Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Ställ dina frågor och få svar

FRÅGOR
741 svar till detta ämne

#1   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1647 Inlägg:

Postad 07 March 2011 - 18:26 PM

En ny start, en ny tråd för småfrågor. Flyttar den gamla till tipsavdelningen men låser för att undvika att någon stackare irrar sig till fel tråd.

Alltså, här får ni fråga allt rörande rapporter. Hur reglerna funkar, vilket lag är intressant att läsa om, designtips.. ja, det ni känner att ni inte har helt klart för er.

#2   Fromell

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 869 Inlägg:

Postad 07 March 2011 - 18:36 PM

Vill bara försäkra mig nu, ingen behöver komma och klanka ner med "Läs din idiot" och liknande kommentarer. I alla fall, säg att jag gör en saverapport med Milan, är det då såhär det skall se ut: [FM11-SR] A.C. Milan ?
» KONSTEN ATT VARA ÖISARE .

#3   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 07 March 2011 - 18:38 PM

Citat

Vill bara försäkra mig nu, ingen behöver komma och klanka ner med "Läs din idiot" och liknande kommentarer. I alla fall, säg att jag gör en saverapport med Milan, är det då såhär det skall se ut: [FM11-SR] A.C. Milan ?
Japp, just så.

Om du istället vill ha en liten berättelse med i din rapport så döper du den till [FM11-BR] A.C. Milan.

#4   Hochen

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2326 Inlägg:

Postad 07 March 2011 - 18:50 PM

Just det här med SR eller BR, kan inte det skippas. Tycker att namnen blir ruggigt fula. Man fattar ju direkt när man går in i tråden om det är en rapport eller berättelse.

Kanske bara är jag, men det är iallfall min åsikt.
VILA I FRID IVAN TURINA.

#5   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 07 March 2011 - 18:56 PM

Citat

Just det här med SR eller BR, kan inte det skippas. Tycker att namnen blir ruggigt fula. Man fattar ju direkt när man går in i tråden om det är en rapport eller berättelse.

Kanske bara är jag, men det är iallfall min åsikt.
Det var uppe för diskussion alldeles nyligen men vi tar gärna emot fler åsikter angående detta. För tillfället ser det ut så här men kan ändras, självklart.

#6   Hochen

Ikon

• Medlem
  • 2326 Inlägg:

Postad 07 March 2011 - 18:57 PM

Citat

Det var uppe för diskussion alldeles nyligen men vi tar gärna emot fler åsikter angående detta. För tillfället ser det ut så här men kan ändras, självklart.
Tack för det snabba svarat men undrar om man inte skulle kunna ha någon sorts röstning om det?
VILA I FRID IVAN TURINA.

#7   victorytilly

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1176 Inlägg:

Postad 07 March 2011 - 19:41 PM

[FM11-SR]Football is for you and me - not for f*cking industry! får ju inte plats i rubrikfältet ;(
Jag har en klubb i mitt hjärta, en kärlek som ingen förstår.
En kärlek som får mig att drömma, drömmar om gyllene år.

#8   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 07 March 2011 - 19:44 PM

Citat

[FM11-SR]Football is for you and me - not for f*cking industry! får ju inte plats i rubrikfältet ;(
Kör på som du haft det.

#9   Bolsson

Ikon

• Medlem
  • 2074 Inlägg:

Postad 07 March 2011 - 19:44 PM

Citat

Citat

Tack för det snabba svarat men undrar om man inte skulle kunna ha någon sorts röstning om det?

Nej, inte nån jävla omröstning! Nu har de store pojkarna bestämt detta, så nu kör vi på det! Om det behövs i senare får väll framtiden utvisa!
Tycker det känns bra att ni tar tag i saker och ting kring dessa forumdelar, mycket bra!

Har jag fattat det rätt när jag påstår att man alltså får ha en SR och en Berättelse (i berättelsedelen om den "platsar") samtidigt igång?
Vad händer med månadens omröstning?
Du kan kalla mig för idiot, det har jag inget emot, jag är en idiot! Mer än så kan ingen bli!

#10   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1647 Inlägg:

Postad 07 March 2011 - 19:50 PM

Citat

Har jag fattat det rätt när jag påstår att man alltså får ha en SR och en Berättelse (i berättelsedelen om den "platsar") samtidigt igång?
Vad händer med månadens omröstning?
Japp, du får har en SR/BR och en Berättelse igång som tidigare.

Månadens omröstning bör komma upp under kvällen men då som Månadens Rapport. Omröstning gällande berättelser får vi se hur många det blir men lutar väl åt en årlig omröstning.

#11   Craxxez

Ikon

• Medlem
  • 2252 Inlägg:

Postad 08 March 2011 - 23:23 PM

Tänkte starta en saverapport där jag ska vinna den inhemska ligan och Champions League i Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien och England. Ungefär som den här rapporten jag hade som dock aldrig blev slutförd av någon anledning.

Vill dock ha förslag på lag att börja i och jag har hittills tänkt mig dessa lag:
Bayern München
Juventus
Fiorentina
Atlético Madrid
Valencia

typ. Det är alltså rätt så stora lag jag tänkt att börja med, står givetvis öppen för fler förslag om det är så att det finns något annat "startlag" ni gärna ser att jag börjar med!

Det är för Dig våra hjärtan slår
Alltid Oavsett i alla år

#12   DonVitor

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 14 Inlägg:

Postad 08 March 2011 - 23:30 PM

Jag föreslår absolut att du byter till Dortmund.
Klart en av de roligare lagen som finns att spela.

#13   Cavani

Favorit

• Medlem
  • 1513 Inlägg:
  • Yrke:Studerar
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 08 March 2011 - 23:31 PM

@Craxxez
Hade gärna sett att du gör en rapport med Hoffenheim i den Tyska ligan. Otroligt spännande lag och även en sugar daddy som ger en del pengar till klubben för spelarköp mm.

#14   Rasmums

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 403 Inlägg:

Postad 08 March 2011 - 23:38 PM

Börja med Marseille istället. Har sett en rapport om det laget sen jag började hänga på sidan i höstas igen, otroligt roligt lag med en bra blandning av unga och gamla spelare. Ett lag som du kan klara av att vinna ligan med, samtidigt som du får hårt motstånd av Lyon som får anses som det helt klart dominanta laget i Frankrike på FM.

Vad du än gör så börja inte med Dortmund, döck ju upp hur många rapporter som helst om det laget för inte så längesedan.

#15   Craxxez

Ikon

• Medlem
  • 2252 Inlägg:

Postad 08 March 2011 - 23:41 PM

Citat

Börja med Marseille istället. Har sett en rapport om det laget sen jag började hänga på sidan i höstas igen, otroligt roligt lag med en bra blandning av unga och gamla spelare. Ett lag som du kan klara av att vinna ligan med, samtidigt som du får hårt motstånd av Lyon som får anses som det helt klart dominanta laget i Frankrike på FM.

Vad du än gör så börja inte med Dortmund, döck ju upp hur många rapporter som helst om det laget för inte så längesedan.

Så blir det! Marseille it is! :)

Tack ni andra, ska titta över de lagen sedan när det är dags att vinna ligan och CL i Tyskland!

Alltid Oavsett i alla år

#16   Rasmums

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 403 Inlägg:

Postad 09 March 2011 - 01:08 AM

Citat

Citat

Så blir det! Marseille it is! :)

Tack ni andra, ska titta över de lagen sedan när det är dags att vinna ligan och CL i Tyskland!
Ojdå, då håller jag utkik efter en kommande rapport med andra ord! ;)

#17   Rasmums

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 403 Inlägg:

Postad 09 March 2011 - 01:09 AM

Citat

Vad du än gör så börja inte med Dortmund, dök ju upp hur många rapporter som helst om det laget för inte så längesedan.

#18   melodizer

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3166 Inlägg:
  • Yrke:Projektering / Design
  • Favoritlag:AIK, Newcastle

Postad 09 March 2011 - 14:35 PM

Jag funderar på att göra en rapport där man följer en spelare istället för ett lag.

Tanken är att jag skapar en spelare med en viss potential och sen får man följa hans resa från första matchen i U-19 laget tills att kanske avgöra en VM-Final .. beroende på hur bra han utvecklas.

Skulle detta vara intressant att läsa om ?
Och har ni några ideér hur man skulle kunna göra en sådan rapport så intressant som möjligt?
Månadsrapportering? Halvårsrapportering? Säsongsrapportering?

Sista frågan är också om detta skulle klassas som en saverapport? Eller måste man skriva om ett lag?
Läs gärna min saverapport ..
Bucaspor - Turkisk talangutveckling

#19   Craxxez

Ikon

• Medlem
  • 2252 Inlägg:

Postad 09 March 2011 - 14:39 PM

Citat

Jag funderar på att göra en rapport där man följer en spelare istället för ett lag.

Tanken är att jag skapar en spelare med en viss potential och sen får man följa hans resa från första matchen i U-19 laget tills att kanske avgöra en VM-Final .. beroende på hur bra han utvecklas.

Och har ni några ideér hur man skulle kunna göra en sådan rapport så intressant som möjligt?

Sista frågan är också om detta skulle klassas som en saverapport? Eller måste man skriva om ett lag?

Det har ju gjorts liknande grejer inom berättelsedelen. Riktigt intressant att läsa om men vet inte om det kan göras även som en saverapport, borde ju dock fungera kan man tycka.

Isåfall vore månadersrapporter det mest ultimata tror jag! Och då att skriva om varje match :)

Alltid Oavsett i alla år

#20   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • 1536 Inlägg:

Postad 09 March 2011 - 16:45 PM

Citat

Detta hade faktiskt varit roligt, det har gjorts sånna här i berättelse delen som sagt.
Men en SR om det hade varit roligt. Såfall hade det varit månadsrapporteringar tycker jag där man kanske skrev om spelarens prestationer, har han nämnts i media, någon scout för ett lag har haft ögonen på honom osv osv :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar