Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM11-SR] Justice for the 96! --> Udinese Calcio

243 svar till detta ämne

#1   Hightower

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3843 Inlägg:

Postad 21 April 2011 - 19:57 PM

Postad bild

INLEDNING
    Har funderat på att starta en saverapport ganska länge men inte riktigt haft tid. Nu tänkte jag dock ge det ett försök. Lite trist att det har dykt upp så pass många rapporter om Liverpool den senaste tiden kanske men jag har spelat länge på saven och har inga planer på att starta en ny. Jag hoppas ni har överseende, det är ju trots allt världens näst finaste klubb.
    Som sagt har jag redan spelat rätt långt på saven så rapporten kommer ändra format i takt med att jag kommer ikapp spelet. I början blir det årsrapporter och därefter tänkte jag göra lite mer djupgående rapporter med redovisande av matcher, spelarstatistik, screens på spelare osv. Ska dock försöka få med så mycket som möjligt i årsrapporterna i början också.
    Mitt första försök så kom gärna med synpunkter!
[img=right]http://fmfile.com/im.../1303410477.png[/img]
    PATCH: 11.2.1 med nedladdad databas där alla januaris transfers är satta som framtida.
    SPELBARA LIGOR: Postad bild Postad bild Postad bild
    KLUBBEN
    Behövs egentligen ingen längre presentation. En av Englands anrikaste klubbar med ett proppfullt troféskåp. Man har dock inte vunnit ligan sedan den blev Premier League och de senaste åren har klubben misskötts något fruktansvärt. Nu är Hicks och Gillet tack och lov borta och det är dags att ta Liverpool tillbaka där de hör hemma – i europatoppen!
    MÅLSÄTTNING
    PÅ KORT SIKT: Enkelt – ta oss tillbaka till Europas finrum, Champions League, och visa att vi faktiskt förtjänar att nämnas som en av ”the big four”.
    PÅ MEDELLÅNG SIKT: Vinna Premier League och Champions League. Jag kommer inte ha någon speciell transferpolicy för att uppnå detta, utan kommer ta tillvara på de ekonomiska resurser jag blir tilldelad. Detta då jag tycker truppen i början är väldigt svag och spetskompetens behöver värvas in. Speciellt med tanke på vilka summor många andra klubbar i Europa värvar spelare för. Med tanke på de senaste årens resultat är kraven höga och det gäller att leverera direkt för att visa att man är rätt manager för klubben.
    PÅ LÅNG SIKT: Först och främst vinna alla titlar som finns och därefter göra som Barcelona och göra det under samma kalenderår. När jag väl har en bra stomme i laget kommer jag uteslutande att värva unga spelare och försöka behålla dessa i klubben i stort sett hela karriären (förutsatt att de presterar såklart). Jag kommer även försöka få styrelsen att investera i en ny arena, då Anfield tyvärr är alldeles för liten om Liverpool ska bli världens klubb igen.

Postad bild

#2   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8429 Inlägg:

Postad 21 April 2011 - 20:33 PM

Grymt fin banner måste jag säga!
Kommer att följas :)

@bambuh

Följ!

#3   micke122

Rapportmod

• Moderator
  • 4615 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Falkenbergs FF

Postad 21 April 2011 - 20:42 PM

Väldigt spännande, ska följas :)
FMS-mästare i fotbollskunskap 2015.

#4   eriiic96

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1752 Inlägg:
  • Yrke:Studerar
  • Favoritlag:ÖIS
  • Tränar:Tottenham

Postad 21 April 2011 - 21:03 PM

Kul med en till rapport om Liverpool :)

#5   Dannemann1

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 304 Inlägg:

Postad 21 April 2011 - 21:07 PM

Detta kommer bli mycket intressant att följa efter den presentationen du gett ! :)

#6   DavidH-91

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 647 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Aston Villa

Postad 21 April 2011 - 21:40 PM

Kul med många rapporter om världens FINASTE lag! :D
"Ooooohhhh ya beauty!"

#7   Ottosson

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4930 Inlägg:

Postad 21 April 2011 - 22:32 PM

Underbart! Briljant! Strålande! Liverpool!

Justice for the 96!

Malmö FF & Liverpool FC

#8   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 21 April 2011 - 23:04 PM

Härligt med sådan positiv respons, tack! Ger en verkligen motivation att hålla en hög kvalitet på rapporten.

Citat

Grymt fin banner måste jag säga!
Kommer att följas :)
Tack, tog den dock från nätet då jag är alldeles för dålig på photoshop. Lade bara till texten själv.

Citat

Kul med många rapporter om världens FINASTE lag! :D
Världens finaste lag kommer faktiskt från söder och spelar i Superettan :)

Ska sätta igång med första uppdateringen strax.

#9   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:
  • Yrke:Grytslyna
  • Favoritlag:Liverpool F.C.
  • Tränar:Bävrar

Postad 22 April 2011 - 00:36 AM

Riktigt intressant upplägg på rapporten, denna kommer absolut följas och att den handlar om favoritlaget gör det ju inte mindre intressant!
Oh Gravity, thou art a heartless bitch!

#10   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 22 April 2011 - 02:57 AM

Postad bild

2010/11 - CAPTAIN FANTASTIC

MÅLSÄTTNING
    » PREMIER LEAGUE: Ta en Champions League-plats.
    » EUROPA LEAGUE: Kvartsfinal.
    » INHEMSKA CUPERNA: Semifinal i någon av dem.
    SILLY SEASON
      SOMMAR
    Då jag ville spela med verkliga förutsättningar lade jag till ett transferförbud för samtliga klubbar första säsongen. De transfers som sker är de som skedde i verkligheten och dessa kommer ske under januarifönstret. Inga övergångar i augusti med andra ord.
      VINTER
[img=right]http://fmfile.com/im...303427673_1.jpg[/img]
    »IN
    Luis Suárez | A/OM (HV) | Ajax | 295 miljoner kr
    Andy Carroll | A | Newcastle | 460 miljoner kr
    »UT
    Fernando Torres | A | Chelsea | 660 miljoner kr
    Ryan Babel | A | Hoffenheim | 92,5 miljoner kr
    Postad bild
           His armband lied, he was no red
    PREMIER LEAGUE
    Höstsäsongen av Premier League gick helt klart över förväntat. Ett offensivt 4-2-3-1 med Steven Gerrard som trequartista och pådrivare bakom Torres visade sig vara ett vinnande koncept. På de 7 första matcherna förlorade vi endast mot Arsenal borta. Allt var frid och fröjd och fansen började drömma om att äntligen få vinna Premier League. I mitten av oktober hände dock det som inte fick hända - fansens kelgris och vår enda anfallare av klass, Fernando Torres, bröt benet.
    Jag var förkrossad och började titta neråt i tabellen men grabbarna ville inte låta sig nedslås och fortsatte kämpa som om ingenting hade hänt. Captain Fantastic tog sitt ansvar och började ösa in mål och dan före dan före dopparedan gav spelarna fansen och sig själva en riktigt fin julklapp i form av en överkörning i Merseysidederbyt hemma på Anfield. Vi inkasserade visserligen två uddamålsförluster borta mot United och Chelsea men laget kunde fortfarande fira nyår med höga huvuden.

Det nya året fortsatte som det föregående hade avslutats; med bra spel och imponerande resultat. Höjdpunkten var en imponerande 5-1-seger hemma mot Arsenal. I slutet av januari hände det saker på transferfronten då Torres lämnade oss för Chelsea och ersattes med två unga och hungriga anfallare i Andy Carroll och Luis Suárez. Jag kände mig mer än nöjd då Torres dels inte hade gjort något större väsen av sig och dels fortfarande hade tre månader kvar på sin skada.

I samband med övergångarna bestämde jag mig för att testa en 4-4-2-uppställning då jag nu faktiskt hade två anfallare av klass. Det började halvbra. Visserligen vann vi matchen mot borta Newcastle men Carroll ville visa sina gamla fans att han verkligen inte hade några känslor för dem. Innan den första halvleken var slut hade han tryckt upp armbågen i ansiktet på en före detta lagkamrat och fick under öronbedövande burop vandra ut mot omklädningsrummet för en tidig dusch.
    I och med avstängningen och det tuffa spelschemat med diverse cupspel beslöt jag mig för att gå tillbaka till 4-2-3-1 och satsa på Suárez i ligan och låta Carrol få spela i EL eftersom den förstnämnda ändå var cup-tied. Detta visade sig vara helt rätt beslut då jag mellan den 17 februari och 20 april radade upp imponerande 15 raka matcher (inklusive cuperna) utan förlust.

Inför de fem sista omgångarna av PL hade vi sikte på andraplatsen. Chelsea hade i stort sett redan säkrat andra raka titeln men kampen om andraplatsen stod mellan oss, United och Arsenal. Vi lyckades ta tre raka segrar innan vi snöpligt förlorade säsongens andra Merseysidederby. Inför sista omgången hade vi redan uppnått säsongens mål och kvalificerat oss för Champions League. Vi låg trea, en poäng bakom Arsenal och en poäng före United. Jag hade inga större förhoppningar om att gå om Arsenal, då de skulle ta emot Blackburn på Emirates och vi stod öga mot öga med Rooney & co på Anfield.[img=right]http://fmfile.com/im.../1303432962.jpg[/img] Jag hoppades bara på att undvika förlust och hålla United bakom oss för att slippa kvala till CL.
    Arsenal lyckades dock aldrig få hål på Blackburn och framför The Kop stänkte Stevie G in två mäktiga långskott i vår fantastiska 4-0-seger. Tack vare den underbara avslutningen gick vi om Arsenal och knep andraplatsen! Noterbart är även att Gerrard, tack vare sina två avslutande mål, gick om Wayne Rooney och slutade på en andraplats i skytteligan med smått otroliga 25 mål på 35 matcher.
    » SKYTTEKUNG: Didier Drogba | Chelsea | 26 mål
    » FLEST ASSIST: Andrey Arshavin | Arsenal | 20 assist
    » HÖGST SNITTBETYG: Steven Gerrard | Liverpool | 7.76
    » ÅRETS SPELARE: Steven Gerrard | Liverpool

EUROPA LEAGUE
    Inför Europa League hade jag lite blandade känslor. Å ena sidan hade det varit underbart med en europatitel. Å andra sidan känns turneringen rätt avslagen och ett så anrikt lag som Liverpool hör inte hemma här. Då mitt största fokus den här säsongen låg på PL bestämde jag mig för att satsa på att först och främst nå en kvartsfinal. Laget har helt klar kvalitet nog för detta men för att nå längre och samtidigt slåss i toppen av ligan krävs en bredd som laget tyvärr inte besitter i dagsläget.

Vi gick in i turneringens tredje kvalomgång och avfärdade enkelt Gefle och därefter österrikiska Rapid Wien. I gruppspelet lottades vi mot Galatasaray, Dortmund och Ukrainska Tavria. En ganska tuff grupp trots allt. Turkarna är alltid jobbiga på bortaplan och Dortmund har ett ungt hungrigt lag. Tavria har jag ingen koll på men de ska inte ha någon chans att ta sig vidare.
    Vi inledde dock riktigt svag då vi underskattade Tavria och bara fick 1-1 hemma. Därefter torskade vi borta mot Galatasaray innan vi tog oss i kragen och tog tre raka segrar mot Dortmund x 2 och Tavria borta innan vi avslutade med att kryssa hemma mot turkarna.

I första utslagsrundan fick en tuff lottning i form av Porto. Efter 0-0 hemma såg det mörkt ut men den portugisiska maten gjorde underverk för spelarna. På Estádio do Dragão spelade vi ut hela vårat register och vann med solklara 5-0. I nästa omgång ställdes vi mot franska uppstickarna Lille med Eden Hazard i spetsen. Efter 1-1 på andra sidan engelska kanalen hade vi ett bra utgångsläge inför returen. Hemma på Anfield vann vi knappt med 1-0 och hade uppnått vårat mål och gått vidare till kvartsfinal.
    Väl där ställdes vi mot ryska Rubin Kazan. En svårtippad match då ryssar alltid har en tendens att överraska. Jag sa åt spelarna att slappna av och inte känna någon press då vi uppnått vårat mål. Detta gjorde susen då vi i en galen match i Ryssland åkte hem till Liverpool med en 7-2-seger i bagaget. På hemmaplan slappnade vi av lite väl mycket och förlorade med 2-0 men var ändå vidare till semifinal med god marginal.

I semifinalen fick vi värsta tänkbara lottning och ställdes mot giganterna [img=right]http://fmfile.com/im.../1303435458.jpg[/img]Real Madrid som tidigare överraskande åkt ur Champions League redan i gruppspelet. Nere på Santiago Bernabéu stod vi för en heroisk försvarsinsats och höll 0-0 ända fram till matchens sista minut då Real fick in segermålet. Returmötet började katastrofalt då spanjorerna gick till halvtidsvila med en oförtjänt 1-0-ledning. På grund av bortamålsregeln behövde vi nu göra tre mål för att ta oss till final.  Jag manade till full offensiv och spelarna visade enorm vilja genom att både kvittera och ta ledningen relativt tidigt i andra halvlek. Resten av matchen var det spel mot ett mål men Casillas hade bestämt sig för att spika igen och vi var utslagna ur Europa League. Trots detta var jag grymt stolt över spelarna. Vi hade hållit jämna steg med ett av världens bästa lag på bortaplan och spelat ut dem fullständigt framför The Kop.

I finalen såg Manchester City sedan till att bucklan hamnade i England trots allt genom att göra matchens enda mål.

LIGACUPEN OCH FA-CUPEN
    De nationella cuperna var ingenting jag hade planer på att lägga speciellt stor fokus på. Jag hade dock förhoppningar att kunna nå en semifinal i någon av dem.
    I ligacupen gick vi in i tredje omgången och började med en komfortabel seger hemma mot Doncaster. Redan i nästa omgång tog dock det roliga slut då ett b-betonat lag blev utslagna hemma mot Sunderland som gjorde matchens enda mål.

I FA-cupen gick det bättre och efter segrar mot Tamworth, Cardiff och Plymouth stötte vi i 6:e omgången på det första Premier League-laget. West Ham visade sig dock bli en munsbit då vi vann klart med 3-1 borta. Vi hade därmed uppnått säsongens mål och var klara för semifinal. Vi var dock inte nöjda där när det visade sig att vi skulle få möta Crystal Palace i semin. Vi gjorde vad som förväntades av oss och vann med 4-1 på Wembley. Vi var klara för final och hade chans på klubbens första titel på fem år.

Den 14:e maj 2011 kommer bli ihågkommen som dagen då hela Liverpool flyttade till London. På nationalarenan Wembley skulle nämligens stadens två fotbollslag mötas i en hård kamp om FA-cuptiteln. Hela London färgades rött och blått och Wembley kokade. Matchen blev som man kan förvänta sig; hård och målsnål med mycket kamp. Med matchens enda mål knep dock The Reds titeln och vi fick lyfta vår första buckla sedan 2006!

Postad bild

#11   Fromell

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 869 Inlägg:

Postad 22 April 2011 - 03:33 AM

Tycker ärligt talat att det är alldeles för mycket text. Men det är bara vad jag tycker, du kanske vill ha det så. Kör din grej.
» KONSTEN ATT VARA ÖISARE .

#12   eriiic96

Favorit

• Medlem
  • 1752 Inlägg:
  • Yrke:Studerar
  • Favoritlag:ÖIS
  • Tränar:Tottenham

Postad 22 April 2011 - 04:32 AM

Håller med Fromell. Annars hade detta sett otroligt bra ut, men vet dock att det är många som gillar mycket text också så ja.

#13   DL

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2008 Inlägg:

Postad 22 April 2011 - 10:12 AM

Jag tycker att det är grymt bra. Ös på!

#14   Dannemann1

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 304 Inlägg:

Postad 22 April 2011 - 10:20 AM

Sköna bilder, och skön säsong. Tycker däremot som dem andra att det blir lite mycket text för min smak :)

#15   wzuup

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 260 Inlägg:

Postad 22 April 2011 - 10:49 AM

Kan inte säga att jag håller med föregående talare. Tycker i de flesta fallen att helårsrapporter totalt förstår saverapporterna, men eftersom du klämde in rätt så mycket text så tyckte jag det funkade, för man fick liksom en fullständig rapport och inte bara se en screen på din placering i ligan. Så länge du kör på helårs så tycker jag absolut du ska ha såhär mycket text :)

#16   Zekeiel

Stoke-on-Trent

• Medlem
  • 1700 Inlägg:
  • Yrke:Fartdåre.

Postad 22 April 2011 - 11:19 AM

Håller med wzuup, ser perfekt ut och lagom mycket text. Ös på! :)

#17   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 22 April 2011 - 11:27 AM

Hade faktiskt inte planerat att det skulle bli så mycket text men eftersom det är min första rapport visste jag inte riktigt hur långt det skulle bli. Behövde väl skriva av mig lite antar jag :)

Samtidigt är det svårt att få ett vettigt upplägg på det när säsongen var så pass länge sen och jag inte har tillgång till målskyttar i matcher, screens på spelare osv. Får väl testa mig fram lite helt enkelt. Kommer köra lite annorlunda och mer läsvänligt i nästa inlägg så får vi se vad ni tycker funkar bäst.

#18   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:
  • Yrke:Grytslyna
  • Favoritlag:Liverpool F.C.
  • Tränar:Bävrar

Postad 22 April 2011 - 12:59 PM

Visst var det en del text, men det var också bra skrivet så jag tyckte det funkade utmärkt.
Oh Gravity, thou art a heartless bitch!

#19   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8429 Inlägg:

Postad 22 April 2011 - 13:24 PM

Visst är det bra med mycket text, men du måste få in någon styckeindelning på vissa ställen.

@bambuh

Följ!

#20   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 22 April 2011 - 22:13 PM

Postad bild

2011/12 - BACK WHERE WE BELONG

MÅLSÄTTNING
    » PREMIER LEAGUE: Topp 3. Nu gäller det att visa att förra säsongens fina andraplats inte var någon slump, utan att vi hör hemma i toppen.
    » CHAMPIONS LEAGUE: Tillbaka i Europas finaste klubbturnering. Målsättningen är att ta sig vidare från gruppen. Truppen är fortfarande inte tillräckligt stark för att utmana Europas främsta men med rätt lottning kan vi säkert överraska och ta oss längre.
    » INHEMSKA CUPERNA: Inget jättefokus på någon av dem men vore kul att gå till final igen. Community Shield hoppas jag vi kan vinna. Inte för att det är speciellt hög status men viktigt att fortsätta ta hem titlar. Dessutom är möten med Chelsea alltid prestigeladdade.
[img=right]http://fmfile.com/im.../1303498965.jpg[/img]
    SILLY SEASON
      SOMMAR
    »IN
    Postad bild Romelu Lukaku | A | Anderlecht | 47 miljoner kr
    Postad bild Eden Hazard | OM (VC)/M (VC) | Lille | 270 miljoner kr
    Postad bild Alex Sandro | B (V) | Santos | 250 miljoner kr
    Postad bild Rubén | DM/M © | Celta | 15 miljoner kr
    »UT
    Postad bild Alberto Aquilani | M © | Juventus | 155 miljoner kr
    Postad bild Paul Konchesky | B (V) | Sunderland | 15 miljoner kr
      VINTER
    -
    »UT
    -
    KOMMENTAR: Vid en utvärdering av truppen var det uppenbart vad som behövde förstärkas - vänsterkanten. Som offensiv kraft valde jag att satsa på Belgiens och Lilles unga stjärnskott Eden Hazard. Han har kvalitet nog att prestera direkt och kommer även att hålla i många år framöver. När det gäller den defensiva vänsterplatsen fick jag lite panik då Aurelio tyvärr hade varit väldigt skadebenägen och det då bara fanns Insua som renodlad vänsterback att tillgå. Jag letade runt länge utan att fastna för någon. Mina scouter rekommenderade dock brasilianaren Alex Sandro. Han visade sig bli väldigt dyr men då han fortfarande är ung hoppades jag på att pengarna skulle betala sig i framtiden. Jag värvade även in jättelöftet Lukaku för att få mer bredd på anfallssidan. Rubén är en 16-årig regen till ungdomslaget som jag tror mycket på.
    Spelarförlusterna var inte mycket att säga om. Aquilani var utlånad till Juventus förra säsongen och en framtida transfer var redan satt. Konchesky var även han utlånad ifjol och är ingen spelare som platsar i mitt lag.

UPPSTÄLLNING
    Med större bredd på anfallsfronten valde jag i år att gå över till att spela en rak 4-4-2 med Gerrard som spelfördelare och Meireles som hårt jobbande bollvinnare.

Postad bild Suárez | Postad bild Carroll

Postad bild Hazard | Postad bild Meireles | Postad bild Gerrard | Postad bild Kuyt

Postad bild Sandro | Postad bild Carragher | Postad bild Agger | Postad bild Johnson

Postad bild Reina

PREMIER LEAGUE
    Spelarna verkade i början väldigt ovana vid den nya uppställningen och på de tre första matcherna lyckades jag endast ta två poäng. Därefter började spelet dock flyta på och på de 8 efterföljande matcherna lyckades jag ta 22 poäng av 24 möjliga. Väldigt imponerande och fansen började återigen drömma om en Premier League-titel.
    Resultaten fortsatte att gå våran väg men tyvärr blev det inget nyårsfirande den här gången, då vi på nyårsafton åkte på en pinsam 4-0-förlust borta mot Arsenal. Spelarna verkade dock ha gått stärkta ur situationen och fortsatte samla poäng i början av 2012. Stort minus för att vi förlorade båda mötena med United dock.
    Toppen av ligan var i år ett riktigt getingbo då det endast skiljde tre poäng mellan den slutliga segraren och trean. Trots att vi gick obesegrade ur säsongens 7 sista matcher, lyckades vi tyvärr inte komma ikapp Arsenal, utan fick nöja oss med en tredjeplats.

En fullt godkänd säsong, speciellt med tanke på hur nära titeln vi faktiskt var. Kul att Gerrard fortsätter visa vägen. 16 mål och återigen Liverpools bästa målskytt. Lite oroväckande dock att Suárez och Carroll bara lyckades mäkta med 15 ligamål tillsammans. Kanske är det detta som är skillnaden mellan en titel och en tredjeplats. Hazards debutsäsong blev väldigt lyckad och innehöll 11 ligamål och 8 assist. Bådar minst sagt gott inför framtiden.
    » SKYTTEKUNG: Postad bild Marouane Chamakh | Arsenal | 23 mål
    » FLEST ASSIST: Postad bild Cesc Fàbregas | Arsenal | 15 assist
    » HÖGST SNITTBETYG: Postad bild Edin Dzeko | Manchester City | 7.52
    » ÅRETS SPELARE: Postad bild Carlos Tevez | Manchester City

CHAMPIONS LEAGUE
    Så var vi äntligen tillbaka där vi hör hemma - in the fuckin' Champions League!
    Vi lottades i samma grupp som Napoli, Leverkusen och Villareal. Inga topplag direkt men heller inga strykgäng, utan vi måste ge järnet i varje match för att gå vidare. Spelet flöt på bra och det enda bottennappet var den bedrövliga 4-0-förlusten hemma mot Villareal. Till slut slutade vi två poäng bakom Leverkusen, som knep förstaplatsen.
      GRUPPSPEL[img=right]http://fmfile.com/im.../1303502297.jpg[/img]
      | B | Villareal | 1-0
      | H | Leverkusen | 3-3
      | H | Napoli | 3-0
      | B | Napoli | 1-1
      | H | Villareal | 0-4
      | B | Leverkusen | 3-1
    I åttondelsfinalen ställdes vi återigen mot spanska giganterna Real Madrid som vi var nära att slå ut i Europa Leage ifjol. Det började helt okej med 1-1 hemma på Anfield men återigen föll vi på målsnöret då Real vann med matchens enda mål nere i Spanien. Vi var ytterst nära att få in en kvittering på slutet men Casillas stoppade oss ännu en gång.
    Tittar man på helheten är jag trots allt nöjd med resultaten. Vi tog oss vidare från gruppen utan några större problem och hade sedan väldigt otur med lottningen.
    Slutgiltiga segrare för andra året i rad blev Barcelona, anförda av Messi, som samtidigt vann Guldbollen ännu en gång.

LIGACUPEN OCH FA-CUPEN
    Säsongen började minst sagt bra då vi efter att ha vunnit mot rivalerna Chelsea på straffar fick lyfta Community Shield-bucklan.
    Ligacupen är en turnering där jag i stort sett alltid luftar reserver och ungdomar. Efter klara segrar mot Newcastle och West Ham fick vi tyvärr se oss besegrade i kvartsfinalen då Aston Villa väldigt snöpligt avgjorde i den andra förlängningskvarten.
    FA-cupen gick inte alls lika bra som förra året. De regerande mästarnas uttåg ur turneringen skedde redan andra matchen då vi förlorade hemma mot ärkerivalerna Man United med uddamålet. Jag hade hoppats att vi kunde upprepa förra årets bedrift men samtidigt är det ingen skam att åka ut mot United, även om det svider rejält.

HUVUDMÅLSÄTTNINGAR
    » TA OSS TILLBAKA TILL CHAMPIONS LEAGUE: Inte helt överraskande är det första målet uppnått då vi nu för andra året i rad lyckas kvalificera oss för CL
    » VINNA PREMIER LEAGUE: Poängmässigt gör vi framsteg även om vår placering var bättre ifjol. Med ett par klasspelare till ska vi nog kunna ta vår första Premier League-titel.
    » VINNA CHAMPIONS LEAGUE: Tar nog ytterligare några år innan vi är redo att vara bäst i Europa.
    » VINNA ALLA TITLAR: 2 titlar på 2 säsonger. Dock har vi 5 turneringar kvar innan vi kan bocka av den här målsättningen.
    » "GÖRA EN BARCELONA": Inte ens nära.
    » UTESLUTANDE VÄRVA UNGA SPELARE: Värvade visserligen enbart unga spelare i år men denna målsättning gäller långt in i framtiden. Och kommande år kommer jag behöva värva in en del etablerade spelare för att fylla luckor efter vissa spelare som börjar bli gamla. Dessutom är klubben inte tillräckligt högt ansedd för att locka till sig de största talangerna än.
    » NY ARENA: Inte i närheten av tillräckligt bra ekonomi än. Kommer nog dröja ganska många år innan detta kan bli verklighet.

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar