag antar du menade Romário?), de två Romário som finns i spelet nu är:

Romário #1
Romário #2

#17   micke122

Lagkapten

• Medlem
  • 4625 Inlägg:

Postad 28 February 2011 - 14:11 PM

Menar #1, högerbacken. Han spelar ju i Vitoria från början. :)

#18   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7360 Inlägg:

Postad 28 February 2011 - 14:13 PM

Ja, det Brasilianska Vitoria ja :)
Min nya klubb är Vitória Guimarães, från Portugal. :)
Men den du menar (#1) gick till Fenerbahce säsongen 2011/2012 för 4 Miljoner kronor.

#19   micke122

Lagkapten

• Medlem
  • 4625 Inlägg:

Postad 28 February 2011 - 14:35 PM

Citat

Ja, det Brasilianska Vitoria ja :)
Min nya klubb är Vitória Guimarães, från Portugal. :)
Men den du menar (#1) gick till Fenerbahce säsongen 2011/2012 för 4 Miljoner kronor.

Jaha, då fattar jag. :)

Okej, han går till alla klubbar för 3,25 mille. :p

#20   vucinic

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 28 February 2011 - 15:38 PM

Trevligt med Vitoria. Lirade faktiskt en säsong med dom rätt nyligen, gick väl hyfsat slutade femma:)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar