Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FM har uppdateras till 12.0.4

28 svar till detta ämne

#1   Rickard221

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 107 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 10:18

Igår så upparbetades Fm till en ny version. Jag tror det kommer komma fler uppdateringar i år. Med tanke på att FM är lagt i steam så de kan bara ladda upp uppdateringarna där :(

för det har ju liksom kommit 2 på en väldig kort tid.

#2   Arg Gris

Spelare

• Banned
  • PipPip
  • 2 822 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Norrköping

Postad 03 november 2011 - 10:19

-----------------------------
Football Manager 2012 v12.0.4 Changelist
Competitions
============
Australia
---------
- Fixed a bug where the game gets stuck when the user is forced to register a youth player who turned into a pro in the Australian A-League.

Finland
-------
- Fixed issue with player bans not working correctly in the First Division.

General
=======
- Fixed crash when using the "Pick Team For Me" button when all manageable clubs have been taken over by human managers.
- Fixed crash when activating a new division level which has promotion/relegation playoffs with the division above and is made up of regional divisions. (e.g. Third level in Sweden)
- Fixed crash on game startup if a club's loyalty and passion supporter profiles are set to 0 using the editor.
- Game now doesn't allow nations to be deactivated in 2011 before its competitions have finished. This was causing a few problems later in the game.
- Fixed bug where Spanish outfield player could not be given a valid squad number before match if a goalkeeper already had number 25 and number 13 was the only number free.
- Fixed an issue which was affecting AMD/ATI Radeon Cards causing intermittent crashes

Match
=====
- Some colour clash fixes.

International
=============
- Fixed bug where players currently selected in an U19 team are then deemed to old when the U19 European Championship qualifiers are scheduled.
- Fixed bug where a replacement player could not be called up to a national team that doesn't have a full squad selected.
- The overage players in the squad can now play for U23 team friendlies before the Olympic Games.

UI
==
- Twitter and Youtube login now works on Mac OS X 10.5 Leopard.

#3   Sandberg_

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 359 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 03 november 2011 - 10:39

Citat

Football Manager 2012 v12.0.4 Changelist
Competitions
============
Australia
---------
- Fixed a bug where the game gets stuck when the user is forced to register a youth player who turned into a pro in the Australian A-League.

Finland
-------
- Fixed issue with player bans not working correctly in the First Division.

General
=======
- Fixed crash when using the "Pick Team For Me" button when all manageable clubs have been taken over by human managers.
- Fixed crash when activating a new division level which has promotion/relegation playoffs with the division above and is made up of regional divisions. (e.g. Third level in Sweden)
- Fixed crash on game startup if a club's loyalty and passion supporter profiles are set to 0 using the editor.
- Game now doesn't allow nations to be deactivated in 2011 before its competitions have finished. This was causing a few problems later in the game.
- Fixed bug where Spanish outfield player could not be given a valid squad number before match if a goalkeeper already had number 25 and number 13 was the only number free.
- Fixed an issue which was affecting AMD/ATI Radeon Cards causing intermittent crashes

Match
=====
- Some colour clash fixes.

International
=============
- Fixed bug where players currently selected in an U19 team are then deemed to old when the U19 European Championship qualifiers are scheduled.
- Fixed bug where a replacement player could not be called up to a national team that doesn't have a full squad selected.
- The overage players in the squad can now play for U23 team friendlies before the Olympic Games.

UI
==
- Twitter and Youtube login now works on Mac OS X 10.5 Leopard.

Inget märkvärdigt då alltså..

#4   Naaw

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 721 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 11:14

Ingen fix av att matchinfon inte sparas i TV vy :( sjukt jobbigt att behöva välja samma matchinfo varjematch! ska ju sparas som man lämna det, som det gjort på andra FM.
G.Gattuso - A.Pato - T.Silva - F.Inzaghi - P.Maldini - Cafú - Z.Boban - D.Beckham - A.Nesta - K.P.Boateng - Ronaldo - G.Weah - O.Bierhoff - F.Baresi - M.Basten - Z.Ibrahimovic (Z.Zidane - G.Batistuta - F.Cannavaro - M.Essien - M.Neuer) <3

#5   sneek

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 095 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 11:20

Citat

Ingen fix av att matchinfon inte sparas i TV vy :( sjukt jobbigt att behöva välja samma matchinfo varjematch! ska ju sparas som man lämna det, som det gjort på andra FM.

Jag är inte riktigt med på vad du menar?

Du väljer ju innan matchen startar typ TV vy eller klassisk..? samt korta sammandrag osv repriser ja/nej/kanske om du gör det innan match menar du då att du måste välja det igen inför nästa eller är det 3d vyn du håller på och ändrar`?

#6   ogge3

Tränare

• FMSU Crew
  • PipPipPip
  • 3 974 Inlägg:
  • Yrke:Fritidspedagog
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 03 november 2011 - 11:52

Citat

Ingen fix av att matchinfon inte sparas i TV vy ;) sjukt jobbigt att behöva välja samma matchinfo varjematch! ska ju sparas som man lämna det, som det gjort på andra FM.

det sparas för mig :(
@OscarJosephson på Twitter

"tror city tar det, eller kanske chelsea - eller så blir det X" - Arg Gris

#7   Naaw

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 721 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 12:45

Citat

Citat

Du väljer ju innan matchen startar typ TV vy eller klassisk..? samt korta sammandrag osv repriser ja/nej/kanske om du gör det innan match menar du då att du måste välja det igen inför nästa eller är det 3d vyn du håller på och ändrar`?

Jag har valt TV Vy ja. och det är på TV vy varjegång jag startar ny match precis som vanligt. Men uppe i höger hörn finns matchinfo. Där väljer jag "matchinformation" "detaljerad matchstatistik" och mitt lags betyg....lägger ut dom på skärmen var jag vill ha dom. funkar som det ska, går vidare efter matchen bla bla bla, nu kommer nästa match! och då när den åker in i TV vy så är dom inställningarna jag valt förra matchen borta! då måste jag upp i högerhörn igen och välja om ny matchinfo! var precis samma sak på förra FM innan dom gjorde en patch som fixa det, ska ju inte behöva välja om det varendra match det ska vara sparat!...så det borde vara fixat redan i början av detta spelet eftersom dom visste om det.
G.Gattuso - A.Pato - T.Silva - F.Inzaghi - P.Maldini - Cafú - Z.Boban - D.Beckham - A.Nesta - K.P.Boateng - Ronaldo - G.Weah - O.Bierhoff - F.Baresi - M.Basten - Z.Ibrahimovic (Z.Zidane - G.Batistuta - F.Cannavaro - M.Essien - M.Neuer) <3

#8 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 03 november 2011 - 13:05

Naaw som jag skrev i en annan tråd där du nämnt detta, så fungerar det för mig. Även samma situation för Ogge3, så det låter skumt att det inte fungerar för dig. Vilket patch är installerad på din dator?

#9   Walle N´Tino

Junior

• Medlem
  • 33 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 13:07

Citat

Citat

Citat

Ingen fix av att matchinfon inte sparas i TV vy :) sjukt jobbigt att behöva välja samma matchinfo varjematch! ska ju sparas som man lämna det, som det gjort på andra FM.

Jag har valt TV Vy ja. och det är på TV vy varjegång jag startar ny match precis som vanligt. Men uppe i höger hörn finns matchinfo. Där väljer jag "matchinformation" "detaljerad matchstatistik" och mitt lags betyg....lägger ut dom på skärmen var jag vill ha dom. funkar som det ska, går vidare efter matchen bla bla bla, nu kommer nästa match! och då när den åker in i TV vy så är dom inställningarna jag valt förra matchen borta! då måste jag upp i högerhörn igen och välja om ny matchinfo! var precis samma sak på förra FM innan dom gjorde en patch som fixa det, ska ju inte behöva välja om det varendra match det ska vara sparat!...så det borde vara fixat redan i början av detta spelet eftersom dom visste om det.

Jag upplevde samma problem när jag använde ett "skin" som jag tror heter Aleta. Testa om det hjälper att byta "skin".
Har spelat alla CM/FM sedan 01/02. Är dessutom van vid att allting går åt h*****e för mitt lag även IRL eftersom jag håller på Spurs.

#10   Naaw

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 721 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 14:17

Hasse samma problem med 03 och 04 patchen :P

Och walle Tack ska testa ett annat skin då. för har ett nerladdat skin inte orginal som medföljer =)

#11 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 03 november 2011 - 14:35

Citat

Och walle Tack ska testa ett annat skin då. för har ett nerladdat skin inte orginal som medföljer =)

Funkade för mig med 12.0.2, med original skin.

#12   Deadwood

Moderator

• Moderator
  • 7 676 Inlägg:
  • Yrke:Konsult

Postad 03 november 2011 - 14:43

Inte fixat spelarprofilerna än? Ibland när man går in på en spelare är all info borta. Värde, lön, ålder, längd osv osv. Sen går man ur spelaren och går in igen. Då funkar det..

#13   erikotte

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 478 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 14:44

Citat

Inte fixat spelarprofilerna än? Ibland när man går in på en spelare är all info borta. Värde, lön, ålder, längd osv osv. Sen går man ur spelaren och går in igen. Då funkar det..

Aldrig hänt för mig!

#14   Deadwood

Moderator

• Moderator
  • 7 676 Inlägg:
  • Yrke:Konsult

Postad 03 november 2011 - 14:58

Citat

Citat

Aldrig hänt för mig!

Nehe men det har hänt mig på 12.0.3 så det är ju en bugg. Sen har många nämnt att "Värde 23milj" blir "Värde 23000000" istället. Vilket också är störande.

#15   Naaw

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 721 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 15:11

Citat

Citat

Funkade för mig med 12.0.2, med original skin.

Det var skinet som var problemet Hasse =) Tack Walle N´Tino! Det funkar nu med ett annat skin....då vet vid det =)

#16   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 536 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 15:33

Någon som vet om scoutningen är fixad, t.ex när man är i Sverige och skickar sin scout att scouta i Sverige så är han där bara en dag istället över en längre tid.

#17   Ducedo

Junior

• Medlem
  • 47 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 16:43

Citat

Någon som vet om scoutningen är fixad, t.ex när man är i Sverige och skickar sin scout att scouta i Sverige så är han där bara en dag istället över en längre tid.

Det är ingen bugg utan ska vara så. Finns mängder om diskussioner om det här på forumet. Tanken är att en svensk scout har stenkoll på svenska spelarna och vet redan vilka som är bra.

#18   Jaer001

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 334 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 03 november 2011 - 16:53

Mitt FM uppdateras inte, vad ska jag göra åt det??

EDIT: såg att man var tvungen att ladda ner det från steam, vart hittar jag det på steam då?
We'll never die

#19   Avengiz

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 536 Inlägg:

Postad 03 november 2011 - 16:54

Citat

Citat

Det är ingen bugg utan ska vara så. Finns mängder om diskussioner om det här på forumet. Tanken är att en svensk scout har stenkoll på svenska spelarna och vet redan vilka som är bra.

Aha okej, tack =)

#20 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 03 november 2011 - 17:25

Citat

Mitt FM uppdateras inte, vad ska jag göra åt det??

EDIT: såg att man var tvungen att ladda ner det från steam, vart hittar jag det på steam då?

Det ska ske automatiskt, vad står det att spelversionen är högst upp om du går in på spelets inställningar?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar