Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Engelska ligasystemet!

715 svar till detta ämne

#1   Joar

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6 436 Inlägg:
  • Yrke:Fd. Moderator

Postad 08 oktober 2011 - 20:04

Detta är ett test efter önskemål i Ris och Ros.

Tråden gäller generellt för det engelska ligasystemet och primärt för Premier League.

Viktigt är att nivån hålls på en bra nivå. Inläggen skall ha en mening och bidra till diskussionen. Således är "+1"- och "håller med"-inlägg inte okej.

Vad som kan diskuteras här är matcher i England. Meningen är att det skall bli lite mer diskussion kring mindre populära klubbar så att man inte behöver skapa en ny tråd i lagtrådar bara för att man vill yttra sig kort om ett lag som inte har en tråd där.

"Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship."

Follow me Du_Bist on Twitter

#2   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6 250 Inlägg:

Postad 17 oktober 2011 - 18:16

http://www.guardian....ague-relegation

Förtjänar egentligen en egen tråd, men ville ge den här tråden något att diskutera. Artikeln går kort och gott ut på att de amerikanska och asiatiska ägarna i Premier League vill göra ett slut på upp- och nedflyttningar, möjligen omvandla ligan mot en franchisemodell som i de amerikanska toppligorna.

Det behövs samtycke från två tredjedelar av ägarna i Premier League och FA:s för att denna alltigenom alldeles utomordentligt fantastiska idé ska gå igenom.

Fast det kommer förstås inte att hända.

#3   Soap

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 905 Inlägg:

Postad 17 oktober 2011 - 18:43

Citat

Förtjänar egentligen en egen tråd, men ville ge den här tråden något att diskutera. Artikeln går kort och gott ut på att de amerikanska och asiatiska ägarna i Premier League vill göra ett slut på upp- och nedflyttningar, möjligen omvandla ligan mot en franchisemodell som i de amerikanska toppligorna.

Det behövs samtycke från två tredjedelar av ägarna i Premier League och FA:s för att denna alltigenom alldeles utomordentligt fantastiska idé ska gå igenom.

Vilken jävla idé. Om det någonsin händer i någon större ligan så lägger jag av att kolla på fotboll.

#4   Folke

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 005 Inlägg:

Postad 23 oktober 2011 - 17:56

QPR-Chelsea var ingen fotbollsmatch, det var ett jävla krig. Dålig fotbollsmatch, underhållande match, Barton regerar.
"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#5   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3 381 Inlägg:

Postad 23 oktober 2011 - 18:06

Citat

QPR-Chelsea var ingen fotbollsmatch, det var ett jävla krig. Dålig fotbollsmatch, underhållande match, Barton regerar.

Hur man (QPR) lyckas förlora bollinnehavet och inte ens vara det bättre laget när man spelar 11 mot 9 på hemmaplan är en gåta för mig. Fast man kanske inte ska klaga när man tar 3 pinnar mot Chelsea..
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#6 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 23 oktober 2011 - 18:20

Citat

Citat

Hur man (QPR) lyckas förlora bollinnehavet och inte ens vara det bättre laget när man spelar 11 mot 9 på hemmaplan är en gåta för mig. Fast man kanske inte ska klaga när man tar 3 pinnar mot Chelsea..

Kanske mer talar om hur bra Chelsea är egentligen.
David Luiz är ju galen, på ett bra sätt. Hade den cykelsparken studsat på Lampards fot och istället i gräset hade den nog studsat in, otur!

#7   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3 381 Inlägg:

Postad 23 oktober 2011 - 19:39

Citat

Citat

Citat

Kanske mer talar om hur bra Chelsea är egentligen.

Visserligen gör Chelsea det väldigt bra, men när man är 11 mot 9 i över 45 minuter på hemmaplan (och dessutom i ledning) bör man inte vara så farligt nära att tappa segern som de faktiskt var. Det löste ju sig den här gången men men..

#8   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3 381 Inlägg:

Postad 23 oktober 2011 - 20:10

Ingen aning hur hårda reglerna är. Men om Evra anklagar Suarez för rasism så borde Anton Ferdinand kunna anklaga John Terry efter dagens match, han har åtmindstonde bevis:

http://www.101greatg...mo%29-15593641/

#9   Juws

Legend

• Medlem
  • 4 043 Inlägg:
  • Favoritlag:Hellas Verona
  • Tränar:Hellas Verona

Postad 24 oktober 2011 - 08:01

Citat

Citat

Vilken jävla idé. Om det någonsin händer i någon större ligan så lägger jag av att kolla på fotboll.

För att återknyta till tråden... Tror det också bara är en tidsfråga innan matcher kommer att läggas ut i olika länder. Först ut går nog FA Cupen. Ligacupen kör ju hemma/borta så det blir klurigare.
FA Cupen har verkligen tappat i status det senaste 10-15 åren.
Läst tex att i sluet på åttiotalet kunde Everton-Stoke tex dra 14-15 tusen i ligan en helgen. Helgen efter möttes dom i FA-Cupen, då var det 25tusen!
Nu är det helt omvänt.
Själva finalen kommer såklart som vanligt gå på Wembley men resten... who knows? Moskva, Shanghai, Dubai eller Kuala Lumpur?
Följ oss på Twitter och Facebook ....och kanske även mig skrivande om Hellas Verona på SvFans?

#10   Hightower

Manager

• Medlem
  • 3 843 Inlägg:

Postad 01 november 2011 - 23:42

Citat

I lördags förlorade Billy Sharp tragiskt sin son, bara två dagar gammal. Ikväll startade han mot Middlesbrough. Och gjorde 1-0-målet.
Så jävla stort. Synd att de inte vann matchen.

Postad bild
That's for you son

Domaren struntade i att varna honom...

#11 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 02 november 2011 - 00:28

Stort av domaren att inte varna honom oxå...

#12   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3 381 Inlägg:

Postad 26 november 2011 - 17:00

Hur mycket krävs det för att peta Roger Johnson? Patetiskt och omotiverat försvarsspel i match efter match de senaste veckorna. Sen att Berra och de övriga i laget också spelar dåligt påverkar såklart. Men allvarligt, vafan håller Johnson på med?
Skall väll sägas att jag hyllade honom mycket och ofta när han var i Birmingham.

#13   Folke

Manager

• Medlem
  • 4 005 Inlägg:

Postad 29 november 2011 - 13:27

Ja snälla peta fanskapet. Spelat riktigt jävla uselt.
"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#14   Folke

Manager

• Medlem
  • 4 005 Inlägg:

Postad 03 december 2011 - 20:50

Jag kollade på första halvleken av Villa-United , och det var fan längesen jag såg ett sådant dåligt och tråkigt och fegt jävla lag som Villa är med den jävla tråktränaren, herregud.

Sen tycker jag räknat med denna och förra helgen domarna varit riktigt jävla usla överallt, tveksamma röda och gula i varje match, jag zappar mycket så har sett en hel del. Nu får dom fan skärpa till sig.

#15   Matilda

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 802 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Fickpings på bortaplan

Postad 03 december 2011 - 20:59

Jo, villa - manutd var ett riktigt sömnpiller.
Att inte Evra fick rött är för mig obegripligt.

Liverpool is my religion - Anfield is my church

#16   Folke

Manager

• Medlem
  • 4 005 Inlägg:

Postad 03 december 2011 - 21:03

För att spinna vidare på Evra så känns han färdig. Eller icke en världsback längre.

#17   Thatseger

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 636 Inlägg:

Postad 08 december 2011 - 14:49

Visa inläggFolke skrev:

För att spinna vidare på Evra så känns han färdig. Eller icke en världsback längre.
Jag håller med till viss del, men det är inte samma stabilitet i backlinjen i år som tidigare överlag. Om det beror på Evra, Ferdinand, Vidic eller att VDS slutat vet jag ej. Antagligen en mix, även om jag tror att VDS var en stor del till organisationen i försvaret.

Backlinjen från 2007/2008 som vann PL och CL med Brown-Rio-Vidic-Evra med VDS bakom är förmodligen den bästa på mycket länge, dröjer nog tills man får se något liknande.
LLM

#18   waggen

Manager

• Medlem
  • 3 052 Inlägg:
  • Snapchat:ollewall
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Spurs

Postad 11 december 2011 - 19:03

Horribel domarinsats på Britannia...

#19 Gäst_johanbajenfans_*

• Guests

Postad 12 december 2011 - 19:01

Det känns ju som att domarnivån har blivit bättre generellt, iaf lite (speciellt i Italien).
MEN dom dåliga domarinsatserna har blivit ännu sämre och det är numera tydligare fel och i mer avgörande lägen.

#20   Joga-Bonito

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 176 Inlägg:

Postad 12 december 2011 - 20:01

Visa inläggjohanbajenfans skrev:

Det känns ju som att domarnivån har blivit bättre generellt, iaf lite (speciellt i Italien).
MEN dom dåliga domarinsatserna har blivit ännu sämre och det är numera tydligare fel och i mer avgörande lägen.

Det är ju egentligen ganska naturligt, eller hur? Om den generella standarden på domarna höjs "syns" de dåliga domarinsatserna mer och uppfattas som sämre.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar