Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM12-SR] Utvecklingens Mästare 2 - Sportul Studentesc Bukarest (2025/2026)

284 svar till detta ämne

#241   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 19 July 2012 - 20:24 PM

Postad bild

Postad bild

Efter säsongen så meddelade styrelsen att vår träningsanläggning inte längre rankades så bra som den gjort tidigare, på grund av ny teknik. Jag blev ganska arg inombords. Hur kan man, när man väl uppgraderar, inte se till att göra det med tillräckligt bra teknisk utrustning? Jag mer eller mindre tvingade styrelsen att åter göra en ny uppgradering och fick tillslut ett godkännande. Uppgraderingen beräknas vara färdig i slutet på November, till en kostnad på 12.000.000 svenska kronor. Eftersom jag ändå satt i möte med styrelsen passade jag på att fråga om en förbättring av ungdomsrekryteringen, samt också en ökad investering på ungdomsträningen i klubben. Här behövdes ingen kamp, kanske då de redan visste om min ilska, men snabbt annonserades i alla fall ut förbättringar. Klubbens ungdomsrekrytering anses nu vara över genomsnittet, samt att juniorträningens anser vara bra. Tyvärr så fick jag ett nej angående en uppgradering av ungdomsanläggningen, men detta gjorde inte så mycket då styrelsens tidigare bestämt sig för att köpa arenan och istället annonserade ut att köpet nu var klart. "Nån' måtta få' det väl va'" tänkte väl styrelsens när jag frågade efter ungdomsanläggningen och dess uppgradering.

Postad bild

#242   Felan

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1545 Inlägg:

Postad 20 July 2012 - 00:52 AM

Screen på Zlatans bio? Och historik? :) Sjukt bra rapport.
Messi måste vara en bugg i verkligheten. Hans höga målsnitt är tråkigt.

#243   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 20 July 2012 - 10:21 AM

Postad bild
http://www.fmfile.co.../1342776065.png

Postad bild
http://www.fmfile.co...342776065_1.png

Postad bild
http://www.fmfile.co...342776065_2.png

#244   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 20 July 2012 - 13:10 PM

Postad bild

Postad bild

Det blev inte många spelare som fick lämna klubben, inte någon nyckelspelare alls direkt. Trots att flera klubbar visade intresse i att köpa loss Leger via hans klausul, så kom aldrig några riktiga bud till min kännedom. Därmed blev det endast de som återkom på lån som lämnar klubben igen, samt också Manley. Rogic såldes till Leeds för tio miljoner, van Stee till Hul för knappt fem. Zac Fagan ville ingen ha, så han lånades ut på nytt, tillsammans med då Manley som också gick ut på lån. Andrew, Avraam och Lewin meddelade också att de slutar med fotboll på heltid, vilket de gör rätt i då det flera gånger annonserades ut att de började få ålderskramper.

< 2022/2023 SOMMARFÖNSTRET, UT, 16.000.000 SEK
    Postad bild BH: Zoran Rogic ÅLDER: 25 GICK TILL: Leeds, 10.000.000 sek
    Postad bild BV: Gideon van Stee ÅLDER: 23 GICK TILL: Hull, 4.750.000 sek
    Postad bild BC: Zac Fagan ÅLDER: 27 GICK TILL: Burnley, Lån 1.700.000 sek
    Postad bild AC: Jack Manley ÅLDER: 24 GICK TILL: Newport County, Lån 0 sek
    Postad bild BC: Avraam Papadopoulos ÅLDER: 37 GICK TILL: Hem till familjen
    Postad bild MC: Andrew Crofts ÅLDER: 38 GICK TILL: Hem till familjen
    Postad bild BV: Lewin Nyatanga ÅLDER: 33 GICK TILL: Hem till familjen

På förhand kände jag att defensiven var ett måste att förstärka, då den förra säsongen varit riktigt ojämn. Tre nya mittbackar värvades, en i jätten Silva som mäter 203 centimeter. Den andra i Lazic, som haft en tuff tid i United där han mestadels varit utlånad. Samt den tredje mittbacken Seslija, som är Lazic landslagskompanjon och kommer från Rostov. Därefter så valde jag att plocka in en ytterback på varje position, där Marcos Rojo kommer att få bli förstärkningen till vänster och Hassen till höger. Sist men inte minst så fick jag också tag på en Walesisk spelare, det i Griffiths som jag följt ganska länge under hans tid i Manchester City. Ska bli roligt att se vad han kan tillföra anfallet. Överlag är jag nöjd med dessa förstärkningar, främst i försvaret då. Hoppas att det kan räcka till att via ligan i år säkra en europaplats ännu en gång, då vi ju som vi minns missade den förra säsongen.

> 2022/2023 SOMMARFÖNSTRET, IN, 335.000.000 SEK
    Postad bild BC: Américo Silva ÅLDER: 26 KOM FRÅN: Cagliari, 127.000.000 sek
    Postad bild BC: Boban Lazic ÅLDER: 27 KOM FRÅN: Man. United, 75.000.000 sek
    Postad bild BH: Geoffrey Hassen ÅLDER: 21 KOM FRÅN: Auxerre, 46.000.000 sek
    Postad bild AC: Eiron Griffiths ÅLDER: 24 KOM FRÅN: Man. City, 46.000.000 sek
    Postad bild BC: Djuro Seslija ÅLDER: 26 KOM FRÅN: Rostov, 41.000.000 sek
    Postad bild BV: Marcos Rojo ÅLDER: 32 KOM FRÅN: Fri Transfer

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Flour: 20 July 2012 - 13:12 PM

#245   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 26 July 2012 - 23:15 PM

Postad bild

Postad bild

• 2022/2023 MÅLVAKTER

★★★★★ Postad bild Raphaël Leger ÅLDER: 25 I SWANSEA: 1 Säsong, 22(0) Matcher, 22 Insläppta & 8 Nollor
    ★★★★ Postad bild Max García ÅLDER: 26 I SWANSEA: 1 Säsong, 3(0) Matcher, 4 Insläppta & 1 Nollor
    ★★★★★ Postad bild Wayne Hennessey ÅLDER: 35 I SWANSEA: 2 Säsonger, 46(0) Matcher, 52 Insläppta & 16 Nollor
Lagets största stjärna finner vi på målvaktssidan, Leger, som kom på fri transfer under förra årets vinterfönster tillsammans med García som blir vår andramålvakt för säsongen. Dessa två herrar kom för A-lagsspel, vilket gör att García klagat en del på att han inte fått speltid. I år kommer han verkligen att få spela alla matcher utanför ligasystemet och kanske också någon match i ligan mot lättare motstånd. Trots att flera klubbar visade intresse i att köpa ut Leger via hans klausul, så kom aldrig några konkreta bud, därför är jag nu tacksam över att han får stanna hos mig i alla fall under kommande höst.

• 2022/2023 YTTERBACKAR

★★★★ Postad bild Marcos Rojo ÅLDER: 32 I SWANSEA: Ny! Från fri transfer.
    ★★★★ Postad bild Geoffrey Hassen ÅLDER: 21 I SWANSEA: Ny! Från Auxerre.
    ★★★★★ Postad bild Ivan Obradovic ÅLDER: 34 I SWANSEA: 1 Säsong, 44(2) Matcher, 0 Mål & 6 Assist.
    ★★★★★ Postad bild Scott Chisholm ÅLDER: 25 I SWANSEA: 1 Säsong, 15(1) Matcher, 0 Mål & 1 Assist.
    ★★★★★ Postad bild Chris Gunter ÅLDER: 33 I SWANSEA: 1 Säsong, 23(11) Matcher, 0 Mål & 3 Assist.
    ★★★★★ Postad bild Christian Ribeiro ÅLDER: 32 I SWANSEA: 1 Säsong, 26(13) Matcher, 0 Mål 0 Assist
Två för mig starka nyförvärv på positionen som kommer att bidra den kommande säsongen. Detta med tanke på att ytterbackarna förra säsongen tillsammans med hela försvaret var den sämst presterande lagdelen.Jag hoppas att dessa nyförvärv kan stärka upp truppen, men jag hoppas också att Obradovic kan vid spel vara betydligt jämnare än vad han var förra säsongen. Övriga herrar hoppas jag inte behöva använda, men självklart vill jag också att de ska få en bra säsong vid eventuella skador och eländen.

• 2022/2023 MITTBACKAR

★★★★ Postad bild Robbie McAuley ÅLDER: 25 I SWANSEA: 1 Säsong, 46(3) Matcher, 1 Mål & 0 Assist
    ★★★★ Postad bild Américo Silva ÅLDER: 26 I SWANSEA: Ny! Från Cagliari.
    ★★★★ Postad bild Boban Lazic ÅLDER: 27 I SWANSEA: Ny! Från Man. United.
    ★★★★★ Postad bild Djuro Seslija ÅLDER: 26 I SWANSEA: Ny! Från Rostov.
    ★★★★★ Postad bild Michael Jenkins ÅLDER: 27 I SWANSEA: 4 Säsonger, 116(2) Matcher, 0 Mål & 1 Assist
Ett gäng nyförvärv som gör McAuley och Jenkins sällskap, som finns kvar sedan tidigare. Silva är en kille jag är mest nöjd över, då han besitter fina kvalitéer samt en längd utöver det vanliga. Men jag är självklart också nöjd över att kunna få Laziz till Swansea, en kille som stått still en del i karriären då han varit utlånad hit och dit. Nu hoppas han, precis som jag, att hans tid i Swansea ska få fart på karriären på allvar. Hans serbiska landslagskollega, också han ett nyförvärv, kommer med Silva att få konkurrera om en plats i startelvan brevid Lazic. Ganska nöjd med årets mittbackar och jag tror att de ska kunna vara ganska stabila hela säsongen igenom.

• 2022/2023 MITTFÄLTARE

★★★★★ Postad bild Ethan Vaughan ÅLDER: 22 I SWANSEA: 2 Säsonger, 57(6) Matcher, 4 Mål & 3 Assist
    ★★★★★ Postad bild Andy King ÅLDER: 33 I SWANSEA: 1 Säsong, 32(11) Matcher, 2 Mål & 2 Assist
    ★★★★★ Postad bild Billy Rimmer ÅLDER: 21 I SWANSEA: 1 Säsong, 51(1) Matcher, 2 Mål & 7 Assist
    ★★★★★ Postad bild Dale Stephens ÅLDER: 33 I SWANSEA: 5 Säsonger, 174(22) Matcher, 12 Mål & 72 Assist
    ★★★★★ Postad bild Joe Allen ÅLDER: 32 I SWANSEA: 1 Säsong, 4(6) Matcher, 0 Mål & 2 Assist
    ★★★★★ Postad bild Gary O´Neil ÅLDER: 27 I SWANSEA: 5 Säsonger, 101(47) Matcher, 20 Mål & 21 Assist
Den för mig svagaste lagdelen just nu, både sett till bredd och kvalité. Vaughan får flytta upp till en position som defensiv mittfältare den här säsongen, där han kommer att få spela tillsammans med Rimmer, är tanken. Men vi får också komma ihåg att flera av övriga mittbackar kan spela på denna position om så behövs. Dale Stephens, lagets mest kanske meriterade Swansea-stjärna, kommer att få platsen i startelvan som den kreativa mittfältaren. Men O´Neil och King kommer att rotera runt med Stephens ganska flitigt och här gäller det att hoppas att någon av dem hittar formen och presterar över en längre period.

• 2022/2023 ANFALLARE

★★★★ Postad bild Eiron Griffiths ÅLDER: 25 I SWANSEA: Ny! Från Man. City.
    ★★★★★ Postad bild Daniel Mutambikwa ÅLDER: 26 I SWANSEA: 1 Säsong, 38(3) Matcher, 19 Mål & 18 Assist
    ★★★★★ Postad bild Sam Richards ÅLDER: 26 I SWANSEA: 2 Säsonger, 44(10) Matcher, 38 Mål & 8 Assist
    ★★★★★ Postad bild Phillip Holland ÅLDER: 22 I SWANSEA: 1 Säsong, 0(18) Matcher, 0 Mål & 4 Assist
    ★★★★★ Postad bild Simon McMahon ÅLDER: 21 I SWANSEA: 3 Säsonger, 60(11) Matcher, 12 Mål & 17 Assist
    ★★★★★ Postad bild Tetteh Bangura ÅLDER: 32 I SWANSEA: 2 Säsonger, 45(28) Matcher, 35 Mål & 12 Assist
    ★★★★★ Postad bild Nedim Hadziomerovic ÅLDER: 24 I SWANSEA: 1 Säsong, 40(12) Matcher, 42 Mål & 7 Assist
Lagdelen bedöms på förhand inte som så stark, det finns flera osäkra kort, som presterar väldigt upp och ner. Men samtidigt har vi sett vad bland annat Nedim, Bangura och Richards kan prestera när de är på topp. Dessutom så blommar McMahon ut för varje säsong som går känns det som och att han ska få en lyckad säsong med många mål och assist i de matcher han får speltid i denna säsong känns som ett ganska säkert spel hos spelbolagen. Annars så hoppas jag såklart på nyförvärvet Griffiths. Hur formerar jag dem startelvan? Svårt, mycket svårt att göra det. De för stunden bästa anfallarna kommer helt klart att få spela varje match, så är det bara.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Flour: 26 July 2012 - 23:16 PM

#246   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 29 July 2012 - 23:39 PM

Postad bild

Postad bild

Den här säsongen fick vi gå in i ligacupen redan i andra omgången, där vi lottades att möta Northampton. Matchen dominerades sett till bollinnehavet men det skapades inte speciellt många chanser framåt för vår del. Ett mål gjorde Hadziomerovic, det andra i 2-0 resultatet var ett självmål. I nästa omgång väntade Newcastle, som vi haft problem med senaste säsongerna. Även den här gången ville det sig inte och trots övertag både sett till avslut och bollinnehav så föll vi, med ett 0-2 resultat. Det tidiga urtåget är minst sagt en lika stor besvikelse som förra säsongen, men ger som alltid möjlighet till full fokus på ligan.
    OMGÅNG 02, HEMMA Postad bild NORTHAMPTON 2 - 0
    Hadziomerovic, Toshney(sjm.)
    OMGÅNG 03, BORTA Postad bild NEWCASTLE 0 - 2
    -
    Postad bild Alvin Leopold
    Är just nu skytteligaledare, med 5 mål.
    Postad bild Michel Sant
    Postad bild Axel Witsel
    Postad bild Taleb Tuatkha
    Postad bild Lin Huan
    Postad bild Quentin Pollet
    Är just nu assistligaledare, med 3 assist.

Postad bild

Vi fick en ganska tveksam inledning, även om vi började med en klar och dominerande 2-0 seger mot Sunderland i premiären. Men efterföljande matcher var inte så roliga. Vi hade svårt att göra mål framåt samtidigt som vi släppte in få bakåt, men endast ett mål kan då vara förödande och bilda en uddamålsförlust. Det var endast mot City som vi klarade av att göra ett mål, medan bortamatcherna mot Birmingham och Tottenham slutade just 0-1. Tankarna började snurra om årets bortaform skulle svaja i år igen. Men så hände något och vi ryckte upp oss, framförallt i anfallet. Fem matcher i rad med seger och inte i en match släppte vi mer än ett mål. Mitt bland segrarna mot de sämre motståndarna Watford, Wolves och Reading togs också segrar mot Liverpool och Chelsea, detta på hemmaplan. Kommer bli intressant vad som sker i bortamötena till våren.
    OMGÅNG 01, HEMMA Postad bild SUNDERLAND 2 - 0
    Mutambikwa, Richards
    OMGÅNG 02, BORTA Postad bild BIRMINGHAM 0 - 1
    -
    OMGÅNG 03, HEMMA Postad bild MAN. CITY 1 - 1
    Richards
    OMGÅNG 04, BORTA Postad bild TOTTENHAM 0 - 1
    -
    OMGÅNG 05, HEMMA Postad bild WOLVES 4 - 1
    McMahon(3), Mutambikwa
    OMGÅNG 06, BORTA Postad bild READING 3 - 1
    Rimmer(2), Vaughan
    OMGÅNG 07, HEMMA Postad bild LIVERPOOL 3 - 1
    Rimmer, McMahon, Hadziomerovic
    OMGÅNG 08, BORTA Postad bild WATFORD 4 - 0
    Griffiths(3), Vaughan
    OMGÅNG 09, HEMMA Postad bild CHELSEA 2 - 1
    Griffiths, Vaughan
Efter den fem matcher långa sviten tog det stopp och det var väl ganska väntat trots allt. Newcastle har blivit ett riktigt spöke för vår del och ännu en gång förlorade vi. Det gick därefter lite knackigt. Två tuffa matcher mot United och Arsenal, varav United var absolut för starka för oss den här matchen, något som Arsenal också såg ut att vara. Men som så många gånger förr blir det magiska matcher mot Arsenal för vår del. 0-2 underläget vändes till 3-2 sista trettio minuterna och det är bland den skönaste matchen jag spelat på väldigt länge.Sedan flöt det på bra och vi lyckades bygga upp en svit på sju matcher utan förlust. Matchen mot Bristol City var jämn och väldigt böljande, men i andra halvlek drog vi ifrån från ett 2-2 resultat till 4-2. West Ham och Fulham som visat sig utmana toppen senaste åren blev heller inga lätta motståndare - Vi fick med oss en poäng i vardera match.
    OMGÅNG 10, BORTA Postad bild NEWCASTLE 1 - 2
    Hadziomerovic
    OMGÅNG 11, HEMMA Postad bild ASTON VILLA 4 - 0
    Hadziomerovic(2), Bangura, King
    OMGÅNG 12, BORTA Postad bild MAN. UNITED 1 - 2
    Bangura
    OMGÅNG 13, HEMMA Postad bild ARSENAL 3 - 2
    Griffiths(2), Stephens
    OMGÅNG 14, BORTA Postad bild WEST HAM 1 - 1
    Griffiths
    OMGÅNG 15, HEMMA Postad bild STOKE 2 - 0
    Griffiths, Mutambikwa
    OMGÅNG 16, HEMMA Postad bild BRISTOL CITY 4 - 2
    Mutambikwa(2), Richards, Griffiths
    OMGÅNG 17, BORTA Postad bild BLACKBURN 2 - 1
    Hadziomerovic(2)
    OMGÅNG 18, BORTA Postad bild IPSWICH 2 - 0
    Vaughan, Holland
    OMGÅNG 19, BORTA Postad bild FULHAMH 1 - 1
    Bangura
Tabellen visar en stor överraskning, att Sunderland har det väldigt tungt i botten just nu. Medan nykomlingen Reading, som i och för sig varit uppe förut, har placerat sig på en mittenplats, i år med bättre ekonomi. För övrigt är vi väl själva lite utav en överraskning som tar plats just nu på en Champions League plats. Detta före förra årets ligamästare Chelsea och femma West Ham till exempel. Fulham överraskar också något och hänger än så länge med i racet om de åtrovärda översta fyra platserna. Halva serien är spelad just nu och vi minns alla Citys uppryckning förra säsongen, så ska bli intressant att se vad lag som West Ham, Liverpool och Chelsea kan göra - Även om City nu med åtta poäng har ett rejält försprång på ligatiteln. Det är ruggigt jämnt i mellangärdet där det säkerligen kan kastas om rejält under våren, likaså när det gäller platserna över och under strecken i botten.
    Postad bild MAN. CITY • 15-3-1, +42, 48 Poäng
    Postad bild ARSENAL • 13-2-4, +25, 41 Poäng
    Postad bild MAN. UNITED • 13-1-5, +17, 40 Poäng
    Postad bild SWANSEA • 12-3-4, +22, 39 Poäng

Postad bild FULHAM • 11-5-3, +13, 38 Poäng
    Postad bild CHELSEA • 11-4-4, +19, 37 Poäng

Postad bild LIVERPOOL • 9-7-3, +13, 34 Poäng
    Postad bild TOTTENHAM • 7-6-6, +6, 27 Poäng
    Postad bild WEST HAM • 6-8-5, +3, 26 Poäng
    Postad bild BRISTOL CITY • 7-1-11, -20, 22 Poäng
    Postad bild READING • 6-3-10, -11, 21 Poäng
    Postad bild NEWCASTLE • 5-6-8, -12, 21 Poäng
    Postad bild STOKE • 5-5-9, -4, 20 Poäng
    Postad bild ASTON VILLA • 5-5-9, -19, 20 Poäng
    Postad bild BIRMINGHAM • 5-4-10, -11, 19 Poäng
    Postad bild BLACKBURN • 5-4-10, -13, 19 Poäng
    Postad bild WATFORD • 4-4-11, -18, 16 Poäng

Postad bild WOLVES • 3-6-10, -10, 15 Poäng
    Postad bild IPSWICH • 4-3-12, -19, 15 Poäng
    Postad bild SUNDERLAND • 3-2-14, -23, 11 Poäng

Postad bild Pedro Chio
    Postad bild Hiram Monroy
    Är just nu skytteligaledare, med 18 mål.
    Postad bild David Alaba
    Postad bild Lucas Bustos
    Är just nu assistligaledare, med 10 assist.

Postad bild Eiron Griffiths
    Är just nu intern skytteligaledare, med 9 mål.
    Postad bild Billy Rimmer
    Är just nu intern assistligaledare, med 7 assist.

Postad bild

#247   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 31 July 2012 - 12:06 PM

Postad bild

Postad bild

Ännu en gång visades intresse i att aktivera Legers klausul, men inga bud kom in som gjorde det. Så därmed blev det bara en spelare som fick lämna under detta fönster. Denna spelare, McAuley, hade dels under hösten inte fått mycket speltid och dels så hade han inte presterat bra när han fått det. Han lämnar till förmån för en hemvändare, men också innebär det att vi på McAuley gått plus, som värvades för 22 miljoner kronor.

< 2022/2023 VINTERFÖNSTRET, UT, 75.000.000 SEK
    Postad bild BC: Robbie McAuley ÅLDER: 25 GICK TILL: Tottenham, 75.000.000(över 48mån.) sek

Två övergångar var redan klara och skulle bara slutföras nu under detta fönster. Den första övergången i form utav hemvändaren Hyslop som fostrades i Swansea, men som redan första året som ungdom såldes till Chelsea för 10 miljoner kronor. Några säsonger med utlåningar har inte gett han mer speltid i Chelsea, då han varit i både Danmark, Turkiet och andra klubbar i England. Jag bestämde mig för att välkomna han hem igen, för 52,5 miljoner kronor. Även om den verkliga kostnaden är något lägre, då vi fick tillbaka 6 miljoner från en vidareförsäljningsklausul. Emerson värvades på fri transfer från Santos då hans kontrakt var på väg att löpa ut. Han är 20 år gammal och hittills en hyfsad spelare, förhoppningsvis kommer han i alla fall kunna generera pengar till kassan om det är så att det inte går som väntat för han i Swansea. Han är trots allt lagets första Brasilianare under min ledning.

> 2022/2023 SOMMARFÖNSTRET, IN, 52.500.000 SEK
    Postad bild BC: Colin Hyslop ÅLDER: 22 KOM FRÅN: Chelsea, 52.500.000 sek
    Postad bild AC: Emerson ÅLDER: 20 KOM FRÅN: Santos, 0 sek

Postad bild

#248   fridh96

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 551 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 01 August 2012 - 01:54 AM

emerson kan bli riktigt bra :)

#249   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 01 August 2012 - 22:18 PM

Postad bild

Postad bild

Det dröjde till den femte omgången innan vi först fick kämpa för avancemang, då Port Vale och Norwich i omgångarna tidigare enkelt hade besegrats. Men i femte omgången väntade Chelsea och efter en jämn match hemma på The Liberty Stadium krävdes omspel, då matchen slutade 1-1. På bortaplan tog vi kommandot, något som inte var väntat av experterna. Chelsea luftade dock flera reservlagsspelare och resultatet som blev var nog inte så oväntat trots allt för de riktigt duktiga spelexperterna. I sjätte omgången väntade Nottingham Forest, en lättare motståndare än Chelsea. Men matchen var jämn och det var först i slutminuterna som vi kunde trycka in och avgöra med två mål. Därmed började spelet på Neutral mark, då vi på Wembley mötte Manchester City i semifinal. Också de ställde upp med ett reservbetonat lag, med bland annat Agüero. Han är ingen dålig anfallare, men inte den som spelar från start i City längre. Matchen blev dock överraskande enkel för vår del när City i 47:e minuten drog på sig ett rött kort. 17 skott, 9 på mål skapade vi. Finalen skulle spelas mot Manchester United och här kom egentligen första matchen där vi sett till bollinnehavet blev utspelade. Men effektiviteten bärgade första titeln med Swansea, när vi vann med 3-1. Vi skapade ett skott mer på mål än United, nämligen fem och satte tre mål. Jag antar att motivationen så långt in i turneringen spelar in en hel del för den vinsten. United tog ledningen i 22:a minuten med 1-0. Men vi fick in kvitteringen innan halvtid, sedan tog vi saken i egna händer i tredje och gjorde två mål till.
    OMGÅNG 03, BORTA Postad bild PORT VALE 3 - 1
    Hadziomerovic, Richards, Seslija
    OMGÅNG 04, BORTA Postad bild NORWICH 4 - 0
    Emerson(3), McMahon
    OMGÅNG 05, HEMMA Postad bild CHELSEA 1 - 1
    Mutambikwa
    OMGÅNG 05, BORTA Postad bild CHELSEA 2 - 0
    Emerson(2)
    OMGÅNG 06, BORTA Postad bild NOTT. FOREST 3 - 1
    Emerson(2), Mutambikwa
    OMGÅNG SE, NEUTR. Postad bild MAN. CITY 3 - 1
    Emerson, Griffiths, Taylan(sjm.)
    OMGÅNG FI, NEUTR.. Postad bild MAN. UNITED 3 - 1
    Mutambikwa, Griffiths, Rimmer

Postad bild Emerson
    Blev skytteligavinnare, med 8 mål.
    Postad bild Pascal Mevel
    Postad bild Freedom Burrell
    Postad bild Simon McMahon
    Postad bild Rob Bayliffe
    Postad bild Daniel Mutambikwa
    Blev assistligavinnare, med 4 assist.

Postad bild

Första perioden under våren innehöll några poängtapp och det var när vi förlorade mot City samt följde upp med ett 0-0 resultat mot bottenlaget Sunderland som jag började bli orolig för att formen nu skulle dippa. Därmed höll jag ett lagmöte innan det skulle vara försent och genast fick jag se en förbättring när vi fullkomligt krossade Tottenham med 6-1. Därmed följde några lätta matcher, mot bland annat Reading och Watford, medan Wolves och Aston Villa bjöd på bättre motstånd. Mitt i dessa matcher mötte vi Liverpool, som gav oss ytterligare en stor förlust att skriva upp i tabellen. Vi rår ännu inte riktigt på topplagen i Premier League så till den grad att vi kan garantera jämna matcher i varje match.Just nu känns det som en del blir storförluster, en del storvinster och en del jämna.
    OMGÅNG 20, HEMMA Postad bild BIRMINGHAM 4 - 0
    Mutambikwa(2), Hadziomerovic, Emerson
    OMGÅNG 21, BORTA Postad bild MAN. CITY 1 - 2
    Rimmer
    OMGÅNG 22, BORTA Postad bild SUNDERLAND 0 - 0
    -
    OMGÅNG 23, HEMMA Postad bild TOTTENHAM 6 - 1
    Emerson(4), Richards(2)
    OMGÅNG 24, BORTA Postad bild WOLVES 2 - 1
    Richards(2)
    OMGÅNG 25, HEMMA Postad bild READING 2 - 0
    Emerson(2)
    OMGÅNG 26, BORTA Postad bild LIVERPOOL 1 - 4
    Richards
    OMGÅNG 27, HEMMA Postad bild WATFORD 4 - 1
    Hadziomerovic(2), Richards, Griffiths
    OMGÅNG 28, BORTA Postad bild ASTON VILLA 1 - 0
    Emerson
Den sista perioden med de sista matcherna för säsongen skulle inledas med ett gäng svåra motståndare, men sedan avslutas med ett gäng lättare. Först ut var spöket Newcastle som bjöd på bra motstånd trots att de gästade vår hemmaplan. Ett kryss följdes sedan upp av en magnifik prestation hemma mot Manchester United, då vi lyckades krossa dem totalt med 5-0! Griffiths kunde inte ta med sig sitt hat-trick in i kommande match mot Chelsea och trots en jämn match slutade det med förlust. Därefter följde två segrar mot West Ham och Arsenal - Och ni förstår nu vad jag menar med att våra prestationer mot Premier Leagues topplag varierar va? Det hela avslutades med ett gäng matcher som blev tuffare än väntat. Bland annat kunde vi mot Stoke inte avgöra förrän i slutminuterna, medan vi i matchen mot Blackburn släppte in en 2-2 kvittering i slutminuterna. Ipswich, som låg tvärsist i ligan ställde till med en skräll och besegrade oss i näst sista matchen efter en stark defensiv insats. Trots den jobbiga förlusten kunde vi bita ihop och ta en seger i säsongens sista match mot Fulham, med 2-1.
    OMGÅNG 29, HEMMA Postad bild NEWCASTLE 1 - 1
    Mutambikwa
    OMGÅNG 30, HEMMA Postad bild MAN. UNITED 5 - 0
    Griffiths(3), Rimmer, Mutambikwa
    OMGÅNG 31, BORTA Postad bild CHELSEA 0 - 1
    -
    OMGÅNG 32, BORTA Postad bild ARSENAL 2 - 0
    Emerson, Griffiths
    OMGÅNG 33, HEMMA Postad bild WEST HAM 3 - 1
    Griffiths(2), Mutambikwa
    OMGÅNG 34, BORTA Postad bild STOKE 3 - 2
    Griffiths(3)
    OMGÅNG 35, HEMMA Postad bild BLACKBURN 2 - 2
    Griffiths, Mutambikwa
    OMGÅNG 36, BORTA Postad bild BRISTOL CITY 2 - 0
    Griffiths, Rimmer
    OMGÅNG 37, HEMMA Postad bild IPSWICH 0 - 1
    -
    OMGÅNG 38, HEMMA Postad bild FULHAMH 2 - 1
    Rimmer, Steiner(sjm.)
De fantastiska prestationerna från bland annat Emerson, Griffiths, Rimmer och Mutambikwa lyckades föra oss upp till en mäktig tredje plats i ligan, som därmed innebär Champions League gruppspel. Dessutom får vi inte glömma bort försvaret, samt Leger i mål, som presterat riktigt bra under säsongen och endast släppt in 36 mål, vilket är tredje bäst i Premier League. Jag får nog säga att försvarsvärvningarna inför säsongen blev nyckeln till denna framgång, medan anfallet självklart klarade av att fortsätta prestera. Överraskningen, utöver att vi klarade av att en Champions League plats istället för en Europa League plats, får jag anse är Birmingham. Laget som strulat i botten förra säsongen och även hade lite problem halvvägs i år tog sig upp till en mäktig nionde plats. En annan överraskning är att Readings ekonomi inte höll hela säsongen ut och därmed fick Reading 9 poängs avdrag och åkte därmed ut ur Premier League när det såg ut som de verkligen höll på att etablera sig. Sunderland lyckades aldrig hålla sig ovanför strecket och heller inte Ipswich - Men de kan istället glädjas åt att de från Ligacupen tog en plats till Europa League kvalet nästa säsong. Upp till Premier League nästa säsong kommer Leeds och West Bromwich som mer eller mindre dominerade i toppen, medan Everton på ett kämpigt vis lyckades vinna kvalet - Där Hull, Cardiff och Leicester slogs ut.
    Postad bild MAN. CITY • 28-7-3, +63, 91 Poäng
    Postad bild CHELSEA • 24-7-7, +46, 79 Poäng
    Postad bild SWANSEA • 24-6-8, +45, 78 Poäng
    Postad bild MAN. UNITED • 23-6-9, +29, 75 Poäng

Postad bild LIVERPOOL • 21-11-6, +35, 74 Poäng
    Postad bild ARSENAL • 22-4-12, +36, 70 Poäng

Postad bild WEST HAM • 17-12-9, +11, 63 Poäng
    Postad bild FULHAM • 18-7-13, +13, 61 Poäng
    Postad bild BIRMINGHAM • 15-9-14, -5, 54 Poäng
    Postad bild TOTTENHAM • 14-10-14, -5, 52 Poäng
    Postad bild NEWCASTLE • 13-11-14, -11, 50 Poäng
    Postad bild STOKE • 9-10-19, -17, 37 Poäng
    Postad bild WOLVES • 10-7-21, -21, 37 Poäng
    Postad bild BLACKBURN • 9-10-19, -24, 37 Poäng
    Postad bild BRISTOL CITY • 10-5-23, -35, 35 Poäng
    Postad bild WATFORD • 8-10-20, -33, 34 Poäng
    Postad bild ASTON VILLA • 9-7-22, -44, 34 Poäng

Postad bild SUNDERLAND • 8-9-21, -28, 33 Poäng
    Postad bild READING • 10-7-21, -20, 28 Poäng
    Postad bild IPSWICH • 7-7-24, -35, 28 Poäng
    9 Poängs avdrag för Reading

Postad bild Jordan Ayew
    Blev skytteligavinnare, med 26 mål.
    Postad bild Kayhan Taylan
    Blev assistligavinnare, med 18 assist.

Blev intern skytteligavinnare, med 23 mål.
    Postad bild Billy Rimmer
    Blev intern assistligavinnare, med 10 assist.

Postad bild Ekonomisk Förlust
    Swansea har efter säsongen gått i förlust med 384.048.177 sek.
    Postad bild Ekonomiskt Saldo
    Swansea har efter säsongen ett saldo på 115.754.047 sek.

Postad bild

#250   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 05 August 2012 - 21:06 PM

Postad bild

Postad bild

Saldot var inte övertygande efter säsongen och de tunga värvningarna hade kostat. Efter en titt inne på ekonomiavdelningen så redovisades en förlust och det kändes osäkert hur kommande satsningar inför nästa säsong skulle bli. Men Jenkins, som många gånger förr satsat i klubben valde att göra så ännu en gång och lånade klubben dryga 300 miljoner kronor. Jag bestämde mig då för att lägga en förfrågan om en förbättrad ungdomsanläggning och fick allting beviljat. Allting beräknas kosta 52,5 miljoner kronor och vara färdigt den 23:e Oktober senare i år. Vad som dock senare annonserades var att Jenkins hade funderingar på att lämna klubben och det ryktas just nu om att ett konsortium utav affärsmän är på väg att lägga ett bud. Men ännu har inget bud kommit och kanske har vi turen att Jenkins valt att stanna, då jag inte skulle ha något emot det. Tycker han har visat ett bra engagemang för klubben senaste säsongerna.

Postad bild

#251   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 06 August 2012 - 17:13 PM

Postad bild

Postad bild

Tyvärr så försvann det många inhemska spelare i detta fönster och så också brittiska spelare - Men de håller dessvärre inte måttet längre och de flesta fick inte förlängt kontrakt. Simon McMahon har haft fina säsonger bakom sig men jag tyckte mig se ett litet stopp i hans utveckling nu och kände att jag borde passa på att sälja han. 75 miljoner kronor är en fin summa att tacka nej till och vi behöver också något stadigt som kommer in till oss varje månad. Philip Holland har inte presterat på topp och jag ser heller ingen vidare potential i killen, därmed såldes han av. Resterande killar är som sagt spelare som inte fått förlängt kontrakt, samt några som valt att pensionera sig. Obradovic fick flertalet inhopp denna säsongen men ansåg sig uppenbarligen inte tillräckligt viktig för laget för att fortsätta - trots att jag försökte bevisa att hans roll var viktig genom att försöka övertala han att fortsätta. Bangura däremot har fått mindre och mindre speltid för varje säsong. Jon Dimond, är en egen produkt som spås en okej framtid, dock inte supertalang, men en utlåning hoppas jag ska gynna hans utveckling.

< 2023/2024 SOMMARFÖNSTRET, UT, 87.500.000 SEK
    Postad bild AC: Simon McMahon ÅLDER: 22 GICK TILL: Bristol City, 75.000.000 (över 48mån.) sek
    Postad bild AC: Philip Holland ÅLDER: 23 GICK TILL: Watford, 13.000.000 sek
    Postad bild BC: Zac Fagan ÅLDER: 28 GICK TILL: Leicester, 0 sek
    Postad bild MC: Joe Allen ÅLDER: 33 GICK TILL: Bielefeld, 0 sek
    Postad bild AC: Jack Manley ÅLDER: 25 GICK TILL: Fri Transfer
    Postad bild MC: Jon Dimond ÅLDER: 17 GICK TILL: Oxford, Lån 0 sek
    Postad bild BV: Chris Gunter ÅLDER: 33 GICK TILL: Hem till familjen
    Postad bild BH: Christian Ribeiro ÅLDER: 33 GICK TILL: Hem till familjen
    Postad bild BV: Ivan Obradovic ÅLDER: 34 GICK TILL: Hem till familjen
    Postad bild AC: Tetteh Bangura ÅLDER: 33 GICK TILL: Hem till familjen

Målet var främst att förstärka mittfältet, då det just för tillfället var lagdelen som var sämst i laget. När jag inte lyckades vinna budgivningen på några av de intressanta medelålders herrarna så fick jag blicka mot de mer erfarna spelarna. Fleck är en sådan spelare som har presterat säsong efter säsong i Premier League efter att han kom från Schalke 04 och jag kände mig lockad av att kalla han till Swansea för att avsluta karriären. Prissumman för denna 32-åring var dock väldigt hög och jag kände att det inte var värt det. Efter ett tags förhandling fick jag Tottenham att gå med på ett bud under 60 miljoner kronor, vilket fortfarande kändes högt, men jag var tvungen att förstärka mittfältet. Dessutom kände mig ganska säker på Flecks kommande prestationer. Hans ålder går däremot inte att gömma sig för, därmed var jag tvungen att förstärka vid eventuella skador då jag kände att Rimmer inte skulle vara tillräckligt. Lösningen blev två stycken lån, ett på portugisiska Lima och ett på engelsmannen Grant från Chelsea. Anfallet fick sig också en förstärkning, då jag inte kunde blunda för en spelare som Sibeko från Utrecht. Inte heller kunde jag blunda för supertalangen Paddy Grant som spås en lysande framtid. Xaropinho är ingen kvalitéspelare, men fick bli en tillfällig lösning för Obradovics roll som avbytare.

> 2023/2024 SOMMARFÖNSTRET, IN, 275.000.000 SEK
    Postad bild AC: John Sibeko ÅLDER: 22 KOM FRÅN: Utrecht, 180.000.000 sek
    Postad bild MC: John Fleck ÅLDER: 32 KOM FRÅN: Tottenham, 57.500.000 sek
    Postad bild BV: Xaropinho ÅLDER: 27 KOM FRÅN: Torino, 18.000.000 sek
    Postad bild AC: Paddy Grant ÅLDER: 16 KOM FRÅN: Hibernian, 12.000.000 sek
    Postad bild MC: Adelino Lima ÅLDER: 22 KOM FRÅN: Porto, Lån 5.250.000 sek
    Postad bild MC: Jacob Grant ÅLDER: 22 KOM FRÅN: Chelsea, Lån 0 sek

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Flour: 06 August 2012 - 17:15 PM

#252   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4721 Inlägg:

Postad 06 August 2012 - 17:14 PM

Jääklar vad bra John Sibeko var, kan nog bli nåt!
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#253   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 06 August 2012 - 17:17 PM

Helt okej, inget superpsyke dock! Griffiths lär få sin chans att visa att han ska vara kvar i den centrala anfallsrollen innen Sibeko kliver in dit.

Detta inlägg har redigerats av Flour: 06 August 2012 - 17:18 PM

#254   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 06 August 2012 - 18:50 PM

Postad bild

Postad bild

• 2023/2024 MÅLVAKTER

★★★★★ Postad bild Raphaël Leger ÅLDER: 26 I SWANSEA: 2 Säsonger, 62(0) Matcher, 59 Insläppta & 21 Nollor
    ★★★★ Postad bild Max García ÅLDER: 27 I SWANSEA: 2 Säsonger, 10(0) Matcher, 10 Insläppta & 3 Nollor
    ★★★★★ Postad bild Wayne Hennessey ÅLDER: 36 I SWANSEA: 3 Säsonger, 46(0) Matcher, 52 Insläppta & 16 Nollor
Leger är precis som förra säsongen utan tvekan lagets största stjärna och han snittar ungefär ett insläppt mål per match. Det är precis vad som räcker till om man klarar av att göra mål i matcherna också, så jag är helt klart nöjd med hans prestationer. Garcia är en bra andramålvakt, likaså erfarne och rutinerade Hennessey som valt att stå ut med hans position som tredje keeper senaste två säsongerna. I år känner jag mig lika nöjd som tidigare säsonger med målvaktssidan, framförallt då att Leger fortfarande är kvar i klubben.

• 2023/2024 YTTERBACKAR

★★★★ Postad bild Geoffrey Hassen ÅLDER: 22 I SWANSEA: 1 Säsong, 45(0) Matcher, 0 Mål & 7 Assist
    ★★★★★ Postad bild Marcos Rojo ÅLDER: 33 I SWANSEA: 1 Säsong, 42(2) Matcher, 0 Mål & 4 Assist
    ★★★★★ Postad bild Scott Chisholm ÅLDER: 26 I SWANSEA: 2 Säsonger, 17(21) Matcher, 0 Mål & 2 Assist.
    ★★★★★ Postad bild Xaropinho ÅLDER: 27 I SWANSEA: Ny! Från Torino
Av Hassen och Rojo vet jag vad jag kan förvänta mig, bra prestationer från dem båda. De har spelat mycket bra den tid de hittills har varit i klubben, med Scott varit betydligt mer ojämn, men visade att han var jämnare förra säsongen. Xaropinho har jag inga vidare förväntningar på, då han tidigare i sin karriär varit ganska ojämn. Men självklart har jag förhoppningar om att alla spelare ska prestera nära det väl kommer till kritan.

• 2023/2024 MITTBACKAR

★★★★ Postad bild Colin Hyslop ÅLDER: 23 I SWANSEA: 1 Säsong, 13(2) Matcher, 0 Mål & 0 Assist
    ★★★★ Postad bild Américo Silva ÅLDER: 27 I SWANSEA: 1 Säsong, 39(1) Matcher, 0 Mål & 2 Assist
    ★★★★ Postad bild Boban Lazic ÅLDER: 28 I SWANSEA: 1 Säsong, 42(0) Matcher, 0 Mål & 1 Assist
    ★★★★★ Postad bild Djuro Seslija ÅLDER: 27 I SWANSEA: 1 Säsong, 33(3) Matcher, 1 Mål & 4 Assist
    ★★★★★ Postad bild Michael Jenkins ÅLDER: 27 I SWANSEA: 5 Säsonger, 116(3) Matcher, 0 Mål & 1 Assist
Ingenting nytt här inför säsongen och förra säsongens värvningar kommer att spela även denna säsong. Det vore trots allt korkat att göra sig av med någon när alla presterade mycket bra och visade sig vara lyckade nyförvärv. Ska jag vara helt ärlig nu så känner jag mig ganska säker på att dessa herrar kommer prestera.

• 2023/2024 MITTFÄLTARE

★★★★ Postad bild Adelino Lima ÅLDER: 22 I SWANSEA: På lån! Från Porto
    ★★★★★ Postad bild Ethan Vaughan ÅLDER: 23 I SWANSEA: 3 Säsonger, 94(8) Matcher, 8 Mål & 9 Assist
    ★★★★★ Postad bild Billy Rimmer ÅLDER: 22 I SWANSEA: 2 Säsonger, 96(3) Matcher, 10 Mål & 17 Assist
    ★★★★★ Postad bild Jacob Grant ÅLDER: 22 I SWANSEA: På Lån! Från Chelsea
    ★★★★★ Postad bild John Fleck ÅLDER: 32 I SWANSEA: Ny! Från Tottenham
    ★★★★★ Postad bild Andy King ÅLDER: 34 I SWANSEA: 2 Säsonger, 43(29) Matcher, 3 Mål & 7 Assist
    ★★★★★ Postad bild Dale Stephens ÅLDER: 34 I SWANSEA: 6 Säsonger, 183(26) Matcher, 13 Mål & 74 Assist
    ★★★★★ Postad bild Gary O´Neil ÅLDER: 28 I SWANSEA: 6 Säsonger, 102(52) Matcher, 20 Mål & 23 Assist
Den mest inhemska lagdelen finner vi här, sett till brittiska spelare. Portugisiska Lima sticker ut, både via hans nationalitet och hans betyg på fyra stjärnor. Jag tänker dock ignorera betyget som lagdelens bästa spelare och satsa på Vaughan och Rimmer på det defensiva mittfältet till att börja med, just för att Rimmer varit så bra. Men Lima kommer att få speltid så fort jag märker minsta lilla dipp på antingen Vaughan eller Rimmer. Centralt kommer fleck spela med Grant som avbytare och jag tror verkligen på att Fleck kommer spruta fram assist till anfallarna kommande säsong - För hans form i Premier League hittills har varit fantastisk. Veteranerna Stephens och King finns att tillgå om det krisar till sig rejält, likaså Irländaren O´Neil.

• 2023/2024 ANFALLARE

★★★★ Postad bild Eiron Griffiths ÅLDER: 25 I SWANSEA: 1 Säsong, 30(4) Matcher, 23 Mål & 9 Assist
    ★★★★ Postad bild John Sibeko ÅLDER: 22 I SWANSEA: Ny! Från Utrecht
    ★★★★★ Postad bild Daniel Mutambikwa ÅLDER: 27 I SWANSEA: 2 Säsonger, 74(3) Matcher, 33 Mål & 27 Assist
    ★★★★★ Postad bild Emerson ÅLDER: 21 I SWANSEA: 1 Säsong, 21(1) Matcher, 17 Mål & 6 Assist
    ★★★★★ Postad bild Sam Richards ÅLDER: 27 I SWANSEA: 3 Säsonger, 67(19) Matcher, 48 Mål & 14 Assist
    ★★★★★ Postad bild Nedim Hadziomerovic ÅLDER: 25 I SWANSEA: 2 Säsonger, 54(25) Matcher, 53 Mål & 9 Assist
Har visat sig som en mycket stark lagdel senaste säsongerna och det känns tryggt att kunna säga att jag inte är orolig över kommande säsongs målproduktion. När jag dessutom fått tag i ett nyförvärv som Sibeko så känns det extra lovande, även om hans psyke inte är det bästa i nuläget. Griffiths presterade förra säsongen och förhoppningsvis också den här. Den tredje anfallaren står helt mellan vem som är bäst för dagen, men just nu står Richards och Hadziomerovic lite mer utanför än de övriga anfallarna.

Postad bild

#255   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4054 Inlägg:

Postad 06 August 2012 - 20:14 PM

Sjukt ändå hur du får dina anfallare att prestera såpass!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#256   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 06 August 2012 - 20:26 PM

Normalt brukar jag bara få den centrala anfallaren att prestera. Även om det nu är den centrala som lyckas bäst, så får jag de andra mycket mera med i spelet framför mål också.

#257   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 10 August 2012 - 21:17 PM

Postad bild

Postad bild

Även om Barcelona tappat otroligt mycket senaste åren så såg jag fortfarande dem som det största hotet när lottningen till Grupp C slutade som den gjorde. Stuttgart är istället en klubb på uppgång, som utmanat mer och mer i Bundesliga senaste säsongerna, medan CSKA Moskva alltid har potential att utmana. Vi fick dock en mycket bra start på allting när vi hemma besegrade Stuttgart med klara 4-2. Trots att Tony Ibrahim tog ledning redan i 22:a minuten lyckades vi vända på steken till ett 4-1 resultat, innan Stuttgart kunde reducera till ett finare 4-2 resultat i 75:e minuten. Borta i Ryssland var jag rädd för att förlora, istället går vi in och dominerar matchen, sex skott på mål till skillnad mot CSKA Moskva som inte skapade ett enda. Hadziomerovic fick chansen, då hans tidigare europaform varit fin och han gjorde också 3-0 målet i 89:e minuten. Dubbelmötet mot Barcelona slutade nog som många skulle tippat, förlust borta och vinst hemma. Hadziomerovic behöll sin fina form in i hemmamötet mot Barcelona och gjorde dessutom vårt enda mål i bortamatchen mot Stuttgart som slutade med förlust, efter en riktigt dålig försvarsinsats. Inför sista matchen hemma mot CSKA Moskva var det bäst att vinna för att säkra avancemang, så jämn var gruppen. Men segern var långt ifrån självklar med ett ej komplett lag från start plus skador på Seslija och Emerson under matchens gång. Fyra avslut på mål vardera blev det och effektivast var vi, eller rättare sagt John Fleck, som tog chansen att göra 1-0 målet och säkra tre poäng och ett avancemang till åttondelsfinalen mot Juventus.
    OMGÅNG 01, HEMMA Postad bild STUTTGART 4 - 2
    Sibeko(2), Fleck, Griffiths
    OMGÅNG 02, BORTA Postad bild CSKA MOSKVA 3 - 0
    Sibeko, Griffiths, Hadziomerovic
    OMGÅNG 03, BORTA Postad bild BARCELONA 1 - 2
    Mutambikwa
    OMGÅNG 04, HEMMA Postad bild BARCELONA 2 - 0
    Fleck, Hadziomerovic
    OMGÅNG 05, BORTA Postad bild STUTTGART 1 - 3
    Hadziomerovic
    OMGÅNG 06, HEMMA Postad bild CSKA MOSKVA 1 - 0
    Fleck

Postad bild SWANSEA • 4-0-2, +5, 12 Poäng
    Postad bild BARCELONA • 4-0-2, +8, 12 Poäng

Postad bild STUTTGART • 3-1-2, +2, 10 Poäng
    Postad bild CSKA MOSKVA • 0-1-5, -15, 1 Poäng

Postad bild Mbaye Niang
    Postad bild Lautaro Castilla
    Postad bild David Rangel
    Är just nu skytteligaledare, med 8 mål.
    Postad bild Marco Verratti
    Är just nu assistligaledare, med 6 assist.

Postad bild

#258   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4721 Inlägg:

Postad 10 August 2012 - 21:41 PM

Ser riktigt bra ut, enkelt att komma före Barcelona, eller hur!? :)
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#259   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 10 August 2012 - 22:14 PM

Barcelona vann Champions League 2012, men har därefter fallit rejält. Trots det så kan man aldrig räkna bort dem som en av Europas bästa klubbar, då de stack upp 2021 och vann Champions League på nytt. La Liga vann de nu senast 2023 före Sevilla, men innan dess var senaste gången 2018. Man kanske bör se Barcelona som att de ännu en gång är på väg upp. Dock så placerar de sig på en 4:e plats för tillfället i La Liga, efter Sevilla, Granada och Villareal.

#260   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 11 August 2012 - 14:05 PM

Postad bild

Postad bild

Det har blivit avancemang i år i alla ligacupmatcher men det har suttit ganska långt inne. Även om resultatet på 3-0 i första matchen mot Bristol City ser lekande lätt ut så var matchen desto svårare att bemästra. Men med den rätta inställningen tog vi oss vidare till att möta Ipswich. Laget som åkte ur Premier League ifjol, men som också är regerande ligacupmästare. Ipswich har dessutom imponerat i Europa League och tagit sig till sextondelsfinalen där. Oss rådde de på bra då de reducerade vårt tidiga ledningsmål i 9:e minuten från unge Paddy Grant som fick chansen i matchen. Andra halvlek startade med resultatet 1-1 men det krävdes en förlängning för att skilja oss åt. Då klev nyförvärvet Sibeko fram, i den 116:e minuten och satte ditt matchens sista mål som tog oss till en kvartsfinal mot Newcastle. Som så många gånger förr blev det en hård match mot Newcastle och de spelade också bäst. De höll bollinnehavet och skapade flest chanser vilket de tog ledningen på via mittbacken Vesely. Det dröjde hela vägen fram till 86:e minuten innan vi tog vara på en av våra chanser, då var det Sibeko som kvitterade och tog matchen till förlängning. Den extra tiden var inte till mycket hjälp för att skilja oss åt, utan allting gick till straffar. En straffläggning där alla mina straffskyttar utom Emerson satte dit sina straffar samtidigt som García räddade två av Newcastles straffar och därmed tog oss vidare till en kommande semifinal mot Chelsea.
    OMGÅNG 03, BORTA Postad bild BRISTOL CITY 3 - 0
    Hadziomerovic, Lazic, Rimmer
    OMGÅNG 04, BORTA Postad bild IPSWICH 2 - 1 e.f.
    Grant, Sibeko
    OMGÅNG KV, HEMMA Postad bild NEWCASTLE 1 - 1 (4-3) e.s.
    Sibeko, (Sibeko, Griffiths, Lima, Hyslop)

Postad bild Davor Radetic
    Är just nu skytteligaledare, med 5 mål.
    Postad bild Christopher Monday
    Postad bild Aaron Pegg
    Postad bild Angelo Dumont
    Postad bild Davy Rondags
    Postad bild John Lundstram
    Postad bild Will Doughty
    Är just nu assistligaledare, med 3 assist.

Postad bild

Premiären skulle ske mot nykomlingarna West Bromwich den här säsongen och vilken premiär det blev. Griffiths visade helt klart att han även i år är i kanonform när han på egen hand med fyra mål sänkte nykomlingarna. Bakåt höll vi nollan vilket Leger klarade av att ta med sig in i nästa match då vi hemma mot Chelsea bärgade ett fint 2-0 resultat. Men därefter läckte det där bak då vi gästade Manchester City. Trots tre starka offensiva insatser som resulterade i mål räckte det inte till tre poäng och ett 3-3 resultat var ett faktum. Efter matchen mot City spelade dock försvaret helt godkänt. Årets första förlust kom överraskande mot Watford, som lyckades skapa en 2-0 ledning på sin hemmaplan mot oss. Vi var aldrig riktigt starka nog att ta igen det. Även Arsenal besegrades och så också nykomlingarna Leeds fick se sig tungt besegrade.
    OMGÅNG 01, BORTA Postad bild WEST BROMWICH 4 - 0
    Griffiths(4)
    OMGÅNG 02, HEMMA Postad bild CHELSEA 2 - 0
    Emerson, Mutambikwa
    OMGÅNG 03, BORTA Postad bild MAN. CITY 3 - 3
    Emerson, Griffiths, Sibeko
    OMGÅNG 04, HEMMA Postad bild ASTON VILLA 2 - 1
    Emerson, Griffiths
    OMGÅNG 05, BORTA Postad bild BRISTOL CITY 2 - 0
    Sibeko(2)
    OMGÅNG 06, HEMMA Postad bild STOKE 1 - 0
    Griffiths
    OMGÅNG 07, BORTA Postad bild WATFORD 1 - 2
    Sibeko
    OMGÅNG 08, BORTA Postad bild ARSENAL 2 - 1
    Griffiths(2)
    OMGÅNG 09, HEMMA Postad bild LEEDS 4 - 1
    Sibeko(2), Hadziomerovic, Mutambikwa
Den tionde omgången skulle bli starten på en period med relativt så dåliga försvarsinsatser. Hemma mot Liverpool hade vi ren tur att vi inte läckte mer än de två mål vi gjorde i första halvlek. Samtidigt så lyckades vi göra tre framåt, så i halvtid stod det 3-2. Med största sannolikhet var nog de flesta spelarna slutkörda inför andra halvlek och några fler mål blev det aldrig. Borta mot Wolves läckte det återigen och det var ett insläppt mål i 89:e matchminuten som gav oss det poängtappet. Också mot Manchester United fick vi problem och såg ut att gå mot en 1-2 förlust. Men det sena målet vi fick i baken mot Wolves fick vi igen här, då Rimmer på tilläggstid i 94:e minuten lyckades sätta dit 2-2. Efter den matchen visade vi glad offensiv fotboll, men tillsammans med den dåliga defensiven slutade det ibland med dåliga resultat. Bland annat så fick vi endast 2-2 mot Tottenham, samt en rejält jobbig 1-3 förlust hemma mot West Ham. Desto roligare att prata om är då de stora segrarna mot Blackburn, Birmingham och Everton.
    OMGÅNG 10, HEMMA Postad bild LIVERPOOL 3 - 2
    Sibeko(2), Griffiths
    OMGÅNG 11, BORTA Postad bild WOLVES 2 - 2
    Sibeko, Richards
    OMGÅNG 12, HEMMA Postad bild FULHAM 2 - 0
    Sibeko(2)
    OMGÅNG 13, BORTA Postad bild MAN. UNITED 2 - 2
    Hadziomerovic, Rimmer
    OMGÅNG 14, HEMMA Postad bild BIRMINGHAM 3 - 0
    Sibeko, Fleck, Hadziomerovic
    OMGÅNG 15, BORTA Postad bild BLACKBURN 4 - 1
    Sibeko(3), Emerson
    OMGÅNG 16, HEMMA Postad bild WEST HAM 1 - 3
    Fleck
    OMGÅNG 17, HEMMA Postad bild NEWCASTLE 2 - 1
    Griffiths(2)
    OMGÅNG 18, BORTA Postad bild TOTTENHAM 2 - 2
    Griffiths(2)
    OMGÅNG 19, HEMMA Postad bild EVERTON 5 - 0
    Griffiths(2), Sibeko(2), Emerson
Först ska vi klargöra att vi inte ska jubla för mycket för att vi placerar oss på en förstaplats i tabellen. Chelsea och Arsenal har nämligen en match mindre spelat och Manchester United har två stycken. Men det som vi idag kan se är att vi i alla fall är med i toppen och slåss om Champions League platserna ännu en gång, något som gör mig glad, då det är lite utav målet. Men kanske kan vi också denna säsong vara med och utmana om ligatiteln på allvar. Allt kommer handla om hur vi klarar av att hantera spel i två cuper till våren, Champions League slutspel och Premier League. En annan överraskning är att Tottenham tagit sig själv i kragen och är nu åter med och slåss i toppen av Premier League. Medan Birmingham visar att fjolårets form inte var en tillfällighet, samtidigt som nykomlingarna Leeds ser ut att precis som Reading vid fjolårets halva säsong göra en fin säsong. Leeds ekonomi är betydligt mer stabil än vad Readings var och någon risk för minuspoäng ser det inte ut att vara i dagsläget. De andra nykomlingarna West Bromwich och Everton ser ut att ha det riktigt jobbigt i botten för närvarande.
    Postad bild SWANSEA • 13-4-2, +26, 43 Poäng
    Postad bild CHELSEA • 13-2-3, +22, 41 Poäng
    Postad bild ARSENAL • 12-3-3, +18, 39 Poäng
    Postad bild MAN. UNITED • 12-1-4, +22, 37 Poäng

Postad bild TOTTENHAM • 12-1-6, +19, 37 Poäng
    Postad bild MAN. CITY • 10-6-3, +15, 36 Poäng

Postad bild WEST HAM • 10-5-4, +14, 35 Poäng
    Postad bild LIVERPOOL • 9-7-3, +17, 34 Poäng
    Postad bild BIRMINGHAM • 8-4-7, +2, 28 Poäng
    Postad bild LEEDS • 6-7-6, -5, 25 Poäng
    Postad bild WOLVES • 5-9-5, +1, 24 Poäng
    Postad bild FULHAM • 7-2-10, -15, 23 Poäng
    Postad bild NEWCASTLE • 4-8-7, +1, 20 Poäng
    Postad bild ASTON VILLA • 4-8-7, -5, 20 Poäng
    Postad bild STOKE • 5-5-9, -6, 20 Poäng
    Postad bild WATFORD • 4-5-10, -15, 17 Poäng
    Postad bild BRISTOL CITY • 4-4-11, -15, 16 Poäng

Postad bild BLACKBURN • 3-4-12, -25, 13 Poäng
    Postad bild WEST BROMWICH • 1-4-14, -33, 7 Poäng
    Postad bild EVERTON • 0-3-16, -38, 3 Poäng

Postad bild Jordan Ayew
    Är just nu skytteligaledare, med 18 mål.
    Postad bild Johann Le Corre
    Är just nu assistligaledare, med 13 assist.

Är just nu intern skytteligaledare, med 24 mål.
    Postad bild John Fleck
    Är just nu intern assistligaledare, med 11 assist.

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar