Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Root and Branch

174 svar till detta ämne

#1   bambuh

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 584 Inlägg:

Postad 30 oktober 2011 - 18:03

Citat

hasse77
Jag satt och surfade runt lite under natten på ett par engelska FM-forum, när jag stötte på uttrycket "To do a Root and Branch". Det visade sig vara trådar på några av dessa forum, där meningen var att folk skulle visa screens på vettiga akademi-spelare man fått in i u-laget inför en ny säsong. Därefter diskuteras det och rapporteras det in lite om hur dessa spelare har utvecklats. I slutmålet är självklart att få in dessa akademi-spelare in till a-lagets trupp. Ni får självklart ta reda på CA och PA för era spelare, men det är inget krav och jag låter helst bli att använda FMScout eller FMRTE.

hasse77 gjorde en sån här tråd till FM11 så jag tänkte att det är väl lika bra att göra en nu när de senaste spelet har kommit ut. Han förklarade vad tanken med tråden är, att man ska posta screens på spelare som kommit ur akademin för att sen följa upp spelaren genom karriären.

Martin Parkinson, 16 år - 2013
- En grymt intressant spelare som kommer att få sina chanser i A-truppen. Han har 4 stjärnor i potential och har redan 1 stjärna i CA. Ska bli grymt intressant att se hur han utvecklas, han kan mycket väl ta en startplats i framtiden.

#2   Alås

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 126 Inlägg:

Postad 01 november 2011 - 09:46

Detta är den bästa jag fått upp på 12:an... Inga superegenskaper men jag hoppas.. Han e dock jävligt duktigt...

Postad bild

#3   Hypnoman

Spelare

• Moderator
  • 1 959 Inlägg:

Postad 01 november 2011 - 16:36

Tycker sånt här är skitkul. Nedan följer mina främsta newgens i IFK Norrköping. Alla utom Mikael Hansson (som har fyra) har fem stjärnor i potential.

A: Fredrik Johansson, 16 år.
Är redan ordinarie i U19-landslaget och den som specifikt lyftes fram av min assisterande som det största löftet i årskullen. Snabb och ettrig, duktig på fasta situationer.

A: Mikael Hansson, 16 år.
Gigantisk anfallare som får Lukaku att likna en liten fjant. Uppoffrande spelstil, bra i luftrummet (förstås). Återstår att se hur han utvecklar sina fotbollskunskaper men tränarstaben tror på honom i alla fall.

OM (VC): Daniel Olsson, 17 år.
Mycket lovande tekniker som redan nu har en bollbehandling värdig en allsvensk spelare. Har också spelat ett par landskamper för U19-landslaget.

Mål: Tobias Lundin, 17 år.
Lundin är den spelare som utvecklats snabbast av mina talanger, och fortsätter göra så. Hjälptränarna tror han kan bli hur bra som helst, och att det finns i alla fall allsvensk potential i den här ynglingen råder det inget tvivel om. Får dessutom generöst med speltid i Sylvia där han är ordinarie (div 1).

OM (HV), A: Max Persson, 17 år.
Grovjobbande lagarbetare med fint målsinne. Lite Ivica Olic över spelstilen. Persson är precis som Johansson given i U19-landslaget där de bildar anfallspar och lägger man där till de lovande anfallarna i Pekings a-lagstrupp (Mikael Ishak, Christoffer Nyman) så ser framtiden onekligen ljus ut i anfallet.
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#4   bambuh

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 584 Inlägg:

Postad 01 november 2011 - 21:33

Bra att ni har postat lite! :)
Ni får uppdatera sen med nya screens!

#5   ishizaki56

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 277 Inlägg:

Postad 02 november 2011 - 11:14

Jag har bara två intressanta spelare men man vill ju visa dem ändå!

Filip Ahmetovic

Vår största stjärna i ungdomslagen han är väldigt snabb för att vara 16 så där har vi en bra måltjuv kommer få spela i cupen.

Citat

David Hansson

Inte lika bra alls men dock ändå näst bäst förmodligen blir det inget av han men det är värt att satsa på
han i cupmatcher ändå

Citat

#6   LskErik

FM Moderator

• Moderator
  • 1 431 Inlägg:

Postad 02 november 2011 - 11:28

AFC AJAX

Mina 3 största talanger i den nya årskullen efter första säsongen.

Soufiane Yildirim

John van den Dungen

Roy Chen

#7   mackan

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 436 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 02 november 2011 - 11:38

E: Märkte att jag var inne i FM12 forumet, haha..
"Snart skiner poseidon"
"Victoria Concordia Crescit"

#8   bambuh

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 584 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 03:46

Citat

AFC AJAX

Mina 3 största talanger i den nya årskullen efter första säsongen.

Soufiane Yildirim

John van den Dungen

Roy Chen

Yildirim ser riktigt lovande ut!

#9   ogge3

Tränare

• FMSU Crew
  • PipPipPip
  • 3 101 Inlägg:
  • Yrke:Säljare
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 04 november 2011 - 14:29

Mina två som jag fick upp andra säsongen:

Adam Jansson - A

både min scout och jag tror stenhårt på denna väldigt fysiska anfallare, Han har även en stor beslutsamhet och jag tror att han kommer bli en grym gosse som en dag kommer att få vandra in på Swedbank stadion!

Olof Ansin - A

4 stjärnor visar att han kan bli något trots det så är jag fortfarande mycket osäker. Hans attribut visar inte riktigt anfallsklass och jag funderar på om jag inte ska träna om honom till något annat. Fysiken talar för honom men tyvärr finns inte beslutsamheten, något som kan komma att hindra hans framgångar i AIK.
@OscarJosephson på Twitter

Twittrar med passion och ironi, ofta med ett AIK influerat material.

#10   bambuh

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 584 Inlägg:

Postad 04 november 2011 - 15:57

MC: Martin Parkinson, 16 år - 2013 - 2014
- Han har utvecklats en hel del sen förra säsongen och kommer att bli uppflyttad permanent till reservlaget. Han har fått göra 6 matcher i A-truppen, 5 från start och har verkligen inte gjort bort sig. Kan nog mycket väl ta en plats i A-truppen nästa säsong.

OMC: Aaron Morris, 15 år - 2014
- Kom från akademin denna säsongen och ser verkligen intressant ut. Det han behöver träna upp mest är bollkänslan och speluppfattningen. Men det kan mycket väl vara en framtida lagkapten.

A: Nathan Roberts, 15 år - 2014
- Även Nathan Roberts kom upp ur akademin denna säsongen. Han brister lite i tekniken och det måste verkligen tränas upp. Men utöver det så ser han rätt intressant ut, ska bli kul att se om han kan utvecklas rejält på tekniken, för då lär han bli en bra spelare.

#11   LskErik

FM Moderator

• Moderator
  • 1 431 Inlägg:

Postad 05 november 2011 - 15:06

AFC AJAX

Två nya spelare från akademin:

Tommy de Jong

Danny Lötters

#12   Hypnoman

Spelare

• Moderator
  • 1 959 Inlägg:

Postad 05 november 2011 - 16:02

Spelarna har utvecklats en hel del, och Olsson samt Lundin har flyttats upp till A-laget. Faktum är att de utvecklats mycket mer än mina ungdomar brukar, då jag oftast har stora problem med just det. Mina allra största löften är dock alltjämt spelare som inte är egna produkter (därför är de heller inte med nedan).

A: Fredrik Johansson, 16 år, 17 år.
Fortsatt ordinarie i U19-landslaget. Är under denna säsong utlånad till samarbetslaget i Superettan (nyuppflyttade), Sylvia, där han spelar från start men inte fått fart på målproduktionen ännu.

A: Mikael Hansson, 16 år, 17 år.
Bjässen Hansson (längst och tyngst i Allsvenskan) har ännu inte fått debutera i U19-landslaget men har ett par år på sig och är alltjämt under utveckling. Satsar hårt på att utveckla hans huvudspel just nu då det inte krävs ett geni för att inse att det är där hans potential ligger.

OM (VC): Daniel Olsson, 17 år, 18 år.
Debuterade i A-laget redan förra säsongen och gjorde det med bravur, vilket har lett till en permanent befordran till denna säsong. Tekniskt begåvad spelare som redan nu tampas om en startplats trots hård konkurrens.

Mål: Tobias Lundin, 17 år, 18 år.
Lundin hade ett väldigt lyckat fjolår hos Sylvia där han vaktade kassen och hjälpte laget upp i Superettan. I år är han andremålvakt i mitt egna A-lag och förstaval i U19-landslaget.

OM (HV), A: Max Persson, 17 år, 18 år.
Skadedrabbad lagkapten i U19-landslaget som var given i Sylvia i fjol där han dominerade. Har sedan dess varit skadad mest hela tiden vilket har förhindrat både utlåning och A-lagsspel.
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#13   Aahlstroem

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 428 Inlägg:
  • Yrke:Folkhälsostudent
  • Favoritlag:Frölunda Indians, IFK Göteborg

Postad 05 november 2011 - 16:36

Citat

Riktigt grymt att du kan få fram så många bra spelare! Väldigt rolig tråd att läsa!
Jag står vid sidan av riken och kaxar
Jag vet att jag står På Legenders Axlar

Sugen på hockey istället för fotboll? Den fjärde mars släpps betan av FHM!

#14   bambuh

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 584 Inlägg:

Postad 05 november 2011 - 16:36

Utvecklas spelarna när dom är utlånade?
Dom gjorde ju inte det i 11an.

#15   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:
  • Favoritlag:FC Internazionale, AIK
  • Tränar:Hampton & Richmond, Udinese

Postad 05 november 2011 - 16:42

Citat

Utvecklas spelarna när dom är utlånade?
Dom gjorde ju inte det i 11an.

Jag är rätt säker på att de utvecklas i FM12 och även gjorde det i FM11.

#16   Hypnoman

Spelare

• Moderator
  • 1 959 Inlägg:

Postad 05 november 2011 - 19:53

Citat

Citat

Riktigt grymt att du kan få fram så många bra spelare! Väldigt rolig tråd att läsa!

Ja, det är skitkul. Också därför jag postar i den här tåden - jag är inte van vid att få upp bra juniorer. :) Kan f.ö. tillägga att klubben just nu har följande faciliteter;
Postad bild

#17   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:

Postad 05 november 2011 - 20:05

Hmm har en newgen i Bury som dök upp några månader innan jag tog över klubben, vet inte riktigt om jag ska rapportera om honom. Men han har utvecklats en del senaste månaderna när jag slutade fokusera bara matcherna och fixade en vettig ledarstab och träningsschemor, samtidigt som en del speltid i A-laget fått honom att utvecklas en hel del.

Någon som skulle vara emot eventuella rapporter om honom eller ska jag köra på?

#18   bambuh

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 584 Inlägg:

Postad 05 november 2011 - 20:32

Citat

Hmm har en newgen i Bury som dök upp några månader innan jag tog över klubben, vet inte riktigt om jag ska rapportera om honom. Men han har utvecklats en del senaste månaderna när jag slutade fokusera bara matcherna och fixade en vettig ledarstab och träningsschemor, samtidigt som en del speltid i A-laget fått honom att utvecklas en hel del.

Det är bara att köra på och lägga upp screens hur det går!

#19   vicke231

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 2 164 Inlägg:

Postad 05 november 2011 - 20:33

Citat

Tycker du borde rapportera om honom :)
Väldigt rolig tråd detta, hoppas man själv kan få upp någon bra spelare att skriva om bara.
YNWA

#20   hasse77

Forumadministratör

• Administratör
  • 8 963 Inlägg:

Postad 05 november 2011 - 21:35

Spelare: Darren Hall
Position: Anfallare
Lag: Bury
Datum (i spelet): 2013.10.01

Nuvarande egenskaper: Länk
    > Kommentar: Ser kanske inte allt för bra ut just nu, men rätt skapliga egenskaper som man nog kan utveckla. Lär nog bidra till att få Bury upp till League 1 inom ett par säsonger.
Form de senaste matcherna: Länk
    > Kommentar: Är riktigt nöjd med det han presterat hittills, man får ha överseende med att han inte gjorde mål mot Chelsea eller mot Bradford och Walsall som båda ändå är topplag i ligan. Mina försvarare hade inte några bra matcher mot dessa två lag, så mina yttrar och anfallare fick inte jobba med mycket.
Utveckling egenskaper - Styrka: Länk
Utveckling egenskaper - Aerobic: Länk
Utveckling egenskaper - Taktik: Länk
Utveckling egenskaper - Bollkontroll: Länk
Utveckling egenskaper - Försvarsspel: Länk
Utveckling egenskaper - Anfallsspel: Länk
Utveckling egenskaper - Skotträning: Länk
Träningsnivå & Träningsschema: Länk

> Kommentar: Ser ut att utvecklas bra, är rätt nöjd med min träningsschema. Men jag ska nog justera de lite så att han tränar lite mer på bollkontroll och skott. Skulle nog utvecklas rejält ifall jag hade bättre och fler hjälptränare, men då ekonomin är dålig och styrelsen vägrar tillåta mig att skaffa fler ledare och man kan endast erbjuda ledare låga löner, så blir det svårt att ha skaffa sig bättre förutsättningar. Träningsanläggningen är inte den bästa heller...
Rapport av assisterande: Länk
Karriärstatistik: Länk

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar