Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM11-SR] Justice for the 96! --> Udinese Calcio

243 svar till detta ämne

#41   Perssisco

spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5000 Inlägg:

Postad 11 May 2011 - 01:20 AM

Synd om Gerrard, annars har du en väldigt.. utländsk elva :P

#42   Ottosson

Sportchef

• Medlem
  • 4930 Inlägg:

Postad 11 May 2011 - 01:28 AM

Screens på nyförvärven vore trevligt.

YNWA
Malmö FF & Liverpool FC

#43   Hightower

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3843 Inlägg:

Postad 11 May 2011 - 11:03 AM

Citat

Synd om Gerrard, annars har du en väldigt.. utländsk elva :P
Haha jag vet. Har inte hittat så mycket intressanta engelsmän. Kom ju in 3 heta löften i ungdomslaget nu i alla fall :)

Citat

Screens på nyförvärven vore trevligt.
Har tyvärr inte kommit ikapp spelet än, utan det blir den här och två säsonger till utan screens. Sen kommer en ordentlig truppresentation inför 2018/19. Ska försöka hinna ikapp till helgen.

#44   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2468 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 11 May 2011 - 11:09 AM

Du har dubbelpost på din senaste updates?

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#45   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 11 May 2011 - 11:26 AM

Citat

Du har dubbelpost på din senaste updates?
Åtgärdat. Strulade lite när jag skickade och såg inte att det blev två inlägg. Tack för påpekandet!

#46   Albsss

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 59 Inlägg:

Postad 11 May 2011 - 12:59 PM

Verkligen en riktigt bra rapport, i stort sätt perfekt! Men... saknar mer brittiska spelare i truppen, du värvade iof 3 st nu men det blir mer hjärta när man använder främst spelare som är egna produkter men även engelska och brittiska spelare!

Lycka till i fortsättningen, även om mitt hjärta sitter någon helt annanstans!
Once a Red Devil, always a Red Devil

#47   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 11 May 2011 - 18:03 PM

Citat

Verkligen en riktigt bra rapport, i stort sätt perfekt! Men... saknar mer brittiska spelare i truppen, du värvade iof 3 st nu men det blir mer hjärta när man använder främst spelare som är egna produkter men även engelska och brittiska spelare!

Lycka till i fortsättningen, även om mitt hjärta sitter någon helt annanstans!
Tack för det, det uppskattas!

Är medveten om bristen på britter men tyvärr har jag knappt hittat några som enligt mig håller måttet och som är "värvningsbara". När jag inte lyckas få fram några stora talanger i de egna leden blir det till att värva utländskt. Att satsa brittiskt är dock en målsättning som kommer i framtiden.

#48   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 11 May 2011 - 23:52 PM

Postad bild

2015/16 – THE POST GERRARD ERA, PART TWO

PREMIER LEAGUE
    Årets säsong rivstartade med derby mot Everton på Goodison Park i premiären och bortamatch mot Arsenal i andra omgången. Två avgjorda resultat blev det, där vi borde vunnit derbyt medan en poäng på Emirates får ses som godkänt. Nästkommande fyra matcher var av lätt karaktär och vi tog full pott i dem. Därefter började spelet hacka lite och vi blandade klara segrar med onödiga kryss, kryddat med en svidande förlust hemma mot United. Noterbart är även att Reina missade hela början av säsongen på grund av skada och att jag då valde att satsa på 17-årige Marriner, som gjorde det bra även om han saknar det viktigaste för en målvakt, nämligen rutin.

Efter United-förlusten spelade vi upp oss och vann 11 av 12 matcher innan vi började tappa rejält i ligan. Alldeles för många oavgjorda matcher och förluster mot lag som West Ham och West Bromwich duger inte om man ska lyfta bucklan i slutet av säsongen. Vi avslutade visserligen fint men slutade först på en tredje plats. Offensivt hade vi inga problem då vi gjorde överlägset flest mål trots att Hulk skadade sig i början av mars och missade resten av säsongen. Defensivt var säsongen däremot en riktig besvikelse. Att släppa in nästan ett mål per match i snitt är jag riktigt irriterad på. Den här säsongen hade vi dock inte kunnat hota United ändå. De gjorde en lysande säsong och plockade 98 poäng och släppte endast in 12 mål. Inte så jättekonstigt kanske med tanke på att de inför och under säsongen värvade spelare för hisnande 2,37 miljarder kr.
[img=right]http://fmfile.com/im.../1305154133.jpg[/img]
    » SKYTTEKUNG: Postad bild Hulk | Liverpool | 24 mål (21 matcher)
    » FLEST ASSIST: Postad bild Gabriel Torje | Sunderland | 18 assist (35 matcher)
    » HÖGST SNITTBETYG: Postad bild Hulk | Liverpool | 7.84 (21 matcher)
    » ÅRETS SPELARE: Postad bild Gareth Bale | Liverpool

CHAMPIONS LEAGUE
      GRUPPSPEL
    Gruppspelet såg på förhand ut att handla om 3 lag; Liverpool, Porto och Schalke. Fjolårsfinalisten Schalke får ses som favoriter att ta sig vidare tillsammans med mig. Slagpåsen i gruppen blir med största sannolikhet danska Midtjylland.
    Kändes väldigt skönt att få ta revansch på Schalke efter fjolårets kvartsfinalförlust. Lite besviken på förlusten mot Porto, som faktiskt gick och vann gruppen. Detta efter att vi i sista matchen, väldigt onödigt tappade en tidig 2-0-ledning.
      ÅTTONDELSFINAL
    I och med att vi ”bara” kom tvåa i gruppen fick vi mardrömslottning i åttondelen i form av Real Madrid, som slagit ut oss i europacuperna två gånger tidigare. Första matchen på Anfield slutar 2-2 efter att Real tagit ledningen två gånger om men på en hörna i 94:e lyckas Otamendi nicka in den livsviktiga kvitteringen. I returen i Spanien manar jag till offensiv direkt då vi måste göra mål. Båda lagen skapar många målchanser och i den 62:a minuten tar vi ledningen. Resultatet står sig sedan matchen ut och vi är klara för en engelsk kvartsfinal mot Arsenal.

| H | Real Madrid | 2-2 | Otamendi x2
      | B | Real Madrid | 1-0 | Yildirim
      KVARTSFINAL
    Vi dominerar hemmamatchen mot Arsenal totalt men med Hulk borta är skärpan i avsluten bedrövlig. Av totalt 19 skott går endast ett på mål. Arsenal skapar dock inga chanser över huvud taget och matchen slutar mållös. I returen rivstartar laget och vi tar ledningen redan efter 2 minuter genom Hazard. En kvart senare får Arsenal Ramsey utvisad och avancemanget känns klart. Arsenal kvitterar dock kort därefter men resten av matchen kontrollerar vi och tar oss vidare på bortamål.

| H | Arsenal | 0-0 | -
      | B | Arsenal | 1-1 | Hazard
      SEMIFINAL
    I semifinalen fick vi tuffast möjliga lottning då vi ställdes mot Messi & co från Barcelona. Första matchen spelades på Camp Nou och jag valde att ställa upp med en defensiv 4-5-1 med kontringsspel för att stoppa deras anfall. Planen fungerade perfekt och vi lyckades kontra in tre mål och bara släppa in ett. Med en komfortabel ledning och tre bortamål fanns det ingen anledning att förändra någonting i returen. Katalanerna chocköppnade dock och tog ledningen i första minuten. Därefter tog vi dock över matchen och var faktiskt det bättre laget trots att vi förlorade med 2-1. Men vad gjorde väl det? Vi var ju klara för final!

| B | Barcelona | 3-1 | Schelotto, Agger, Suárez
      | H | Barcelona | 1-2 | Yildirim
      FINAL
    För tredje året i rad hade ett tyskt lag tagit sig till final – den här gången var det Bayer Leverkusens tur. Jag kände mig väldigt hoppfull inför finalen men var lite orolig för anfallsspelet då Hulk fortfarande var skadad och ingen annan forward hade imponerat. Jag chansade lite och valde att starta med 19-årige Felipe Pastel. Matchen blev öppen och jämn med mängder av målchanser åt båda hållen. Inget lag lyckades dock få in bollen och matchen såg ut att gå till förlängning. Med 20 minuter kvar valde jag att byta in Romelu Lukaku istället för Pastel och i den 84:e minuten löper han sig fri och dunkar in 1-0. Jag, spelarna och fansen ska precis börja jubla när Arturo Vidal kvitterar på stopptid. Väldigt snopet men bara för spelarna att glömma det och gå ut och fokusera igen. I slutet på den första förlängningskvarten tar sig Bale in i straffområdet och rivs ned och domaren pekar på straffpunkten! Målskytten Lukaku kliver fram och placerar säkert in 2-1. Tyskarna lyckades aldrig återhämta sig efter straffen och vi var mästare!

| N | Leverkusen | 2-1 (e.f.) | Lukaku x2

Postad bild

LIGACUPEN OCH FA-CUPEN
    Ligacupen blev i år ett riktigt fiasko då vi åkte ut redan i första omgången mot Coventry på hemmaplan. FA-cupen gick inte mycket bättre. Vi vann visserligen första matchen mot Stoke men i nästa omgång blev Manchester City för svåra. För andra året i rad tog vi alla fall hem Community Shield efter 3-0 mot West Bromwich.

ÖVRIGT
    » NICOLÁS OTAMENDI blev för andra gången utsedd till årets spelare av fansen. Frågan är dock om inte Hulk hade vunnit omröstningen om han inte blivit skadad då han innan dess gjorde fantastiska 31 mål på 27 matcher.
    » DANIEL AGGER blev, i och med att Steven Gerrard lämnade klubben, utsedd till ny lagkapten för Liverpool. Daniel själv var mycket stolt och samtliga i laget tyckte det var ett utmärkt val.
    » LIONEL MESSI vann återigen guldbollen trots att Barcelona det aktuella året inte ens tog sig till slutspel i CL. Visserligen vann de Europa League men man tycker ju det var läge för någon annan att ta hem priset.

HUVUDMÅLSÄTTNINGAR
    » TA OSS TILLBAKA TILL CHAMPIONS LEAGUE: √
    » VINNA PREMIER LEAGUE: √
    » VINNA CHAMPIONS LEAGUE: Jävligt skönt att ”grönmarkera” denna!
    » VINNA ALLA TITLAR: Börjar närma sig nu när vi får chansen i Europeiska supercupen och VM för klubblag. Får se om vi kan lyckas bocka av denna efter nästa säsong.
    » "GÖRA EN BARCELONA": Vi lyckades inte alls prestera både i Europa och på hemmaplan i år.
    » UTESLUTANDE VÄRVA UNGA SPELARE: Krävs att detta följs flera säsonger i följd för att den ska räknas som avklarad. Ser dock positivt ut.
    » NY ARENA: Med en seger i Champions League och bara ”billiga” värvningar börjar det bli dags att ta sig ett snack med styrelsen.

#49   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 13 May 2011 - 00:15 AM

Postad bild

2016/17 – THE FIELDS OF ANFIELD ROAD

MÅLSÄTTNING
    » PREMIER LEAGUE: Mästare. Rejält revanschsugen efter förra årets tredjeplats. Ska bli spännande och se om vi kan utmana United, som bara fortsätter värva. Dessutom kommer detta bli sista säsongen på Anfield då jag inför säsongen fick besked om att styrelsen har beslutat sig för att investera i en ny arena som kommer stå klar lagom till nästa säsong.
    » CHAMPIONS LEAGUE: Vinst. Ser ingen anledning till att sänka målsättningen när vi vann förra året. Kommer även satsa stenhårt på VM för klubblag och Europeiska Supercupen då det är de enda titlar vi saknar.
    » INHEMSKA CUPERNA: Hade kanske lite hög målsättning förra året men jag hoppas ungdomarna kan förbättra sig i alla fall och nå långt i någon av dem.
[img=right]http://fmfile.com/im.../1305235524.jpg[/img]
    SILLY SEASON
      SOMMAR
    »IN
    Postad bild Vladimir Holub | B (H) | Palermo | 210 miljoner kr
    Postad bild Kwadwo Asamoah | DM/M (VC) | Zenit | 275 miljoner kr
    Postad bild Christian Aguirre | B (V) | Vélez | 250 miljoner kr
    Postad bild Juan Andrés Martín García | M/OM ©/A | Almería | 12 miljoner kr
    »UT
    Postad bild Glen Johnson | B (HV) | Fri transfer | Gratis
    Postad bild Raúl Meireles |M © | Fri transfer | Gratis
    Postad bild Marco Amelia | Mål | Fri transfer | Gratis
    Postad bild Alex Sandro | B (V) | Fiorentina | 72,5 miljoner kr
      VINTER
    »IN
    -
[img=right]http://fmfile.com/im...305235524_1.jpg[/img]
    »UT
    -
    KOMMENTAR: Både Glen Johnson och Raúl Meireles har haft många fina år i klubben men var nu tyvärr för gamla för att ta en plats i mitt lag. Alex Sandro fick gå då han på 5 år och 26 dagar inte lärt sig ett ord engelska. Marco Amelia kändes överflödig då det finns två unga löften på målvaktspositionen som jag hellre ger speltid.
    Förutom mittfältslöftet Martín García var spelarna som värvades in rena ersättare till spelarförlusterna. Asamoah är i äldsta laget men kände att jag behövde en stark och rutinerad mittfältare med defensiva kvaliteter och valet föll då på ghananen. Hade stora problem att hitta en högerback av kvalitet men bestämde mig till sist för 22-åriga tjecken Holub, som är tillräckligt bra för att gå in i startelvan och samtidigt ha framtiden framför sig. Värvningen av 20-åriga Aguirre är jag riktigt nöjd med. Han är i min mening redan bättre än Sandro var och besitter en grym potential.
    UPPSTÄLLNING
    Inte så mycket att säga, körde vidare med samma taktik som förra året. Dock fick Hamsik ta ett kliv ner i många matcher då Yildirim har utvecklats riktigt fint. Hazard, Lucas, Suárez, Kelly, Shelvey, Wilson är väl de mest noterbara spelarna som inte är inkluderade nedan.

Postad bild Hulk

Postad bild Bale      |      Postad bild Yildirim      |      Postad bild Schelotto
    Postad bild Hamsik | Postad bild Asamoah

Postad bild Aguirre | Postad bild Otamendi | Postad bild Agger | Postad bild Holub

Postad bild Reina

PREMIER LEAGUE
    Den sista säsongen någonsin på klassiska Anfield började strålande med 5 raka segrar innan vi snöpligt förlorade en jämn match borta mot Tottenham. Vinsterna fortsatte dock att radas upp därefter och förutom ett bottennapp hemma mot West Bromwich (0-2) fanns det inget att klaga på fram till nyår.

Poängmässigt fortsatte ligan fint efter nyår också men tyvärr började vi släppa in onödigt mycket mål. Som tur var produktionen framåt lysande och vi slutade säsongen ett fjuttigt mål ifrån tresiffrigt. En liten besvikelse var att enda vinsten mot övriga ”big four” kom mot Arsenal hemma. Vår sista match på Anfield blev en riktig fest då Blackpool slogs tillbaka med hela 5-1. Titeln säkrades med några omgångar kvar och jag valde i sista omgången, borta mot Chelsea, att ge reserverna chansen då jag hade två finaler inom en vecka att spela därefter. Något som skulle visa sig förödande då Chelsea spelade ut oss fullständigt och vann med 4-0, vilket resulterade i att moralen fick sig en rejäl törn…
[img=right]http://fmfile.com/im.../1305234912.jpg[/img]
    » SKYTTEKUNG: Postad bild Hulk | Liverpool | 24 mål (28 matcher)
    » FLEST ASSIST: Postad bild Gareth Bale | Liverpool | 17 assist (33 matcher)
    » HÖGST SNITTBETYG: Postad bild Nicolás Otamendi | Liverpool | 7.67 (30 matcher)
    » ÅRETS SPELARE: Postad bild Gareth Bale | Liverpool

LIGACUPEN OCH FA-CUPEN
    De inhemska cuperna gick i år betydligt bättre. I ligacupen såg det dock ut att bli respass i semifinalen efter bortaförlust mot Man City i första mötet. Spelarna hade dock final i sikte och övertygade stort i returen, som vanns med 4-0. I finalen slog vi sedan Aston Ville med 2-1 efter förlängning efter att Otamendi nickat in segermålet i matchens sista minut.
    I FA-cupen fick vi en behaglig resa mot relativt svagt motstånd och tog oss enkelt vidare till final. Väl där väntade Man United. Moralen var redan halvtaskig efter sista omgången av ligan och med bara tre dagar kvar till nästa final verkade de flesta tankar på annat håll och vi gjorde vår sämsta match sen jag kom till klubben. United lekte verkligen med oss och tog hem titeln med en 5-2-vinst.

CHAMPIONS LEAGUE
      GRUPPSPEL
    I år fick vi en väldigt behaglig lottning i gruppspelet. Galatasaray känns på förhand som det starkaste motståndet.
    Inte helt oväntat joggade vi oss igenom gruppen utan större problem. Sista matchen är inte mycket att säga om då vi redan säkrat gruppsegern och en del reserver luftades. Dessutom kämpade turkarna för att ta sig vidare. De föll dock på målsnöret och CSKA knep andraplatsen på bättre målskillnad.
      ÅTTONDELSFINAL
    Tyvärr gav gruppsegern ingen fördel när det kom till lottning av slutspelet. Barcelona hade slutat tvåa i sin grupp och lottades självklart mot oss. Jag satsade på samma lyckade 4-5-1 som i fjolårets semifinal. Den här gången fungerade den dock inte alls och Barcelona kunde gå till halvtidsvila på Nou Camp med en komfortabel 2-0-ledning. Jag skällde ut spelarna rejält och ändrade till vår vanliga taktik. Spelarna visade upp fantastisk moral genom att både reducera och kvittera innan 70:e minuten. Ett olyckligt självmål i 72:a gav Barca ledningen igen men med 2 snabba mål under matchens sista 5 minuter kunde vi åka hem med en seger i bagaget. I returen tog vi kommandot direkt och ledde med 3-0 efter 55 minuter. Därefter slarvade lite men vann till slut enkelt med 4-2. Fantastiskt att göra 4 mål på Barca två matcher i rad!

| B | Postad bild Barcelona | 4-3 | Yildirim, Lucas, Suárez, Pastel
      | H | Postad bild Barcelona | 4-2 | Agger, Yildirim, Hulk, Wilson
      KVARTSFINAL
    Återigen blev det engelskt motstånd i kvartsfinalen, denna gång Manchester City. Vi började på bortaplan och låg under med 1-0 i halvtid. Återigen visade dock spelarna enorm styrka och med 3 mål i andra halvlek var utgångsläget inför returen ypperligt.  I returen avgjorde vi tidigt och var i ledning med 4-0 innan spelarna slappnade av och lät City göra 2 mål.

| B | Postad bild Manchester City | 3-1 | Hamsik, Yildirim, Schelotto
      | H | Postad bild Manchester City | 4-2 | Otamendi, Skrtel, Shelvey, Hazard
      SEMIFINAL
    I semifinalen ställdes vi mot Atlético Madrid. Första matchen I England blev otroligt underhållande och Hulk lyckades göra hattrick innan 20 minuter var spelade. Återigen släppte vi dock till ett par onödiga mål men vann i alla fall med 5-2 och var i praktiken klara för andra raka finalen. Nere i Madrid spelade vi på resultatet och matchen slutade 1-1.

| H | Postad bild Atlético Madrid | 5-2 | Hulk x3, Otamendi, Asamoah
      | B | Postad bild Atlético Madrid | 1-1 | Yildirim
      FINAL
    ”Som vanligt” stod ett tyskt lag på ena planhalvan när det vankades Champions League-final. Den här gången var det Hamburgs tur, och Tyskland har nu haft fyra olika lag i fyra raka finaler. Otroligt imponerande!
    Inför finalen var moralen riktigt låg i truppen efter de bedrövliga matcherna mot Chelsea och United precis innan. Det syntes tydligt på planen och ingen spelare kom upp i normal standard. Under hela matchen lyckades vi bara få iväg ett skott på mål. Då är det svårt att vinna matcher och Hamburgs 1-0-ledning från den 15:e minuten stod sig matchen ut. Lite tråkigt att avsluta säsongen med att på 7 dagar spela sista omgången i PL, final i FA-cupen och final i CL måste jag säga.

| N | Postad bild Hamburg | 0-1 | -

Postad bild

EUROPEISKA SUPERCUPEN OCH VM FÖR KLUBBLAG
    I Europeiska Supercupen ställdes vi mot Europa League-vinnarna Fiorentina. Jag ställde upp med starkast möjliga lag och lyckades ta hem segern efter ett sent avgörande av Hulk.
    I semifinalen av VM körde vi över sydkoreanska Seongnam och var klara för final mot brasilianska Cruzeiro. Det blev aldrig spännande i finalen heller och tack vare en 2-0-seger hade jag nu uppnått målet att vinna alla titlar!

ÖVRIGT
    » NICOLÁS OTAMENDI vann återigen utmärkelsen årets spelare i klubben. Sedan han och Hulk kom till klubben är det ingen annan spelare som vunnit priset.
    » MANCHESTER UNITED har de senaste tre säsongerna värvat spelare för totalt 5 miljarder kr!
    » LIONEL MESSI vann sin åttonde raka guldboll. Snart kan de ju lika gärna lägga ner priset om ingen annan vinner.

HUVUDMÅLSÄTTNINGAR
    » VINNA CHAMPIONS LEAGUE: √
    » VINNA ALLA TITLAR: Efter två enkla titlar kan denna också bockas av.
    » "GÖRA EN BARCELONA": Riktigt nöjd med att vi presterade i samtliga turneringar den här säsongen och ”det omöjliga” kanske inte är allt för långt borta.
    » UTESLUTANDE VÄRVA UNGA SPELARE: Asamoah klassas definitivt inte som ung.
    » NY ARENA: Efter säsongsavslutningen stod Liverpool Arena klar. 60 952 personer tar den in.

Postad bild
Goodbye Anfield.

#50   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 13 May 2011 - 00:20 AM

Vad tycker ni om flaggorna vid motståndarna? Blir det för mycket? Jag är jävligt osäker.

#51   DavidH-91

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 647 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Aston Villa

Postad 13 May 2011 - 12:15 PM

Citat

Vad tycker ni om flaggorna vid motståndarna? Blir det för mycket? Jag är jävligt osäker.

Tycker det ser bra ut!
"Ooooohhhh ya beauty!"

#52   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 4999 Inlägg:

Postad 13 May 2011 - 13:03 PM

Screen på Holub? Sen hade det vart kul med lite britter i laget ;)

#53   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 13 May 2011 - 13:26 PM

Citat

Screen på Holub? Sen hade det vart kul med lite britter i laget ;)
Har en säsongsuppdatering kvar, sen är jag ikapp spelet och då kommer en fullständig truppresentation med screens på samtliga spelare. Så håll ut!

Haha ja, jag vet, alldeles för lite britter. Kommer att bli nästa målsättning.

#54 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 13 May 2011 - 17:20 PM

Screen på:   Hulk  ? Postad bild

#55   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7380 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 13 May 2011 - 18:32 PM

Jag beundrar din rapport, får mig att vilja spela med Liverpool. Sånt här sug brukar jag inte få av så många rapporter, men din är unik och extremt fin sett till design. Det ser så enkelt ut när du lägger upp det.

Fortsätt så här och du har min röst månadens rapport!

#56   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 14 May 2011 - 00:11 AM

Citat

Screen på:   Hulk  ? Postad bild
Har en årsrapport kvar, sen kommer screens på samtliga i truppen.

Citat

Jag beundrar din rapport, får mig att vilja spela med Liverpool. Sånt här sug brukar jag inte få av så många rapporter, men din är unik och extremt fin sett till design. Det ser så enkelt ut när du lägger upp det.

Fortsätt så här och du har min röst månadens rapport!
Oj, tack för de orden! Kul att höra att du gillar den. Förhoppningsvis kan den bli ännu lite bättre snart, när jag kan lägga upp screens och rapportera direkt efter matcherna osv. Blir lite mer frihet istället för att bara hålla sig till årsrapporter.

#57   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7348 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 14 May 2011 - 00:14 AM

Läcker design och grym rapport. Följer!
Maria/Högalid.

#58   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 14 May 2011 - 02:12 AM

Postad bild

2017/18 – THE RETURN TO ANFIELD?

MÅLSÄTTNING
    » PREMIER LEAGUE: Mästare. Inte så mycket att säga. Truppen är enormt stark och framförallt väldigt samspelt. United har återigen värvat för över miljarden men jag kan inte påstå att det är speciellt genomtänkta värvningar.
    » CHAMPIONS LEAGUE: Vinst. Av någon märklig anledning har UEFA valt att lägga finalen på Anfield trots att vi har en ny, modernare och större arena. Det vore självklart en dröm att få återvända till Anfield och spela hem CL-pokalen framför The Kop.
    » INHEMSKA CUPERNA: Vinna någon av dem. En vinst och en andraplats ifjol kan helt klart upprepas.
    SILLY SEASON
      SOMMAR
    Postad bild Randy Meijer | B  © | Rangers | 117 miljoner kr
    Postad bild Rafael Hurtado | B (HC) | Atlético Madrid | 90 miljoner kr
    Postad bild Roberto Cipolla | DM/B/M © | Palermo | 95 miljoner kr
    Postad bild Jordan Ferdinand | DM/B/M © | Arsenal | 250 miljoner kr (inklusive Steve Corbett)
    »UT
    Postad bild Steve Corbett | DM/B/M © | Arsenal | Del av bytesaffär
      VINTER
    »IN
    -
    »UT
    -
    KOMMENTAR: Kände att försvaret behövde föryngras lita då Agger började prestera sämre och sämre förra säsongen. Mina scouter hittade 23-åriga holländaren Meijer som hade en låg minimumklausul. Obegripligt att ingen annan klubb var intresserad. Hurtado är ett fint ytterbackslöfte och Cipolla spås bli nästa Daniele De Rossi. Jordan Ferdinand blev väldigt dyr för sin ålder (18 år) men spås en fullkomligt lysande framtid av mina scouter. Att han värvades från konkurrenten Arsenal pressade väl inte direkt ner priset heller
    UPPSTÄLLNING
    Då både Pastel och Varela utvecklads enormt kändes det som slöseri att spela med endast en anfallare. Ändrade därför taktik till en 4-4-2 med offensiva yttrar. Stor rotation på mittfältarna med bland andra Hazard, Yildirim, Lucas, Shelvey som inte nämns nedan. Tyvärr bröt nyförvärvet Meijer benet under försäsongen och missade första halvan av säsongen. Valde då att satsa på unga Roth i mittlåset. Kände att det var dags att spela in en ny målvakt då Reina inte har många säsonger kvar nu. Valet föll i första hand på Camara men även Marriner kommer få chansen.

Postad bild Hulk | Postad bild Pastel

Postad bild Bale                                                     Postad bild Schelotto
    Postad bild Hamsik | Postad bild Asamoah

Postad bild Aguirre | Postad bild Otamendi | Postad bild Roth | Postad bild Holub

Postad bild Camara

PREMIER LEAGUE
    Jag undrar hur mycket min styrelse betalade FA för att rigga spelprogrammet. Det visade sig nämligen att den första tävlingsmatchen någonsin på Liverpool Arena skulle vara ett Merseysidederby. Och vilken fest det blev! Vi spelade ut Everton fullständigt och vann med 3-0. Laget imponerade stort även därefter och det dröjde till den 13:e omgången innan vi åkte på första förlusten mot Brimingham borta. Dagarna innan jul gav vi fansen två rejäla julklappar då såväl United som Arsenal besegrades med 3- respektive 2-0.

Förutom en oväntad förlust mot Burnley fortsatte laget spela bländande fotboll fram tills 7 omgångar återstod. Ligan var då i praktiken säkrad och spelarna hade nog redan börjat fira då vi på fyra matcher bara lyckades ta en enda poäng innan vi återigen fick vinna mot Newcastle. I näst sista omgången förlorade vi sedan borta mot United. Titeln var dock redan bärgad och vi kunde avsluta snyggt med en 3-0-seger mot Blackburn inför hemmafansen i sista omgången. Offensivt var vi till och med bättre än förra året med 110 gjorda mål. Jag tycker dock fortfarande att vi släpper in lite mycket mål trots att vi var näst bäst i ligan defensivt. Man ska dock ha i åtanke att mina målvakter fortfarande är unga och saknar rutin.
[img=right]http://fmfile.com/im.../1305335160.jpg[/img]
    » SKYTTEKUNG: Postad bild Hulk | Liverpool | 27 mål (35 matcher)
    » FLEST ASSIST: Postad bild Marek Hamsik | Liverpool | 16 assist (32 matcher)
    » HÖGST SNITTBETYG: Postad bild Nicolás Otamendi | Liverpool | 7.86 (27 matcher)
    » ÅRETS SPELARE: Postad bild Hulk | Liverpool

LIGACUPEN OCH FA-CUPEN
    De inhemska cuperna gick riktigt bra i år också. I ligacupen ångade vi på och ställdes återigen mot Manchester City i semifinalen. I en magisk match där vi gjorde mål på allt vann vi till slut med 7-1! Returen förlorades visserligen med 4-2 men vi var i final, där vi precis som ifjol ställdes mot Aston Villa. De fick dock revansch på oss och tog hem titeln efter en 2-1-seger.
    Lottningen i FA-cupen blev lätt och vi sattes inte på prov förrän i semifinalen då Arsenal väntade. Några dagar tidigare hade de slagit oss i ligan men i cupen fick vi gruvlig revansch. Vi spelade ut dem fullständigt på Wembley och vann med hela 5-1. Finalen spelades mot Man City och vi fick fira ytterligare en titel efter att Bale avgjort med matchens enda mål.

CHAMPIONS LEAGUE
      GRUPPSPEL
    Det blev återigen en bra gruppspelslottning med Paris Saint-Germain, Zenit och Slavia Prag som motståndare. PSG känns som den hårdaste nöten att knäcka då de bland andra har en av världens bästa mittbackar i laget. En spelare jag försökte värva inför säsongen men affären sprack då han visade sig vara väldigt girig.
    Ytterligare ett imponerande gruppspel där 15 poäng och 16-3 i målskillnad talar sitt tydliga språk. PSG knep som väntat andraplatsen medan Slavia Prag slutade på 0 poäng och bedrövliga 0-22 i målskillnad.
      ÅTTONDELSFINAL
    Än en gång ställdes vi mot Atlético Madrid i slutspelet.  Vi började trevande och Agüero kunde ge spanjorerna ledningen i mitten på första halvlek. Vi tog över spelet mer och mer ju längre matchen led utan att få in bollen. När Roth i den 81:a minuten drog på sig ett rött kort såg det mörkt ut. Vi fortsatte dock att ösa på framåt och med en minut kvar fick vi straff. Hulk klev självsäkert fram men missade det gyllene läget att få med sig ett bortamål. I returen ökade Atlético på sin ledning redan i den 8:e minuten. 5 minuter senare visades dock Douglas Costa ut och laget lade in högsta växeln och vände på matchen med 3 mål innan halvtid. I mitten på andra halvlek avgjorde Hulk sedan tillställningen när han fullbordade ett hattrick.

| B | Postad bild Atlético Madrid | 0-1 | -
      | H | Postad bild Atlético Madrid | 4-1 | Hulk x3, Varela
      KVARTSFINAL
    Kvartsfinalen blev en repris på finalen för några år sedan då vi tog oss an Bayer Leverkusen. Bortamatchen var tät och jämn. Leverkusen tog ledningen några minuter in på andra halvlek men i den 83:e minuten dunkade Hulk in kvitteringen. Vi såg ut att få med oss ett bra resultat hem till England men med en minut kvar tryckte Arturo Vidal in segermålet för tyskarna. Inför returen var moralen i truppen riktigt låg efter Leverkusens sena segermålet senast och inte blev det bättre av att det skedde under vår svacka i Premier League. Vi var det klart bättre laget men lyckades inte få in bollen. Att Leverkusen gjorde mål på deras enda skott på mål var väldigt talande för perioden. Vi var utslagna och drömmen om en Champions League-final på Anfield var krossad.

| B | Postad bild Leverkusen | 1-2 | Hulk
      | H | Postad bild Leverkusen | 0-1 | -

Postad bild

ÖVRIGT
    » HULK blev årets Liverpoolspelare och har nu lika många utmärkelser som Otamendi, nämligen 3 stycken.
    » BRASILIEN vann VM efter seger mot Turkiet i finalen. Turneringen spelades för första gången i Australien.
    » LIONEL MESSI vann sin nionde raka guldboll.

HUVUDMÅLSÄTTNINGAR
    » VINNA CHAMPIONS LEAGUE: √
    » VINNA ALLA TITLAR: √
    » "GÖRA EN BARCELONA": Misslyckande i Champions League men på hemmaplan fortsätter vi gå långt i samtliga turneringar.
    » UTESLUTANDE VÄRVA UNGA SPELARE: Inga gamla spelare värvades denna säsong och inslussningen av löften in i a-laget går väldigt bra.
    » NY ARENA: √ Noterbart att styrelsen med en gång valde att bygga ut arenan med drygt fyra tusen platser så att den nästa säsong tar in totalt 65 000.

Postad bild
Liverpool Arena

#59   matthewgustafsson

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 349 Inlägg:

Postad 14 May 2011 - 09:39 AM

riktigt tråkigt när du bara kör på utländska nyförvärv och inte satsar inhemskt eller eget.
[img]http://i44.tinypic.com/j90ies.jpg[/img]
"Fan va det luktar fisk! Är det du som är kåt eller har jag fått napp?"

#60   St Albans

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:

Postad 14 May 2011 - 09:50 AM

Fan va töntigt det är med gnället om inhemskt. Varför är det så viktigt? Brittiska spelare är överlag övervärderade, överbetalda och allmänt taskig karaktär. Vrider på mig varje gång jag hör att laget jag följer ska satsa på killar som Charlie Adam, Dowing osv.. för inte tala om 450 miljoner Carroll..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar