Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Spanska ligasystemet!

740 svar till detta ämne

#21 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 27 November 2011 - 07:35 AM

Visa inläggSoap skrev:

Regeln som drabbade Atletico i första halvlek mot Real är horribel och borde ändras snarast. Att få dubbel bestraffning (straff och rött kort) är vidrigt och gör det riktigt svårt för det drabbade laget att hämta sig.
Hehe nu är vi åter till den där regeln, som jag nämnde i europeiskt cupspel. Varför ens ha dubbelbestraffning, man hör ju att det låter fel, räcker med en bestraffning.

Nej ge dom straff, missar dom ge rött kort, sätter han straffen ge han gult, eller inget kort alls.

#22   Joar

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6438 Inlägg:
  • Yrke:Fd. Moderator

Postad 27 November 2011 - 10:36 AM

Visa inläggjohanbajenfans skrev:

Hehe nu är vi åter till den där regeln, som jag nämnde i europeiskt cupspel. Varför ens ha dubbelbestraffning, man hör ju att det låter fel, räcker med en bestraffning.

Nej ge dom straff, missar dom ge rött kort, sätter han straffen ge han gult, eller inget kort alls.

Fast det skulle ju bli en rätt konstig regel. Missar de straffen får de skylla sig själva. Gult räcker i vilket fall.

"Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship."

Follow me Du_Bist on Twitter

#23 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 27 November 2011 - 10:39 AM

Visa inläggJMalmsten skrev:

Fast det skulle ju bli en rätt konstig regel. Missar de straffen får de skylla sig själva. Gult räcker i vilket fall.
Förvisso, men att dubbelbestraffa är ju ännu mera konstigare än det jag föreslog.
Jag menar, antingen får dom fördel med en man mindre eller så får dom fördel med 1 mål.
Fast ett gult kort borde väl räcka oxå iofs, nåja bara dom slopar det där med dubbel bestraffning.

#24   Hightower

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3843 Inlägg:

Postad 27 November 2011 - 19:42 PM

Seriöst, vad fan är det med Iñigo Martínez och mål från halva planen?

#25   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3566 Inlägg:

Postad 27 November 2011 - 19:48 PM

Visa inläggHightower skrev:

Seriöst, vad fan är det med Iñigo Martínez och mål från halva planen?
En mittback/defensiv innermitt, är endast 20 år, har bara gjort tre mål i La Liga.
Att han lyckas göra två (!!) av tre mål från egen planhalva är ju bara sjukt, att han dessutom avgör en match såhär i 90:e minuten..
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#26   Mr F

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1463 Inlägg:

Postad 28 November 2011 - 08:28 AM

Håller med om att det blir otroligt tufft för laget i den situationen men tänk om målvakten vars namn jag inte kan stava bara hade fått gult nu istället för rött och Ronaldo hade missat straffen, då hade det varit värt att han fällde Benzema. Och på samma sätt kommer det bli värt att försöka fälla motståndaren ifall han får friläge eftersom man bara får gult kort ifall se sätter straffen, om man nu applicerar regeln som johanbajenfans kom med. Ärligt talat hade jag vart skitlack om motståndaren tar en tackling under ett friläge med flit bara för att han vet att han bara kan få gult och därmed minska chansen för mål. Skulle inte fungera bättre så..

#27   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2326 Inlägg:

Postad 04 December 2011 - 20:55 PM

Har en fråga angående Katalonien - Espanyol... FCB är ju som man ser stolta över sin katalanska identitet och man ser ofta flaggan på matcher och även på matchtröjorna. Så min fråga är hur är Espanyols identitet och hur ser dom sig ? Mer band åt den spanska identiteten eller vad?

#28   dejan

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1589 Inlägg:

Postad 04 December 2011 - 22:52 PM

Visa inläggQarizmaa skrev:

Har en fråga angående Katalonien - Espanyol... FCB är ju som man ser stolta över sin katalanska identitet och man ser ofta flaggan på matcher och även på matchtröjorna. Så min fråga är hur är Espanyols identitet och hur ser dom sig ? Mer band åt den spanska identiteten eller vad?
FCB startades av utlänningar främst medan Espanyol startades av en katalan. Så från början var inte tanken att på något vis hylla Spanien. Namnet blev Espanyol för att FC Barcelona var upptaget, Català FC likaså samt att laget innehöll spelare från olika delar av Spanien. Universitetsstudenter. Sen kanske under några år så stödde FCB Katalonien mer än Espanyol men idag så är inte Espanyol mer eller mindre pro-Spanien än FCB.

Per Zander hade ett bra inlägg om detta tidigare i höstas om jag inte missminner mig.

#29   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • 2326 Inlägg:

Postad 04 December 2011 - 22:55 PM

Visa inläggdejan skrev:

FCB startades av utlänningar främst medan Espanyol startades av en katalan. Så från början var inte tanken att på något vis hylla Spanien. Namnet blev Espanyol för att FC Barcelona var upptaget, Català FC likaså samt att laget innehöll spelare från olika delar av Spanien. Universitetsstudenter. Sen kanske under några år så stödde FCB Katalonien mer än Espanyol men idag så är inte Espanyol mer eller mindre pro-Spanien än FCB.

Per Zander hade ett bra inlägg om detta tidigare i höstas om jag inte missminner mig.

Men med tanke på att Espanyol tagit namnet Real och lagt till kungahusets krona känns ju lite som de borde sticka i ögonen på pro Katalaner.. Tänkte mest för man ser nästan inga katalanska flaggor tex på Espanyols matcher jämfört med FCBs matcher då den nästan är överrepresenterad.

#30   Ramones

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 390 Inlägg:

Postad 05 December 2011 - 13:36 PM

Enligt de jag har kontakt med i Barcelona så är Espanyol betydligt mer pro Spanien än vad Barca är.
VI SKA TILLBAKA!
[img]http://img61.imagesh...082/waawxz8.jpg[/img]

#31   Joar

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6438 Inlägg:

Postad 07 December 2011 - 23:54 PM

Så vitt jag vet är Espanyol det spanska laget. När Madrid kommer till staden brukar det vara mot Espanyol som de fåtal Madridfansen i stan sluter upp. På El Clasico vågar de inte visa sig.

#32   Joar

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6438 Inlägg:

Postad 08 January 2012 - 21:59 PM

Och idag är det derby i Barcelona. Fin applåd efter 21 minuter. Helt horribelt att det blir gult kort på Messi när bollen studsar upp. Frispark är rätt. Guld kort galet fel.
Nicken. Herregud. 20 meter från mål. Värsta Fifa.

#33 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 08 January 2012 - 22:18 PM

Guld Kort kan bara ges till Messi :-)

#34   Soap

Ikon

• Medlem
  • 2010 Inlägg:

Postad 21 January 2012 - 23:02 PM

Galet Sevilladerby där det står 1-1 i paus, blir antagligen minst 2-3 mål till. Underbar stämning på läktaren och kul att Negredo fick en toarulle på sig när han kvitterade till 1-1.

Tror på Sevillaseger här, de har varit vassare i första halvlek.

#35   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 12 March 2012 - 22:40 PM

Sorgligt att se Villareal så otroligt dåliga den här säsongen.

#36 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 12 March 2012 - 22:46 PM

Sorgligt att se Villareal så otroligt dåliga den här säsongen.

Mycket beror på den drös med skador på nyckelspelare dom haft och i viss mån har nu oxå. Speciellt på Rossi som är typ allt i offensiven. Sen betydde väl Cazorla mer än man trodde oxå.

#37   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 12 March 2012 - 23:33 PM

Mycket beror på den drös med skador på nyckelspelare dom haft och i viss mån har nu oxå. Speciellt på Rossi som är typ allt i offensiven. Sen betydde väl Cazorla mer än man trodde oxå.

Ja utan Cazorla och med skadorna på Nilmar och Rossi har ju inte offensiven varit direkt bländande. Fan inte alltför längesen man var snubblande nära en förlängning i en CL-semi på hemmaplan. Andra tider nu.

#38 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 12 March 2012 - 23:38 PM

Ja utan Cazorla och med skadorna på Nilmar och Rossi har ju inte offensiven varit direkt bländande. Fan inte alltför längesen man var snubblande nära en förlängning i en CL-semi på hemmaplan. Andra tider nu.

Du menar när Lehmann räddade Riquelmes straff? :-)
Då var ju Senna riktigt bra vilket han inte är längre så spelarna har ju blivit sämre oxå.

#39   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 13 March 2012 - 01:34 AM

Du menar när Lehmann räddade Riquelmes straff? :-)
Då var ju Senna riktigt bra vilket han inte är längre så spelarna har ju blivit sämre oxå.

Exakt. Straffen som förstörde Riquelmes Europakarriär.

Var ju snart 6 år sedan så det är klart att de som är kvar och hade sina toppar då har blivit mycket sämre. Senna var ju riktigt jävla bra ett tag. I EM 2008 var han ju lätt en av turneringens bästa.

Lite sjukt att de kan åka ur ligan samma säsong som de spelade gruppspel i CL.

#40 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 13 March 2012 - 01:42 AM

Exakt. Straffen som förstörde Riquelmes Europakarriär.

Var ju snart 6 år sedan så det är klart att de som är kvar och hade sina toppar då har blivit mycket sämre. Senna var ju riktigt jävla bra ett tag. I EM 2008 var han ju lätt en av turneringens bästa.

Lite sjukt att de kan åka ur ligan samma säsong som de spelade gruppspel i CL.

Dom gör en Celta Vigo kan man säga, spelar CL och åker ur La Liga.
Vissa lag är det inte nyttigt att spela CL för helt enkelt, iaf inte för Celta.
Men nuverkar både Celta och Deportivo gå upp igen vilket är kul.

Hade dock gärna sett att Levante åkt ut, tycker bara dom är så tråkiga, men dom kommer ju aldrig åka ut, men ändå lite kul att ett sånt "skit"-lag kanske kvalar till CL nästa säsong hehe.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar