Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Spanska ligasystemet!

740 svar till detta ämne

#41   Hightower

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3843 Inlägg:

Postad 13 March 2012 - 02:07 AM

Just ja, Celta. Nej Europaspelet blev verkligen förödande för dem. De tog ju sig till och med till slutspel när de åkte ur. Samma sak några år senare, fast då var det Uefacupen. Så kan det gå.

Som sagt kul att både de och Depor är på väg tillbaka. Båda hör hemma i högstaligan.

#42   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 13 March 2012 - 11:36 AM

Om nu Villareal skulle åka ur, flyttas deras b-lag också ner en division? För de kan väl inte lira i samma liga?

#43 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 13 March 2012 - 12:01 PM

Visa inläggHightower skrev:

Om nu Villarreal skulle åka ur, flyttas deras b-lag också ner en division? För de kan väl inte lira i samma liga?

Jag tror det är så, om dom inte vill att B-laget ska gå före A-laget och isåfall flyttas A-laget ner. Tror faktiskt man kan göra så, fast det är väl föga troligt att det blir så.

Det bästa för Villarreal vore att B-laget kommer på en uppflyttningsplats till La Liga, då tror jag att A-laget får stanna kvar, eller om laget under Villarreal B får platsen upp.

#44   Soap

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2010 Inlägg:

Postad 13 March 2012 - 13:47 PM

Dock inte så troligt, då Villarreal II ligger på en 16e plats i Segundan.

Nu tror jag dock att Villarreal löser detta, men det lär bli mycket spelare som lämnar i sommar. Nilmar, Borja Valero, Rossi är väl några av de som lär gå för större klubbar, speciellt då Villarreal kommer tappa intäkter för Europaspel och kommer behöva sälja spelare för att upprätthålla ekonomin. Vi ska komma ihåg att Villarreal inte är ett "klassiskt storlag", då de kom upp i Primeran först 98/99, och inte har några större titlar. Dessutom är de från en väldigt liten stad (endast 50 000 invånare) och de har ingen rik ägare. Egentligen är det otroligt att de har lyckats ta sig till en andraplats och en CL-semifinal, då de egentligen inte alls har de resurser som egentligen krävs. Men någon gång skulle det gå sämre, och jag tror inte Villarreal tar sig upp till dessa höjder på ett bra tag, kanske aldrig mer.

#45 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 24 March 2012 - 21:10 PM

Kul att Sevilla verkar ha hittat sitt spel igen, spelade bra mot Barcelona och spelade bra mot Racing borta.
Vinner man även borta mot Granada på måndagskvällen (som jag tror dom gör) så kan det verkligen ha varit startskottet mot europaplatserna.

En annan intressant match är den mellan Espanyol-Malaga imorrn, tror det kommer bli en väldigt underhållande match, 2-2 kanske?

...och vi kan säga adjö till Zaragoza och Racing (vars form är allt förutom bra).

#46   Soap

Ikon

• Medlem
  • 2010 Inlägg:

Postad 24 March 2012 - 21:11 PM

Zaragoza tror jag ändå har en liten möjlighet, har tagit några poäng i slutet och kan nog ta några till, även om jag tror det blir svårt. Racing bör ryka.

#47 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 24 March 2012 - 21:17 PM

Fast några poäng räcker inte tycker jag, dessutom hade dom mer än tur senast borta mot Valencia.
Väldigt viktig lunchmatch för dom imorrn, dom bör väl nästan vinna för att få allvarlig kontakt med dom vid strecket.
Och hoppas på att Villarreal inte vinner (helst förlorar).

#48   Soap

Ikon

• Medlem
  • 2010 Inlägg:

Postad 25 March 2012 - 13:44 PM

Nu tog Zaragoza ytterligare en seger, 1-0 på straff i 94e mot Atletico Madrid. Dom är på gång nu.

#49 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 25 March 2012 - 13:59 PM

Nu såg jag inte eller följde matchen men dom verkar onekligen ha turen på sin sida just nu hehe.
Precis det som behövs för Zaragoza just nu...kanske klarar dom det, denna segar var livsviktig iaf.

#50   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 08 April 2012 - 18:01 PM

Levante ikapp Valencia och uppe på fjärdeplatsen (för en dag iaf). Vem fan hade trott det?

#51   Soap

Ikon

• Medlem
  • 2010 Inlägg:

Postad 20 April 2012 - 09:56 AM

* Spanien är den av de stora ligorna i vílken man delat ut flest gula kort för hands, 133 stycken. Italien 30, Frankrike 24, Tyskland 15 och England 14 ligger en bit efter...

Här är ett bevis på vilken klass domarna håller.

#52 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 20 April 2012 - 14:46 PM

Visa inläggSoap skrev:

* Spanien är den av de stora ligorna i vílken man delat ut flest gula kort för hands, 133 stycken. Italien 30, Frankrike 24, Tyskland 15 och England 14 ligger en bit efter...

Här är ett bevis på vilken klass domarna håller.

Jävlar vilken skillnad det var. Är dom för petiga i spanien eller är det övriga Europa som inte straffar lika hårt för hands?

Men det är alltså hands vart som helst på planen, eller i straffområdet?

#53   Soap

Ikon

• Medlem
  • 2010 Inlägg:

Postad 20 April 2012 - 16:15 PM

Antagligen var som helst.

Domarna skiter ju i var och hur den kommer på handen, dom tar upp det gula oavsett. I andra ligor blåser domarna frispark och sen är det klart, men i Spanien så är det nästan alltid gult kort, ganska patetiskt.

#54 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 20 April 2012 - 16:34 PM

Ganska patetiskt? Haha verkligen, men dom gillar ju att stå i centrum merparten av domarna i slutet på deras karriärer =P

#55   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 21 April 2012 - 19:24 PM

Juniorklass på det försvarsingripandet av Puyol. Märkligt att en så rutinerad mittback inte automatiskt tjongar i det läget.

#56   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 25 April 2012 - 22:40 PM

Någon som tror att El Clásico någonsin kommer spelas helgen mellan CL-semifinalerna igen?

#57 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 25 April 2012 - 23:46 PM

Någon som tror att El Clásico någonsin kommer spelas helgen mellan CL-semifinalerna igen?

Nej tror inte det va. Och klubbarna lär nog vara ganska överens om det också skulle jag tro.
Och dom kommer väl få som dom vill oxå...eller tror nån något annat om det?

#58   Biskop

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12118 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK

Postad 27 April 2012 - 16:03 PM

horeri och knarkande. förortsbetong.

ATTACK·INTRESSE·KRAVALLER

#59   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3843 Inlägg:

Postad 02 May 2012 - 22:32 PM

Angående de gula korten sa kommentatorerna nu att det är obligatoriskt kort vid hands. Sjukt fjantigt. Inte en chans att Martinez ska åka ut för det där.

#60 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 03 May 2012 - 05:09 AM

Angående de gula korten sa kommentatorerna nu att det är obligatoriskt kort vid hands. Sjukt fjantigt. Inte en chans att Martinez ska åka ut för det där.

Ja i spanien verkar det vara så...därför dom har så mkt mer kort för hands än övriga ligor, kolla ovan på det Soap nämnde, avsevärd skillnad haha.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar