Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM12-SR] Utvecklingens Mästare 2 - Sportul Studentesc Bukarest (2025/2026)

284 svar till detta ämne

#21   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 22 December 2011 - 00:46 AM

Postad bild

Mitt under den hetaste delen på säsongen, nämligen vårsäsongen ska vi presentera de ungdomar som kommit till oss. Till oss kom det ungdomar på provspelskontrakt och av dem så var det fyra stycken som stack ut extra mycket. Dessa fyra fick kontrakt, tillsammans med ytterligare några nya unga ungdomar som ska ersätta de äldre när ungdomslaget rensas ut till sommarens fönster.

Postad bild Postad bild

Postad bild Postad bild

Ovan ser ni de ungdomar som anses vara de största talangerna bland de kontrakterade. Prickarna representerar dess potential och då kan vi ju utan tvekan säga att klubben fortsätter producera målvaktstalanger, men denna gång så verkar också Ingo Kleine mycket lovande. Vad ska det då bli av dessa spelare? Jo, min förhoppning är ju att jag själv kan få nytta utav dem i A-trupp framöver. Med tanke på att vi behöver stabilisera vår ekonomi, speciellt om vi ska upp i Bundesliga och hota, som ju är målet, så behövs egna produkter i A-truppen.

Postad bild

#22   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 22 December 2011 - 01:17 AM

Tänkte bara delge information om vad som håller på att hända i La Liga såhär säsongen 2011/2012 - Ska den tidigare obrutbara toppen av Barcelona och Real Madrid brytas?

Postad bild

#23   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 22 December 2011 - 01:21 AM

Mycket snyggt!
Maria/Högalid.

#24   dasgrosse

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 55 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 22 December 2011 - 01:31 AM

Fy fan, jag hade inte läst den andra du hade, men som det verkar på folk så var den sjukt jävla bra. Ska söka efter den och sträckläsa :)

Keep it up och denna ska följas med kattögon

#25   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 22 December 2011 - 01:38 AM

Du behöver inte söka :)

http://www.fmsweden....polis-20322033/

Men notera dock att Grafiken och koderna inte ser så bra ut på en del ställen (de flesta skulle jag tro) efter att FMS 3.0 lanserats.

#26   melodizer

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3166 Inlägg:
  • Yrke:Projektering / Design
  • Favoritlag:AIK, Newcastle

Postad 22 December 2011 - 06:32 AM

Sjukt snyggt som vanligt Flour.
Läs gärna min saverapport ..
Bucaspor - Turkisk talangutveckling

#27   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 22 December 2011 - 14:16 PM

Postad bild

Så var då mitt första cupspel i Utvecklingens Mästare helt färdigspelat. I Tyska Cupen så kommer ni nog ihåg att FSV Frankfurt väntade, jag var beredd på en tuff match men ganska så komfortabelt vann vi med 2-0, efter mål av Jong Tae-Se och Aydin. Om inte den matchen var tuff så skulle nästa bli det, för i Kvartsfinalen ställdes vi nämligen mot Bayern München. Matchen spelades på hemmaplan och lockade storpublik, men publiken fick inte se den skräll som de säkert hoppats på denna dag. Men innerst inne är jag säker på de visste att vi skulle förlora, men siffrorna 1-5 kändes lite i överkant. Tyska Cupen vanns sedan av Schalke 04, som därmed tog hem dubbeln i år, då de vann ligan före Bayern München.
    TYSKA CUPEN • Utslagna i Kvartsfinal, Bayern München (M & S.T)

Jag är helnöjd med prestationen i cupen, vi vann de matcher vi skulle vinna. Men någonting jag är desto nöjdare med är prestationen i ligan. Efter halva säsongen så såg det ut som vi skulle kämpa om kvalplatsen, men den kampen förvandlades istället till en kamp om direkt uppflyttning. Fürth hängde länge med i den kampen, men efter ett tag så var kampen istället om serieseger, den kampen blev mot Frankfurt. De få poängtapp vi drog på oss under våren fick oss att ständigt pendla mellan andra och förstaplatsen. Var det så att vi inte skulle kunna plocka seriesegern så skulle jag ändå vara otroligt nöjd, eftersom vi utklassade Frankfurt med hela 7-0 i vårt andra möte den här säsongen. Men resultatet blev tillslut att vi tog seriesegern och därmed välkomnas upp i Bundesliga kommande säsong. Jong Tae-Se, Azaouagh, Aydin och Berger är den offensiv som gjort detta för oss och dessutom Inui som lyckades komma igång en period då Tae-Se vägrade att prestera. Fürth fick kvala mot Hamburg, men tog sig inte upp, jag hade gärna unnat dom en uppflyttning, för de var verkligen starka under hösten.
    BUNDESLIGA 2 • 1/18 34 +49 74p (T & M)
    INTERNA LIGAVINNARE • Jong Tae-Se, 29 Mål Mimoun Azaouagh, 20 Assist (S.T)
    EXTERNA LIGAVINNARE• Theofanis Gekas, 28 Mål Mimoun Azaouagh, 20 Assist (S.T)

Postad bild Postad bild

Postad bild

#28   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1536 Inlägg:

Postad 22 December 2011 - 16:09 PM

Grattis till uppflyttningen :) KUTGW!

#29   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 22 December 2011 - 22:22 PM

Postad bild

Under sommaren var det dags att bestämma sig vilka som blir kvar och vilka som får gå. Ännu viktigare blev det att försöka avgöra vilka som håller för Bundesliga när media tippade mig på 15:e plats inför säsongen och klubben önskade att vi skulle etablera oss. Jag såg detta som att de trodde på min trupp och jag valde endast att sälja de spelare som jag inte nyttjade fullt ut. Tillsammans med dessa så försvann också givetvis en drös ungdomsspelare från U19 och U23 laget. Zlatko Dedic som var på lån förra säsongen återvände, men som vanligt har jag svårt att ta till mig spelare som jag inte bekantat mig med från början, därför såldes han. Eyjólfsson och Concha användes alltför sällan för att jag var intresserad av att ha dem kvar. Blir bara onödig lön som ligger och drar. Inui var jag länge osäker på om jag skulle sälja eller inte, för jag visste inte hur Tae-Se skulle reagera, men tillslut så sålde jag han också. Att klubbikonen Bönig inte ville förlänga kontraktet var tråkigt, för han är en stabil backup - Men han är också för bra för att vara just en backup. (Hela listan med utgående spelare)

← 2012/2013 SOMMARFÖNSTRET, UT
    Postad bild VY: Zlatko Dedic ÅLDER: 27 GICK TILL: Frankfurt, 15.000.000 sek
    Postad bild BC: Hólmar Eyjólfsson ÅLDER: 22 GICK TILL: Burnley, 12.000.000 sek
    Postad bild AC: Takashi Inui ÅLDER: 24 GICK TILL: Celta, 9.500.000 sek
    Postad bild BH: Matías Concha ÅLDER: 32 GICK TILL: Millwall, Gratis
    Postad bild BV: Philipp Bönig ÅLDER: 32 GICK TILL: Fri Transfer
    Postad bild BH: Christian Kalina ÅLDER: 24 GICK TILL: Fri Transfer
    Postad bild DM: Oliver Zech ÅLDER: 25 GICK TILL: Fri Transfer
    Postad bild BC: Patrick Fabian ÅLDER: 24 GICK TILL: Fri Transfer
    Postad bild MV: Michael Esser ÅLDER: 24 GICK TILL: Fri Transfer

Jag hade direkt bestämt mig för att jag inte skulle göra några överdrivna nyckelspelar värvningar. För det första så fick vi ingen transferbudget och för det andra så trodde jag på truppen och ville inte dra på mer löner. Men tillslut så blev det en nyckelspelare trots allt, Wallyson. Han kommer förstärka anfallet och jag hoppas att han kommer prestera. Petter Andersson och Tobias Kempe blir avbytare, alternativ startmän om de visar klass nog. Utöver dessa värvningar så blev det några ungdomar som övriga klubbar släppt. Tanken är väll inte att de ska ta oss till ligatiteln genom sina framtida prestationer - Men några hjälpande miljoner kanske man kan få för dem i framtiden?

→ 2012/2013 SOMMARFÖNSTRET, IN
    Postad bild AC: Wallyson ÅLDER: 23 KOM FRÅN: Cruzeiro, 0 sek
    Postad bild OM: Tobias Kempe ÅLDER: 23 KOM FRÅN: Aue, 0 sek
    Postad bild BC: Atakan Yigitoglu ÅLDER: 19 KOM FRÅN: Hertha Berlin, 0 sek
    Postad bild MC: Petter Andersson ÅLDER: 27 KOM FRÅN: Fri Transfer (Senast i Groningen)
    Postad bild BC: Nico Perrey ÅLDER: 18 KOM FRÅN: Fri Transfer (Senast i Leverkusen)
    Postad bild AC: Samed Yesil ÅLDER: 18 KOM FRÅN: Fri Transfer (Senast i Leverkusen)
    Postad bild AC: Kevin Friesenbichler ÅLDER: 18 KOM FRÅN: Fri Transfer (Senast i Bayern München)
    Postad bild AC: Bence Szenes ÅLDER: 18 KOM FRÅN: Fri Transfer (Senast i Mönchengladbach)

Postad bild

#30   DanieleDeRossi16

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 365 Inlägg:
  • Favoritlag:Roma, Bajen

Postad 22 December 2011 - 23:58 PM

härligt med kung-Petter! :D

#31   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 23 December 2011 - 17:34 PM

Postad bild

Först och främst får jag börja med att be om ursäkt för förra säsongens truppresentation. Antalet säsonger som stod att spelarna varit i klubben stämde inte korrekt. För att jag visste inte att när de pendlade mellan andralaget och A-laget en säsong så hamnade det på egen rad varje lag. Den här truppresentationen är dock korrekt. Jag har dock valt att utesluta informationen om antalet matcher och mål/assist, då från och med nu ville underlätta presentationen något. Däremot har jag valt den (något) jobbigare varianten av screenshots, så att ni lättare ser om en spelare har utvecklats eller ej.

• 2012/2013 MÅLVAKTER

★★★★★ Postad bild Andreas Luthe ÅLDER: 25 I BOCHUM: 7 Säsonger
    ★★★★ Postad bild Jonas Ermes ÅLDER: 20 I BOCHUM: 3 Säsonger
Nu är vi uppe i Bundesliga och Luthe räknas inte riktigt så stor som han gjorde i Bundesliga 2, men för mig är han klubbikon som förtjänar att fortfarande få speltid. Givetvis hoppas jag fortfarande att han kan utvecklas, för Ermes tror jag inte mycket på längre. Nästa som får ta över från Luthe, blir antingen ny värvning eller unga talangen vi fick i våras, Saed.

• 2012/2013 YTTERBACKAR

★★★★Postad bild Björn Kopplin ÅLDER: 23 I BOCHUM: 2 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Matthias Ostrzolek ÅLDER: 22 I BOCHUM: 5 Säsonger
Det kan tyckas direkt idiotiskt av mig att jag inte värvade någon ytterback efter att Concha och Bönig försvann i fönstret. Att det är tunt nu och en risk jag tagit, är jag fullt medveten om. Min tanke är nämligen att skola några av unga försvararna jag fick på fri transfer till att kunna spela på kanten också. Dessutom så kan både Sinkiewicz och Maltritz det någorlunda bra redan idag. Så jätteorolig är jag inte, både Kopplin och Matthias är ju dessutom talanger och unga, så jag hoppas de kan hålla sig borta från skador och ta vara på speltiden. Matthias har nu också valt att representera det Polska landslaget och bör ju få extra inspiration av det, då de gick vidare med Sverige från EM-gruppspelet i somras och slog ut Italien och Tyskland.

• 2012/2013 MITTBACKAR

★★★★Postad bild Lukas Sinkiewicz ÅLDER: 26 I BOCHUM: 1 Säsong
    ★★★★Postad bild Marcel Maltritz ÅLDER: 33 I BOCHUM: 8 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Kevin Vogt ÅLDER: 21 I BOCHUM: 4 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Nico Perrey ÅLDER: 18 I BOCHUM: Ny! Från Fri Transfer
    ★★★★★ Postad bild Atakan Yigitoglu ÅLDER: 19 I BOCHUM: Ny! Från Hertha Berlin
Vad tycker vi då om årets mittbackar, jo, jag har förtroende för dom. Maltritz inbringar erfarenhet i backlinjen, men har inte tappat farligt mycket i sina kvalitéer med åldern, vilket är positivt. Tillsammans med Vogt och Sinkiewicz hoppas jag att han kan göra ett fantastiskt jobb. Nyförvärven kommer som sagt att försöka skolas till ytterbackar, men självklart får de också göra inhopp som mittbackar.

• 2012/2013 MITTFÄLTARE

★★★★Postad bild Tobias Kempe ÅLDER: 23 I BOCHUM: Ny! Från Aue
    ★★★★Postad bild Mimoun Azaouagh ÅLDER: 29 I BOCHUM: 5 Säsonger
    ★★★★Postad bild Petter Andersson ÅLDER: 27 I BOCHUM: Ny! Från Fri Transfer
    ★★★★★ Postad bild Andreas Johansson ÅLDER: 30 I BOCHUM: 3 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Christoph Dabrowski ÅLDER: 34 I BOCHUM: 6 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Dennis Berger ÅLDER: 29 I BOCHUM: 1 Säsong
    ★★★★★ Postad bild Marc Rzatkowski ÅLDER: 22 I BOCHUM: 4 Säsonger (Tillbaka från Lån)
    ★★★★★ Postad bild Paul Freier ÅLDER: 33 I BOCHUM: 4 Säsonger
I år har jag tagit mig an en ny formation. Ifjol så användes ju både defensiva, centrala och offensiva mittfältare i år är det endast en central offensiv och tre centrala mittfältare. Därför väljer jag att lista alla mittfältare under just mittfältare. Nöjd med dessa herrar är jag, med tanke på att jag har kvalité här ordentligt. Med tanke på vad de flesta också presterade ifjol under uppflyttningen, så tror jag inte det är den här lagdelen det hänger på om vi inte klarar av att hålla oss kvar i år.

• 2012/2013 ANFALLARE

★★★★★ Postad bild Jong Tae-Se ÅLDER: 28 I BOCHUM: 2 Säsonger
    ★★★★Postad bild Wallyson ÅLDER: 23 I BOCHUM: Ny! Från Cruzeiro
    ★★★★★ Postad bild Mirkan Aydin ÅLDER: 25 I BOCHUM: 5 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Samed Yesil ÅLDER: 18 I BOCHUM: Ny! Från Fri Transfer
Aydin gjorde det fantastiskt bra ifjol och gjorde många mål. Detta gör att jag är ledsen över att behöva ta beslutet att sätta han som en inhoppare i år. Tanken är att Tae-Se och Wallyson ska spela ihop på topp. Men alla lag behöver en super-sub och jag hoppas att Aydin är min. Samed Yesil är den av de fria transfers anfallarna jag tog in i år som får chansen som inhoppare också.

Postad bild

#32   gustavolsen

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 112 Inlägg:

Postad 23 December 2011 - 18:05 PM

Grym rapport. Har inte läst din tidigare men av kommentarerna så verkar den ju minst sagt lovande. Skulle vara kul med en liten ekonomi uppdatering emellanåt med saldo, vinst/förlust. Grymt jobbat!

#33   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 23 December 2011 - 18:39 PM

Tack för tipset! Ska tänka på det och försöka komma på något bra :)

#34   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 24 December 2011 - 18:49 PM

Postad bild

Lustigt nog så blev våra första motståndare även den här säsongen Wehen. I år spelade ju dock Wehen i Bundesliga 2, så klart man väntade sig lite motstånd trots allt. De hade aldrig något att sätta emot och vi vann 3-0. I nästa omgång väntade Werder Bremen och det blev en dramatisk tillställning som fick avgöras på straffar och Luthe visade sin fantastiska sida när han lyckades rädda hela 3(!) straffar! Maltritz och Petter Andersson blev de som missade våra straffar. I rundan därpå så stod Ingolstadt för motståndet och också de blev inga jättesvåra motståndare. Men åter igen så blir det tufft i Kvartsfinal, för i år ska vi ta oss an Dortmund, som faktiskt räknas som våra egna bittra rivaler.
    TYSKA CUPEN • Vidare till Kvartsfinal (M & S.T)

Första säsongen i Bundesliga öppnades bra, för jag får ta och tacka för det fördelaktiga spelschemat vi fick som gjorde att vi kunde skapa en någorlunda form innan första tuffa motståndet kom mot Dortmund. Det blev dock en förlust med 0-3 mot de Gulsvarta men jag tror inte att den påverkade så mycket, i och med vår annars fina start. En förlust, mot Dortmund då, på åtta matcher var ett faktum i inledningen. Vi lyckades till och med kräma dit Bayern München med stabila 2-0. Men därefter så har vi tappat alltmer. Två uddamålsförluster (2-3) mot Hannover och Mönchengladbach var extra jobbiga. Men de som har tagit mest på oss är utan tvekan 0-4 förlusten mot Schalke, de regerande mästarna samt förlusterna mot Hamburg och Hoffenheim. Målskyttet har inte funkat sådär jättebra, men vår 12:e placering ska jag försöka klara att bärga hem.
    BUNDESLIGA • 12/18 17 -4 21p (T & M)
    INTERNA LIGALEDARE • Jong Tae-Se, 6 Mål Wallyson, 5 Assist (S.T)
    EXTERNA LIGALEDARE• Klaas-Jan Huntelaar, 13 Mål Lewis Holtby, 9 Assist (S.T)

Postad bild

#35   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 24 December 2011 - 20:38 PM

Postad bild

Årets vinterfönster var ganska stilla för oss i Bochum. Att vi nu ligger lite farligt nära botten är ett faktum och jag skulle då kunna valt att försöka hitta mina ytterbackar som fattas. Istället väljer jag att under kommande säsong testa på en mer offensiv taktik, utan ytterbackar. Men Kopplin och Ostrzolek är givetvis för bra för att inte få spela, så därför ska de få chansen att bli Defensiva Mittfältare istället. Taktiken är en 3-2-1-3-1. Så i detta fönster värvades endast inte två ungdomar. Den ena, Belgaren, scoutades tidigt i höstas och sågs som mycket lovande. Dessvärre följde jag inte upp han mer och nu när han kommer till oss så verkar han inte anses som lika lovande längre. Men Kilian anses fortfarande som en femstjärnig talang i alla fall.

→ 2012/2013 VINTERFÖNSTRET, IN
    Postad bild BV: Kilian Chevalier ÅLDER: 17 KOM FRÅN: LOSC Lille, 0 sek (18.000.000 sek Kompensation)
    Postad bild BC: Gabriel N'Shole ÅLDER: 17 KOM FRÅN: Genk, 900.000 sek

Postad bild

#36   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2326 Inlägg:

Postad 24 December 2011 - 21:34 PM

Tjusigt!

#37   Valencia_9

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1270 Inlägg:
  • Yrke:Idrottslärare
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 24 December 2011 - 21:46 PM

Riktigt bra. Du klarar dig kvar. Lätt match för Flour! :)

#38   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 24 December 2011 - 22:11 PM

Revansch från i höstas? Mmmja... Jag tror det va.

Postad bild

#39 Gäst_ynwaliverpoolfc_*

• Guests

Postad 25 December 2011 - 09:56 AM

Ajdå haha ;)

#40   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 25 December 2011 - 17:13 PM

Postad bild

Ännu en målvakt säger ni? Ja, faktiskt. Eggert blev en av de lyckliga ungdomarna som fick kontrakt och som dessutom räknas som en av de mest lovande. Att det blir ännu en målvakt i år spelar ingen roll, jag hoppas att alla lovande talanger utvecklas bra i mitt Bochum bara. Sedan huruvida de blir kvar eller säljs för pengar, det spelar inte så stor roll, men såklart jag helst ser dem i mitt egna lag om de platsar. Förutom Eggert så var det också ett par mittfältare som ser ganska lovande ut, men också försvararen Janis Kaul. Försvarare är väll också vad vi nu behöver egna produkter av, eftersom det går lite taskigt i Bundesliga för tillfället med det som vi har. 

Postad bild Postad bild

Postad bild Postad bild

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar