Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM12-SR] Utvecklingens Mästare 2 - Sportul Studentesc Bukarest (2025/2026)

284 svar till detta ämne

#1   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 17 December 2011 - 15:53 PM

Postad bild

Har ni längtat? Det har i alla fall jag! Nu är det nämligen dags, Utvecklingens Mästare 2 är här och jag vet att många gillade ettan och förhoppningsvis så är det inte bara jag som kommer njuta av denna rapport. Jag gjorde ett misslyckande när jag försökte mig på en BR-rapport under tiden jag väntade på att min stationära dator skulle bli fixad, för att spela på en Laptop var det tråkigaste jag gjort. Men idag är datorn 100% återställd och installerad, så därför drar jag igång och spelar på allvar igen!

DATABAS: 12.1.0 (Stor)
LADDADE LÄNDER: Danmark, England, Tyskland, Ungern, Israel, Italien, Polen, Rumänien, Skottland och Spanien.
RAPPORTMÅL: Ta ett Div. 2 Lag i varje land till ligatitel + Europatitel

I årets upplaga kommer jag alltså göra det lite svårare för mig. Jag tänker inte ta över ett lag som bara är på dekis i högsta divisionen, utan målet är att alltid ta över ett division två lag. Varför då? Därför att göra resor likt den jag gjorde med Sparta Rotterdam i Utvecklingens Mästare 1 är vad jag vill göra och en sådan resa hoppas jag börjar i VfL Bochum. Det är en intressant klubb som är mediatippade att komma på en tredjeplats medan styrelsen berättade att målsättningen är uppflyttning. Man har en lagomt stor arena, som dessvärre har en hyra på 5.25 Miljoner per år. Anläggningarna är inte perfekta, men de ska gå att bygga upp med tiden - För nu är jag här, utvecklingens mästare!

MEDIATIPS: 3:a
KLUBBENS VÄRDE: 142.000.000 sek
EKONOMISKT SALDO: 23.345.471 sek (Lån, 40.000.000 sek till 2012)
ARENA: RewirpowerSTADION, 31.328 platser
ANLÄGGNINGAR: Bra Träningsanläggning & Hyfsad Ungdomsanläggning
JUNIORVERKSAMHET: Ordinär Juniororganisation & Hyfsad Ungdomsrekrytering

Postad bild

Citat

TYSKLAND - VfL Bochum 2011/2012 TILL 2018/2019

Spoiler

ENGLAND - Swansea City AFC 2019/2020 TILL 2023/2024

Spoiler

RUMÄNIEN - Sportul Studentesc Bukarest 2024/2025 TILL ?

Säsongen 2024/2025, Division 2
Spoiler

Detta inlägg har redigerats av Flour: 19 August 2012 - 20:33 PM

#2   melodizer

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3166 Inlägg:
  • Yrke:Projektering / Design
  • Favoritlag:AIK, Newcastle

Postad 17 December 2011 - 16:00 PM

Du anar inte hur glad man blir när man såg att du startat en ny Utvecklingens mästare!
Tack för det Flour. Detta kommer bli underbart!
Läs gärna min saverapport ..
Bucaspor - Turkisk talangutveckling

#3   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 17 December 2011 - 16:02 PM

Spännande minst sagt då din förra rapport med detta upplägg var en succé.
Kommer följas.
Maria/Högalid.

#4   Pusselbit

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2934 Inlägg:
  • Favoritlag:Fulham FC

Postad 17 December 2011 - 16:06 PM

Fantastiskt Flour! Blir kul att följa även denna från början!
/Foam Fingers

#5   Arg Gris

Manager

• Medlem
  • 3487 Inlägg:

Postad 17 December 2011 - 16:28 PM

<3
Ni har skapat ett monster som kommer att besöka er nattetid.

#6   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1536 Inlägg:

Postad 17 December 2011 - 17:47 PM

Underbart! :D

#7   FrancescoTotti10

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2525 Inlägg:
  • Yrke:Capitano della Roma
  • Favoritlag:Roma, Real Madrid, Malmö FF
  • Tränar:Roma

Postad 17 December 2011 - 18:10 PM

Härligt! :D
Forza Roma!

#8   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 17 December 2011 - 20:05 PM

Postad bild

Första säsongen så tänker jag inte värva några spelare. Det första jag gjorde var istället att rensa upp i U21-truppen, eftersom min plan är att ingen spelare över 21 år ska behöva spela där. Jag vill inte hämma deras utveckling, utan platsar de inte i mitt A-lag vid tjugoett års ålder så får de gå vidare. Bland annat så fick spelare som Fabian Götze och Hans Kyei lämna klubben. Några spelare från A-laget lämnade dock inte och därför listar jag inga spelare här. Men för er som vill se vilka spelare som lämnade ändå, från reservtruppen, så finner ni dem HÄR.

Postad bild

#9 Gäst_ynwaliverpoolfc_*

• Guests

Postad 17 December 2011 - 20:57 PM

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#10   ogge3

Manager

• Medlem
  • 3979 Inlägg:
  • Yrke:Fritidspedagog
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 17 December 2011 - 21:44 PM

Amen fyfan vad härligt! Made my day <3
@OscarJosephson på Twitter

"tror city tar det, eller kanske chelsea - eller så blir det X" - Arg Gris

#11   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 17 December 2011 - 22:14 PM

Postad bild

• 2011/2012 MÅLVAKTER

★★★★★ Postad bild Andreas Luthe ÅLDER: 24 I BOCHUM: 9 Säsonger, 108(0) Matcher & 0 Hållna Nollor
    ★★★★★ Postad bild Philipp Heerwagen ÅLDER: 28 I BOCHUM: 4 Säsonger, 37(0) Matcher & 0 Hållna Nollor
    ★★★★★ Postad bild Michael Esser ÅLDER: 23 I BOCHUM: 3 Säsonger, 34(0) Matcher & 0 Hållna Nollor
Här finns det en målvakt som är både tillräckligt bra men också förhoppningsvis en talang. Andreas Luthe är 24 år och jag hoppas och tror att han kommer vara med oss länge framöver, men det gäller att se upp så inga större klubbar rycker han ifrån oss. Om det så skulle hända så finns Michael Esser, som jag också hoppas kan utvecklas till en bra målvakt. Heerwagen begär att få vara med i A-laget, jag vill dock ha han som tredjemålvakt. Det mesta lutar åt att han får gå till vinterfönstret.
    • 2011/2012 YTTERBACKAR

★★★★Postad bild Björn Kopplin ÅLDER: 22 I BOCHUM: 1 Säsonger, 34(0) Matcher & 0 Mål 0 Assist
    ★★★★Postad bild Philipp Bönig ÅLDER: 31 I BOCHUM: 10 Säsonger, 169(0) Matcher & 0 Mål 0 Assist
    ★★★★★ Postad bild Matthias Ostrzolek ÅLDER: 21 I BOCHUM: 5 Säsonger, 34(0) Matcher & 1 Mål 0 Assist
    ★★★★★ Postad bild Faton Toski ÅLDER: 24 I BOCHUM: 1 Säsonger, 17(0) Matcher & 0 Mål 0 Assist
    ★★★★★ Postad bild Matías Concha ÅLDER: 31 I BOCHUM: 5 Säsonger, 65(0) Matcher & 0 Mål 0 Assist
    ★★★★★ Postad bild Christian Kalina ÅLDER: 23 I BOCHUM: 4 Säsonger, 38(0) Matcher & 0 Mål 0 Assist
Kvalité och talang väll egentligen bara förnamnet på vad som finns på denna position. Två lovande unga ytterbackar i Ostrzolek och Kopplin kommer också att få starta i den planerade startelvan. Svensken Concha står i nuläget utanför startelvan, men en förhoppningsvis stabil och erfaren avbytare är vad jag vill att han ska vara. Faton Toski ser jag inte att han kan utvecklas så mycket mer, men hoppas trots det att han kan prestera såklart. Kalina har gjort sina matcher i Bochum II och inför i år kom han upp som backup till ytterbackarna.
    • 2011/2012 MITTBACKAR

★★★★Postad bild Kevin Vogt ÅLDER: 19 I BOCHUM: 6 Säsonger, 41(0) Matcher & 1 Mål 0 Assist
    ★★★★Postad bild Lukas Sinkiewicz ÅLDER: 25 I BOCHUM: Ny! Från Leverkusen
    ★★★★Postad bild Marcel Maltritz ÅLDER: 32 I BOCHUM: 8 Säsonger, 208(0) Matcher & 11 Mål 0 Assist
    ★★★★★ Postad bild Hólmar Eyjólfsson ÅLDER: 21 I BOCHUM: Ny! Från West Ham
    ★★★★★ Postad bild Patrick Fabian ÅLDER: 23 I BOCHUM: 13 Säsonger, 116(0) Matcher & 0 Mål 0 Assist
Jag har sagt det förut, men det är faktiskt sant, också här finns det talang. Kevin Vogt kommer jag storsatsa på och hoppas att antingen få behålla han genom min resa i Bochum eller sälja han för lite dyrare pengar. Vogt är nu i inledningen skadad, tyvärr, men tror han blir en nyckelspelare så fort han är tillbaka. Annars så finns Maltritz med rutin i försvaret och Sinkiwicz och Eyjólfsson som förre managern hann värva innan jag kom. Den hyfsat unge Patrick Fabian finns också men jag är tveksam till huruvida han kan utvecklas till något bättre.
    • 2011/2012 MITTFÄLTARE

★★★★Postad bild Andreas Johansson ÅLDER: 29 I BOCHUM: 3 Säsonger, 44(0) Matcher & 1 Mål 0 Assist
    ★★★★Postad bild Christoph Dabrowski ÅLDER: 33 I BOCHUM: 6 Säsonger, 150(0) Matcher & 19 Mål 0 Assist
    ★★★★★ Postad bild Christoph Kramer ÅLDER: 20 I BOCHUM: På Lån från Leverkusen!
    ★★★★★ Postad bild Oliver Zech ÅLDER: 21 I BOCHUM: 3 Säsonger, 89(0) Matcher & 9 Mål 0 Assist
Mittfältet ser kanske inte ut som det starkaste, men flera av de defensiva spelarna, i alla fall mittbackarna, kan också spela här. Men Andreas Johansson kommer att få äran att starta som defensiv mittfältare medan erfarna Dabrowski får bli den centrala och jag hoppas att hans erfarenhet kan styra upp det där. Oliver Zech har presterat bra i Bochum II i två säsonger nu och därav hade han flyttats upp. Kramer från Leverkusen är ett lån som också förra managern tog han om och startade.
    • 2011/2012 OFFENSIVA MITTFÄLTARE

★★★★Postad bild Paul Freier ÅLDER: 32 I BOCHUM: 6 Säsonger, 79(0) Matcher & 4 Mål 0 Assist
    ★★★★Postad bild Mirkan Aydin ÅLDER: 24 I BOCHUM: 5 Säsonger, 78(0) Matcher & 27 Mål 0 Assist
    ★★★★Postad bild Mimoun Azaouagh ÅLDER: 28 I BOCHUM: 5 Säsonger, 86(0) Matcher & 13 Mål 0 Assist
    ★★★★★ Postad bild Dennis Berger ÅLDER: 28 I BOCHUM: Ny! Från Offenbach
Det offensiva mittfältet ska stå för det mesta i det offensiva spelet framåt till anfallarna. Här finns i alla fall inte riktigt talangen, utan i så fall mer erfarenhet i Freier, som är en egen produkt, men var iväg till Leverkusen en kort sejour. I år blir det hans 16:e säsong irad i klubben om man bortser från sejouren i Leverkusen. Aydin, kommer att spela anfallare då och då också, men jag tror han funkar bäst ute till höger, där han får konkurera med Azaouagh.
    • 2011/2012 ANFALLARE

★★★★★ Postad bild Jong Tae-Se ÅLDER: 27 I BOCHUM: 1 Säsonger, 25(0) Matcher & 10 Mål 0 Assist
    ★★★★Postad bild Takashi Inui ÅLDER: 23 I BOCHUM: Ny! Från Sakai FC, 5.750.000 sek
    ★★★★Postad bild Giovanni Federico ÅLDER: 30 I BOCHUM: 1 Säsonger, 29(0) Matcher & 7 Mål 0 Assist
    ★★★★★ Postad bild Daniel Ginczek ÅLDER: 20 I BOCHUM: På Lån från Dortmund!
Anfallet ska kunna konkurera med de övriga lagen i divisionen och detta på grund av att vi har Jong Tae-Se, Nordkoreanen som blivit en favorit i många Europeiska fans ögon. Men vi har inte bara Tae-Se utan också ett för övrigt brett anfall med Inui och Federico. Ginczek lånadens in av förra managern och är en bra backup, medan Inui alltså köptes av förra managern.

Postad bild

#12   ogge3

Manager

• Medlem
  • 3979 Inlägg:
  • Yrke:Fritidspedagog
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 17 December 2011 - 23:28 PM

Väldigt snygg truppgenomgång!
@OscarJosephson på Twitter

"tror city tar det, eller kanske chelsea - eller så blir det X" - Arg Gris

#13 Gäst_ynwaliverpoolfc_*

• Guests

Postad 18 December 2011 - 08:31 AM

Vackert!

#14   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 18 December 2011 - 10:09 AM

Tackar! Ni har screens under flaggorna, som vanligt :)

#15   pumbaaerik

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 18 December 2011 - 11:25 AM

Snyggt skin! Var hittade du det? Ser dessutom att du har längd och vikt och sådär redan på presentationen av spelaren. Är det för att det är FM2011 eller går det på tolvan också?
"Tottenhams supporter är missnöjd över matchen." - FM 2011.

#16   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 18 December 2011 - 11:33 AM

Detta är FM12 och dess grundspelareprofil, eller vad man säger, Default. Inte skärmen "egenskaper" som var default i FM11.
Skinnet finns här på FMS! :)

#17   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 18 December 2011 - 18:00 PM

Postad bild

I den Tyska cupen så låg fokus utan tvekan på att avancera oss vidare från första omgången där vi ställdes mot Wehen. Men ska sanningen fram så blev det en kämpainsats hela matchen igenom, det var riktigt tufft att nå fram till det avgörande målet, men Jong Tae-Se ville absolut avancera vidare, för i 89:e minuten satte han segermålet. I nästa omgång ställdes vi mot Frankfurt, som tur var så hade vi lyckats få ihop ett bra spel och en bra form inför matchen. Matchen blev aldrig någon jättesvår sådan, även om Frankfurt skapade mycket då de hade tre bortdömda mål för offsides. Vi står redo för tredje omgången där vi ska möta det andra Frankfurt laget, FSV Frankfurt, som för närvarande ligger sist i Bundesliga 2. Planen? Avancemang!
    TYSKA CUPEN • Vidare till 3:e Omgången, FSV Frankfurt (M & S.T)

Jag fick inte direkt en drömstart som ny och oerfaren manager för Bochum, som satsade på uppflyttning. En 0-4 förlust direkt mot Fürth, följt utav en mållös match mot Paderborn och en 2-5 förlust mot Frankfurt. Vad skulle jag hitta på? Jag valde att fortsätta på samma formation och taktik i hopp om att laget helt enkelt inte var samspelta ännu. Det märktes också att vi med tiden växte in i vårt egna spel och på de tio nästkommande matcherna förlorade vi endast en match, det mot Aachen. Sviten hade också hållit i sig om det inte vore för att spelarna efter en god form inte klarade av att göra mål alls borta mot Dresden, som vi då slogs med i kampen om tredje platsen. Summeringen av första halvan för den här gången blir i alla fall att vi ligger på kvalplats, precis som media tippade. Och fast jag inte vill det, så får jag nog säga att toppen redan nu är avlägsen från mig och för att behålla kvalplatsen tror jag en riktigt bra vårsäsong krävs. Men jag ska kämpa!
    BUNDESLIGA 2 • 3/18 17 +19 33p (T & M)
    INTERNA LIGALEDARE • Jong Tae-Se, 16 Mål Denis Berger, 10 Assist (S.T)
    EXTERNA LIGALEDARE• Theofanis Gekas, 15 Mål Denis Berger & Mimoun Azaouagh, 9 Assist (S.T)

Postad bild

#18   FlygandeKatt

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1479 Inlägg:
  • Yrke:Strippa
  • Favoritlag:Brage
  • Tränar:Fickpingis

Postad 18 December 2011 - 18:10 PM

Bubisch, jag älskar dig. Jag älskar allt du gör.
Jag är den elastiska som en äpple.

#19   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 18 December 2011 - 23:27 PM

Postad bild

Under vinterfönstret så försvann väll egentligen de spelare som jag hade tänkt skulle försvinna, eftersom att det var de spelarna som inte planerades att få lika mycket speltid som de övriga. När jag dessutom kunde få några miljoner för Federico och Toski, som användes sparsamt, så sa jag inte nej. Två U23 spelare försvann också, i Caspari och Hrustic. Inåt? Inga spelare alls, utan förhoppningsvis klarar vi oss på den trupp vi har när vi nu under våren ska fortsätta jag en uppflyttning.

← 2011/2012 VINTERFÖNSTRET, UT
    Postad bild VY: Faton Toski ÅLDER: 24 GICK TILL: Roda JC, 3.500.000 sek
    Postad bild AC: Giovanni Federico ÅLDER: 31 GICK TILL: Cagliari, 1.500.000 sek
    Postad bild MV: Philipp Heerwagen ÅLDER: 28 GICK TILL: Bielefeld, 1.000.000 sek
    Postad bild BH: Christoph Caspari ÅLDER: 23 GICK TILL: Ahlen, Gratis
    Postad bild BC: Nurdin Hrustic ÅLDER: 23 GICK TILL: Emden, Gratis

Postad bild

#20   northbreeze

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 292 Inlägg:

Postad 19 December 2011 - 00:14 AM

Grymt Flour, ska bli fantastiskt kul att följa den här!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar