Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM12-SR] Utvecklingens Mästare 2 - Sportul Studentesc Bukarest (2025/2026)

284 svar till detta ämne

#41   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 26 December 2011 - 00:59 AM

Postad bild

I kvartsfinalen som väntade så väntade också Dortmund, de gulsvarta i Tyskland. Tufft motstånd skapar oftast tuffa matcher och så även i detta fallet. Men vi hängde med bra och vi stod emot. Men våra mål kom alltid i underläge - Två gånger fick vi kvittera och efter fulltid så stod det 2-2. Men vad hade hänt i 90:e minuten på tilläggstid? Jo, Vogt hade dragit på sig en idiotisk utvisning som gav Dortmund en mycket bra chans att ta ledningen under förlängningen. Jag är väldigt säker på att de redan i omklädningsrummet kom överrens om hur de skulle göra målet samt försvara sitt resultat, vilket de också lyckades med. Kvartsfinal även i år alltså.
    TYSKA CUPEN • Utslagna i Kvartsfinal, Dortmund (M & S.T)

Andra halvan på säsongen började som nere i helvetet. Jag hade tagit tillfället i akt att testa på en mer offensiv formation för att försäkra säkra mig från bottenstriden men det sket sig ganska rejält. På fem matcher tog vi bara en poäng men trots det körde jag vidare i hopp om att det endast var taktiken som inte var inkörd. Så kom då två segrar mot Köln och Werder Bremen och jag kände att kanske det vände nu. Men vad hände då? 12 mål släppte vi in mot Bayern München, och förlorade alltså med hela 12-0! Den största förlust jag åkt på någonsin i hela min FM-karriär. Luthe som inte presterat bra tidigare heller petades för att få sig en tankeställare. Unga Saed fick sin chans och gjorde det bra mot Nürnberg och Hannover, då vi vann. Så fick Luthe chansen igen mot Mönchengladbach, men stod för två misstag som blev till två mål och vi fick oavgjort. Där valde jag att byta taktik till den gamla 4-1-1-2-2 taktiken som jag körde med första säsongen i Bundesliga 2, detta eftersom att försvaret haft problem att prestera också. Då hände något, då höll Luthe tre nollor i rad mot Kaiserslautern, regerande mästarna Schalke 04 och Leverkusen. Säsongen avslutades sedan med 1 vinst, mot Hamburg, 1 förlust mot Hoffenheim och en oavgjort mot Wolfsburg. Tack våre vår ändå hyfsat starka avslutning klättrade vi i tabellen och tacka vet jag Bundesliga att den är så pass jämn för det - vi var inte långt ifrån Europaplats! Men de ord om att man i Bundesliga har lätt att etablera sig som nykomling stämmer verkligen, titta bara på de senaste klubbarna som etablerat sig senaste åren och nu också jag.
    BUNDESLIGA • 8/18 34 -9 49p (T & M)
    INTERNA LIGAVINNARE • Wallyson, 13 Mål Wallyson, 10 Assist (S.T)
    EXTERNA LIGAVINNARE • Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), 21 Mål Patrick Ebert (Schalke 04), 16 Assist (S.T)
    EKONOMI • Saldo: 249.196.639 sek Förtjänst/Förlust: +273.563.283 sek (E.S)

Postad bild Postad bild

Postad bild

#42   Pusselbit

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2934 Inlägg:
  • Favoritlag:Fulham FC

Postad 26 December 2011 - 01:10 AM

Det som kommer bli riktigt intressant senare är ju att se hur dina "utvecklade" lag klarar sig utan dig. När du bytt lag första gången så hade jag tyckt det vore enormt kul att följa hur det gått för dina tidigare lag i slutet av varje säsong. En snygg update där är vad jag eftersöker, men detta inget du behöver tänka på nämnvärt just nu. :) Bra jobb som vanligt Flour! KIU
/Foam Fingers

#43   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 26 December 2011 - 01:14 AM

Pusselbit, detta var faktiskt en av de saker jag saknade under min förra Utvecklingens Mästare. Tänkte då att jag kan göra en större Update med alla lag en gång. Men så tänkte jag efter att det är bättre att ta en efter varje säsong och kort redovisa/förklara bara hur lagets säsong har sett ut. Blir ju rätt många lag tillslut.

Men som sagt, hade faktiskt tänkt att ha detta denna gången :) Och härligt att höra (innan jag kommit dit) att fler faktiskt vill ha en sådan update!

#44   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 26 December 2011 - 13:22 PM

Postad bild

Vi gör det för framtiden sa jag till styrelsen och för att låta våra talanger lättare kunna uppnå den fulla potentialen. Då planerades förbättringen av Träningsanläggningen och Ungdomsanläggningen, varav den ena snart är klar och den andra beräknas bli klar i November senare i år. Jag bad dem också om att köpa den arena vi inte ägde och pappersarbetet drog igång. För bara några dagar sedan fick jag reda på att allt var klart, vi äger nu vår arena och slipper den hyra som vi tidigare tvingades att betala för den. Vi kan i framtiden också göra vad vi vill med den och det kommer bli en stor fördel framöver för utvecklingen av klubben. Samtidigt så är det lån klubben tidigare hade nu också helt återbetalat. Men ett nytt har dykt upp på 455 Miljoner, med en amortering på 3.5 Miljoner/Månaden fram tills år 2028.
    TRÄNINGSANLÄGGNINGEN • Planerad Förbättring Färdig 4/11 2013 Kostnad: 72.500.000 sek (N)
    UNGDOMSANLÄGGNINGEN • Planerad Förbättring Färdig 13/9 2013 Kostnad: 20.000.000 sek (N)
    ARENAN • Köp Slutfört Färdigt 20/5 2013 Kostnad: Ej Noterat (N)

Postad bild

#45   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 02 January 2012 - 14:34 PM

Postad bild

Nu är Jul och nyårshelgen helt slut och det är dags att börja spela igen. Härnäst ska redovisas vad som händer under sommarfönstret inför kommande säsong. Flera veteraner valde att lägga av helt med fotbollen, utöver det så var det endast Denis Berger som lämnade klubben tillsammans två ungdomar. (Hela listan med utgående spelare)

← 2013/2014 SOMMARFÖNSTRET, UT
    Postad bild VY: Denis Berger ÅLDER: 30 GICK TILL: Fri Transfer
    Postad bild MC: Christoph Dabrowski ÅLDER: 34 GICK TILL: La skorna på hyllan
    Postad bild BC: Marcel Maltritz ÅLDER: 34 GICK TILL: La skorna på hyllan
    Postad bild HY: Paul Freier ÅLDER: 33 GICK TILL: La skorna på hyllan

Nu när viktiga spelare som spelat i startelvan, Dabrowski och Maltritz framförallt, la av med fotbollen, så såg jag det som ett måste att förstärka laget med värvningar. Av styrelsen fick vi 30 miljoner kronor att utnyttja för att värva de spelare som vi ansåg att vi behövde. Först och främst skulle jag förstärka ytterbackspositionen med fler alternativ. Förra säsongen funkade ju bra, men för riskabelt att fortsätta en säsong till på det sättet. Därför kom Radu Zaharia in, tillsammans med Stephen Kelly. Båda kan spela någorlunda på båda kanterna dessutom, vilket är ett plus. För att förstärka mittbackspositionen så kom Demba, som också han kan spela ytterback om så krävs. Den dyraste värvningen blev Didavi och tanken är att han tillsammans med Kempe ska bilda två tyska kanter att förakta. Jag förstärkte också mittfältet efter att Dabrowski slutade och det med Bulgaren Palankov och Svenska Sebastian Eriksson. Också en målvakt välkomnar jag till Bochum, det är Rensing som jag hoppas ska kunna vara lite jämnare i mål än vad Luth varit.

→ 2013/2014 SOMMARFÖNSTRET, IN
    Postad bild VY: Daniel Didavi ÅLDER: 23 KOM FRÅN: Stuttgart, 10.000.000 sek
    Postad bild BH: Radu Zaharia ÅLDER: 24 KOM FRÅN: Red Bull Salzburg, 6.750.000 sek
    Postad bild BC: Demba ÅLDER: 26 KOM FRÅN: Lokeren, 5.250.000 sek
    Postad bild DM: Todor Palankov ÅLDER: 29 KOM FRÅN: FC Basel, 5.000.000 sek
    Postad bild DM: Sebastian Eriksson ÅLDER: 24 KOM FRÅN: IFK Göteborg, 1.000.000 sek
    Postad bild BH: Stephen Kelly ÅLDER: 29 KOM FRÅN: Fri Transfer (Senast i Fulham)
    Postad bild MV: Michael Rensing ÅLDER: 29 KOM FRÅN: Fri Transfer (Senast i FC Köln)

Postad bild

#46   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 03 January 2012 - 15:35 PM

Postad bild

• 2013/2014 MÅLVAKTER

★★★★Postad bild Michael Rensing ÅLDER: 29 I BOCHUM: Ny! Från Fri Transfer
    ★★★★★ Postad bild Andreas Luthe ÅLDER: 26 I BOCHUM: 8 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Jonas Ermes ÅLDER: 21 I BOCHUM: 4 Säsonger
Nu är det dags för Luthe att kliva åt sidan, inte för att han är en dålig målvakt, utan snarare för att han var så ojämn ifjol. Men min plan är att rotera mycket mellan Rensing och Luthe. Att när jag märker att Rensing börjar tappa formen ge Luthe chansen och låta han spela tills han går in i sin svacka. Förhoppningsvis ska det skapa fler matcher med stabilt spel än vad det gjorde ensamt med Luthe ifjol. Ermes har utvecklats något, men kommer få mest speltid i U23 tillsammans med talangskottet Saed.

• 2013/2014 YTTERBACKAR

★★★★Postad bild Björn Kopplin ÅLDER: 24 I BOCHUM: 3 Säsonger
    ★★★★Postad bild Matthias Ostrzolek ÅLDER: 23 I BOCHUM: 6 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Radu Zaharia ÅLDER: 24 I BOCHUM: Ny! Från Fri Transfer
    ★★★★★ Postad bild Stephen Kelly ÅLDER: 29 I BOCHUM: Ny! Från Fri Transfer
I år är det inte lika tunt på denna positionen och nyförvärven Zaharia och Stephen Kelly kommer göra Kopplin och Matthias sällskap. Planen är fortfarande att låna de sistnämnda starta, men Kelly och Zaharia kommer att få mycket speltid för att rotera väl. Förra säsongen så drog både Matthias och Kopplin på sig ett par skador på grund av all speltid. Zaharia kan också komma att användas som mittback. I U23 laget finns också unga fransmannen, som jag ska försöka spela in en del under säsongen.

• 2013/2014 MITTBACKAR

★★★★Postad bild Demba ÅLDER: 26 I BOCHUM: Ny! Från Lokeren
    ★★★★★ Postad bild Lukas Sinkiewicz ÅLDER: 27 I BOCHUM: 2 Säsong
    ★★★★★ Postad bild Kevin Vogt ÅLDER: 22 I BOCHUM: 5 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Nico Perrey ÅLDER: 19 I BOCHUM: 1 Säsong
    ★★★★★ Postad bild Atakan Yigitoglu ÅLDER: 20 I BOCHUM: 1 Säsong
Denna lagdel förstärktes med värvningen av Demba, en konditionsstark och någorlunda snabb mittback, som jag vill ha. Annars så finns här sedan tidigare Vogt, som jag fortfarande hoppas ska bli vår framtida klubbikon, tillsammans med Sinkiewicz som jag allt mindre börjar lita på, på grund av hans tveksamma prestationer senaste säsongen. Nico Perrey och Yigitoglu är långt ifrån startelvan som det ser ut nu, men jag planerar låta dem spela en del för det. I värsta fall kanske en utlåning är aktuell till vintern.

• 2013/2014 MITTFÄLTARE

★★★★Postad bild Todor Palankov ÅLDER: 29 I BOCHUM: Ny! Från Basel
    ★★★★Postad bild Sebastian Eriksson ÅLDER: 24 I BOCHUM: Ny! Från IFK Göteborg
    ★★★★Postad bild Petter Andersson ÅLDER: 28 I BOCHUM: 1 Säsong
    ★★★★Postad bild Tobias Kempe ÅLDER: 24 I BOCHUM: 1 Säsong
    ★★★★★ Postad bild Daniel Didavi ÅLDER: 23 I BOCHUM: Ny! Från Stuttgart
    ★★★★★ Postad bild Mimoun Azaouagh ÅLDER: 30 I BOCHUM: 6 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Andreas Johansson ÅLDER: 31 I BOCHUM: 4 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Marc Rzatkowski ÅLDER: 23 I BOCHUM: 5 Säsonger
Mittfältet består av både defensiva och offensiva mittfältare. Det defensiva mittfältet kommer ledas av Sebastian Eriksson tillsammans med Andreas Johansson, men Palankov kommer att få spela mycket tillsammans med Eriksson också, då jag anser han som något bättre än Johansson. Det offensiva mittfältet kommer ledas av Didavi och Kempe, Azaouagh är en spelare som jag ville bli av med eftersom jag inte planerar använda mig av han mycket. Men flera klubbar var inte villiga att lägga bud på grund av hans troligt höga lönekrav. Hos mig tjänar han också över miljonen och det är för mycket för en spelare som inte kommer användas flitigt. Petter Andersson och Rzatkowski är avbytare till de offensiva kanterna.

• 2013/2014 ANFALLARE

★★★★Postad bild Jong Tae-Se ÅLDER: 29 I BOCHUM: 3 Säsonger
    ★★★★Postad bild Wallyson ÅLDER: 24 I BOCHUM: 1 Säsong
    ★★★★★ Postad bild Mirkan Aydin ÅLDER: 26 I BOCHUM: 6 Säsonger
    ★★★★★ Postad bild Samed Yesil ÅLDER: 19 I BOCHUM: 1 Säsong
Anfallet i år är skarpt när det gäller startelvan, då Wallyson och Tae-Se kommer att få starta och förhoppningsvis lyckas bra tillsammans i år igen. Men bakom är det dessvärre klent, eftersom att Aydin tappat i sina egenskaper. Yesil utvecklas också långsamt, tillsammans med de övriga anfallarna i U23-laget som håller ungefär samma klass. Planerade vinterlån för dessa killar kan vara ett faktum och kanske också ett inlån av någon bättre talang för att stärka upp avbytarbänken. Annars så hoppas jag som sagt att anfallet ska producera även i år.

Postad bild

#47   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 04 January 2012 - 00:18 AM

Postad bild

I år ställdes vi i alla fall inte mot Wehen i första omgången. Utan istället blev första matchen på bortaplan mot SR Neustadt, matchen blev inga större problem och vi vann komfortabelt med 4-0. I nästa omgång, den andra, så ställdes vi mot Fürth och den matchen slutade allt annat än vad vi och jag hade hoppats på. Vi gjorde inte ett enda mål i matchen eftersom att vårt enda mål bestod av ett självmål, samtidigt var det skamliga tider bakåt och då vill jag nog påstå att vi knappt är värda att avancera vidare. Årets sejour i Tyska Cupen blev med andra ord kort.
    TYSKA CUPEN • Utslagna i 2:a omgången, mot Fürth (M & S.T)

I år öppnade vi starkt i Bundesliga och var redan från början med i kampen om Europaplatserna. Även om vi kryssade i flertalet matcher, bland annat mot Hoffenheim och Mönchengladbach så tappade också övriga lag i Bundesliga poäng. Det lag som det gick sämst för var förvånande Bayern München, som sämst låg på en tionde plats. Nu har dock förra årets mästare arbetat upp sig till en femteplats, men före dem ligger faktiskt vi. Våra enda förluster i ligan hittills har kommit mot Schalke, mästarna säsongen 2011/2012 och mot Freiburg. Mot München spelade vi 2-2 och mot Dortmund 0-0, två starka resultat mot två bra motståndare, två viktiga resultat för att hålla oss kvar i toppen. Nu väntar ett vinterfönster och ett vinteruppehåll fullbokat med träningsmatcher och i ryggen har vi tre raka hållna nollor. Detta bådar nu gott och jag satsar utan tvekan på att i år få en Europaplats, kanske till och med en Champions League plats.
    BUNDESLIGA • 2/18 17 +20 35p (T & M)
    INTERNA LIGALEDARE • Jong Tae-Se, 10 Mål Wallyson & Kopplin, 6 Assist (S.T)
    EXTERNA LIGALEDARE• Julian Schieber (Stuttgart), 12 Mål Diego (Wolfsburg), 7 Assist (S.T)

Postad bild

#48   Law

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 257 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United & Helsingborg IF

Postad 06 January 2012 - 02:31 AM

Underbart att se en ny ''Utvecklingens mästare'' från din sida då din föra var något utav det bästa jag sett. Fortsätt så här och denna kommer att bli bättre än den förra.

#49   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 06 January 2012 - 03:40 AM

Postad bild

Vinterfönstret bjöd inte på mycket action i Bochum och det ända som hände var två lån som jag valde att erbjuda. Målvakten Saed fyllde 17 och blev därmed tillgänglig för lån och förhoppningsvis ska det främja hans utveckling att få spela lite A-lagsfotboll redan nu. Ungerska anfallaren lånades också ut, planen är att bland annat han ska kunna vara backup för A-lags anfallarna kommande säsong - Men då behöver hans utvecklas något mer.

← 2013/2014 VINTERFÖNSTRET, UT
    Postad bild MV: Sead Poturovic ÅLDER: 17 GICK TILL: Jena, LÅN
    Postad bild AC: Bence Szenes ÅLDER: 20 GICK TILL: Saarbrücken, LÅN

Postad bild

#50   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 06 January 2012 - 06:43 AM

Postad bild

I år blev det ingen målvakt som kom och ville ansluta till vår ungdomssektion. Eller rättare sagt, det var ingen målvakt som var tillräckligt bra för att ansluta. Nedan spelare fick kontrakt av alla de ungdomskandidater som kom och visade upp sig. Här ibland finns några riktigt lovande spelare, vad jag anser - Dombrowski och Niehüser blev mina favoriter så fort jag såg dem. Jag är mycket spänd över att se deras utveckling och om det kanske rent utav sagt är dom som fixar den Europatitel jag jagar med Bochum innan jag lämnar för en ny klubb. Men såklart, det beror ju på hur många säsonger det dröjer till den Europatiteln.

Postad bild Postad bild

Postad bild

Postad bild Postad bild

Postad bild

#51   DL

Ikon

• Medlem
  • 2008 Inlägg:

Postad 06 January 2012 - 12:25 PM

Fint Flour. När du är i farten så vet man vad man får!

Satan i gatan vad jag tyckte Dombrowski verkade spännande. Ge man massa speltid - snälla! :)

#52   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 06 January 2012 - 21:34 PM

Ska försöka ge han en del speltid så fort det går! Kommer jag ut i Europaspelet så blir det fler matcher för ungdomarna, då jag mot sämre motstånd (i tidigare rapporter) oftast brukar ställa upp med många ungdomar.

#53   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 08 January 2012 - 00:53 AM

Postad bild

När vi nu på våren inte hade något cupspel att tänka på så var det endast fullt fokus på ligan som gällde för att försöka nå den Champions League plats som vi innan uppehållet låg på. Men ser ni hur färgglatt vårt resultatschema sedan blev? Vi var verkligen ojämna denna våren och vi plockade allt från stora segrar till hemskt förnedrande förluster. Vi klarade inte av att skapa en segersvit längre än två matcher, och den sviten kom nu på sluten, som tur var. För hade inte den kommit så hade det inte räckt för att ens ge oss en Europa League kvalplats som vi nu fick. Behöver kanske inte gå in mer invecklat på de olika matcherna, bara säga att en del vinster var utan tvekan på grund av tur och en del oavgjorda på grund av otur och en förluster var rent åt helvete. Det viktigaste var trots allt att vi tog en Europaplats och att vi gick ekonomiskt plus trots väldigt höga löner i år. München reste sig i alla fall rejält efter den svaga hösten och plockade trippeln - En Europa League titel tillsammans med Ligan och Cuptiteln. Cupen vann de mot Hertha Berlin, som därmed fick en Europa League kvalplats de också.
    BUNDESLIGA • 4/18 34 +16 55p (T & M)
    INTERNA LIGAVINNARE • Wallyson & Jong Tae-Se, 13 Mål Tobias Kempe & Björn Kopplin, 9 Assist (S.T)
    EXTERNA LIGAVINNARE • Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), 24 Mål André Schürrle (Bayer Leverkusen), 15 Assist (S.T)
    EKONOMI • Saldo: 293.168.887 sek Förtjänst/Förlust: +133.563.991 sek (E.S)

Postad bild Postad bild

Postad bild

#54   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 08 January 2012 - 01:11 AM

En profil tar farväl och pensionerar sig. Vem blir hans ersättare i Bayern München tro?

Postad bild

#55   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 09 January 2012 - 01:20 AM

Postad bild

Postad bild

Mäktigt att Sverige få ha båda tävlingarnas final under samma år? Inte sant! ?

#56   Pusselbit

Ikon

• Medlem
  • 2934 Inlägg:
  • Favoritlag:Fulham FC

Postad 09 January 2012 - 01:34 AM

Precis det hände mig också 2017! Sjukt eller bara planerat sen innan? Har screen t.o.m.

Du har verkligen inspirerat mig med dessa utvecklingar, så med endast ett fåtal ändringar (inget plagiat här inte) startade jag en save med ditt upplägg. Befinner mig nu i 2015 på väg upp i Allsvenskan med IK Sleipner. När jag nått CL-gruppspel letar jag mig vidare. Just att kunna gå tillbaka till sina forna lag och se hur det går för dem i ett senare skede lockar enormt. Därför är det hur som helst extra intressant att följa denna. Fortsätt så Flour.

Återigen sjukt med arenorna.
/Foam Fingers

#57   dasgrosse

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 55 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 09 January 2012 - 02:32 AM

Visa inläggpusselbit skrev:

Precis det hände mig också 2017! Sjukt eller bara planerat sen innan? Har screen t.o.m.

Du har verkligen inspirerat mig med dessa utvecklingar, så med endast ett fåtal ändringar (inget plagiat här inte) startade jag en save med ditt upplägg. Befinner mig nu i 2015 på väg upp i Allsvenskan med IK Sleipner. När jag nått CL-gruppspel letar jag mig vidare. Just att kunna gå tillbaka till sina forna lag och se hur det går för dem i ett senare skede lockar enormt. Därför är det hur som helst extra intressant att följa denna. Fortsätt så Flour.

Återigen sjukt med arenorna.

Haha, ganska sjukt att jag faktiskt precis som du har en save just nu med IK Sleipner. Är i allsvenskan men inte vunnit ännu. Året är 2024 och laget fyllt med brasilianska regens och jag har precis lyckats bli "proffsklubb" :)

#58   skottet

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 80 Inlägg:
  • Favoritlag:A.C. Milan

Postad 09 January 2012 - 02:33 AM

Det har hänt mig på alla Savear jag har kommit så pass lång som till 2017 att Sverige får arrangera både CL och EC finalerna precis som för dig! Måste vara något inlagt i spelet?

Och du gör ett fantastiskt jobb Flour!

KIU

Detta inlägg har redigerats av skottet: 09 January 2012 - 02:34 AM

Tog mig 6 år innan jag valde en profilbild, men är nu stoltare än någonsin!

#59   Hochen

Ikon

• Medlem
  • 2326 Inlägg:

Postad 09 January 2012 - 23:51 PM

Lite skumt att Råsunda får EL finalen sisådär 5 år efter att den rivits...

Förövrigt, riktigt kul Fluor! Kör hårt, jag följer! :)
VILA I FRID IVAN TURINA.

#60   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 10 January 2012 - 22:22 PM

Postad bild

Här försvann några spelare. Nico Perrey hade kunnat stanna och varit kvar som en reservspelare. Men jag vill egentligen både få bort han och turkiska Yigitoglu. En annan spelare som fick lämna var bl.a. Jonas Ermes, som tyvärr är långt ifrån att bli en målvakt för min startelva. Sinkiewicz, hade också kunnat stannat, men hans osäkra prestationer på planen senaste säsongerna gjorde att jag lät han gå när kontraktet tog slut även på han. Kontrakten gick också ut på Aydin och Azaouagh, två spelare som jag kände att jag använde alltför sällan nu i Bundesliga.

← 2014/2015 SOMMARFÖNSTRET, UT
    Postad bild BC: Nico Perrey ÅLDER: 20 GICK TILL: Aue, 3.500.000 sek
    Postad bild MV: Jonas Ermes ÅLDER: 22 GICK TILL: Deportivo, 0 sek
    Postad bild BC: Lukas Sinkiewicz ÅLDER: 28 GICK TILL: Fri Transfer
    Postad bild AC: Mirkan Aydin ÅLDER: 27 GICK TILL: Fri Transfer
    Postad bild AC: Mimoun Azaouagh ÅLDER: 31 GICK TILL: Fri Transfer
    Postad bild DM: Andreas Johansson ÅLDER: 32 GICK TILL: Fri Transfer

Några spelare anlände också till klubben och trots att jag inte var i stort behov utav en målvaktstalang så värvade jag Robin van der Veen som spås bli en riktigt bra sådan. Tillsammans med Robin så kom en lovande mittfältare från Portugal och också han tror jag kan bli en bra spelare. Jag förstärkte också laget överlag med Patrick Funk och den Polska mittbacken Glik.

→ 2014/2015 SOMMARFÖNSTRET, IN
    Postad bild MV: Robin van der Veen ÅLDER: 17 KOM FRÅN: Ajax, 22.000.000 sek
    Postad bild DM: Patrick Funk ÅLDER: 24 KOM FRÅN: Stuttgart, 9.000.000 sek
    Postad bild MC: Carlos Ferreira ÅLDER: 18 KOM FRÅN: Leiria, 8.000.000 sek
    Postad bild BC: Kamil Glik ÅLDER: 26 KOM FRÅN: Palermo, 0 sek

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar