Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM12-SR] Utvecklingens Mästare 2 - Sportul Studentesc Bukarest (2025/2026)

284 svar till detta ämne

#261   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 11 August 2012 - 14:12 PM

Riktigt bra som vanligt Flour! Hoppas du kan knäcka Juventus i åttondelen och att du ångar på i samma takt i det inhemska spelet, KIU!

#262   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 11 August 2012 - 14:15 PM

Ja, det hoppas jag också. Men är rädd för att alla kommande matcher under våren kan bli lite för mycket. Men hoppas givetvis att vi ska klara av att delta och göra vårt bästa i alla tävlingar, för jag är inte den som spelar ett U19 lag för att t.ex. slippa cupspelet.

(Update ligger på sidan 13)

Detta inlägg har redigerats av Flour: 11 August 2012 - 14:15 PM

#263   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 11 August 2012 - 16:30 PM

Postad bild

Postad bild

Inte finns det några värvningar eller försäljningar att berätta om, då inget sådant skedde under vinterfönstret. Det enda är att Dimond kom tillbaka från hans lån. Men det finns en del annat att berätta om, bland annat att Huw Jenkins nu tillslut tröttnade på jobbet som ordförande och sålde klubben. Men innan han lämnade klubben så valde han att öka transferbudgeten, utan att jag frågade, från de 90 miljoner som fanns kvar till 145 miljoner kronor. Inga av dessa har alltså använts under vintern, men jag tog chansen att skriva nya kontrakt med Rimmer och Leger. Ett kontrakt hos Leger som höjde hans utköpsklausul från 185 miljoner kronor till 290 miljoner. Detta hoppas jag säkrade hans tid i klubben någon säsong till, då Barcelona ansåg sig redo att köpa ut Leger detta fönstret innan kontraktet skrevs. Dessutom så gick Huw Jenkins med på en förbättring av träningsanläggningen, detta efter en förfrågan. 17 Oktober 2024 beräknas arbetet för 72,5 miljoner kronor att vara färdigt. Så vem köpte då klubben? Holländska John van Zweden - som tidigare varit klubbens direktör, valde att ta över jobbet som ordförande. Han sa att han såg fram emot att leda klubben mot nya framgångar, men att inga investeringar var att vänta sig i nuläget. För min del är det bara att hoppas att han är lika villig att satsa på Swansea och dess framtid som Jenkins var. Med sig in i styrelsens tog han ytterligare två holländare, direktören Dennis Helder samt en ny fotbollsansvarig i Ruud Lemmens.

Postad bild

#264   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 13 August 2012 - 18:47 PM

Postad bild

Postad bild

Vi hade avancerat från gruppspelet i vårt första Champions League spel och gavs nu chansen att klara av ett av de mål jag har med alla Division 2-klubbar jag utvecklar, nämligen att vinna en Europatitel med klubben. Mot Juventus i åttondelsfinalen spelade vi jämnt med varandra på bortaplan även om Juventus hade övertaget. Hem till The Liberty Stadium från Juventus Stadium hade vi med oss ett 1-1 resultat. Det visade sig att det bortamål vi gjorde inte blev användbart, då vi fullkomligt krossade Juventus med hela 5-0. Juventus åkte redan i 7:e minuten på en skada på deras bästa mittfältare och hade därefter svårt att skapa farliga chanser, medan vi skapade 11 skott på mål. Juventus hade heller ingen höjdare till säsong och gick kräftgång i Serie A och missade europaspel helt och hållet i år. Bra lottning nummer ett.
    OMGÅNG ÅT, BORTA Postad bild JUVENTUS 1 - 1
    Griffiths
    OMGÅNG ÅT, HEMMA Postad bild JUVENTUS 5 - 0
    Sibeko(2), Mutambikwa(2), Griffiths

I kvartsfinalen kom en tuffare lottning, mot de regerande Champions League mästarna Manchester United som också den här säsongen är med i toppen av Premier League. Samtidigt så var det också den bästa lottningen, eftersom vi ständigt möter varandra till vardags. Tre matcher i rad stod på schemat mot Manchester United tack vare detta mötet, två i semifinal av Champions League. Om lottningen här inte var super, så var flytet med oss. Redan efter 11 minuter hade vi skapat oss en 2-0 ledning på Old Trafford, via vårt kontringsspel. Men i minut '17 och '19 kommer Uniteds mål som innebär kvittering. Andra halvlek inleds sedan med massivt bollinnehav för United, medan vi tar ledningen i minut '47, som tio minuter senare följs upp utav ännu en kvittering. Sent i matchen, i minut '80 skapar sig United ett läge och avgör matchen. Vart var flytet frågar ni er? Målen. Att göra tre mål på bortaplan när vi sett till bollinnehav är totalt utspelade. Returen blev en jämn match, sett till allt. 4 avslut på mål från oss båda. United tog ledningen i 18:e minuten, men skapade inga fler mål. Vi kunde istället strax innan halvlek och i 71:a minuten göra våra mål, som innebar att vi på bortamålsregeln avancerade vidare.

OMGÅNG KV, BORTA Postad bild MAN. UNITED 3 - 4
    Griffiths, Mutambikwa, Lazic
    OMGÅNG KV, HEMMA Postad bild MAN. UNITED 2 - 1 (B)
    Griffiths, Sibeko

Chelsea blev lottningen till semifinalen. Bra lottning nummer tre, eller förlåt, bra lottning 2,5 om United räknades som en halvbra lottning. Jag kan avslöja redan nu att Chelsea fick det jobbigt i slutet av Premier League spelet, och kämpade för sin Europaplats. De var långt ifrån i god form inför våra möten, samt att det återigen blev ett lag som jag till vardags möter flera gånger. Ännu en gång blev det tre raka matcher att spela om. Hemma på The Liberty Stadium blev det en fartfylld match, med jämnt bollinnehav och lite fördel till oss. Första målet kom i minut '2, av Fleck, men Chelsea svarade snabbt sex minuter senare med sin kvittering. Det dröjde inte länge tills Chelsea tog ledningen med 2-1, men strax innan halvtid kvitterade Griffiths, skönt var det. Andra halvleken öppnades starkt från vår sida och redan efter fyra minuter tog vi ledningen med 3-2. Därefter följde ett nervöst slut på matchen. Sibeko blev utvisad i minut '60, Chelsea drog också på sig rött kort i minut '80. Men några fler mål blev det inte. På Lampardstadion blev det en ganska så målchansfattig matchbild. Men Griffiths som så många gånger förr lyckades ta ledningen, strax innan halvtid. Chelsea kunde därefter inte hota vårt försvar som spelade ruggigt bra, förrän på tilläggstid då de kvitterade. Matchen vanns med bra lottning samt bra försvarsprestation.

OMGÅNG SE, HEMMA Postad bild CHELSEA 3 - 2
    Griffiths, Emerson, Fleck
    OMGÅNG SE, BORTA Postad bild CHELSEA 1 - 1
    Griffiths

Så stod jag då i Champions League final, första gången jag spelar Champions League med Swansea. Med Bochum dröjde det ett antal säsongen, men nu skulle jag få chans direkt på en europatitel. I final kunde vi inte möta en bättre motståndare, bra lottning nummer 3,5. Vi hade i kvartsfinal tur att Chelsea slog ut Bochum, det nya världslaget, i semifinal tur med att Inter slog ut Sampdoria, också ett mycket bra lag. Både Sampdoria och Inter gick dock rejält dåligt i årets Serie A och ett trendbrott skedde när Sampdoria inte vann och placerade sig först på en femta plats. Vann gjorde Fiorentina och Inter då? En 11:e plats. Finalmotståndarna hade en sista sak att kämpa om, CL-titeln. Men tyvärr för Inters del är det stor skillnad på en 11:e plats i Serie A och att utmana om ligatiteln i Premier League som mitt Swansea gjorde denna period. Finalen på Luzhniki i Moskva blev aldrig spännande. Även om spelet var jämnt och ingen av oss dominerade på något sätt, så visade sig effektiviteten i mina anfallare som satte alla tre chanser på mål i målet vara avgörande. Griffiths och Mutambikwa gjorde båda mål innan halvtid och sedan satte Griffiths dit det sista 3-0 målet på straff i 86:e minuten. Detta innebar alltså en Champions League titel för Swansea och ännu en till för mig som tränare. Receptet? Än en gång, lottningstur, matchflyt och bra prestationer.

OMGÅNG FI, NEUTR... Postad bild INTER 3 - 0
    Griffiths(2), Mutambikwa

Postad bild Eiron Griffiths
    Blev skytteligavinnare, med 11 mål.
    Postad bild Marco Verratti
    Blev assistligavinnare, med 9 assist.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Flour: 13 August 2012 - 18:48 PM

#265   tiebreak

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1333 Inlägg:
  • Yrke:Vaktmästare
  • Favoritlag:Losc Lille, Genoa

Postad 13 August 2012 - 18:55 PM

Grattis :)

#266   ogge3

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3979 Inlägg:
  • Yrke:Fritidspedagog
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 13 August 2012 - 20:35 PM

WEEHO! Grattis!
@OscarJosephson på Twitter

"tror city tar det, eller kanske chelsea - eller så blir det X" - Arg Gris

#267   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2467 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 13 August 2012 - 21:19 PM

Stort Grattis Flour, det där var du värd!

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#268   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 15 August 2012 - 19:52 PM

Postad bild

Postad bild

Borta på Lampardstadion blev det en jämn match i första mötet med Chelsea, i semifinalen av ligacupen. Första halvleken förblev ganska mållös och chansfattig, men däremot så skadade sig Sibeko, samt Chelseas Sylvester Babatunde sig. Andra halvleken bjöd på betydligt fler chanser och det var Chelsea som hade ett knappt övertag, men som så många gånger förr avgjorde Griffiths matchen till vår fördel.Returen på hemmaplan dominerade vi, men trots det tog Chelsea ledningen i 29:e minuten. Vår kvittering kom inte förrän i 57:e. Därefter dröjde det enda till 89:e innan Mutambikwa kunde sätta 2-1, men som snabbt på tilläggstid kvitterades till 2-2 av Chelsea. Trots resultatet var vi vidare till finalen med totala 3-2 där Liverpool väntade. På Wembley dominerade vi, med 7/13 avslut på mål, jämfört med Liverpools 3/9. Men några mål dök det aldrig upp under ordinarie tid - Först i första tilläggsminuten kom det, då Emerson med ett välplacerat skott räddade oss från en tröttsam förlängning mitt i Europaspelet och säkrade ligacupguldet åt oss.
    OMGÅNG SE, BORTA Postad bild CHELSEA 1 - 0
    Griffiths
    OMGÅNG SE, HEMMA Postad bild CHELSEA 2 - 2
    Griffiths, Mutambikwa
    OMGÅNG FI, NEUTR.. Postad bild LIVERPOOL 1 - 0
    Emerson

Postad bild Davor Radetic
    Blev skytteligavinnare, med 5 mål.
    Postad bild Christopher Monday
    Blev assistligavinnare, med 4 assist.

Postad bild

Colchester blev första motståndet och ett något reservbetonat lag fick ställa upp. Den unga anfallstalangen Paddy Grant tog tillfället i akt och mäktade med ett hat-trick, när vi avancerade vidare för att möta Port Vale likt förra säsongen. Också i år hade de ingen chans och denna gången blev det en betydligt större kross. Samma kross, nästintill, fick Reading stöta på och så också Newcastle som nu verkar ha blivit av med sina magiska spökkrafter i mötena mot oss. Det var först i semifinal det tog stopp och det var mot Chelsea. På Webley sökte de revansch för förlusten i ligacupen och trots att vi dominerade matchen så blev det förlust. Ännu en gång slutade första halvlek mållös. Men Chelseas stjärnanfallare Christian Bone tog ledningen redan i minut '48, samma Bone svarade sedan på vårt kvitteringsmål, i 83:e minuten, bara två minuter efter att Griffiths kvitterade. Förlusten var ett faktum och något dubbelt cupguld blev det inte.
    OMGÅNG 03, BORTA Postad bild COLCHESTER 3 - 0
    Grant(3)
    OMGÅNG 04, BORTA Postad bild PORT VALE 5 - 0
    Griffiths(4), Emerson
    OMGÅNG 05, HEMMA Postad bild READING 5 - 1
    Emerson(2), Griffiths, Mutambikwa, Rimmer
    OMGÅNG 06, BORTA Postad bild NEWCASTLE 4 - 1
    Hadziomerovic(2), Fleck, Mutambikwa
    OMGÅNG SE, NEUTR Postad bild CHELSEA 1 - 2
    Griffiths

Postad bild Alex Smith
    Blev skytteligavinnare, med 10 mål.
    Postad bild Florian Martins
    Blev assistligavinnare, med 6 assist.

Postad bild

Våren började mycket bra, med hela nio segrar i rad. På dessa matcher släppte endast Leger in 5 mål och höll också 5 stycken nollor. Nykomlingarna West Bromwich inledde sviten, med att få stryk med hela 7-0, därefter fortsatte det utav bara farten och vi klarade av att mäkta med bra resultat mot både Chelsea, Arsenal och Manchester City. Under den här perioden såg jag vad prestationerna gjorde i tabellen, vi tog oss allt närmare guldet, men fortfarande var jag inställd på att vi skulle få en tuff tid inom kort.
    OMGÅNG 20, HEMMA Postad bild WEST BROMWICH 7 - 0
    Griffiths(4), Lima, Fleck, Beda(sjm.)
    OMGÅNG 21, BORTA Postad bild CHELSEA 2 - 0
    Griffiths, Sibeko
    OMGÅNG 22, HEMMA Postad bild MAN. CITY 2 - 0
    Griffiths, Mutambikwa
    OMGÅNG 23, BORTA Postad bild ASTON VILLA 3 - 1
    Griffiths(2), Fleck
    OMGÅNG 24, HEMMA Postad bild BRISTOL CITY 4 - 0
    Griffiths, Fleck, Sibeko, Mutambikwa
    OMGÅNG 25, BORTA Postad bild STOKE 2 - 1
    Griffiths, Sibeko
    OMGÅNG 26, HEMMA Postad bild WATFORD 4 - 0
    Sibeko(2), Emerson, Silva
    OMGÅNG 27, BORTA Postad bild LEEDS 3 - 2
    Griffiths, Sibeko, Grant
    OMGÅNG 28, HEMMA Postad bild ARSENAL 3 - 1
    Sibeko(3)
Den tuffa tiden kom aldrig, även om jag efter förlusterna mot Fulham och Liverpool anade att vi nu skulle förlora förstaplatsen i tabellen. Men sedan kom en period med fyra raka nollor från Leger och ett fantastiskt anfallsspel. Griffiths tog saken i egna händer både mot Manchester United och West Ham, samtidigt som han mäktade med hela fem mål mot bottenträskgrävande Blackburn. Efter varje match insåg jag vad som höll på att hända, att vi var på väg mot ett guld i Premier League. Att detta skulle bli min sista säsong i Swansea. Med tre omgångar kvar säkrade vi guldet i Premier League, men för symbolikens skull visade Newcastle att de var starka nog att bryta vår segersvit, självklart Newcastle. Årets prestationer har varit fantastiska. Jag tror att spelschemat gjorde en hel del när det gällde att upprätthålla en god form, då vi aldrig riktig hade flera tuffa och hårda matcher i rad som oftast medför en negativ matchsvit.
    OMGÅNG 29, BORTA Postad bild LIVERPOOL 1 - 4
    Sibeko
    OMGÅNG 30, HEMMA Postad bild WOLVES 3 - 0
    Sibeko(2), Emerson
    OMGÅNG 31, BORTA Postad bild FULHAM 2 - 3
    Griffiths, Sibeko
    OMGÅNG 32, HEMMA Postad bild MAN. UNITED 3 - 0
    Griffiths(2), Emerson
    OMGÅNG 33, HEMMA Postad bild BLACKBURN 6 - 0
    Griffiths(5), Sibeko
    OMGÅNG 34, BORTA Postad bild BIRMINGHAM 3 - 0
    Sibeko, Lazic, Milutinovic(sjm.)
    OMGÅNG 35, BORTA Postad bild WEST HAM 3 - 0
    Griffiths(3)
    OMGÅNG 36, BORTA Postad bild NEWCASTLE 1 - 1
    Griffiths(2)
    OMGÅNG 37, HEMMA Postad bild TOTTENHAM 1 - 0
    Griffiths
    OMGÅNG 38, BORTA Postad bild EVERTON 2 - 0
    Fleck, Griffiths
Att få se oss överst i Premier League med tio poängs marginal ner till Arsenal generar blandade känslor, men självklart mest glädje. Jag visste att jag i år hade ett lag som absolut kunde utmana om det, då försvaret var ganska ihopspelt och så också anfallet, där Sibeko också kom in snabbt i laget. Det som gav oss guldet var helt klart anfallets form, men också försvarets. Seslija och Lazic spelades flera gånger som mittbackar, då det visade sig funka bra med två Serbiska mittbackar. Silva och Hyslop fick allt mindre speltid med tiden. På det defensiva mittfältet körde jag, till skillnad mot förra året, offensiva spelare. Detta genererade i mängder med fler passningar som öppnade upp för målchanser. Det visar framförallt Limas fina assistligatitel på. Överraskningen i tabellen är Tottenham, även om de föll lite mot slutet och precis klarade av Europaplats då Chelsea vann FA-cupen och jag Ligacupen. Men självklart också intressant att Leeds "utan problem" klarade sig kvar som nykomlingar, medan Everton och West Bromwich inte direkt var i närheten. Cardiff, Sunderland och Norwich kommer upp till nästa säsong. Därmed förstår ni de tråkiga känslorna som också finns i kroppen nu - då jag missar de stora Premier League derbyna mot Cardiff. Men som så många gånger förr är det reglerna som är uppsatta som ska följas - En ligatitel och en europatitel med varje Division 2 klubb jag utvecklar.
    Postad bild SWANSEA • 29-5-4, +68, 92 Poäng
    Postad bild ARSENAL • 25-7-6, +41, 82 Poäng
    Postad bild MAN. UNITED • 25-5-8, +39, 80 Poäng
    Postad bild MAN. CITY • 22-9-7, +36, 75 Poäng

Postad bild WEST HAM • 21-8-9, +32, 71 Poäng
    Postad bild CHELSEA • 22-5-11, +30, 71 Poäng

Postad bild TOTTENHAM • 21-6-11, +29, 69 Poäng
    Postad bild LIVERPOOL • 19-11-8, +33, 68 Poäng
    Postad bild WOLVES • 12-15-11, +3, 51 Poäng
    Postad bild FULHAM • 14-5-19, -14, 47 Poäng
    Postad bild BIRMINGHAM • 12-11-15, -14, 47 Poäng
    Postad bild STOKE • 12-10-16, -3, 46 Poäng
    Postad bild LEEDS • 11-10-17, -19, 43 Poäng
    Postad bild NEWCASTLE • 9-14-15, -9, 41 Poäng
    Postad bild WATFORD • 10-10-18, -22, 40 Poäng
    Postad bild ASTON VILLA • 8-11-19, -22, 35 Poäng
    Postad bild BRISTOL CITY • 9-8-21, -32, 35 Poäng

Postad bild WEST BROMWICH • 4-10-24, -53, 22 Poäng
    Postad bild BLACKBURN • 5-7-26, -60, 22 Poäng
    Postad bild EVERTON • 3-7-28, -63, 16 Poäng

Blev skytteligavinnare, med 41 mål.
    Postad bild Adelino Lima
    Blev assistligavinnare, med 17 assist.

Blev intern skytteligavinnare, med 65 mål.
    Postad bild Adelino Lima
    Blev intern assistligavinnare, med 26 assist.

Postad bild Ekonomisk Vinst
    Swansea har efter säsongen gått i vinst, med 195.115.208 sek.
    Postad bild Ekonomiskt Saldo
    Swansea har efter säsongen ett saldo på 639.151.416 sek.

Postad bild

#269   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 15 August 2012 - 21:42 PM

Postad bild

Postad bild

Jag kan inte säga att jag lämnar Swansea utan att ha förbättrat situationen i klubben, även om förbättringen inte är riktigt lika så kraftig som den blev i Bochum. Men då ska vi också komma ihåg att det just nu i detta nu sker en förbättring både på ungdomsanläggningen och på träningsanläggningen. I Bochum byggdes en ny arena, med Swansea har det endast skett utbyggnader. Men jag hoppas nu att klubbens förbättrade rykte, värde och saldo kommer hjälpa till den nya tränaren som tar över att få klubben att fortsätta växa. Jag tror inte att Swansea kommer bli en ny världsklubb som Bochum blivit, men förhoppningsvis ändå utmana om Champions League och i alla fall Europa League platserna i Premier League under flera säsonger framöver. Det finns dock lite låneskulder att betala efter alla de lån som skjutits in i klubben från gamla ordföranden Huw Jenkins. Men jag önskar självklart all lycka till Swansea och framtida tränare, men nu vandrar jag vidare. Mot en rejäl utmaning i någon av de mindre ligorna som är laddade, eller till Spanien eller Italien?

EDIT: Strax innan jag meddelade min avgång, så meddelade också styrelsen mig följande nyheter. Planer på att bygga ut arenan med 14.385 sittplatser för 250.000.000 kronor, som beräknas färdig om fem månader. Under sex kommande månader planerar också en ännu bättre förbättring av tränings och ungdomsanläggning, för 117.000.000 miljoner kronor. När jag hör detta så blir jag självklart ännu mera berörd över att jag nu lämnar. Men den nygamla styrelsen visar verkligen de vill fortsätta satsa och det glädjer mig. Förhoppningsvis får vi se Swansea i Champions League spel många säsonger framöver.

Postad bild Ökat Klubbvärde
    Swansea värderas nu till 1.260.000.000 kronor. En ökning med 1.216.000.000 kronor.
    Postad bild Ökat Ekonomisaldo
    Swanseas saldo är nu 639.151.416 kronor. En ökning med 693.184.727 kronor.
    Postad bild Utbyggd Arena
    The Liberty Stadium tar nu 28.770 åskådare. En ökning med 8.250 sittplatser.
    Postad bild Förbättrade Anläggningar
    Swansea har nu en bra träningsanläggning & bra ungdomsanläggning.
    En förbättring från en hyfsad träningsanläggning & en tillräcklig ungdomsanläggning.
    Postad bild Förbättrad verksamhet
    Swansea har nu en bra juniororganisation & ungdomsrekrytering över genomsnittet.
    En förbättring från en tillräcklig juniororganisation & hyfsad ungdomsrekrytering.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Flour: 15 August 2012 - 21:54 PM

#270   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 17 August 2012 - 14:57 PM

Postad bild

Postad bild

Ovan ord var vad jag yttrade högt för mig själv strax efter att jag skrivit på för Sportul Studentesc Bukarest. Jag kunde inte bli gladare över att jobbet var ledigt just i Sportul och att jag fick det. Sportul är runt om i Europa mest kända för sin vilja att lyfta fram ungdomar till elitfotbollen. Decenniet fram till 2012 var de nämligen den klubb i Europa som släppte fram mest ungdomar till elitfotbollen, efter Holländska Ajax. Klubben är också känd som en av Rumäniens äldsta och fortfarande aktiva klubbar. Sportul grundades 1916 av ett gäng studenter och professorer, däribland den världsberömda matematikern Traian Lalescu som var klubbens president. Sportul spelar i svart och vitt, vilket är de traditionella färgerna för ett studentlag.

Sportuls största framgång är andraplatsen i högstaligan säsongen 1985/1986. På åttiotalet var klubben som störst och tog också två tredjeplaceringar i högstaligan. 1987 så kom den största Europeiska framgången, då Sportul nådde till tredje rundan av UEFA Cup. Från säsongen 2016/2017 har nu Sportul spelat i andradivisionen och ännu väntar de på att åter få se framgångar fylla prisskåpet. Något som jag nu tänker se till ska ske.

Vad som lockade mig mest med Sportul var just dess historik som en av Rumäniens äldsta klubbar, samt också noteringen om en av Europas största klubbar när det gäller att släppa fram ungdomar. Planen är också att visa vilken klubb som är bäst i Bukarest, då både Steaua Bukarest, Rapid Bukarest och Dynamo Bukarest är bittra rivaler, vars klubbar alla grundades efter Sportul Bukarest. Nu är det dags att ta tillbaka tronen och visa att gammal är äldst, störst, bäst och vackrast - Detta ska ske endast med spelare från de egna leden. Nu ska Sportul bli världsberömt på många plan och vinna en Europa och ligatitel med spelare endast från de egna leden. Jag tänker upprätthålla den tradition de har, men framförallt väljer jag att endast satsa på egna spelare för att visa alla tvivlare runt om i världen att det verkligen är jag som är utvecklingens mästare!

Postad bild Mediatipset
    Sportul slutade 9:a förra säsongen. I år förväntas en 7:e plats i Division 2, grupp 1.
    Postad bild Värdering
    Sportul värderas just nu till 8.750.000 kronor.
    Postad bild Ekonomiskt Saldo
    Sportul ligger just nu minus, med 7.257.196 kronor. Samt en låneskuld på 32.000.000 kronor.
    Postad bild Arena
    Sportul spelar på Regie, som tar 12.000 sittande åskådare.
    Postad bild Anläggningar
    Sportul har en tillräcklig tränings och ungdomsanläggning.
    Postad bild Ungdomsverksamhet
    Sportul har en bra juniororganisation och en ungdomsrekrytering över genomsnittet.

Postad bild

#271   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 17 August 2012 - 15:11 PM

Grymt jobbat med Swansea och lycka till i Rumänien!

#272   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2467 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 17 August 2012 - 15:37 PM

Intressant med ett lag ifrån Rumänien, lycka till!

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#273   Lindfors

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1139 Inlägg:
  • Favoritlag:Atletico de Madrid

Postad 17 August 2012 - 19:52 PM

Var lite orolig att det skulle bli ett ointressant lagval efter succén i Swansea men ack så fel jag hade! Ser fram emot att följa din utveckling av Sportul :)

#274   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 17 August 2012 - 21:29 PM

Postad bild

Postad bild

Endast åldersherrar fick lämna A-laget inför den kommande säsongen. Nästan bara i alla fall, den 22-åriga Bolima fick inte heller förlängt kontrakt, då jag hellre satsar på de andra anfallarna i klubben. De äldre killarna fick lämna då jag inte hade en aning om vilka utav dem som skulle presterat under min ledning. Jag satsar hellre på de yngre som finns i klubben för närvarande. Yttrarna fick dock lämna då taktiken inte behandlar yttrar - då samma taktik som jag körde med Swansea väntar.

< 2024/2025 SOMMARFÖNSTRET, UT, 0 SEK
    Postad bild HY: Robert Buduroi ÅLDER: 30 GICK TILL: Mezökövesdi, 0 sek
    Postad bild HY: Gabriel Enachi ÅLDER: 34 GICK TILL: Urban Titu, 0 sek
    Postad bild BC: Cosmin Toseschi ÅLDER: 30 GICK TILL: Fri Transfer (Nu i CSMS laşi)
    Postad bild BC: Mihai Vajda ÅLDER: 30 GICK TILL: Fri Transfer (Nu i Astra)
    Postad bild GK: Cătălin Straton ÅLDER: 34 GICK TILL: Fri Transfer (Nu i Petrolul)
    Postad bild AC: Gérard Bolima ÅLDER: 22 GICK TILL: Fri Transfer (Nu i CS Afumaţi)

Kommande säsonger kommer inga nyförvärv att göras, då jag som sagt ska satsa på egna produkter under denna utveckling. Så under de kommande säsongerna kommer de icke-egna produkterna att fasas ut från klubben. Därmed tänkte jag i denna uppdatering inför varje säsong prata lite om förutsättningarna inför säsongen. Nedan ser ni hur tabellen skulle sluta om man följde mediatipset. Förra säsongen var det dock otroligt jämnt mellan alla lag förutom de tre i botten. Endast nio poäng skiljde vinnarna åt mot Sportul, som då slutade 9:a. Ner till 10:e platsen var det 20 poäng för Sportul. Så jag anser att egentligen vad som helst kan hända när det gäller vilka lag som når uppflyttning från denna Division 2 grupp. Efter 22 matcher delas ligan i två, en mästerskapsserie och en nedflyttningsseri, därefter spelas ytterligare tio matcher för att avgöra vilka klubbar som går upp respektive ner. Styrelsen har satt kravet "Övre halvan", det ska jag försöka fullfölja till varje pris - Och som sagt, klarar vi övre halvan kan vi lika gärna klara uppflyttning tror jag.

Postad bild ASTRA • Placerade sig förra säsongen 3:a
    Postad bild CSMS LAŞI • Nykomlingar!

Postad bild FC BRAŞOV • Placerade sig förra säsongen 4:a
    Postad bild FARUL • Placerade sig förra säsongen 7:a
    Postad bild PETROLUL • Placerade sig förra säsongen 6:a
    Postad bild CEAHLĂUL • Placerade sig förra säsongen 5:a
    Postad bild SPORTUL • Placerade sig förra säsongen 9:a
    Postad bild CF BRĂILA • Placerade sig förra säsongen 8:a
    Postad bild ASTRA GIURGIU • Nykomlingar!

Postad bild CHIAJNA • Nykomlingar!
    Postad bild CS AFUMAŢI • Nykomlingar!
    Postad bild CS BUFTEA • Nykomlingar!

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Flour: 17 August 2012 - 23:43 PM

#275   db

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 854 Inlägg:
  • Favoritlag:Newcastle

Postad 17 August 2012 - 23:07 PM

Roligt lagval! Lycka till i Rumänien.

Designen är för övrigt bättre nu än förut, även om jag inte är jätteförtjust i utseendet på tabellen.

#276   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 18 August 2012 - 00:57 AM

Postad bild

Postad bild

• 2024/2025 MÅLVAKTER

★★★★★ Postad bild Djafarou Soulé ÅLDER: 25 I SPORTUL: 4 Säsonger, 101(0) Matcher, 106 Insläppta & 35 Nollor (Ej EP)
    ★★★★★ Postad bild George Şerban ÅLDER: 30 I SPORTUL: 3 Säsonger, 6(2) Matcher, 9 Insläppta & 4 Nollor (EJ EP)
Precis som i Swansea får kanske målvakten ses som lagets största stjärna. Leger vann guldhandsken året vi vann Premier League, kanske Soulé kan föra Sportul till uppflyttning nu. Han rankas som en av Division 2's bästa målvakter och det är jag nöjd över. Bakom finns Şerban som är en helt okej andramålvakt. Det återstår att se vem som presterar bäst utav dem.

• 2024/2025 YTTERBACKAR

★★★★ Postad bild Valentin State ÅLDER: 22 I SPORTUL: 7 Säsonger, 68(8) Matcher, 1 Mål & 0 Assist
    ★★★★★ Postad bild Lucian Filip ÅLDER: 33 I SPORTUL: 2 Säsonger, 47(5) Matcher, 2 Mål & 9 Assist (Ej EP)
    ★★★★★ Postad bild Costin Niţă ÅLDER: 25 I SPORTUL: 3 Säsonger, 53(0) Matcher, 2 Mål & 11 Assist. (Ej EP)
    ★★★★ Postad bild Tamás Gergulás ÅLDER: 17 I SPORTUL: 2 Säsonger, 3(1) Matcher, 0 Mål & 0 Assist.
Egentligen endast State som känns väldigt bra. Då skulle jag egentligen vilja använda han som en mittback. Men det är tunt på ytterbackar, vilket gör att State och så också unga och kanske för oerfarna Gergulás får spela här. Även om erfarna Filip och Niţă nog båda går före Gergulás.

• 2024/2025 MITTBACKAR

★★★★ Postad bild Florin Chirvăsuţă ÅLDER: 18 I SPORTUL: 3 Säsonger, 15(11) Matcher, 2 Mål & 1 Assist
    ★★★★★ Postad bild Alexandru Raţ ÅLDER: 25 I SPORTUL: 1 Säsong, 31(0) Matcher, 3 Mål & 1 Assist (Ej EP)
    ★★★★★ Postad bild Petre Culina ÅLDER: 17 I SPORTUL: 2 Säsonger, 9(7) Matcher, 2 Mål & 1 Assist
    ★★★★★ Postad bild Dumitru Medrea ÅLDER: 23 I SPORTUL: 1 Säsong, 3(3) Matcher, 0 Mål & 0 Assist (Ej EP)
    ★★★★ Postad bild Midodrag Cărăgin ÅLDER: 17 I SPORTUL: 2 Säsonger, 1(1) Matcher, 0 Mål & 0 Assist
De egna produkterna här bedöms ha stor potential och därför kommer de också att få en hel del speltid. Chirvăsuţă är utan tvekan den just nu bästa och mest lovande mittbacken, men både Culina och Cărăgin spås också ha en ganska hög potential i sig. Í startelvan då? Det är svårt att avgöra, men Chirvăsuţă när han är frisk och hel. Brevid han kommer jag nog rotera runt en del. Denna lagdel får helt enkelt alla chansen att visa vem som är bäst.

• 2024/2025 MITTFÄLTARE

★★★★ Postad bild Luka Ribakov ÅLDER: 24 I SPORTUL: 3 Säsonger, 67(0) Matcher, 10 Mål & 8 Assist (Ej EP)
    ★★★★ Postad bild Alexandru Răuţă ÅLDER: 32 I SPORTUL: 1 Säsong, 27(0) Matcher, 2 Mål & 6 Assist (Ej EP)
    ★★★★★ Postad bild Ioan Anghelinei ÅLDER: 18 I SPORTUL: 3 Säsonger, 5(3) Matcher, 0 Mål & 1 Assist
    ★★★★★ Postad bild Narcis Mirică ÅLDER: 18 I SPORTUL: 3 Säsonger, 2(3) Matcher, 1 Mål & 0 Assist
    ★★★★★ Postad bild Marian Voicu ÅLDER: 27 I SPORTUL: 1 Säsong, 5(8) Matcher, 0 Mål & 2 Assist (Ej EP)
    ★★★★★ Postad bild Marian Chiorean ÅLDER: 18 I SPORTUL: 3 Säsonger, 8(1) Matcher, 1 Mål & 1 Assist
    ★★★★★ Postad bild Victor Ghiţă ÅLDER: 26 I SPORTUL: 1 Säsong, 0(0) Matcher, 0 Mål & 0 Assist (Ej EP)
    ★★★★★ Postad bild Vlad Bordeanu ÅLDER: 20 I SPORTUL: 5 Säsonger, 12(2) Matcher, 1 Mål & 1 Assist
Ett helt okej mittfält, som jag är relativt nöjd över. Också här spås de egna produkterna en bra framtid, speciellt Anghelinei och Mirică. Här kan det dock bli svårt att spela på det unga blodet, då Ribakov och Răuţă är två spelare som på förhand känns ganska givna i startelvan sålänge som de presterar. Men så mycket rotation som möjligt ska jag försöka hinna med att göra på mittfältet, främst då på det defensiva mittfältet.

• 2024/2025 ANFALLARE

★★★★★ Postad bild Aliaksandr Hleb ÅLDER: 23 I SPORTUL: 2 Säsonger, 31(0) Matcher, 12 Mål & 2 Assist (Ej EP)
    ★★★★ Postad bild Zlatko Vaştag ÅLDER: 25 I SPORTUL: 10 Säsonger, 87(35) Matcher, 22 Mål & 12 Assist
    ★★★★★ Postad bild Corneliu Vulpe ÅLDER: 26 I SPORTUL: 1 Säsong, 5(5) Matcher, 3 Mål & 1 Assist (Ej EP)
    ★★★★★ Postad bild Bogdan Rusu ÅLDER: 19 I SPORTUL: 4 Säsonger, 8(5) Matcher, 3 Mål & 1 Assist
    ★★★★★ Postad bild Mircea Loghin ÅLDER: 19 I SPORTUL: 4 Säsonger, 2(6) Matcher, 0 Mål & 1 Assist
    ★★★★★ Postad bild Petre Coman ÅLDER: 16 I SPORTUL: 1 Säsong, 1(0) Matcher, 0 Mål & 0 Assist
Hleb är utan tvekan lagets stora stjärna tillsammans med målvakten. Jag tror att Hleb kommer passa perfekt in i taktiken och det mesta lutar åt att han kommer göra en bra säsong på topp sålänge som han får vara frisk. Med fem stjärnor i betyg blir han en av Division 2's bästa anfallare och han bör kunna utmana alla målvakter och försvar i ligan. Brevid sig kommer han att ha den egna produkten Vaştag som stannat länge i Sportul nu. Också han är en mycket bra anfallare på den här nivån. Bland de yngre spås Coman och Rusu en bra framtid och någon av dessa herrar kommer att få ta den tredje platsen i anfallet. Loghin och Vulpe ligger därmed ett steg längre bak och kommer att agera avbytare. Med det sagt tror jag på anfallet och jag tror på kommande säsong.

Postad bild

#277   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 18 August 2012 - 17:47 PM

Postad bild

Postad bild

Vi hoppade in i den Rumänska Cupen i fjärde omgången och första motståndare blev ett Division 3 gäng, precis som det blev i omgången därpå. Det var nämligen så att vi utan problem klarade av att dominera matchen och avancera vidare till omgång fem. Men där bjöd Hundedoara på ett betydligt tuffare motstånd. De tog nämligen ledningen i 21:a minuten, med sitt enda skott på mål i matchen. För därefter vände matchbilden och vi började ta över mer och mer. Kvitteringen kom via sextonåriga Coman precis i starten på andra halvlek, medan ledningsmålet kom först i 71:a minuten. Därefter kunde Bogdan Rusu snygga till siffrorna lite extra när han på tilläggstiden satte 3-1. I nästa omgång var det dags för första Division 1 besöket på Regie. Ännu en gång hamnade vi i underläge, i 28:e minuten. Men lyckades kvittera till 1-1 via Hleb i 39:e minuten. Hoppet om att gå ut till halvtid med ett oavgjort resultat infann sig. Men i fjärde tilläggsminuten av första halvleken orsakade vi en straff som de satte i mål. Därefter tog de över matchen totalt och vi förlorade sedan stort. Mitt första cupäventyr var över för den här gången.
    OMGÅNG 04, NEUTR. Postad bild SC BĂCAU 5 - 0
    Hleb(3), Rusu(2)
    OMGÅNG 05, NEUTR. Postad bild HUNEDOARA 3 - 1
    Coman, Anghelinei, Rusu
    OMGÅNG 06, HEMMA Postad bild TIMIŞOARA 1 - 4
    Hleb

Postad bild Mircea Deac
    Är just nu skytteligaledare, med 7 mål.
    Postad bild Marius Albu
    Är just nu assistligaledare, med 4 assist.

Postad bild

Första säsongen i Sportul började magnifikt, med tre raka segrar. Varav den första blev en riktig urladdning mot Buftea som verkligen inte håller klass nog för att spela i Division 2. Hela 8-0 blev det och Hleb fick hålla lekstuga. Att Hleb fick göra så många mål var bra för hans form, för den höll i sig väl mot Ceahlăul och Chiajna, där han gjorde två mål i vardera match. När sedan Hlebåkte iväg på landslagsuppdrag märktes hans frånvaro och Brăila kunde ge mig min första förlust med Sportul. När Hleb sedan var tillbaka gjorde han mål direkt, då han bidrog i segern mot Astra.
    OMGÅNG 01, HEMMA Postad bild BUFTEA 8 - 0
    Hleb(6), Vaştag(2)
    OMGÅNG 02, BORTA Postad bild CEAHLĂUL 2 - 1
    Hleb(2)
    OMGÅNG 03, HEMMA Postad bild CHIAJNA 3 - 0
    Hleb(2), Vaştag
    OMGÅNG 04, BORTA Postad bild BRĂILA 0 - 2
    -
    OMGÅNG 05, HEMMA Postad bild ASTRA 2 - 1
    Hleb, Anghelinei
Den inledning som var så bra såg ut att vändas till en negativ kurva när vi inledde med att spela 0-0 mot Farul, följt utav 3-3 mot Laşi och en uddamålsförlust mot Braşov. Faktum var att Hleb nästan på egen hand vände ett 0-2 underläge mot Laşi, men de kunde kvittera till 3-3 i 71:a minuten och några fler mål kom aldrig. Förlusten mot Braşov var sur. Matchen innehöll sju gula kort och tre skador totalt. Redan i första minuten hamnade vi i underläge, men det dröjde ända till andra halvlek innan Hleb kvitterade upp det. Det såg ut att gå mot ännu en oavgjord match, istället kom förlusten när Braşov gjorde sitt sista mål i slutminuterna. Avslutningen blev däremot bättre och vi tog ytterligare 7 poäng av 9 möjliga när vi besegrade Afumaţi och Petrolul - Detta utan mål från Hleb. Ett styrkebesked att vi klarar av att vinna matcher utan att Hleb gör målen.
    OMGÅNG 06, BORTA Postad bild FARUL 0 - 0
    -
    OMGÅNG 07, HEMMA Postad bild LAŞI 3 - 3
    Hleb(3)
    OMGÅNG 08, BORTA Postad bild BRAŞOV 1 - 2
    Hleb
    OMGÅNG 09, BORTA Postad bild AFUMAŢI 1 - 0
    Rusu
    OMGÅNG 10, HEMMA Postad bild ASTRA GIURGIU 0 - 0
    -
    OMGÅNG 11, BORTA Postad bild PETROLUL 2 - 1
    Bordeanu, Dragomir
Elva omgångar har passerat, vilket innebär att vi är halvvägs till det att ligan delas upp i en mästerskapsserie respektive nedflyttningsserie. Som det ser ut just nu är vi med bra i kampen om att få spela i mästerskapsserien. Men precis som jag varnade för så är också ligan fruktansvärt jämn och allt kan egentligen hända. Ja, allt förutom att Buftea klarar sig kvar. Jag är inte den som dömer ut lag på förhand men Buftea är verkligen urusla, det kan vi inte minst se på deras målskillnad som är långt långt mycket sämre än övriga lags. Farul leder just nu serien, men som sagt, allting kan hända.
    Postad bild FARUL • 6-4-1, +10, 22 Poäng
    Postad bild SPORTUL • 6-3-2, +12, 21 Poäng

Postad bild LAŞI • 5-4-2, +6, 19 Poäng
    Postad bild ASTRA • 6-1-4, +5, 19 Poäng
    Postad bild CEAHLĂUL • 6-1-4, +4, 19 Poäng
    Postad bild PETROLUL • 5-1-5, -4, 16 Poäng
    Postad bild CHIAJNA • 4-3-4, +2, 15 Poäng
    Postad bild BRĂILA • 4-2-5, ±0, 14 Poäng
    Postad bild ASTRA GIURGIU • 3-4-4, +1, 13 Poäng

Postad bild AFUMAŢI • 4-1-6, ±0, 13 Poäng
    Postad bild BRAŞOV • 3-4-4, ±0, 13 Poäng
    Postad bild BUFTEA • 0-0-11, -36, 0 Poäng

Postad bild Aliaksandr Hleb
    Är just nu skytteligaledare, med 15 mål.
    Postad bild Zavisa Ilic
    Är just nu assistligaledare, med 7 assist.

Är just nu intern skytteligaledare, med 19 mål.
    Postad bild Bogdan Rusu
    Är just nu intern assistligaledare, med 5 assist.

Postad bild

#278   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 18 August 2012 - 22:02 PM

Postad bild

Postad bild

Andra halvan inleddes ännu en gång med en säker seger mot det urusla spelargänget Buftea, därefter följde en nästan lika säker seger mot Ceahlăul i omgången därpå. Hleb var fortsatt en het målskytt och stod för ännu ett hat-trick. Vi reste sedan och gästade Chiajna, även då nätade Hleb, men skadades också i matchen och beräknades bli borta i 3-5 veckor för ett uttänjt knäligament. Matchen mot Chiajna förlorades med 1-3. I efterföljande match inledde Rusu något utav vad som skulle bli hans toppform när han gjorde ett utav målen. Matchen mot Brăila var för övrigt ganska så sjuk. Kanada gav gästerna ledningen redan i 2:a minuten, därefter skedde inte något mer mål förrän vi kvitterade i 77:e minuten via Chirvăsuţă på hörna. Jag beredde mig på att matchen skulle sluta 1-1 och att jag skulle vara nöjd med 1p efter att Anghelinei visades ut i 36:e minuten. Men i 3:e tilläggsminuten tar Rusu ledningen, men något segermål blev det inte, för i matchens allra sista spark kvittera Brăila på nytt. Tillslut var jag då nöjd över en poäng trots allt. Borta mot Astra togs sedan en komfortabel 4-0 seger när Antal från U19 laget imponerade stort med två mål, så också Bordeanu.
    OMGÅNG 12, BORTA Postad bild BUFTEA 4 - 1
    Loghin, Vulpe, Dragomir, Stan(sjm.)
    OMGÅNG 13, HEMMA Postad bild CEAHLĂUL 4 - 2
    Hleb(3), Voicu
    OMGÅNG 14, BORTA Postad bild CHIAJNA 1 - 3
    Hleb
    OMGÅNG 15, HEMMA Postad bild BRĂILA 2 - 2
    Rusu, Chirvăsuţă
    OMGÅNG 16, BORTA Postad bild ASTRA 4 - 0
    Bordeanu(2), Antal(2)
Det såg helt klart bra ut och vi höll ungefär samma form som första halvan av serien. Därmed kände jag mig relativt säker på att vi skulle klara av att bli spelklara för mästerskapsserien, det vill säga övre halvan. I de kommande sex matcherna visade Rusu vilken lovande ung spelare han är. Han stod för alla fyra mål när Farul besegrades enkelt, två av målen när Laşi fick se sig besegrade på bortaplan och också två av målen i hemmakrossen mot Braşov. Formen var fantastisk och gav oss flera trepoängare att addera in i tabellen. När formen sedan fortsatte för Rusu så kändes det fantastiskt. Han var den perfekta ersättaren för skadade Hleb. Han kvitterade i slutminuterna och säkrade en poäng mot Afumaţi, stod för det avgörande målet mot Astra Giurgiu och avslutade fint med ett hat-trick i hemmamötet mot Petrolul. Med trepoängarna som kom in tog vi oss upp i ledning i tabellen och det känns som vi inför mästerskapsserien bör klarar av att hålla vid en uppflyttningsplats.
    OMGÅNG 17, HEMMA Postad bild FARUL 4 - 1
    Rusu(4)
    OMGÅNG 18, BORTA Postad bild LAŞI 3 - 1
    Rusu(2), Loghin
    OMGÅNG 19, HEMMA Postad bild BRAŞOV 6 - 2
    Rusu(2), Vuple(2), Ribakov, Vaştag
    OMGÅNG 20, BORTA Postad bild ASTRA GIURGIU 2 - 1
    Rusu, Vaştag
    OMGÅNG 21, HEMMA Postad bild AFUMAŢI 1 - 1
    Rusu
    OMGÅNG 22, HEMMA Postad bild PETROLUL 4 - 2
    Rusu(3), Bordeanu
Om 98 dagar startar mästerskapsserien, respektive nedflyttningsserien. Det är då vi går in i kampen om uppflyttningsplaceringarna med övriga topp 6 lag i ligan. Tittar vi till hur resultatet har spelats mot dessa lag så känns det överlag som vi borde klara av att kunna nå uppflyttning. Men det är först om 98 dagar och då kan situationen se helt annorlunda ut. Övriga konkurrenter kan ha värvat exakt den spelaren de behöver under vinterfönstret, medan jag själv utefter reglerna inte värvar någonting alls. Men jag hoppas att Rusus form kan hålla i sig dessa 98 dagar, likaså att Hleb kommer tillbaka från sin skada starkare än någonsin. Så får vi försöka att med träningsmatcher hålla igång formen. Överlag så är det väldigt spännande vilka lag som kommer att få göra Buftea sällskap neråt i divisionerna.
    Postad bild SPORTUL • 14-5-3, +31, 47 Poäng
    Postad bild FARUL • 13-5-4, +12, 44 Poäng

Postad bild CEAHLĂUL • 11-3-8, +8, 36 Poäng
    Postad bild BRĂILA • 10-5-7, +13, 35 Poäng
    Postad bild PETROLUL • 10-4-8, -3, 34 Poäng
    Postad bild LAŞI • 10-4-8, +1, 34 Poäng
    Postad bild ASTRA • 9-3-10, -9, 30 Poäng
    Postad bild CHIAJNA • 7-7-8, +3, 28 Poäng
    Postad bild BRAŞOV • 7-7-8, ±0, 28 Poäng

Postad bild ASTRA GIURGIU • 7-7-8, +5, 28 Poäng
    Postad bild AFUMAŢI • 7-4-11, +2, 25 Poäng
    Postad bild BUFTEA • 0-0-22, -63, 0 Poäng

Är just nu skytteligaledare, med 19 mål.
    Postad bild Zavisa Ilic
    Är just nu assistligaledare, med 10 assist.

Är just nu intern skytteligaledare, med 23 mål.
    Postad bild Bogdan Rusu
    Postad bild Zlatko Vaştag
    Postad bild Vlad Bordeanu
    Är just nu intern assistligaledare, med 7 assist.

Postad bild

#279   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 18 August 2012 - 22:09 PM

En liten detalj. Hoppas han stannar. Alltid roligt med Svenska styrelser.

Postad bild
Postad bild

Edit:

En annan detalj... 485(!!!) miljoner i transferbudget för en Rumänsk division 2 klubb! Fatta vad det skulle kunna göra.

Postad bild

Edit2: Slutfört. Ska bli spännande att se! Aldrig varit med om affärsmän i så låga klubbar förut. Där nyheten också säger "Inga problem att bli en stormakt inom internationell fotboll".

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Flour: 18 August 2012 - 22:53 PM

#280   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 19 August 2012 - 17:29 PM

Postad bild

Postad bild

Inga konstigheter direkt. Det var endast yttern Nicolau som fick lämna, på grund utav att jag som tidigare sagt inte använder mig utav yttrar. Nicolau blev aldrig såld under sommarfönstret, så därför blev det i detta fönster istället. Lite förvånad över att inte någon försökte rycka i mina nyckelspelare som presterat så bra under säsongen.

< 2024/2025 VINTERFÖNSTRET, UT, 0 SEK
    Postad bild HY: Lucian Nicolau ÅLDER: 30 GICK TILL: Mezökövesdi, 0 sek

Nu ska vi inte ha för stora förhoppningar på att dessa ungdomar i framtiden kommer leda laget framåt i Division 1. Då potentialen är uträknad efter Division 2-klass och de spelarna som idag finns i laget. Men jag ser absolut hellre att jag får så här många ungdomar med hög potential, istället för flera ungdomar med låg sådan. Stoica kommer att skolas om till en central mittfältare. Annars så hoppas jag att de med högst potential kan utvecklas på sina grundpositioner.Speciellt Popovici, då det känns som ytterbackar är en bristvara i truppen för tillfället.

> 2024/2025 KONTRAKTERADE UNGDOMAR
    Postad bild MC: Alin Vătavu ÅLDER: 16 POTENTIAL: ★★★★★
    Postad bild MH: Iulian Stoica ÅLDER: 16 POTENTIAL: ★★★★★
    Postad bild AC: Marian Măuţă ÅLDER: 15 POTENTIAL: ★★★★
    Postad bild AC: Octavian Paşca ÅLDER: 16 POTENTIAL: ★★★★
    Postad bild BH: Ion Popovici ÅLDER: 15 POTENTIAL: ★★★★
    Postad bild AC: Florin Mărculescu ÅLDER: 15 POTENTIAL: ★★★★★
    Postad bild BC: Ion Damian ÅLDER: 15 POTENTIAL: ★★★★★
    Postad bild GK: Dumitru Simon ÅLDER: 16 POTENTIAL: ★★★★

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar