Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Arsenal 2011/2012 | HENRY

1086 svar till detta ämne

#1 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 24 juni 2011 - 14:19

Vårt vackra Gunners är redo för en ny säsong och förhoppningsvis bärgar vi in någon titel i år.

TRUPPEN INFÖR 2011/2012

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

#2 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 24 juni 2011 - 14:38

Vad ryktas det om?
Gervinho ska vara på väg in, personligt kontrakt sägs vara klart bara transfersumman är något som Lille har hakat upp sig på då Wenger sägs vilja betala runt ~10m£-snåret och Lille vill ha runt ~15-18m£.
Cahill och Samba gör är några backar som Wenger har riktat sina ögon mot och Samba sägs vara mest sugen på att eventuellt flytta till Emirates. Dessvärre har Blackburn gått ut med att de helst vill behålla honom för att visa ambitioner.
Bendtner sägs vara ett hett namn på marknaden och då ska Bayern München och Dortmund ha kopplats ihop med dansken.
Denilson har uttryckt sin önskan om att vinna titlar och säger att han vill lämna - fansen pustar ut.
Almunia har man inte hört mycket om men det talar för att Tech9 och Fabianski går före honom och till och med Lehmann sägs vara hetare än honom.
Clichy är ett het villebråd på marknaden och både Roma och Liverpool vill ha hans tjänster - ersättare enligt media ska vara Baines (med otrolig statistik) och spanjacken i Newcastle. Enrique sägs gå för ~10m£ på grund utav utgående kontrakt.
Nasri länkas ihop med United och har än så länge ej signerat något kontrakt med Arsenal. Sägs bara stanna ifall Cesc sticker.
Cesc har föga förvånande länkats ihop med sekten och det har nu ryktats om att Milan ska köpa honom som present till fansen. Sekten fortsätter tro att han kostar mindre än David Villa eftersom att han börjar bli allt mer skadad och blir äldre... (Det sista är en real chocker...)
Eden Hazard är en spelare Wenger har ett gott öga för, har varit på ingång ett tag till Arsenal men det verkar ha svalnat från vår sida - Lille säger att han ska spela Champions League med dem denna säsong.
Barton och Defoe sägs vara två engelsmän Arsenal vill köpa.
Scott Parker, vill spela i Premier League och vi har kopplats ihop med honom. En spelare som säkerligen skulle behövas i dagens Arsenal enligt många. Men som den engelsman han är så kommer han vara dyr och alla vet att Wenger är som Joakim von Anka - snål.
Rangers målvakten Alan McGreagor (heter han så?) ryktas vara ett målvaktsköp Arsenal ska vara beredd att göra. Många påpekar att detta ska vara meningslöst då vi har en fantastisk polackduo enligt många.

-24/06/11

#3 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 24 juni 2011 - 14:38

Klara köp och försäljningar:
Carl Jenkinson, från Charlton Athletic

#4   Scholsey

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 069 Inlägg:

Postad 24 juni 2011 - 14:54

Om du har Wilshere i rubriken kan du Ã¥tminstone stava hans namn rätt  :D
Sir Bobby Charlton : "Paul Scholes is my favourite player. He epitomises the spirit of Manchester United and everything that is good about football."

Zinedine Zidane : "Scholes is undoubtedly the best midfielder of his generation."

#5 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 24 juni 2011 - 14:59

Citat

Om du har Wilshere i rubriken kan du åtminstone stava hans namn rätt  :D

Haha, du man får tacka och bocka för den där påpekningen. Vilken jävla blunder!

#6   Chrulle

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 872 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:PÃ¥ nya ursäkter!

Postad 24 juni 2011 - 18:24

Undrar om Ryi Miyachi kan skaffa sig ett arbetstillstånd? Isåfall har vi en spelare som jag tror kan gå in och nöta lite bänk, av det jag hört och sett på klipp iaf.

#7   Bartie

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 327 Inlägg:

Postad 25 juni 2011 - 09:28

Citat

Undrar om Ryi Miyachi kan skaffa sig ett arbetstillstånd? Isåfall har vi en spelare som jag tror kan gå in och nöta lite bänk, av det jag hört och sett på klipp iaf.

Jaså, han är duktig på det? Länka gärna video, låter udda och intressant!

#8   ogge3

Tränare

• FMSU Crew
  • PipPipPip
  • 3 104 Inlägg:
  • Yrke:Säljare
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 27 juni 2011 - 08:39

Enligt AB så är Gervinho, Alex Chamberlain samt Ricky Alvarez klara och kommer att presenteras den 1 Juli
@OscarJosephson på Twitter

Twittrar med passion och ironi, ofta med ett AIK influerat material.

#9   Bogga

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 478 Inlägg:

Postad 27 juni 2011 - 08:41

Citat

Enligt AB så är Gervinho, Alex Chamberlain samt Ricky Alvarez klara och kommer att presenteras den 1 Juli

Skulle verkligen inte lita på AB... läste att Inter lagt sig i om var Alvarez kommer hamna.

Är det för att förstärka för en Fabregas som lämnar eller? För alla de där luktar mittfältare va? Hur kommer Nasri se på det i såna fall...

Champ19ns

#10   Calvin

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 236 Inlägg:

Postad 27 juni 2011 - 10:17

Ryktas om att Wenger har lagt ett bud på Mata, 18 miljoner pund.

#11   ogge3

Tränare

• FMSU Crew
  • PipPipPip
  • 3 104 Inlägg:
  • Yrke:Säljare
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 27 juni 2011 - 10:23

Citat

Citat

Skulle verkligen inte lita på AB... läste att Inter lagt sig i om var Alvarez kommer hamna.

Är det för att förstärka för en Fabregas som lämnar eller? För alla de där luktar mittfältare va? Hur kommer Nasri se på det i såna fall...

Sorry glömde skriva att huvudkällan är The Mirror i England. Kan dock inte tidningarnas sanningsgrad men tror faktiskt ganska hårt på detta rykte iaf Camberlain samt gervinho!
@OscarJosephson på Twitter

Twittrar med passion och ironi, ofta med ett AIK influerat material.

#12   CentralTendency

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 939 Inlägg:

Postad 27 juni 2011 - 11:39

Citat

Citat

Citat

Sorry glömde skriva att huvudkällan är The Mirror i England. Kan dock inte tidningarnas sanningsgrad men tror faktiskt ganska hårt på detta rykte iaf Camberlain samt gervinho!

The Mirror och The Sun är Englands motsvarighet till Aftonbladet och Expressen. ;)  

När det gäller dessa tre spelare är dock ett flertal andra - mer pålitliga - tidningar med och sprider rök, så visst är det något som brinner.

#13 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 27 juni 2011 - 15:00

Citat

Jag hoppas innerligt att det bara är två utav dessa tre namn vi signar och dem är Gervinho samt Alex Chamberlain. Alex är en stor talang och vi alla vet vilken exceptionell träningsakademi vi har och jag tror att Alex kan bli inom några år en riktigt bra spelare som säkerligen skulle ta en startplats i både Arsenal och till och med i Englands landslag - då med rätt vägledning, vilket jag anser att vi kan ge honom.

Ricky tycker inte jag vi ska lägga ner 12M£ på och det av den klara anledningen att han spelat typ, 1-3 år i toppfotbollen. Alltså, han har spelat, enligt wikipedia och någon annan sida, totalt 41(!) fotbollsmatcher på högsta nivå OCH det i den Argentinska ligan. Dem där 12M£ kan vi gärna baka ihop med 10-20M£ till och slå till stort på en anfallare och mittback.

Citat

Hmm, vilken tidning har kommit med detta? Jag vet inte vad jag ska säga om Mata direkt. Har inte sett så mycket utav honom för att kommentera.

#14   Calvin

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 236 Inlägg:

Postad 27 juni 2011 - 15:10

Citat

Citat

Hmm, vilken tidning har kommit med detta? Jag vet inte vad jag ska säga om Mata direkt. Har inte sett så mycket utav honom för att kommentera.
Mirror Football och The Sun. Inte så pålitligt kanske.
E: Och Daily Mail.

#15   Carl

Tränare

• Moderator
  • 3 298 Inlägg:

Postad 27 juni 2011 - 16:38

Citat

Citat

Citat

Mirror Football och The Sun. Inte så pålitligt kanske.

Tja, det är ändå två av varandra oberoende källor (vad jag såg hänvisade inte någon av de till varandra)

Men i dessa tider vet man inte riktigt ut eller in, hade inte varit fel för Arse dock.

#16 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 30 juni 2011 - 14:31

Ja... nu ryktas det om att Cesc ska gå till barca för 34M£ (i den trakten). Ett rejält underpris för en spelare som är en utav de bästa innermittfältarna i världen. Intressant fakta är ju trots allt att Cesc har mycket mer imponerande statistik än mittfältsgeneralen Xavi. Men statistik är statistik...

Citat

Cesc Fabregas since 2004 – goals 52 , assists 88, total apps 310
Xavi Hernandez since 2004 – goals 49, assists 65, total apps 347

Cesc admits frustration to Arsenal
Tydligen har tidningen vinklat det som sjutton och tagit bort de delar när han säger att han ska stanna i Arsenal. Känns nästan som att tidningen försöker få oss fans att vilja jaga iväg Cesc från våra vackra färger...

Men ja... om detta sker så kan vi väl nästan klargöra att Nasri stannar. Ett mittfält med Nasri - Wilshere - Song är ju inte så pjåkigt det heller...

Om det nu är så att 34M£ inkasseras, tror ni att styrelsen släpper allting till Wenger och låter han storshoppa tillsammans med den budget han fick eller tar styrelsen det och avbetalar lån? Om vi nu får dessa slantar vad vill ni se? Jag ser gärna att Parker och en forward kommer, och då har jag redan räknat med att Samba/Cahill, Gervinho och AOC har betalats för den budget vi fick innan Fábregas. (Om han nu säljs)

Säljs Fàbregas har nog barca gjort bäst ifrån sig på transfermarknaden med två riktigt bra värvningar - båda till ett rejält bra pris (för barca alltså).

#17   doc

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 705 Inlägg:

Postad 30 juni 2011 - 15:44

34M£ är ett sjukt underpris för Fabregas. Nog för att han är skadad en del och gjorde en halvdan säsong förra året, men han är ju en av världens bästa innermittfältare och bör kosta minst 50. Även om Barcelona lyckas få honom för det priset får man ändå säga att det är fascinerande hur mycket man kan betala för en spelare som inte blir ordinarie. Det är inte något annat än en prestigevärvning och ärligt talat förstår jag vad man ska med honom till.

#18   Bütters

Spelare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 4 107 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 30 juni 2011 - 15:49

Citat

34M£ är ett sjukt underpris för Fabregas. Nog för att han är skadad en del och gjorde en halvdan säsong förra året, men han är ju en av världens bästa innermittfältare och bör kosta minst 50. Även om Barcelona lyckas få honom för det priset får man ändå säga att det är fascinerande hur mycket man kan betala för en spelare som inte blir ordinarie. Det är inte något annat än en prestigevärvning och ärligt talat förstår jag vad man ska med honom till.
Kommer roteras. Iniesta brukar sällan hålla sig hel en hel säsong, så Cesc får nog speltid.

#19   doc

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 705 Inlägg:

Postad 30 juni 2011 - 15:58

Citat

Citat

Kommer roteras. Iniesta brukar sällan hålla sig hel en hel säsong, så Cesc får nog speltid.

I och för sig, men det är fortfarande mycket mer logiskt att vänta med värvningen 1-2 år.

#20   Arsenal FC

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 874 Inlägg:

Postad 30 juni 2011 - 16:26

Övergångssumman det ryktas om är ju löjlig. Jämför bara med Andy Carroll, en spelare som i princip gjorde en bra säsong säljs för £50M medan en av världens bästa mittfältare kostar £35M. Det kanske iofs bara visar hur överdrivna priserna är på engelska spelare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar