Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

688 svar till detta ämne

#561   Rane

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 620 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 11 juni 2012 - 03:33

Visa inläggNGReaks skrev:

Om han gjorde i snitt 2 mål per match förra säsongen så finns det helt klart potential ;) Jag hade snackat med honom privat efter en match han spelade dåligt (inte snacka om hans form, för då blir han förbannad. 5 mål på 9 matcher räknar han som bra). Säg till honom att han kastade bort mycket lägen förra matchen och att han måste skärpa sig om han vill vara kvar i startelvan. Om det inte hjälper så kan du alltid säga "Du kan mycket bättre än såhär, jag tror på dig" i halvlek. Brukar hjälpa för mig!

Det har jag gjort. Två gånger.

Båda gångerna var svaret "Du har rätt, det är oacceptabelt." Men formen är fortfarande sisådär.

Jaja, han kommer väl igång.
"You say steady to me again when I say something to you, you'll be on the first plane back!"

Brendan Rodgers till Raheem Sterling. Pulling no punches.

#562   Jaer001

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 1 333 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 11 juni 2012 - 12:38

MIN KARRIÄR

Inledde min karriär i Norwich där jag under första säsongen spelade fullständigt lysande och slutade på en åttonde plats i Premier League, bara en poäng upp till europaspel. Min briljanta trio Hoolahan, Simeon Jackson och Grant Holt var den största anledningen till varför det gick så bra. Bäst av dessa tre var något överraskande Jackson som gjorde hela 22 mål i ligan.

Inför andra säsongen gjorde vi några spännande nyförvärv, bland annat John Guidetti. Säsongen inleddes dock svagt och spelet flöt inte alls på lika bra som tidigare, detta ledde till att jag tyvärr fick sparken efter 18 spelade matcher, vi låg då på en 14e plats i tabellen(tippade 9a).

Det dröjde ett drygt halvår innan jag fick ett erbjudande jag tyckte var intressant, Blackburn som förra säsongen slutade på en 13e plats i Championship hörde av sig. En intressant utmaning att föra dem tillbaka i Premier League enligt mig så jag tackade självklart ja.

Precis innan första seriematchen ser truppen och startelvan ut på följande sätt, jag har gjort några spännande nyförvärv under sommaren, Jordan Rhodes från Wolves, Joshua King på free transfer, Paul Pogba på lån från Manchester United och den mycket talangfulle Keith Rodgerson på lån från Aston Villa. Tror detta kan bli en väldigt rolig säsong!

Truppen Startelvan Rodgerson
We'll never die

#563   David_Brent

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 245 Inlägg:

Postad 11 juni 2012 - 22:19

Visa inläggNiklas7 skrev:

| Medi DRESEVIC / 29 år
"I väntan på att talangerna ska utvecklas så får Medi spela, jag och han är inte riktigt vänner och det är bara en tidsfråga innan han är utanför startelvan"

Är det någon som vill ha screen så är det bara att fråga!

skulle gärna se ett screen då det är en spelare jag mött ett antal gånger irl
"I will acknowledge the fact that my opponents do not expect me to win."

#564   Rane

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 620 Inlägg:

Postad 13 juni 2012 - 10:02

Inledningen på säsongen har varit knackig, mest för att Ongenda inte velat göra lika många mål som förra året. Så jag har fått skifta lite i taktiken, och nu är det inte lika hardcore spel på honom längre, utan snarare ett bredare spel där flera spelare får målchanser. Det är både bra och dåligt.

Jag får lite av dejavu från mitt sista år i Bayern här. Året innan hade Seba Helbig gjort 60-talet mål över säsongen och dominerat på topp. Året efter kommer Oliver Markoutz tillbaka från ett lån och tar plats som min trequartista - och börjar göra mål. Dom gör ungefär lika många mål var dom två den säsongen.
Liknelsen till mitt City iår är att när Ongenda inte sprutar inte mål längre, så har Kieran Chapman stegat fram ur sin trequartista/offensiv mittfältar roll och börjat göra mål.

Det positiva är att Ongenda har kommit igång lite smått med målproduktionen. Det krävdes lite snack och ett par petningar för att han skulle fatta. Han står också för flera assists nu, framförallt till Chapman bakom sig, och Ettore Bizzotto som kommer farande på kanten.

Vi har inlett starkt i Champions League gruppen och tagit vinster mot Köpenhamn, Dynamo Kiev och Real Madrid. Ligan har varit lite skakigare, med förlust mot Tottenham och oavgjort mot Chelsea och Stoke. De två första kan jag köpa, det sistnämnda var jobbigt.

Även inflyttad på min nya arena, som jag själv döpte om till St. Mark's Stadium (Man City Stadium låter för mesigt).

Detta inlägg har redigerats av Rane: 13 juni 2012 - 10:52

"You say steady to me again when I say something to you, you'll be on the first plane back!"

#565   Icey

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 599 Inlägg:

Postad 14 juni 2012 - 16:31

Ska snart påbörja säsong 2016/2017 med Real Sociedad. Hittills har det gått väldigt bra!

11/12: 6:a, 64 poäng
12/13: 2:a, 85 poäng
13/14: 3:a, 80 poäng
14/15: 2:a, 87 poäng
15/16: 1:a, 85 poäng

Har alltså haft stora framgångar och vann den senaste säsongen trots något mindre poäng än tidigare. Annars har det inte helt oväntat varit Barcelona och Real Madrid som turats om gällande ligasegern.

Startelvan senaste säsongen:

Målvakt: Marc-André ter Stegen (2:a säsongen)

Vänsterback: Reto Ziegler (3:e säsongen)
Mittback: Alexander Callens (6:e säsongen)
Mittback: Vadim Demidov (6:e säsongen)
Högerback: Mass Grimes (4:e säsongen)

Defensiv mittfältare: César Godoy (3:e säsongen)
Defensiv mittfältare: Edgar Ramos (3:e säsongen)
Offensiv mittfältare: Thiago (3:e säsongen)
Vänsterytter: Deogratis Omar (2:a säsongen)
Högerytter: Angel Arce (2:a säsongen)

Anfallare: Alberto Paloschi (4:e säsongen)

Andra som fått spela mycket är Xabi Prieto, Antoine Greizmann, Illramendi, Mikael Gonzalez osv. Prieto är fortfarande en väldigt bra spelare men börjar dessvärre bli till åren. Greizmann var oerhört viktig för oss dom första två-tre säsongerna men sen började ett skadehelvete utan dess like, först blev han tvungen att vila i 4 månader under säsong tre, sedan ytterligare 4 månader under nästa säsong och senaste säsongen 3 månader till. Tyvärr har detta förstört lite av hans utveckling. När han väl kunde spela utan skadeproblem var Greizmann fantastisk och första säsongen bidrog han med 13 mål och 21 assist på 35 ligamatcher.

Fråga om ni vill ha fler screens, attributer som historik!

Detta inlägg har redigerats av Icey: 14 juni 2012 - 16:32

#566   Djurgårdan

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 687 Inlägg:
  • Yrke:Försäljare
  • Favoritlag:Djurgårdens IF
  • Tränar:Southampton FC

Postad 14 juni 2012 - 23:54

Bayer Leverkusen

2015

Meriter:
2012 - 1a Bundesliga | Segrare Tyska Cupen | Champions League Semifinal (Förlust mot Manchester City)
2013 - 2a Bundesliga | (Segrare Bayern München) | Segrare Tyska Cupen | Champions League (Gruppspel)
2014 - 1a Bundesliga | Tyska Cupen Final (Segrare Bayern München) | Champions League Kavrtsfinal (Färlust mot Manchester United)
2015 - 1a Bundesliga (5 matcher spelade) | Vidare till Omgång 3 Tyska Cupen

Truppen 2015:

Målvakter
Tyskland - Bernd Leno
Tyskland - Fabien Giefer | Egen Produkt

Försvarare

Tyskland - Danny Da Costa | Egen Produkt
Tyskland - Philipp Wollscheid
Tyskland - Gonzalo Castro | Egen Produkt
Tyskland - Diego Contento | Kom från Bayern München 2013
Tyskland - Daniel Schwaab
Turkiet - Ömer Toprak
Tyskland - Marius Metzelder | Egen Produkt

Mittfältare

Tyskland - Simon Rolfes
Tyskland - Kevin Volland | Kom från Hoffenheim 2015
Schweiz - Tranquillo Barnetta
Brasilien - Renato Augusto
Tyskland - Lars Bender | Lagkapten
Tyskland - Oktay Yilmaz | Egen Produkt
Tyskland - Sidney Sam
Tyskland - André Schürrle
Tyskland - Okan Aydin | Egen Produkt
Belgien - Ricardo Siquira | Kom från Standard Liege 2015

Anfallare

Tyskland - Samed Yesil | Egen Produkt
Tyskland - Stefan Kiessling
Tyskland - Sascha Keilmann | Egen Produkt
Tyskland - Julian Schieber | Kom från Stuttgart 2012

Silly Season 2015:

In

- Ricardo Siquira - Mittfältare | Standard Leige
- Kevin Volland - Mittfältare | Hoffenheim
- Samed Yesil - Anfallare | U - Truppen
- Okan Aydin - Mittfältare | U - Truppen
- Marius Metzelder - Försvarare | U - Truppen

Ut

- Stefan Reinartz - Försvarare | AFC Ajax - Sökte tyvärr ny utmaning
- Nico Perrey - Mittfältare | Hannover - Bosman
- David Yelldell - Målvakt | Free Agent
- Zvonko Pamic - Mittfältare | Braga
- Tobias Steffen - Anfallare | Rapid Wien - Bosman

Önskelista

- Sven Bender - Mittfältare | Dortmund
- Benedikt Höwedes - Försvare | Schalke 04
- Ilkay Gündogan - Mittfälatare | Dortmund
- Toni Kroos - Mittfältare | Bayern München

Detta inlägg har redigerats av Djurgårdan: 14 juni 2012 - 23:58

#567   Rane

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 620 Inlägg:

Postad 15 juni 2012 - 18:31

Ongenda har varit svag framför mål hela första halvan av säsongen, vilket tvingar fram en ändring i taktiken där han inte får lika mycket boll som förut.

Sen kommer nyår och vi spelar match den 1a januari. En pånyttfödd Ongenda går in mot ett ganska starkt Wolves och gör 7(!) mål.

Han är tillbaka!

#568   highwon

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 205 Inlägg:

Postad 15 juni 2012 - 19:20

Funderar på att köra en "Ferguson" save med Milan.
Är inne på 2018, vunnit serie A varje år. Vunnit CL två år irad, torska finalen innan och åkte ut semin finalen innan dess. Hade inte riktigt en trupp som kunde slåss ute i europa första åren, har satsat ungt. Medelålder på 20 år, betalar endast 600 miljoner i löner och krossar allt i ligan och i Europa.
Börjar bli lite sentimental när en efter en av mina lirare börjar pensionera sig. Bara kaptenen och fanbäraren Thiago Silva som är kvar från ordinarie speltruppen.

#569   fredo

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 289 Inlägg:
  • Favoritlag:Husqvarna FF
  • Tränar:Highfield Rangers (div 10)

Postad 16 juni 2012 - 00:04

Efter 5 säsonger med Bilbao så var det då äntligen dags att för en titel. Ja det blev faktiskt två då inte bara ligan säkrades utan även cupen. Kändes framförallt härligt att snuva Real Madrid på titeln då de jagat San José, Martínez och Herrera i flera års tid. Ja precis innan det gångna säsongen smällde de faktiskt till med en halv miljard för Herrera, ett bud som jag inte kunde nobba för klubbens bästa. Herrera sa dock blankt nej till att flytt till huvudstaden. Nu är CL den stora utmaning. Under säsongen som gick åkte vi ut mot Milan i kvartsfinal. Riktigt sur sorti då första matchen slutade 2-1 och sen vann vi med samma siffror hemma vilket då gav förlängning som gav ett mål till för vardera lag. Alltså föll vi på bortamål . I förlängningen var vi dock endast 9 man då San José blivit utvisad i 70e och sen fick vi en gubbe skadad i strax innan 90e då vi redan hade gjort alla byten

#570   Rane

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 620 Inlägg:

Postad 17 juni 2012 - 19:13

Då var det dags för det andra året i Premier League och första i Champions League för mitt Manchester City. I år skulle det visa sig hur stark HELA min trupp eftersom det skulle kräva en hel del rotation (i England spelar man fan match var tredje dag under vinter månaderna - det tog hårt på killarna).

I ligacupen fick jag genomgående ganska lätta lottningar, förutom i ingångsrundan för mitt CIty (dvs tredje) då jag fick möta ett formsvagt Liverpool. Annars sopades West Brom, Villa och Sunderland undan innan ett ganska b-betonat lag besegrade Wolves i finalen.

I FA-cupen var det i stort sett lika lätta lottningar och mitt City gjorde 4 eller fler mål i ALLA sex matcher jag spelade i FA-cupen. Fick inga topplag i mina lottningar så erkänner att det var en hel del tur den här säsongen.

I ligan började vi skakigt. Förlust mot Tottenham och United tidigt på säsongen och jag började oroa mig - laget kändes inte inspelat, de nya killarna stegade inte fram och vissa producerande inte (speciellt Ongenda). Å andra sidan gjorde Kieran Chapman och Ettore Bizzotto genomgående bra matcher och höll oss i toppen fram tills nyår, där det släppte helt. Ongenda var i gammal form och avslutade säsongen med att göra en jävla massa mål.

Och då så Champions League. Turneringen Man City aldrig hade vunnit (inte innan spelet och inte heller under den period som gått sedan savestarten). Vi inleder finfint med att slå Real Madrid på hemmaplan och fortsätter sedan helt obesegrade igenom gruppen som också innhöll Dynamo Kiev och FC Köpenhamn. I åttondelen slår vi ut Valencia med råge - 1-0 och viktigt bortamål i första matchen och 7-1 i den andra på hemmaplan. 8-1 räcker ju till avancemang.

Sedan fick jag en jobbig lottning - Bayern Munchen. Mitt gamla lag, som fortfarande var relativt intakt och fortfarande Europas allra bästa lag, med marginal. Inte ens hemmaplan på nya St. Mark's ger oss ett övertag, anledda av killen som inte hade varit någon utan mig, Sebastian Helbig, gör Bayern tre mål i första och håller det matchen ut. Så, jag ska alltså vända 0-3 mot Bayern på Allianz Arena. Jaha, hejdå Champions League - Men det tyckte tydligen inte mina spelare.

Vi tar en snabb ledning i första via Ongenda, som varit enormt formstark efter nyår. Chapman lägger på en till via straff kort därefter. Resultatet står sig till halvtid. Efter halvtid gör Ongenda 3-0 i den 63' och nu är det utjämnat. Sen är det chanser fram och tillbaka till slutet. Mourinho (som tog över mitt Bayern) säger åt Bayern att lägga sig på defensiven och hålla resultatet till slutsignal, för att trycka på efter paus. Då springer Ongenda i djupet och får bollen av Bizzotto nästan perfekt i steget. Han drar målvakten och sätter den i öppen målbur. 4-3 och visst fan går vi vidare! Bland det bästa jag känt som FM spelare alltså.

Efter det gör vi slarvsylta av Leverkusen i semin och står mot Barcelona i finalen. En match som börjar nervöst då deras anfallare Faycal Aarab gör ett mål tidigt och dom håller spelet fram tills halvtid. Därefter säger jag till killarna att göra på offensivt och det betalar sig - Barcelona tappar i defensiven, får ingenting framåt och "Lalko" får kvittera i den 62a minuten. Ongenda gör 2-1 fyra minuter efter. Sen är det lite osäkert i båda lagen framåt slutet. Då gör jag defensiva byten, säger åt laget att stänga matchen och försvara resultatet. Direkt efter kontrar vi 3-1 via Bizzotto. Och som för att strö salt i såren så gör Ongenda 4-1 på övertid.
Mästare återigen! Och Citys första CL titel någonsin!

Väldigt skön känsla. Jag hade mycket tur i de inhemska cuperna och kan glädja mig åt att United återigen tappar viktiga poäng i slutet av sin ligasäsong, vilket ger mig försprånget att säkra titeln med en match kvar (hade kunnat komma tidigare, men b-uppställningen förlorar mot Blackpook, vilket dom fick ordentligt med hårtork för). Men returen mot Bayern Munchen och finalen mot Barcelona känns verkligen som höjdpunkterna på hela säsongen. Extremt härliga matcher!

Kort trupp genomgång:

25-åriga Laurentiu Branescu (som var backup målis i mitt Bayern bakom Neuer) köptes in för att ta plats som etta framför Hart och han tog det. Emellanåt lite darrig och kunde släppa in lätta mål ibland men annars riktigt stabil. Joe Hart accepterade backup rollen utan ett enda pip - gillar det.

Mats Hummels (31) och Warren Turner (24) höll tätt i mittförsvaret, nästan så att det var svårt att spela in de två unga talanger jag hade på bänken, Kevin Hunt (20) och Gavin Jones (18). Men de fick speltid emellanåt, Hunt mer än Jones, och dom gjorde väldigt bra ifrån sig.

Jack Robinson (26) och Romario (26) höll hårt i sina kanter hela säsonger. Men deras backups Ismir Hasanbegovic (19) och Tom Yates (23) har fått hoppa in en hel del eftersom ytterbacks positionen kräver rätt mycket energi i min taktik. Stabilt jobb säsongen igenom. Topplag har dragit i Hasanbegovic.

På det centrala mittfältet så har lagkaptenen Jack Rodwell (29) i sin bollvinnande roll basat som om han ägde stället och förde gästlista över vilka som var tillåtna på planen. Milan Badelj (30) spelade mest i den offensiva spelfördelar rollen men han delade i stort sett den positionen med Josh McEachran (26) hela säsongen - den verkar dra utav bara helvete på spelarnas energi, så mittfältsbytet var nog nästan garanterat i alla matcher. Andy Nowlan (22) är en typisk engelsk mittfältare med både defensiva och offensiva egenskaper och har gjort fina inhopp och starter hela året.

På det offensiva mittfältet så var startnamnen återigen Milan Lalkovic (27), Kieran Chapman (24) och Ettore Bizzotto (21) och dessa tre herrar var bäst i laget genom säsongen. Chapman gjorde mål när Ongenda vägrade (56 mål över säsongen, 32 i ligan. Även 32 assist), "Lalko" gjorde viktiga mål och assist (15 mål, 25 assist) och Bizzotto ville ju vara ännu värre (19 mål, 37 assist). Den enda ordentliga backupen i början på säsongen var Nathan Redmond (26) och Xerdan Shaqiri men jag insåg fort att han inte skulle vara en del av mitt lag. Inte när jag lånar in en ung kille vid namn Massimo Pompei (18) som kommer in och nästan hotar Lalkos startplats genom att göra mål och assist nästan varje gång han gick på plan. Jag köpte sedan Pompei rakt av i januari, för inte fan släpper jag denna killen.

Där framme skulle ju Hervin Ongenda (24) upprepa fjolårets målskörd - var tanken. Men nej, han började jävligt segt och gjorde knappt mål. Så jag fick ju justera i taktiken, vilket öppnade upp för de andra spelarna att göra mål istället (vilket dom tog, som ni ser där uppe). Efter nyår vaknade Hervins målinstinkt till igen dock och målen började trilla in. 75 mål blir det på hela säsongen, 34 i ligan och hela 22 stycken(!) i Champions League. Han slår också 23 assist eftersom jag släppte fram de andra mer också.
Hans backup Brett Brown (21) är för bra för att sitta på bänken i två år och det fick jag också höra i slutet. Men han gjorde jobbet när Ongenda inte gjorde mål, med sina 17 mål över säsongen.

Nu tror jag faktiskt att jag ska återvända till Tyskland igen. Men inte till Bayern, utan det ska nog bli en annan klubb. Och försöka hota Bayerns absoluta dominans i landet.

EDIT: Det blidde det spanska landslaget istället.

Efter ca 9 år som aktiv tränare i min save så har jag en vinstprocent på 85%. Visserligen har jag ju haft väldigt bra lag (Tyska landslaget, Bayern Munchen och Manchester City) men ändå - gillar siffrorna :)

Detta inlägg har redigerats av Rane: 17 juni 2012 - 20:52

#571   27KPB27

Junior

• Medlem
  • 19 Inlägg:

Postad 17 juni 2012 - 23:40

Kör ni egna taktiker eller laddar ni ner?

#572   Rane

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 620 Inlägg:

Postad 18 juni 2012 - 09:51

Visa inlägg27KPB27 skrev:

Kör ni egna taktiker eller laddar ni ner?

Min är egen. Iofs rätt standard 4-2-3-1, men jag spelar dom i roller som kanske inte är så standard, och det funkar kanon.

#573   27KPB27

Junior

• Medlem
  • 19 Inlägg:

Postad 18 juni 2012 - 13:38

Visa inläggRane skrev:

Min är egen. Iofs rätt standard 4-2-3-1, men jag spelar dom i roller som kanske inte är så standard, och det funkar kanon.

Min taktik slutar alltid fungera efter ett tag, har du förslag på vad man kan göra

#574   Rane

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 620 Inlägg:

Postad 18 juni 2012 - 14:08

Visa inlägg27KPB27 skrev:

Min taktik slutar alltid fungera efter ett tag, har du förslag på vad man kan göra

Din taktik slutar nog fungera eftersom motståndarlaget ser igenom din strategi efter ett tag - dom har ju också scouter.

I början på min andra säsongen med City så började lagen se igenom min strategi. Då fick jag trixa lite, utan att förstöra taktiken allt för mycket, byta lite roller och hur vi flyttar bollen. Det slutade riktigt bra.

Sanningen är ju att taktik ofta handlar om trial and error.

#575   27KPB27

Junior

• Medlem
  • 19 Inlägg:

Postad 18 juni 2012 - 14:10

Visa inläggRane skrev:

Din taktik slutar nog fungera eftersom motståndarlaget ser igenom din strategi efter ett tag - dom har ju också scouter.

I början på min andra säsongen med City så började lagen se igenom min strategi. Då fick jag trixa lite, utan att förstöra taktiken allt för mycket, byta lite roller och hur vi flyttar bollen. Det slutade riktigt bra.

Sanningen är ju att taktik ofta handlar om trial and error.

Tack för tipsen :)

#576   27KPB27

Junior

• Medlem
  • 19 Inlägg:

Postad 19 juni 2012 - 00:17

Udinese

Ska börja min 4:e säsong nu, Har kommit 2, 1, 1. Men nu har jag bestämt mig för att köra med egen taktik så det blir större utmaning, I Champions League har jag åkt ur gruppspelet alla gånger så där finns inget att prata om, Efter 3:e säsongen erbjöds jag jobbet i mitt favoritlag Chelsea men sa nej eftersom jag vill fortsätta mitt bygge med Udinese. För övrigt så vann jag Supercupen precis mot Lazio med 3-0 (egen taktik)

Truppen
Målvakter: Handanovic, Giannakopolos

Backar: Danilo, Benatia, Neuton,Domizzi,Zanders,Emre Can

Mittfältare: Shaqiri, Isla, Asamoah, Annan, Torje, Castro, J.Valencia, Badu, Pinzi, Sulejmani, Falque

Anfallare: Aguirre, Di Natale, Lewandowski, Drogba

Yes Drogba, fick han gratis, gjorde faktiskt mål i debuten i 3-0 segern mot Lazio, han är 36 år, men eftersom han är min favvo spelare så tog jag chansen.

Uppställning

--------------------Handanovic---------------------

------Danilo-------Benatia-----------Neuton----
Isla--------Annan------Asamoah----Shaqiri---
---------------------Falque---------------------------

------------Aguirre---------Drogba-----------------

Säg gärna vad ni tycker!!

#577   Rane

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 620 Inlägg:

Postad 19 juni 2012 - 20:11

Ångrade mig och gick tillbaka en bit i saven och väntade tills jag fick ett sjysst erbjudande från en tysk klubb istället för ett landslag. Sagt och gjort, efter att Thomas Tuchel återigen tagit över det tyska landslaget så fick jag jobbet i Bayer 04 Leverkusen

Värt att notera att Matthias Sammer och Thomas Tuchel bollar med det tyska landslaget. Sedan jag avgick efter min EM och Confederations Cup vinst för... evigheter sen i saven, så har tränarna för landslaget varit Sammer > Tuchel > Sammer > Tuchel. Mig skrattar dom bort, trots att jag numera är rankad TVÅA i världen bakom Sir Alex.

Här, som i Manchester, fick jag komma in på en jävla tråkigt döpt arena - Leverkusen Stadium? Lägg ner. Härefter spelar vi på Friedrich Bayer Stadion!

Det ska bli kul att återvända till Tyskland och se om jag kan rubba Bayern Munchen.

Detta inlägg har redigerats av Rane: 19 juni 2012 - 20:24

#578   Djurgårdan

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 687 Inlägg:
  • Yrke:Försäljare
  • Favoritlag:Djurgårdens IF
  • Tränar:Southampton FC

Postad 23 juni 2012 - 14:49

Bayer Leverkusen

2018

Meriter:
2012 - 1a Bundesliga | Segrare Tyska Cupen | Champions League Semifinal (Förlust mot Manchester City)
2013 - 2a Bundesliga | (Segrare Bayern München) | Segrare Tyska Cupen | Champions League (Gruppspel)
2014 - 1a Bundesliga | Tyska Cupen Final (Segrare Bayern München) | Champions League Kavrtsfinal (Förlust mot Manchester United)
2015 - 1a Bundesliga | Tyska Cupen semi | Champions League Kvartfinal (Förlust mot Manchester United)
2016 - 2a Bundesliga (Segrare Bayern München) | Tyska Cupen Final (Förlust mot Hannover) Champions League Gruppspel | Uefa Cupen Semi Final (Förlust mot Juventus)
2017 - 1a Bundesliga | Kvartsfinal Tyska Cupen (Förlust mot Dortmund) | Champions League Kvartsfinal (Förlust mot Manchester United)

Truppen 2018:

Målvakter
Tyskland - Bernd Leno
Tyskland - Rene Adler | Egen Produkt - Kom från Hamburg 2016

Försvarare

Angola - Danny Da Costa | Egen Produkt
Tjeckien - Pavel Sima | Kom från Parma 2016
Tyskland - Philip Wollscheid
Tyskland - Gonzalo Castro | Egen Produkt
Tyskland - Diego Contento | Kom från Bayern München 2013
Tyskland - Daniel Schwaab
Turkiet - Ömer Toprak Ass Kapten

Mittfältare

Tyskland - Simon Rolfes
Tyskland - Mesut Özil | Kom från Real Madrid 2016
Brasilien - Renato Augusto
Tyskland - Lars Bender | Lagkapten
Tyskland - Oktay Yilmaz | Egen Produkt
Tyskland - Sidney Sam
Tyskland - André Schürrle
Tyskland - Okan Aydin | Egen Produkt
Belgien - Ricardo Siquira | Kom från Standard Liege 2015

Anfallare

Brasilien - Batata | Kom från Dynamo Moskva 2018
Argentina - Tomas Fernandez | Kom från Boca Juniors 2017
Tyskland - Sascha Keilmann | Egen Produkt
Tyskland - Kevin Volland | Kom från Hoffenheim 2015

Silly Season 2017:

In

- Batata - Ytter/Anfallare | Dynamo Moskva

Ut

- Marius Metzelder - Försvarare | Saarbrücken - Bosman
- Semid Yesil - Anfallare | Galatasaray - Bosman
- Julian Schieber - Anfallare | Groningen - Transfer
- Fabien Giefer - Målvakt | Bayern München - Bosman
- Stefan Kiessling - Anfallare | Inter - Bosman

Måste säga att Bundesliga och Bayer Leverkusen är fruktansvärt roliga att spela med, dock finns det just nu väldigt fy bra tyska spelare. Lagen producerar massvis med godkända talanger men inga riktiga höjdare som på sikt kan slå sig in i landslaget. Det känns som jag har ligan under kontroll, Bayern München är det enda riktiga hotet men dom brukar börja så jävla dåligt för att sedan spela upp sig i mitten av säsongen och sen dala i slutet. Tysklands bästa spelare är utan tvekan mina två Mesut Özil & Andre Schürrle tillsamans med Dortmunds Mario Götze och Lazios Lewis Holtby annars är det tomt med stjärnor. Äldre spelare som Philip Lahm, Mario Gomez, Stefan Kiessling, Rene Adler och Simon Rolfes! är ohotade i truppen.

Champions League är stora målet där jag som oftast vinner gruppspelet men så stöter jag på någon jätte i form av oftast skräckmotståndaren Manchester United som lagom vaknar till med spelet efter ett slött gruppspel.

Återkommer med summering av trupp och karriär runt 2021.

#579   Rane

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 620 Inlägg:

Postad 23 juni 2012 - 20:32

Har det inte kommit upp många bra tyska talanger i din save?

Nu ska det nämnas att jag har spelat i tyskland sen starten av saven, förutom två år i england, och har varit med och tagit fram åtskilliga talanger men jag tycker att det känns som att det bara spottas ut högklassiga talanger i tyskland. År 2020 så består det tyska landslaget av en drös duktiga talanger, några av dom "mina" som Sebastian Helbig, Matthias Strauss, Milos Jankovic och Tim Solga från Bayern. Andra från andra klubbar, som försvarsgiganten Beytullah Uslusoy, Charles Salau och Heikk Hölzel.

Dessa namn säger såklart ingenting eftersom att dom är re/newgens men det bara kryllar av talang i tyskland på min save!

Spelar för närvarande också som sagt med Leverkusen och har väldigt kul i Bundesliga igen. Det är ett uppenbart two horse race redan efter 7-8 matcher - det är Leverkusen och Bayen som kommer att slåss om titeln. Jag har ett sänre lag än Mourinho har (för övrigt MITT lagbygge som han bara behållt), men är en bättre tränare.

#580   varbergfc

Spelare

• Medlem
  • PipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 24 juni 2012 - 07:24

Har idag startat en save med Arminia Bielefeld, denna gamla Bundesliga klubb med ikonen Bruna Labbadia, håller just nu till i 3:e divisionen, men det ska ändras på. stabil klubb som äger sin egen arena (p.28,008)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar